پاریس 120 سال پیش را در این ویدئوی بی‌نظیر اصلاح شده و رنگ‌آمیزی‌شده به کمک هوش مصنوعی ببینید

0

در پایان قرن نوزدهم، پاریس قطب هنر، فرهنگ و فناوری بود. آن زمان فرانسه Belle Époque (عصر زیبا) را تجربه می‌کرد، دوره‌ای پر از رفاه، صلح و نوآوری. پاریس مملو از مد‌های باشکوه و چشم‌انداز‌های خیره‌کننده بود – همان طور که امروز هم است – خوشبختانه در آن زمان آگوست ماری لوئیس نیکولاس و لویی ژان لومییر حاضر بودند تا از شهر فیلم بگیرند و یه یادگار بگذارند.

برادران لومیر فیلم متحرک را به عنوان یک اختراع متحول‌کننده به نام خود ثبت کرده بودند و تصاویری از پاریس بین سال‌های 1896 تا 1900 را ثبت کردند.

اگرچه نگاه کردن به این فیلم‌ها همیشه جذاب بوده، اما مشکل تا همین چند وقت پیش سیاه و سفید و کم‌کیفیت بودن و به اصطلاح قارچی شدن فیلم و عدم هماهنگی تعداد فریم پخش شده با روتین کنونی و وضوح کم بود.

اما دیوید مارتین، که روزانه‌اش اصلا در مورد فیلم و سینما نیست، با زحمت زیاد و به عنوان یک پروژه شخصی آماتوری این فیلم‌های پاریس را به یاری نرم‌افزارهای هوش مصنوعی رنگی کرده.

نتیجه زحمات او در 25 آوریل یعنی چند ماه پیش در یوتیوب به اشتراک گذاشته شد. شاید او بیش از حد از عنوانی فنی و تکنیکی برای ویدئوی خود استفاده کرده و همین باعث شده که علیرغم گذشت چند ماه، این ویدئوی بی‌نظیر آنچنانکه شایسته‌اش است، قدر نبیند.

عنوانی که او برای این ویدئو انتخاب کرده بود این بود: پاریس در یکشنبه – برادران لومییر – سال 1900 – رنگی شده – 4k و 50 فریم بر ثانیه!

این ویدئو تا حالا بیش از 18 هزار لایک دریافت کرده و نزدیک به 640 هزار بار دیده شده. اما وقتی ویدئو را ببینید تصدیق می‌کنید که بیش از اینها باید نظر موافق می‌گرفت و افزون‌تر از این دیده می‌شد.

در این ویدئو،  ما نقاط دیدنی آشنا از جمله برج ایفل که در آن زمان به تازگی ساخته شده بود، کلیسای جامع نوتردام  که درگیر آتش‌سوزی اخیر نشده بود و خیابان معروف شانزلیزه را می‌بینیم.

ما همچنین می‌توانیم مد‌های پیچیده بانوان را با دامن‌ها و کلاه‌های بلند و همچنین کت و شلوار‌های مردانه‌ خاص آن زمان را مشاهده کنیم.

این ویدئو همچنین نگاه مختصری دارد به جریان زندگی روزمره مردم و خوشی‌ها و سرگرمی‌هایشان: کودکانی که با قایق‌ها در باغ Tuileries بازی می‌کنند و افرادی که با کالسکه‌ها در حال رفت و آمد هستند.

مارتین در گفتگو با نیوزویک گفته: «من همیشه سینمای کلاسیک را دوست داشتم و با ابزار‌های جدید و با استفاده از هوش مصنوعی تصمیم گرفتم این فیلم‌های قدیمی را برای نسل‌های جدید بازیابی کنم.»

دو هفته طول کشید تا این ویدئو اصلاح و رنگی شود. مارتین در روزهای غیرتعطیل عصرها 4 ساعت و در روزهای آخر هفته 12 ساعت تمام را صرف ویرایش می‌کرد. چه تلاش و انرژی‌ای برای محصولی که آخرش فقط یک ویدئو با طول کمتر از 5 دقیقه است. اما خب! در همین زمان مسحورتان می‌کند.

این مرد 49 ساله، که در اسپانیا زندگی می‌کند، می‌افزاید: «در ابتدا نمی‌خواستم این فیلم را رنگ‌آمیزی کنم، زیرا فکر می‌کردم به کار اصلی احترام نمی‌گذارد. اما از طرف دیگر، من می‌خواهم مردم این فیلم‌ها را تماشا کنند و آن‌ها را فراموش نکنند. من نمی‌دانم چرا، اما بسیاری از مردم فیلم سیاه و سفید را تحویل نمی‌گیرند.»

من خودم شخصا فکر می‌کنم که مارتین اشتباه نکرده! نه مارتین اشتباه کرده و نه پیتر جکسون که سال 2018 مستند They Shall Not Grow Old را در مورد سربازارن جنگ جهانی نخست به ما هدیه کرد. پیتر جکسون با آخرین فناوری‌ها و بهترین دستیاران آن کار را کرد، اما مارتین یک کار آماتوری قابل توجه کرد.

مارتین در مورد تغییرهای پاریس در این 120 ساله می‌گوید که صرف‌نظر از ظاهر مردم و خودروها، خیلی از عناصر پاریس قدیم و جدید یکی هستند.

او اعتقاد دارد که رنگ‌آمیزی فیلم‌ها می‌تواند به افراد کمک کند تا با موضوع‌ها ارتباط برقرار کنند و احساس انفکاک یک قرنی نکنند.

به تعداد مشاهده‌های ویدئوی مارتین در یوتیوب باید تعداد موارد بازدید از آن در توییتر و اینستاگرام را هم افزود که شاید مجموع اینها در حد چند میلیون باشد.

بسیاری اوقات، کارهای خوب تا زمانی که شخص مشهور و صاحب موقعیت رسانه‌ای آنها را به اشتراک نگذارد دیده نمی‌شوند و در مورد ویدئوی مارتین هم وقتی روزنامه‌نگار انگلیسی -جرمی واین- کار اشتراک را انجام داد، تنها در توییتر 1.3 میلیون بار دیده شد.

رابین چسترفیلد، یکی از کاربران یوتیوب، نوشت: «جدا این یکی از شگفت انگیزترین چیز‌هایی است که من تا به حال دیده‌ام. کیفیت فوق العاده است و ناگهان باعث می‌شود همه آن افراد عجیب و قدیمی قدیمی واقعا واقعی به نظر برسند.»

شخص دیگری به نام وودستاک 69، افزوده: «پاریس در این زمان زیباترین دوره خود را طی می‌کرد. جای تعجب نیست که این بازه زمانی هنرمندان، موسیقیدانان و آثار ادبی شگفت‌انگیزی تولید کرد.»

Roxane M نوشت: «من در پاریس زندگی می‌کنم، کمی دورتر از میدان کنکورد. دیدن این تصاویر زیبا برای من شگفت‌انگیز است. برف اکنون در پاریس بسیار نادر است. موسیقی فوق العاده با این ویدئو استفاده شده، بسیار ممنون برای اشتراک‌گذاری!»

GauntletTCF گفت: «بسیاری از این پسر‌های کوچکی که در این ویدئو‌ می‌بینیم احتمالاً در جنگ جهانی اول شرکت کرده‌اند. اکثر آدم‌های این ویدئو جنگ جهانی اول را دیدند و خیلی‌هایشان در زمان جنگ جهانی دوم هم زنده بودند.»

«من می‌دانم که این یک چیز بدیهی است، اما بسیار عجیب است که همه آن‌ها را اینقدر شاد ببینم، همه نگران زندگی خود هستند و به آینده‌ای بهتر امیدوارند، بدون آنکه چیزی در مورد قرن بی‌رحمی که قرار است پشت سر بگذارند، بدانند.»

منبع : نیوزویک

بهتر است ویدئو را در یوتیوب ببینید. با این حال با کیفیت پایین از همینجا هم می‌توانید ببینید:


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5