کرک داگلاس ابرستاره‌ هالیوود به روایت تصویر

0

شخصیت

کرک داگلاس از کودکی می‌خواست بازیگر شود. اما با پایان دبیرستان به تحصیل آکادمیک فلسفه، شیمی و ادبیات انگلیسی پرداخت. دریافت یک بورسیه ورزش کشتی سبب شد که این مرد جوان که در خانواده‌ یهودی فقیری زندگی می‌کرد بتواند مخارج تحصیل خود را بپردازد. مبارزه در زندگی کرک داگلاس یک آرم برجسته زندگی اوست. تصویری از فیلم “قهرمان” در اوایل سال ۱۹۴۹ میلادی.

کرک داگلاس

خانواده‌ای خوشبخت

کرک داگلاس در سال ۱۹۵۰ با دایانا دیل هنرپیشه‌هالیوود ازدواج کرد و همواره با علاقه تمام به عنوان هنرپیشه بنام‌هالیوود و پدری خوشبخت جلوی دوربین عکاسان قرار می‌گرفت. اما واقعیت چنین نبود و این ازدواج خیلی زود به جدایی انجامید و مایکل (دوم از سمت چپ) و جوئل (نشسته) تا مدت‌ها از این جدایی رنج ‌بردند.

فیلم تک خال در حفره

کرک داگلاس در فیلم “تک خال در حفره” که محصول سال ۱۹۵۱ است، نقش خبرنگاری بدبین و خودخواه را بازی می‌کند که زندگی‌اش را از دست داده و قصد دارد بار دیگر به شغل پیشین‌اش در روزنامه‌ای بزرگ بازگردد. این کاراکتر بارها به خاطر مصرف شدید مشروبات الکلی، رابطه نامشروع و توهین کار خود را از دست داده است. کارگردانی این فیلم را بیلی وایلدر به عهده داشت.

اولیس

کرک داگلاس یکی از قوی‌ترین بازیگری‌های خود را در فیلم اولیس ارائه داد. کارگردن این فیلم که در سال ۱۹۵۴ اکران شد، ماریو باوا بود. کرک داگلاس به شدت با تحقیر مخالف بود و با آن مبارزه می‌کرد. بی‌سبب نیست که او همواره در فیلم‌هایش نقش فردی عاصی و شورشی را بازی می‌کند.

شور زندگی

فیلم شور زندگی در سال ۱۹۵۶ اکران و کرک داگلاس به خاطر بازی در آن نامزد اسکار شد، اما این جایزه به او نرسید. این فیلم براساس رمانی به همین نام اثر ایروینگ استون ساخته شده و در باره زندگی نقاش هلندی ونسان ون گوگ است. کارگردان این فیلم وینسنت مینلی بود. کرک داگلاس در این فیلم با قدرت شخصیت پررنج و جنون‌آمیز ون‌گوگ را در صحنه زنده می‌کند. نقش مقابل او را در این فیلم آنتونی کوئین اجرا کرده است.

آخرین قطار گان هیل

آخرین قطار گان هیل فیلمی وسترن است به کارگردانی جان استرجز. از جمله بازیگران این فیلم که محصول سال ۱۹۵۶ است کرک داگلاس و آنتونی کوئین هستند. کارگردانان‌هالیوود شخصیت خودرای و شورشی کرک داگلاس را بسیار می‌ستودند و از او در فیلم‌های مختلف استفاده می‌کردند. اما شخصیت کرک داگلاس در حال تغییر بود و به تدریج به سوی امور دینی می‌گرایید. پس از سکته مغزی بود که به ریشه‌های دین یهودی خود پرداخت.

اسپارتاکوس

فیلم اسپارتاکوس یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های فیزیکی در زندگی حرفه‌ای‌ کرک داگلاس به عنوان بازیگر بود. این فیلم که در ژانر درام حماسی ساخته شده بود محصول سال ۱۹۶۰ است و کارگردانی آن را نیز استنلی کوبریک بزرگ به عهده داشته. داستان این فیلم در باره قیام بزرگ بردگان علیه امپراطوری رم است. اسپارتاکوس که در آن کرک داگلاس در کنار بازیگری تهیه‌کننده فیلم نیز هست، برنده چهار جایزه اسکار شد.

شجاعان تنها هستند

کرک داگلاس اعلام کرده که فیلم “شجاعان تنها هستند” بهترین فیلم اوست. کارگردانی این فیلم وسترن را که در سال ۱۹۶۱ اکران شد، دیوید میلر به عهده داشت. او در این فیلم نیز خود رای است. کرک داگلاس خودرای بودن را از دوران کودکی در خیابان‌ها آموخته بود و این خصوصیت هنوز هم برایش بسیار عزیز است. زندگی فقیرانه خانواده یهودی-روسی او سبب شد که بعدها نسبت به زندگی بسیار مرفه ستارگان‌هالیوودی موضع‌گیری کند.

میراث بازیگری کرک داگلاس

مایکل داگلاس پسر کرک داگلاس بازیگری بسیار برجسته است. او نه تنها بازیگر خوبی است، بلکه در کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم نیز تجربیات به سزایی کسب کرده و فیلم‌هایی ماندنی بسیاری برجای گذاشته است. هرچهار پسر کرک داگلاس در عرصه رسانه‌ها و فیلم به کار مشغولند. کرک داگلاس در سال ۱۹۷۵ با کارگردانی پسرش مایکل داگلاس در تئاتر “دیوانه از قفس پرید” به صحنه رفت.

زوجی دوست داشتنی تا امروز

همسر کرک داگلاس آنه بایدنز آلمانی است که به آمریکا مهاجرت کرده است. کرک داگلاس در سال ۱۹۵۴ زندگی مشترک دوم خود را با او گره ز و همه پستی‌وبلندی‌های زندگی را با او طی کرد. آنه بایدنز پس از سکته مغزی کرک داگلاس در سال ۱۹۹۵ عامل بزرگی برای زندگی دوباره او بود. آنها دو فرزند مشترک با نام‌های پیتر و اریک آنتونی دارند.

شخصیت قوی

کرک داگلاس در دوران کهولت هم روحیه سرسخت خود را از دست نداد. او هیچ علاقه‌ای نداشت که دیگران شیوه زندگی او را تعیین کنند. او در شرح زندگی‌اش بارها تاکید کرده که بسیار مغرور است که توانسته از خانواده یهودی فقیری به اوج شهرت در‌هالیوود برسد و همچنان فروتنی خود را حفظ کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.