آیا بلیط هواپیما رفت و برگشت ارزانتر است؟

0

یکی از گزینه های خرید بلیط هواپیما که جزء مزیت های سفر با هواپیما می باشد، تعیین تاریخ و ساعت دقیق برای برگشت از شهر مقصد می باشد. این ویژگی بیشتر برای افرادی که سفرهای زیادی دارند و باید در موعدی مقرر به شهر مبدا بازگردند، بسیار اهمیت دارد. اما اینکه در چه مواقعی بلیط را رفت و برگشت بخریم که هزینه کمتری را پرداخت کنیم، برای بسیاری از افراد مبهم است. جالب است بدانید با توجه به برخی نکات ساده می توان بلیط هواپیما ارزان را به صورت رفت و برگشت خریداری کرد.

بلیط رفت و برگشت ارزان

خرید بلیط هواپیما ارزان، به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارد. تاثیر این عوامل با یکدیگر، در نهایت منجر به این می شود که بتوانید با صرفه جویی در بخش های دیگر سفر، بلیط ارزان تری را خریداری کرد. از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر خرید بلیط ارزان هواپیما، می توان به زمان اشاره کرد. اینکه چه زمانی بلیط خود را خریداری کنید، بر قیمت بلیط شما تاثیرگذار است. همچنین مقصد سفر و نوع بلیط نیز در این امر تاثیرگذار است.

علاوه بر موارد بالا، تهیه بلیط ارزان به صورت رفت و برگشت و یا یک طرفه، یکی از روش های خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی و یا خارجی بوده که بسته به زمان خرید، می تواند تاثیر مثبت یا منفی روی قیمت بلیط داشته باشد. در حالت عادی خرید بلیط به صورت رفت و برگشت با بلیط یک طرفه تفاوتی ندارد. در ادامه برخی شرایط تاثیر گذار بر قیمت بلیط رفت و برگشت را توضیح داده ایم.

بلیط هواپیما ارزان رفت و برگشت را کی بخریم؟

همانطور که گفته شد، زمان خرید بلیط رفت و برگشت، تاثیر زیادی بر قیمت نهایی آن دارد. معمولا بلیط هواپیما ارزان در روزهای مختلف سال قیمت متفاوتی دارد. بطور مثال در ایام نوروز، مراسم های مذهبی و هنگامی که مسافران بیشتری به سفر می روند، بلیط هواپیما با قیمت بیشتری به فروش می رسد که علت آن تقاضای بالای مسافران برای سفر به شهری خاص است. سعی کنید بلیط رفت و یا برگشت را در زمانی بخرید که با ایام تعطیلی مصادف نباشد.

زمان خرید بلیط برگشت

البته در این میان استثنائاتی نیز وجود دارد. اگر زمان برگشت شما با روزهای تعطیل سال همزمان است، بهتر است هنگام خرید بلیط رفت، بلیط برگشت را نیز خریداری کنید. زیرا با نزدیک شدن به زمان تعطیلی، تضاضا برای خرید بلیط بیشتر شده و امکان خرید بلیط ارزان وجود ندارد. در صورتی که تاریخ برگشت شما با ایام خاصی مصادف نمی شود، توصیه می کنیم، بلیط برگشت را در روزهای نزدیک به پرواز و به صورت جدا بخرید.

همچنین ممکن است زمان رفت و برگشت شما تنها به فاصله چند روز و در یک هفته باشد که در این صورت توصیه می کنیم بلیط هواپیما ارزان را در روزهای میانی هفته بخرید. زیرا در روزهای انتهایی هفته به دلیل تقاضا برای بلیط هواپیما، معمولا بلیط های با قیمت بیشتری به فروش می رسد.

بلیط ارزان رفت و برگشت را چارتری بخریم یا سیستمی؟

این سوال که بلیط رفت و برگشت را چارتری بخریم یا نه، پرسش بسیاری از مسافران بوده که ناشی از تاثیر این بلیط ها در هزینه نهایی بلیط است. بلیط هواپیما ارزان در دو نوع چارتری و سیستمی را می توان از وب سایت های مختلف فروش بلیط خریداری کرد. این بلیط ها با داشتن شرایط متفاوت، دو نوع کاملا متفاوت از بلیط را ایجاد کرده اند که در زمان های متفاوت می توان هرکدام را خریداری کرد.

بلیط رفت و برگشت چارتری

بلیط های چارتری معمولا در مسیرهای پر تردد و توسط شرکت های چارتر کننده ارائه می شود. این بلیط ها دارای نوسان قیمت بالایی بوده که در برخی روزها به صورت لحظه ای تغییر کرده و به صورت ارزانترین بلیط هواپیما فروخته می شود. یکی از مسیرهای هوایی پرتردد داخلی، مسیر تهران به مشهد بوده که حتی در روزهای خلوت نیز مسافران زیادی دارد. اما در برخی روزهای خاص قیمت بلیط هواپیما و به ویژه بلیط رفت و برگشت تهران مشهد ، با قیمت بالاتری به فروش می رسد.

بلیط چارتری به دلیل نداشتن نرخ مصوب و همچنین فروش توسط شرکت های میانجی، قیمت ثابتی نداشته و در روزهای مختلف، دچار نوسان قیمت می شوند و گاهی به عنوان بلیط هواپیما ارزان شناخته می شوند. این بلیط ها بر اساس تقاضای مسافران برای بلیط، رفتار کرده و با افزایش تقاضا، گران تر می شود. در صورتی که برای خرید بلیط برگشت مردد شده اید، به زمان برگشت خود توجه کنید. اگر در تاریخ برگشت شما، معمولا تقاضا برای سفر کمتر است، توصیه می کنیم بلیط چارتری را خریداری کنید.

بلیط هواپیما ارزان برگشت

بلیط ارزان رفت و برگشت سیستمی

بلیط های سیستمی نوع دیگری از بلیط هواپیما ارزان بوده که در همه مسیرهای پروازی ارائه شده و دارای نرخ مصوبی می باشند. این بلیط ها به صورت مستقیم از سوی ایرلاین ها ارائه شده و نمی توانند آن را با قیمت بیشتری بفروشند. این بلیط ها کمتر دچار نوسان قیمت می شوند، اما همین نرخ ثابت آن ها به یکی از مزیت های آن تبدیل شده و گاهی می توان برای خرید بلیط رفت و برگشت ارزان، بلیط سیستمی خریداری کرد.

اینکه بلیط رفت و برگشت را سیستمی بخریم یا نه، به زمان بازگشت شما بستگی دارد. اگر می خواهید در زمانی بازگردید که معمولا بیشتر افراد به مسافرت می روند، توصیه می کنیم بلیط سیستمی را از چندین روز قبل خریداری کنید، زیرا این بلیط ها از چندین روز قبل خریداری می شوند. اما در صورتی که زمان برگشت شما با ایام خاصی همزمان نیست، توصیه می کنیم بلیط هواپیما ارزان را چارتری بخرید.

توصیه هایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان

بلیط هواپیما ارزان از عوامل متعددی تاثیر می پذیرد و همانطور که گفته، خرید بلیط رفت و برگشت یا یک طرفه نیز بر قیمت نهایی آن موثر است. علاوه بر آن، عوامل دیگری نیز در خرید بلیط ارزان به صورت یک طرفه و یا رفت و برگشتی موثر هستند.

بلیط رفت و برگشت

– نوع ایرلاینی که از آن بلیط هواپیما را می خرید، بر قیمت نهایی آن موثر است. برخی ایرلاین ها به دلیل تازه تاسیس بودن و یا ارائه خدمات کمتر در طول پرواز، بلیط هواپیما را با قیمتی پایین تر می فروشند. پس بهتر است قبل از خرید بلیط، ایرلاین های مختلف را از نظر قیمت با یکدیگر مقایسه کنید.

– از تخفیف های دولتی و برخی شرکت های هواپیمایی استفاده کنید. برخی از اقشار جامعه مانند جانبازان از سوی نهادهای دولتی برای خرید بلیط هواپیما، حمایت شده و می توانند  بلیط ارزان را با 50 درصد تخیف خریداری کنند. همچنین کودکان و نوزادان با خرید بلیط سیستمی، از تخفیف شرکت های هواپیمایی بهره مند خواهند شد. این تخفیف ها در ایرلاین های مختلف، میزان متفاوتی داشته و از 20 درصد الی 90 درصد متغیر است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.