برنامه‌ها و سریال های تلویزیون ایران در نوروز 1400 کدام‌ها هستند؟ اگر هنوز تلویزیون می‌بینید!

0

حتی اگر کسی باشید که میانه خوبی با تلویزیون ایران ندارید، در نوروز به سبب دید و بازدید و نیز دوری از سبک همیشگی تماشای تلویزیون، مثلا نوعی اجبار برای تماشای برنامه‌ها با اعضای دیگر خانواده یا مهیا نبودن شرایط دانلود، برنامه‌های تلویزیون ایران را خواهید دید.

از سوی دیگر برخی برای اطلاع از میم‌های اینترنتی که روایت‌گر سریال‌های تلویزیونی پخش شده در روزهای نوروز هستند، گاهی برنامه‌های تلویزیون ایران را می‌بینند. اما تلویزیون واقعا برای نوروز چه دارد؟!

یک زمانی همه ما منتظر بودیم تا فیلم‌های دوبله شده سال را بالاخره بتوانیم در ایام نوروز ببینیم. اما الان سالهاست کمتر کسی فیلم‌های روز هالیوودی را از تلویزیون می‌بیند و اکثرا یا فیلم‌ها را دانلود می‌کنند یا به صورت پخش جاری از vodهای ایرانی و گاهی فرنگی می‌بینند.

سال گذشته به دلیل شروع شیوع کرونا، بسیاری از سریال‌ها و مجموعه‌های تدارک دیده شده برای نوروز، نیمه کاره یا با یک پایان غیرمنطقی به روی آنتن شبکه‌ها رفتند. حالا تلویزیون به جبران سال گذشته سریال‌های متعددی را برای این ایام آماده کرده است.

البته چشم امید مدیران به فصل هفتم سریال «پایتخت» بود که به دلیل حاشیه‌های مالی و مسائلی که پیش از این بار‌ها درباره‌اش نوشتیم، ساخت این مجموعه میسر نشد و تنها پایان‌بندی فصل ششم آن به روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.

در شبکه‌های دیگر هم سریال‌های جدیدی خواهیم دید که از ژانر‌های مختلف کمدی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی در آن دیده می‌شود. بازگشت «خندوانه» نیز یکی دیگر از نقطه‌های امیدوارکننده نوروز ۱۴۰۰ است. البته اگر چندان با تلویزیون رابطه خوبی ندارید، نوروز امسال برای اولین بار پخش سریال‌های شبکه نمایش خانگی متوقف نمی‌شوند و می‌توانید آن‌ها را نیز دنبال کنید.

در ادامه مروری داشته‌ایم بر سریال‌هایی که می‌توانید تا پایان تعطیلات نوروز به تماشای آن‌ها بنشینید.

برنامه‌های شبکه یک در نوروز 1400

سریال پایتخت

بعد از کش و قوس‌های فراوان، حاشیه‌های قسمت پایانی، توقف ساخت و قهر و آشتی محسن تنابنده به عنوان طراح «پایتخت»، بالاخره گروه سازنده این سریال در برابر قراردادی که با تلویزیون داشتند نتوانستند مقاومت کنند و در قسمت پایانی فصل ششم پایتخت امشب و فرداشب، روی آنتن شبکه یک می‌رود.

این دو قسمت احتمالا پایانی همیشگی است برای این سریال پرمخاطب. علاوه بر همه نقد‌ها و مسائل، یکی از حاشیه‌هایی که در طول یک سال گذشته‌گریبان گیر ساخت پایتخت بود، موضوع حذف سارا و نیکا فرقانی اصل و اعتراض دیگر بازیگران سریال به این موضوع بود. در این میان مهران احمدی که پس از سه فصل بالاخره راضی شده بود دوباره به قصه برگردد، به شدت درباره این موضوع واکنش نشان داد و از تصمیمش رای عدم ادامه همکاری با این سریال خبر داد. این در حالی است که در قسمت آخری که به عنوان پایان موقت فصل شش در ۱۵ فروردین ۹۹ به روی آنتن رفت، بهبود فریا، کاراکتری که احمدی آن را بر عهده داشت، به دلیل بیماری روحی به‌آسایشگاه روانی سپرده می‌شود و سارا و نیکا هم همراه با مدرسه به اردو رفته بودند، بنابراین حذف این سه شخصیت احتمالا ضربه‌ای به قصه وارد نخواهد کرد و باید دید سیروس مقدم و محسن تنابنده، پایان یک دهه پخش سریال محبوب پایتخت را چطور به انجام می‌رسانند.

سریال «نون. خ»

یکی از سریال‌های مهمی که ساخت آن در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا متوقف شد، فصل دوم سریال «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی بود. مجموعه‌ای که داستان آن در روستا‌های استان کرمانشاه می‌گذشت و قصه با زلزله این شهرستان در سال ۹۶، تلاقی پیدا کرده بود و بیشتر سکانس‌ها در فضای باز و در چادر‌های سنتی می‌گذشت. اما در نهایت پس از ۱۷ قسمت ساخت آن متوقف شد و سازندگان نون. خ مجبور شدند به صورت موقت داستان را به پایان برسانند. حالا قرار است به عنوان گزینه اصلی شبکه یک در نوروز ۱۴۰۰، فصل سوم نون. خ به آنتن برسد که داستان آن بیشتر حول محور شوخی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دروان کرونا است. اکبر عبدی و علی صادقی نیز به این فصل اضافه شده‌اند و در کنار سعید آقاخانی، شقایق دهقان و سایر بازیگران فصل قبل، نقش‌های این مجموعه را بر عهده دارند.

برنامه‌های شبکه دو در نوروز 1400

سریال «هم بازی»

«هم بازی» گزینه شبکه دو، سریالی اجتماعی خانوادگی با رگه‌هایی از طنز است که پیش از این قرار بود برای پخش در ماه رمضان آماده شود، اما حالا در کنار سریال‌های نوروز قرار گرفته. پخش این مجموعه که با ۲۶ قسمت تا پایان فروردین ادامه دارد، از شنبه شب آغاز می‌شود.

همبازی»، داستان عشق دو جوان است و به مسئله اشتغال و بیکاری جوانان نیز نیم نگاهی خواهد داشت. کارگردانی این مجموعه بر عهده سروش محمدزاده است که این روز‌ها سریال «سیاوش» به کارگردانی او در شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شود. محمدزاده بیش از این دو سریال، با ساخت فیلم سینمایی «چهارشنبه) بیشتر شناخته می‌شد و قبل‌تر در زمینه تدوین و دستیاری کارگردان فعالیت داشت. همچنین در گروه بازیگران سریال هم بازی، چهره‌های مطرحی مثل آتیلا پسیانی، همایون ارشادی، بهنام تشکر، دیبا زاهدی و… دیده می‌شوند که می‌توان به نتیجه این سریال امیدوار بود.

برنامه‌های شبکه سه در نوروز 1400

فصل دوم سریال «گاندو»

سال ۹۹ در زمینه تولید سریال و آثار نمایشی سال بد و پرزیانی برای تلویزیون، سینما و تئاتر بود. اما شاید بتوان از شبکه سه، به عنوان یکی از بدشانس‌ترین‌ها در سالی که گذشت نام برد. این شبکه که همیشه مجموعه‌های پر مخاطب را به روی آنتن می‌فرستاد از همان روز‌های ابتدایی سال ۹۹ با بحران سریال‌های ناموفق و برنامه‌های ترکیبی شکست خورده روبه رو شد. سریال نوروزی (دوپینگ) و پس از آن مجموعه «سرباز» در بهار امسال، مخاطب شبکه سه را اصلا راضی نکرد. در تابستان نیز چشم امید این شبکه به طنز «صفر بیست ویک» بود که اصلا نتوانست انتظارت را برآورده کند. «اتفاق»، «زوجی نو» و «سیم آخر»» نیز برنامه‌های ترکیبی بسیار متوسطی بودند که نتوانستند مخاطب را به شبکه سه برگردانند. از طرفی نوروز ۱۴۰۰ از برنامه‌های پرمخاطبی مثل «عصر جدید» خبری نیست.

به ناچار شبکه سه برای بازگشتن به روز‌هایی که مخاطب زیادی داشت دست به دامن فصل دوم سریال «گاندو» شده است . مجموعه‌ای که فصل اول آن، زمستان ۹۸ به روی آنتن ش بکه سه رفت و به دلیل بازخوانی یک پرونده امنیتی سیاسی، بسیار مورد توجه قرار گرفت. (گاندو) حاشیه‌های سیاسی نیز داشت که به نفعش تمام شد و مخاطب را کنجکاو می‌کرد تا آن را دنبال کند. با اینکه پیش از این قرار بود سریال «بوتیمار» به آنتن نورزی شبکه سه برسد اما در یک اقدام عجیب سریال امنیتی جاسوسی مثل «گاندو» جایگزین آن شد که باید با مجموعه‌های کمدی شبکه‌های دیگر و همچنین تعداد زیادی سریال‌های شبکه نمایش خانگی، رقابت کند.

«گاندو ۲» که انگار نام اصلی‌اش «لوتی» است را نیز جواد افشار کارگردانی کرده و بازیگران اصلی آن نیز همانند فصل قبل، وحید رهبانی، داریوش فرهنگ، مجید نوروزی، پندار اکبری و … هستند.

برنامه‌های شبکه پنج در نوروز 1400

سریال «نوروز رنگی»

شبکه پنج پس از مدت‌ها که سریال‌های تکراری ایرانی و خارجی را به آنتن فرستاده، حالا قرار است جدیدترین مجموعه تولیدی خود را به نویسندگی و کارگردانی علی مسعودی، در نوروز ۱۴۰۰ به روی آنتن ببرد. سریال «نوروز رنگی» که دومین تجربه کارگردانی مسعودی در زمینه ساخت مجموعه تلویزیونی است، از فردا شب پخش خود را آغاز می‌کند و قرار است قصه‌ای را از نوروز‌های نوستالژیک و قدیمی دهه شصت روایت کند. همچنین در کنار آن استفاده از لهجه مشهدی و نشان دادن آداب و رسوم مردم این خطه از دیگر نکات قابل ذکر درباره مجموعه است. با توجه به کارگردان و گروه بازیگران نوروز رنگی که شامل رابعه اسکویی، جواد خواجوی، یوسف تیموری و… است، باید منتظر یک سریال کمدی باشیم، اما از یک سو این مجموعه رقیب‌های بزرگی مثل نون، خ ۳ و مجموعه نمایش خانگی مهران مدیری با نام «دراکولا» را در کنار خود دارد و از سوی دیگر، پاییز امسال مجموعه «آخر خط» به کارگردانی علی مسعودی روی آنتن شبکه سه رفت که با وجود داستان جالبی که داشت، اما به دلیل ضعف کارگردانی و بازی‌های ضعیف بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.

برنامه‌های شبکه نسیم در نوروز 1400

شبکه نسیم به روند پخش برنامه‌های همیشگی خود از «کودک شو» گرفته تا «شوتبال» و برنامه عروسکی شکرستان در نوروز ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داد. در کنار آن‌ها نیز فصل هفتم «خندوانه» که از اواسط اسفند پخش خود را آغاز کرده، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های نوروزی شبکه نسیم برای نوروز خواهد بود. با تمام حاشیه‌ها و مسائلی که برای رامبد جوان، کارگردان و مجری «خندوانه» در یک سال گذشته اتفاق افتاد، در نهایت توافق‌ها میان مدیران تلویزیون و او حاصل شد و «خندوانه» به آنتن رسید. البته در قسمت‌های پخش شده دیدیم که فصل جدید این برنامه آیتم جدیدی ندارد و فقط ش کل ظاهری و دکور برنامه تغییر کرده. باید دید خندوانه به عنوان یکی از امید‌های تلویزیون در روز‌های نوروزی، اتفاق خاصی را رقم خواهد زدیا نه.

سازندگان «دورهمی» نیز ساخت این مجموعه را به پایان رساندند و نوروز این مجموعه پخش نخواهد شد. تنها یک ویژه برنامه باقی مانده از فصل قبل «دورهمی»، با حضور احسان علیخانی، فردا شب به روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

برنامه‌های شبکه نمایش خانگی در نوروز 1400

فصل دوم سریال پرمخاطب «هیولا»: دراکولا

در شرایط حاضر اصلی‌ترین رقیب تلویزیون، شبکه نمایش خانگی است. رسانه‌ای خصوصی که با وجود تمام تلاش‌های تلویزیون در جهت به دستگیری مرجعیت نظارت بر آن، همچنان می‌تازد و حالا با انتشار هفت سریال در هفته، روز‌های پررونقی راپشت سر می‌گذارد. علاوه بر مجموعه‌هایی که پخش آن‌ها از زمستان در شبکه نمایش خانگی شروع شده و تا اواسط بهار ادامه خواهد داشت، با همکاری مشترک دو پلتفرم بزرگ فیلیمو و نماوا، فصل دوم سریال پرمخاطب «هیولا» با نام «دراکولا» برای انتشار نوروزی در نوبت پخش قرار داده شده. پیش از این همیشه پخش مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی در ایام نوروز متوقف می‌شد، اما حالا برای اولین بار قرار است یک سریال کمدی، خارج از تلویزیون، رقیب بزرگی برای س ریال‌های نوروزی رسانه ملی باشد. «دراکولا» هم مانند «هیولا» درباره فساد‌های مالی و مسائل اقتصادی روز جامعه است و طبق خلاصه داستانی که از آن منتشر شده، بیشتر به زندگی خود کامران کامروا که از زندان آزاد شده می‌پردازد. مهران مدیری این بار ویشکا‌ آسایش را در کنار خود دارد و گلاره عباسی، محمد بحرانی و سیما تیرانداز از دیگر بازیگران این سریال هستند.

برنامه «فیلم خانه » شبکه چهار

یک خبر ویژه برای دوستداران سینما؛ برنامه «فیلم خانه » شبکه چهار از امشب، به مدت ۱۶ شب و هر شب ساعت 20: 30  یک اثر از آثار برگزیدهی سینمای ایران و جهان را روی آنتن می‌برد. بین این آثار نام فیلم‌هایی مثل مرد ایرلندی، تنت، چاقوکشی، تسلا» و… به چشم می‌خورد. بیایید ببینیم هر روز چه فیلم‌هایی را  می‌توانیم تماشا کنیم.

مرد ایرلندی اولین فیلمی است که در این برنامه روی آنتن می‌رود؛ فیلم مارتین اسکورسیزی امشب برای اولین بار از تلویزیون ما چهار می‌رود و روز جمعه ۲۹ اسفند ساعت ۸ صبح هم بازپخش آن خواهد بود. احتمالا قصه مرد ایرلندی را می‌دانید:

«در دهه ۱۹۵۰ میلادی، راننده کامیونی به نام فرانک شیرن که حالا در خانه‌ی سالمندان زندگی می‌کند، به همراه راسل بوفالینو از روسای مافیا ارتباط می‌گیرد. شیران همزمان با بالا رفتن رتبه خود و تبدیل شدن به یک قاتل قراردادی، شروع به کار برای جیمی هوفا می‌کند. هوفا از رهبران اتحادیه کارگران در آمریکا بوده که با مافیا و جرائم سازمان یافته ارتباط داشته اما ناگهان ناپدید شده و شایعه ترورش به دست مافیا و گروه‌های گنگستری منتشر شده است. فیلم قصهی هوفا و فرانک شیرن را تعریف می‌کند. در این فیلم رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی و… بازی می‌کنند.

روز جمعه نیزیک فیلم علمی- خیالی از این برنامه پخش می‌شود؛ «بایگانی» Archive فیلمی است به کارگردانی گوین راثری که داستان هیولای فرانکنشتاین را بازگویی می‌کند. در سال ۲۰۳۸ جورج المر در حال کار بر روی یک هوش مصنوعی معادل مغز انسان است. آخرین نمونه اولیه او تقریبا آماده است. آلمر هدفی دارد که باید به هر قیمتی پنهان شود…

تنت روز سوم پخش خواهد شد؛ شنبه. فیلمی است به کارگردانی کریستوفر نولان که سال ۲۰۲۰ اکران شد. جان دیوید واشنگتن، الیزابت دبیکی، کنت برانا، رابرت پتینسون و آرون تایلر-جانسون ستارگان فیلم هستند. داستان فیلم درباره دو جاسوس حرفه‌ای است که برای پیشگیری از وقوع جنگ جهانی سوم درگیر یک ماجرای پیچیده می‌شوند. بد نیست بدانید نولان بیشتر از پنج سال روی فیلمنامه این فیلم کار کرد که شامل تحقیقات او درباره مسائلی همچون پیکان زمان نیز می‌شد. کار تولید فیلم به صورت رسمی از اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز و در مارس ۲۰۱۹ گروه بازیگران تکمیل شد.

هوانوردان فیلم زندگی نامه‌ای به کارگردانی تام هارپر و بازی ادی ردمین و فلیسیتی جونز است. هوانوردان درباره زندگی جیمز گلایشر، دانشمند هواشناسی انگلیسی است. سال ۱۸۶۲ هواشناسی جیمز کلچر با امیلیا رنیس که خلبان بالن است برای ارتقاء دانش بشر درباره هوا ونیز افزایش رکورد جهانی ارتفاع پرواز همسفر می‌شوند… سفر پر خطر آن‌ها با وجود مشکلات و سختی‌های فراوان با موفقیت کامل به پایان می‌رسد و آن‌ها نه تنها رکورد جهانی را بالاتر می‌برند بلکه اطلاعات بسیاری درباره لایه‌های جوو شرایط هوا در ارتفاع به دست می‌آورند.

استیو جابز»: فیلم فوق العاده دنی بویل هم دوشنبه شب نمایش خواهد داشت. مایکل فاسبندر، ست روگن، کیت وینسلت، جف دانیلز، مایکل استلبرگ، کاترین واترستون، پرلا هانی-هاردینه بازیگران فیلم جابز هستند. فیلم چند پرده از زندگی جابز را نشان می‌دهد؛ از جوانی تا میانسالی و بیشتر از اینکه یک درام زندگی نامه‌ی معمولی باشد فیلمی خلاقانه است دربارهی یک شخصیت مشهور.

بروکلین بی‌مادر: ساخته ادوارد نورتون فیلم سه شنبه است؛ در دهه ۱۹۵۰ میلادی در شهر نیویورک، یک کاراگا٫ خصوصی به نام لیونل اسروگ که مبتلا به سندروم توره است، تلاش می‌کند تا معمای قتل تنها دوست و مربی‌اش فرانک مینا را حل کند. بروس ویلیس، الک بالدوین و ویلم دفو بازیگران این فیلم‌اند.

کلاشنکیف، خائن، سوء تفاهم (ایرانی)، پیمان فرار، شاهکار هنری من، چاقوکشی، تسلا، پست، بیگانه – میثاق، منک هم به ترتیب در شب‌های بعد نمایش خواهند داشت.

منبع: روزنامه سازندگی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.