کتاب کمتر کار کن |خلاصه و معرفی| خلاص شدن از کار زیاد، افراط و زندگی نکبت‌بار | سلست هدلی

0

کتاب کمتر کار کن نوشته سلست هدلی است که با ترجمه حسین گازر منتشر شده است. اما آیا پیشینیان نسبت به ما زمان کمتری داشته‌اند؟ با همهٔ اینها، مایکروویو، ماشین ظرف‌شویی و ماشین چمن‌زنی بنزینی و اینترنت داریم! ما می‌توانیم هر چیزی را سفارش دهیم و جلوی در خانه تحویل بگیریم. ما روباتی داریم که جارو می‌زند و دستیاران مجازی هوشمند داریم که وضعیت آب‌وهوا را گزارش می‌کنند و زنگ هشدار را روی آنها تنظیم می‌کنیم. اگر تمام زمان‌هایی را که از طریق پیشرفت‌های فنّاورانه در طی صد سال گذشته صرفه‌جویی کرده‌ایم روی هم جمع کنیم، آیا نباید ساعت‌ها زمان اضافی داشته باشیم تا برای رفاه و لذت خودمان تلاش کنیم؟

چرا ما خیلی کارا هستیم، اما خیلی از توان افتاده‌ایم؟ چرا بااینکه بهره‌وری زیادی داریم ولی چیز زیادی برای نمایش آن در چنته نداریم؟

من فکر می‌کنم روشمان را خیلی فراتر از کاری که به بهترین نحو می‌توانیم انجام دهیم و چیزی که ما را انسانی‌تر می‌کند، مهندسی کرده‌ایم. در انجام این کار، زندگی‌هایمان را سخت‌تر و بی‌نهایت غمگین‌تر کرده‌ایم. کتاب کمتر کار کن به شما یاد می‌دهد چطور از کار زیاد خلاص شوید و افراط در زندگی را کنار بگذارید.


«انسان تنها حیوانی است که تا وقتی تغذیه شود، امیالش همچنان رو به افزایش است؛ تنها حیوانی که هرگز راضی نمی‌شود.

به‌راحتی می‌توان دریافت که اکثر مردم در سراسر جهان آنچه را که مؤسسهٔ استرالیا که سازمانی پژوهشی و مستقر در کانبرا ست، «زمان آلوده» می‌نامد تجربه می‌کنند. این پدیده ناشی از انجام وظایف شغلی در خارج از وقت کاری، آن‌کال بودن یا حتی اجبار به فکر کردن به مسائل کاری، آن‌هم بادقت یا حل مسائل کاری است، درحالی‌که از نظر فنی سرِ کار نیستید.

کینز پیش‌بینی کرد که تا سال ۲۰۳۰، مردم فقط پانزده ساعت در هفته کار می‌کنند و این کافی است که همه از تغذیه، لباس و مسکن بی‌نیاز باشند. کینز نوشت: «برای اولین‌بار از زمان خلقت انسان با مشکل دائمی و واقعی خود مواجه خواهد شد ـ چگونگی استفاده از آزادی خود در مواجهه با نگرانی‌های اقتصادی کشنده، چگونگی استفاده از اوقات فراغت، و اینکه علم یا بهرهٔ مرکب، کدام‌یک پیروز خواهند بود.»

روی بازوهای چهل‌ودو زوج متأهل بین بیست‌ودو تا هفتادوهفت‌ساله، زخم‌های تاول‌زدهٔ کوچکی ایجاد کردند (می‌دانم. من هم از چیزی که مردم برای دستیابی به دانش علمی مایل به انجامش هستند، تعجب کردم). معلوم شد زوج‌هایی که اعتراف کردند در زندگی مشترکشان مشکلاتی وجود دارد، نسبت به کسانی که همسرانی حامی داشتند، تقریباً دوبرابر بیشتر طول کشید تا بهبود یابند. به‌عبارت‌دیگر، بخشی از یک ازدواج سالم یا مشارکت می‌تواند به بدن شما کمک کند تا بهبود یابد. این پدیده در بسیاری از مطالعات سراسر جهان موردتوجه قرار گرفته است. داشتن رابطهٔ اجتماعی (به شرط اینکه خصمانه نباشد) می‌تواند باعث کاهش درد و تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

تونی کراب، روان‌شناس تجارت گفت: «شرکت‌ها اکنون برای کار در کارخانه‌ها به کارگران شیفتی نیاز دارند و ساعت، هماهنگی گروه‌ها را برای گرداندنِ چرخ صنعت زمان‌بندی می‌کند. زمان آن‌قدر ارزشمند شده است که بسیاری از صاحبان بی‌وجدان مشاغل ساعت‌های خود را در طول روز طوری تنظیم می‌کنند که ساعات بیشتری را از کارگرانِ از همه‌جا بی‌خبر خود کار بکشند.»

ما اکنون کار خود را با خود به خانه می‌آوریم و ساعت نه شب به ایمیل‌ها پاسخ می‌دهیم. و وقتی برای شام بیرون هستیم به تلفن‌ها جواب می‌دهیم. به همین دلیل من دیگر وقتی برای نوارهای داستانی و کلاس‌های رقص ندارم. ولی این مشکل در هر دو سمت وجود دارد؛ ما هنگام کار، فعالیت‌های غیرکاری زیادی نیز انجام می‌دهیم. بلیت هواپیما رزرو می‌کنیم و کفش جدید سفارش می‌دهیم و جایی را برای شام رزرو می‌کنیم و یادداشت‌هایی را برای اقوام خود ارسال می‌کنیم. اگر هر روز چند ساعت برای خرید آنلاین وقت صرف می‌کنید، آیا کارشناسان آمار باید آن زمان را از کل ساعات کاری‌تان کم کنند، و سپس زمانی را که برای نوشتن یادداشت برای همکارتان هنگام خوردن شام صرف کرده‌اید، به ساعات کاری‌تان اضافه کنند؟

تحقیقات رولان پائولسن در دانشگاه لوند نشان داد که کارمندان حدود نیمی از روز کاری خود را صرف «استفاده از فضای مجازی» می‌کنند، یا مشغول فعالیت‌های غیرکاری هستند که مربوط به مسئولیت‌های اصلی شغلی آنها نیست. بیش از نیمی از کل خریدهای آنلاین بین ساعت نه صبح و پنج بعدازظهر انجام می‌شود و تقریباً دوسوم از ترافیک سایت‌های پورن در طول ساعات کاری اتفاق می‌افتد. معدود مشاغلی هستند که واقعاً مرتبط باشند با تماشای فیلم‌های مستهجن، بنابراین فکر می‌کنم به‌راحتی می‌توان آن را در زمرهٔ «فعالیت‌های غیرکاری» قرار داد.

با به‌زور وارد شدن کار به زندگی خانوادگی و تجاوز زندگی خانوادگی به ساعات کار، بسیاری از مردم هرگز این احساس را ندارند که کاملاً از شغل خود جدا شده باشند. به‌نظر می‌رسد اکنون ما در وضعیت آن‌کال بیست‌وچهارساعته هستیم. این امر می‌تواند از نظر جسمی و ذهنی بسیار سخت باشد و این مسئله توضیح می‌دهد چرا مردم احساس می‌کنند ساعت‌های بیشتری کار می‌کنند. آنها ممکن است احساس کنند هرگز واقعاً از کار خلاص نمی‌شوند. وقتی از آنها می‌پرسید چند ساعت کار می‌کنند، ممکن است فقط ساعت‌هایی را لحاظ کنند که در محل کارشان هستند.

قانون پارکینسون این وضعیت را تا حدودی توضیح داده است: «کار به‌قدری طول می‌کشد تا زمان در نظر گرفته‌شده برای انجام آن به انتها برسد.» این یک اصل علمی نیست؛ بلکه یک مثل است که آن را نخستین‌بار مورخی به نام سیریل نورثکات بیان کرده است. این بدان معناست که وقتی برای ما در روز هشت ساعت کاری در نظر گرفته می‌شود درحالی‌که فقط پنج ساعت کار واقعی داریم، وظایفمان را طوری انجام می‌دهیم که بتوانیم زمان موجود را پر کنیم. مانند یک مترمکعب نیتروژن که برای پر کردن کل خانه پخش می‌شود. ما جلساتی را برگزار می‌کنیم، درمورد مسائل پیش‌پاافتاده بحث می‌کنیم، ایمیل می‌فرستیم و دستور کارها را تدوین می‌کنیم و پیچیدگی‌هایی را اضافه می‌کنیم تا برای انجام بیست‌وپنج ساعت کار، در هفته به چهل ساعت کامل زمان نیاز داشته باشیم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.