معرفی و خلاصه کتاب معجزه سپاس‌گزاری ( معجزه شکرگزاری ) | راندا برن

0

کتاب معجزه سپاس‌گزاری یا همان کتاب معجزه شکرگزاری نوشته راندا برن (-۱۹۴۵)، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است. برای دانلود کتاب معجزه شکرگزاری و خرید آن اپلیکیشن طاقچه را نصب کنید.

کتاب معجزه شکرگزاری که در انتشارات نسل نواندیش با نام معجزه سپاس‌گزاری ترجمه شده است، یکی از کتاب‌های نویسنده‌ی مشهور آمریکایی، راندا برن است. او در این کتاب با زبانی ساده و تمرین‌هایی مناسب به مخاطب آموزش می‌دهد که چگونه می‌تواند همه‌ی آنچه را که دارد، ببینید و با سپاسگزار بودن برای همه‌ی آنها، زندگی خود را تغییر بدهد.

این روزها کمتر کسی در دنیا وجود دارد که بابت نعمت‌هایی که دارد، خداوند را شکر کند. در واقع ساختار تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای است که بیشتر به هر کدام از ما کمبودها و نداشته‌های ما گوشزد می‌شود. هدف نهایی هم این است که بیشتر و بیشتر خرید کنیم و مصرف کنیم تا چرخ اقتصاد لیبرال بیشتر از هر زمانی بچرخد و سرمایه‌داران هرروز پولدارتر شوند.

راندا برن نویسنده مشهور کتاب مشهورتر «راز» در کتاب معجزه شکرگزاری خود سعی کرده به ما گوشزد کند بابت نعمت‌های زندگیمان شکرگزاری کنیم و از این راه به صلح و آرامش درونی برسیم. او این کار را در قالب یک برنامه ۲۸ روزه یاد داده و تمرین‌هایی برای هر روز گفته است. انجام این تمرین‌ها و داشتن یک لیست نوشته‌شده از همه‌ی چیزهایی که در زندگی ما به خوبی پیش می‌رود، باعث می‌شود دورانی را که زندگی سخت می‌گذرد، راحت‌تر پشت سر بگذاریم.

کتاب معجزه شکرگزاری ما را به مسیری می‌کشاند که نسبت به شرایط سخت کمتر واکنش نشان بدهیم. کسب و کارمان موفق‌تر از همیشه شود و هر روز صبح به خاطر نعمت نفس کشیدن در یک روز جدید شکرگزار باشیم. تمرین‌ها و جملات این کتاب کمک قابل توجهی به داشتن زندگی بهتر برای هر کدام از ما می‌کند. همچنین کمک می‌کند شخصیت خود را از شاکی و عصبانی بودن به یک انسان بهتر تبدیل کنیم؛ انسانی که مسئولیت کامل اتفاقاتی را که برایش رخ می‌دهد، به عهده می‌گیرد و توانایی آن را دارد تا بهترین اتفاقات را عملی کند. چنین شخصیتی کنترل زندگی خود را دست می‌گیرد، فیلمنامه‌ی زندگی‌اش را خودش می‌نویسد و معمار آینده‌ی خودش است.

بر اساس ادعای آمده در کتاب معجزه شکرگزاری (معجزه سپاسگزاری) نوشته‌ی راندا برن اگر هر روز یکی از تمرین‌های شکرگزاری را انجام دهید، پس از ۲۸ روز تاثیری شگفت‌انگیز در زندگیتان مشاهده می‌کنید. ولی شرط اصلی این است که به این کار از ته دل باور داشته باشید و با انگیزه و اشتیاق کامل هرروز تمرین‌های شکرگزاری را انجام دهید. این تمرین‌ها به شما کمک می‌کند دانشتان را نسبت به زندگی بالا ببرید و سازوکار زندگی را بفهمید و بدانید داشتن چیزهایی که در رویای شماست، چقدر راحت است. فقط باید تمرکز کنید و قدر داشته‌هایتان را بدانید و به این فکر کنید همین داشته‌های شما از کجا آمده‌اند.


کتاب معجزه سپاس‌گزاری ( معجزه شکرگزاری )
نویسنده: راندا برن
مترجم: سیما فرجی
انتشارات نسل نواندیش


۶ تمرین اولی که راندا برن توصیه می‌کند:

– تمرین اول: اولین کاری که باید انجام دهید این است که نعمت‌هایی که دارید، بشمارید. این کار بهتر است صبح‌ها انجام شود.

– تمرین دوم: در یک دفترچه یادداشت یکی از موفقیت‌هایی که به دست آورید بنویسید و از بابت آن خداوند را شکر کنید. همچنین هدف دیگری را انتخاب کنید و راه‌های رسیدن به آن را بررسی کنید. شب‌ها به این فکر کنید که چه اتفاق‌های خوبی در راه رسیدن به این هدف برای شما افتاده است.

– تمرین سوم: سه نفری که با آن‌ها رابطه صمیمانه دارید پیدا کنید و از آن‌ها تشکر کنید. رفتارها و اخلاق‌های خوبشان را به یاد بیاورید. برای دوست داشتن هر کدام از آن‌ها ۵ دلیل بیاورید.

– تمرین چهارم: بابت سلامتی‌تان خدا را شاکر باشید.

– تمرین پنجم: به دوران کودکی‌تان فکر کنید و به همه چیزهایی فکر کنید که بدون هیچ هزینه‌ای برایتان مهیا شده! چیزهایی که خیلی‌ها ممکن است از داشتنش محروم باشند. هر خاطره‌ای که در آن پولی برای شما خرج شده به یاد بیاورید. بابت این‌ها از خدا تشکر کنید.

– تمرین ششم: روز ششم تا آن‌جا که می‌توانید دنبال چیزهایی باشید که بابت آن‌ها از خدا تشکر کرده‌اید. روز هفتم را هم بدون گفتن جملات منفی به پایان برسانید.


شما باید هر روز برای رفتن به محل کارتان از شگفتی سرشار باشید. هرگز نباید به کم‌تر از این احساس راضی شوید. شاید درباره‌ی شغل کنونی‌تان چنین احساسی ندارید یا شاید به انجام‌دادن شغل رؤیایی و دلخواه‌تان سرگرم نیستید؛ پس، بدانید برای دستیابی به شغل رؤیایی و دلخواه‌تان باید در ابتدا به دلیل بهره‌مندبودن از شغل کنونی‌تان از خداوند سپاس‌گزاری کنید.

باید انسان‌های دیگر را نیز، همان‌گونه که هستند، بپذیرید و حضورشان را در زندگی‌تان قدر بدانید. تصور کنید یکی از اعضای خانواده یا نزدیکانتان به شما چنین بگوید: ”من تو را، همین‌طور که هستی، دوست دارم. “ در این صورت، چه احساسی خواهید داشت؟

”وقتی صبح‌ها از خواب برمی‌خیزید؛ به دلیل روشنایی روز از خداوند سپاس‌گزاری کنید، به دلیل بهره‌مندبودن از نعمت زندگی و همه‌ی توانایی‌های بی‌نظیرتان از خداوند سپاس‌گزاری کنید. به دلیل غذایی که برای خوردن دارید یا شادی ناشی از زنده‌بودنتان از خداوند سپاس‌گزاری کنید. اگر برای سپاس‌گزاری‌کردن دلیلی نمی‌یابید؛ ایراد و اشکال کار بی‌تردید در وجود خودتان نهفته است. “

وقتی سپاس‌گزار هستید؛ منفی‌نگربودن برای شما غیرممکن می‌شود. وقتی سپاس‌گزار هستید؛ عیب‌جویی‌کردن از دیگران و سرزنش‌کردن آنان برای شما غیرممکن می‌شود. وقتی سپاس‌گزار هستید؛ غمگین‌بودن یا داشتن هر گونه احساس منفی برای شما غیرممکن می‌شود

در واقع وقتی شما دستیابی به خواسته‌های ارزشمندتان را تصور و احساس می‌کنید؛ نسبت به آن مثبت‌اندیش می‌شوید. انسان مثبت‌اندیش بی‌تردید برای تلاش‌کردن انگیزه‌ای بیشتر دارد و هرچه بهتر از فرصت‌های زندگی‌اش استفاده می‌کند. چنین انسانی هرگز وقتش را برای گله و شکایت‌کردن هدر نمی‌دهد.

درباره‌ی تریلیون‌ها سلولی بیندیشید که ۲۴ساعت در شبانه‌روز و ۷روز در هفته بی‌وقفه کار می‌کنند تا سلامتی شما حفظ شود، ساختار جسمانی‌تان پابرجا بماند و بتوانید زندگی کنید. پس، با خودتان چنین بگویید: خدایا، به دلیل تک‌تک سلول‌های بدنم، سپاس‌گزارم!

باید انسان‌های دیگر را نیز، همان‌گونه که هستند، بپذیرید و حضورشان را در زندگی‌تان قدر بدانید. تصور کنید یکی از اعضای خانواده یا نزدیکانتان به شما چنین بگوید: ”من تو را، همین‌طور که هستی، دوست دارم. “ در این صورت، چه احساسی خواهید داشت؟ تمرین شگفت‌انگیز امروز این است که انسان‌های دیگر را با ویژگی‌های فعلی خودشان در زندگی‌مان بپذیریم و قدرشناس حضور آنان در زندگی‌مان باشیم!

در آن هنگام که با کسی روبه‌رو می‌شوید؛ ممکن است او در زندگی شخصی‌اش با دشواری‌هایی بسیار روبه‌رو باشد و شما از آن دشواری‌ها بی‌خبر هستید. شاید او احساسی بد و ناخوشایند داشته باشد؛ شاید به‌تازگی عزیزی را از دست داده باشد؛ شاید زندگی زناشویی‌اش به‌تازگی از هم فرو پاشیده شده باشد؛ شاید زندگی زناشویی‌اش به‌تازگی از هم فرو پاشیده شده باشد؛ شاید بسیار ناامید شده باشد یا در زندگی‌اش در سراشیبی سقوط قرار گرفته باشد. قدرشناسی و مهربانی شما ممکن است مهم‌ترین و معجزه‌آساترین رویدادی باشد که در آن روز در زندگی او اتفاق می‌افتد.

وقتی سپاس‌گزار نیستیم؛ در واقع نعمت‌های زندگی‌مان را کم‌اهمیت می‌پنداریم. وقتی نعمت‌های زندگی‌مان را کم‌اهمیت می‌پنداریم؛ خودمان را به شیوه‌ای ناخواسته از آن نعمت‌ها محروم می‌کنیم. برمبنای قانون جذب، دو گونه‌ی مشابه به سوی یکدیگر جذب می‌شوند؛ بنابراین، اگر ما نعمتی را در زندگی‌مان کم‌اهمیت بشماریم، پس از آن نعمت محروم خواهیم شد.

در آن هنگام که با کسی روبه‌رو می‌شوید؛ ممکن است او در زندگی شخصی‌اش با دشواری‌هایی بسیار روبه‌رو باشد و شما از آن دشواری‌ها بی‌خبر هستید. شاید او احساسی بد و ناخوشایند داشته باشد؛ شاید به‌تازگی عزیزی را از دست داده باشد؛ شاید زندگی زناشویی‌اش به‌تازگی از هم فرو پاشیده شده باشد؛ شاید زندگی زناشویی‌اش به‌تازگی از هم فرو پاشیده شده باشد؛ شاید بسیار ناامید شده باشد یا در زندگی‌اش در سراشیبی سقوط قرار گرفته باشد. قدرشناسی و مهربانی شما ممکن است مهم‌ترین و معجزه‌آساترین رویدادی باشد که در آن روز در زندگی او اتفاق می‌افتد.

برمبنای قانون جذب، همواره دو گونه‌ی مشابه یکدیگر را جذب می‌کنند. این قانون درباره‌ی همه‌ی انرژی‌های موجود در کائنات، از شکل‌گیری اتم گرفته تا حرکت سیاره‌ها، به‌کار می‌رود. سلول‌های بدن موجودات زنده و مواد تشکیل‌دهنده‌ی اشیای مادی، به دلیل وجود قانون جذب، کنار یکدیگر باقی می‌مانند. قانون جذب در زندگی شما درباره‌ی اندیشه‌ها و احساساتتان به‌کار می‌رود زیرا آن‌ها نیز به‌صورت انرژی هستند

اگر احساس می‌کنید سست و بی‌حال هستید و روزهای زندگی‌تان به‌سختی و فقط با تلاش و تکاپویی بسیار سپری می‌شود یا اگر خودتان را جوان‌تر از سن کنونی‌تان احساس نمی‌کنید؛ پس، از سلامتی کامل بهره‌مند نیستید. یکی از دلایل مهم ازدست‌دادن انرژی و نشاط وجودتان این است که چندان سپاس‌گزار نبوده‌اید.

سپاس‌گزاری گونه‌ای احساس محسوب می‌شود. بنابراین، هدف نهایی از تمرین سپاس‌گزاری این است که آن را تا حد امکان آگاهانه احساس کنید زیرا نیروی احساس شما بر شگفتی‌های زندگی‌تان می‌افزاید. قانون نیوتن قانونی یک‌به‌یک است. آنچه را بدهید؛ همان را دریافت می‌کنید. چنین قانونی به این معنی است: اگر بر احساس سپاس‌گزاری خودتان بیفزایید؛ پیامدهای شگفت‌انگیز زندگی‌تان نیز گسترش خواهند یافت تا با احساس شما همسان شوند! هرچه احساس سپاس‌گزاری شما واقعی‌تر و خالصانه‌تر باشد؛ زندگی شما سریع‌تر تغییر خواهد کرد.

فهرستی را از ده نعمت زندگی‌تان تهیه کنید. بنویسید که چرا به دلیل بهره‌مندبودن از این نعمت‌ها از خداوند سپاس‌گزار هستید. فهرستتان را بازخوانی کنید. پس از خواندن هر یک از آن نعمت‌ها، چنین بگویید: ”خدایا، سپاس‌گزارم. خدایا، سپاس‌گزارم. خدایا، سپاس‌گزارم. “ در حد امکان بکوشید سپاس‌گزاری خودتان را به دلیل بهره‌مندبودن از آن نعمت‌ها با تمام وجودتان احساس کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.