معرفی و خلاصه کتاب ۵ زبان عشق : رازهایی برای داشتن عشق پایدار | گری چاپمن

0

5 زبان عشق یکی از پرفروش‌ترین‌های کتاب‌های نیویورک تایمز و سایت آمازون، نوشته دکتر گری چاپمن است.

دکتر گری چاپمن اعتقاد دارد عاشق شدن آسان است، اما عاشق ماندن یک چالش واقعی به‌نظر می‌رسد! اغلب ما با این سوال مواجه هستیم که چطور می‌توانیم با وجود همه‌ی خواست‌ها، تعارضات، خستگی و درماندگی‌های زندگی روزمره، رابطه‌مان را تازه و رو به جلو نگه داریم؟!

چاپمن در کتاب ۵ زبان عشق، شما با رمز و رازهای ساده‌ای آشنا می‌کند که به حفظ رابطه شما در عین حفظ کیفیت منجر می‌شود. این راهکارها تاکنون رابطه ‌میلیون‌ها زوج در نقاط مختلف جهان را نجات داده است. صرف نظر از اینکه رابطه‌ی شما درحال شکوفایی باشد و یا درحال افول، روش دکتر چاپمن برای ابراز و دریافت عشق، به شما کمک می‌کند تا سطوح عمیق‌تر و غنی‌تری از صمیمیت را با شریک زندگی‌تان تجربه کنید. بنابراین مطالعه این کتاب را از همین امروز شروع کنید!

از مشخصات بارز این کتاب می‌توان به کاربردی و عملی بودن آن اشاره کرد. باید خاطرنشان ساخت دکتر گری چاپمن در ویرایش ۲۰۱۵ این کتاب، که برای پاسخگویی به پیچیدگی‌های روابط امروزی بروز رسانی شده است، حقایقی ذاتی را آشکار می‌کند و مهارت‌های کاربردی و مرتبط را به شیوه‌ای مفید معرفی می‌کند.


کتاب ۵ زبان عشق : رازهایی برای داشتن عشق پایدار
نویسنده: گری چاپمن
مترجم: محمد یوسفی
نشر نوین


انزوا برای روح انسان مخرب است. به همین علت است که سلول انفرادی در زندان بی‌رحمانه‌ترین تنبیه محسوب می‌شود. در قلب موجودیت انسان میل به صمیمی شدن با شخصی دیگر و مورد عشق او قرار گرفتن وجود دارد.

به دنیای واقعی ازدواج و زندگی مشترک خوش آمدید، جایی که همیشه داخل سینک مو هست و لک‌های رنگی روی آینه مشاهده می‌شوند. جایی که جملات از «امشب شام کجا بریم؟» به «چرا شیر نخریدی؟» تبدیل می‌شوند. اینجا دنیایی است که بچه‌ها، خویشاوندان جدید، شغل و قبض آب و برق نیازمند توجه هستند، دنیایی که در آن، زندگی روزمره و رنجش‌ها می‌توانند به آرامی عشق را کنار بزنند. در این دنیا، یک نگاه یا حرف باعث رنجیدن شود. دو نفر که شدیدا عاشق هم هستند ممکن است دشمن هم شوند و محل زندگی‌شان به میدان جنگ تبدیل شود.

به مادر همسر خود بگویید که همسر شما چقدر عالی است. وقتی مادرش به او بگوید که شما چه چیزی گفته‌اید، تاثیر کلام شما بیشتر می‌شود و امتیاز و اعتبار بیشتری کسب می‌کنید. همچنین نزد دیگران همسر خود را، وقتی در آن جمع حضور ندارد، تایید کنید. وقتی افتخاری کسب می‌کنید، حتما از نقش داشتن همسر خود در کسب آن موفقیت حرف بزنید. همچنین می‌توانید حرف‌های خود را برای او بنویسید، مزیت این کار این است که متن نوشته شده، بارها و بارها خوانده می‌شود.

در واقع عشق یعنی چیزی رو به تصمیم خودت به طرف مقابل بدی یا به خواست خودت کاری براش انجام بدی. عشق رو نمیشه طلب کرد. می‌تونیم چیزی رو از همدیگه درخواست کنیم، اما نمی‌تونم طلب کنیم. درخواست کردن به عشق جهت میده اما طلبکار بودن جریان عشق رو متوقف می‌کنه».

وقتی از همسر خود دور هستید، یک روش اختصاص وقت باکیفیت این است که او را در اتفاقاتی که برایتان می‌افتد شریک کنید. مثلا فرستادن عکسی از چیز جالبی که در مسیرتان به محل کار دیده‌اید یا اتفاق خنده داری که در جلسه کاریتان پیش آمده بود. زنی می‌گفت: «شوهرم عکسی از دختر و سگمون وقتی برای گردش به بیرون رفته بودند فرستاد. من سر کارم بودم و با دیدن عکس حس کردم منم با اونام».

مهم‌ترین کاری که در زمان بحران باید برای همسر خود انجام دهید، عشق ورزیدن به او است. اگر زبان اصلی عشق او تماس بدنی است، هیچ چیزی مهم‌تر از این نیست که وقتی گریه می‌کند او را در آغوش بکشید. ممکن است حرف‌های شما در آن زمان تاثیر زیادی نداشته باشند، اما تماس بدنی نشان می‌دهد که شما به او اهمیت می‌دهید. بحران‌ها فرصت‌هایی هستند برای ابراز عشق. وقتی او را با مهربانی لمس کنید، این کار شما مدت‌ها بعد از اتمام آن بحران در ذهنش خواهد ماند. اما اگر او را در آغوش نکشید ممکن است هیچ وقت این کار شما را فراموش نکند.

روانشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که نیاز به عشق اولین نیاز احساسی انسان است. ما برای عشق کوه‌ها را در می‌نوردیم، از دریاها عبور می‌کنیم، بیابان‌ها را زیر پا می‌گذاریم و سختی‌های بی‌شماری را تحمل می‌کنیم. بدون عشق نمی‌توان کوه‌ها را درنوردید، از دریاها عبور کرد، بیابان‌ها را زیر پا گذاشت و سختی‌ها را تحمل کرد. اگر بپذیریم که کلمه «عشق» در جامعه‌ی انسانی نفوذ کرده است، هم در گذشته و هم در حال، باید این را نیز بپذیریم که این کلمه، گیج‌کننده‌ترین کلمه نیز هست

هدیه خودش نشانه‌ای است از اینکه هدیه دهنده به یاد ما بوده است. ارزش مادی آن مهم نیست، مهم این است که به او فکر می‌کرده‌اید. فکری که نه فقط در ذهن شما بوده، بلکه تبدیل به یک هدیه شده است و با دادن آن عشق و علاقه‌ی خود را ابراز کرده‌اید.

بخشش یک احساس نیست، یک الزام است. یک انتخاب است برای نشان دادن گذشت و مهربانی، نه مقابله به مثل با یک مهاجم. بخشش یک نوع ابراز عشق است. «من عاشقتم. دوسِت دارم. برام مهمی و می‌بخشمت. حتی اگه هنوزم درد و رنج باقی مونده باشه، نمی‌ذارم این موضوع باعث فاصله گرفتن ما از هم بشه. امیدوارم از این اشتباه درس بگیریم. اینکه اشتباه کردی به معنی ناتوانی تو نیست. همسر منی و از اینجا به بعد با هم ادامه خواهیم داد».

وقتی کنار همسرم بنشینم و بیست دقیقه تمام توجه‌ام را به او بدهم و او هم متقابلا همین کار را برای من انجام دهد، در این حالت ما به همدیگر بیست دقیقه زندگی داده‌ایم. هیچ وقت آن بیست دقیقه دوباره تکرار نخواهد شد، زندگی‌مان را به هم خواهیم داد. این یک نوع ابراز عشق قدرتمند و احساسی است.

«حال و هوای عاشقی» همانطور که در فصل سوم کتاب از آن حرف زدیم، غریزی است. ارادی نیست و به راحتی ممکن است بین هر مرد و زنی ایجاد شود. ممکن است شعله ور شود یا خاموش شود، اما هر آنچه که هست با تصمیم آگاهانه بوجود نمی‌آید. عمر کوتاهی دارد (معمولا دو سال یا کمتر).

تعریف زبانی فقط یکی از روش‌های بیان حرف‌های تاییدآمیز به همسر است. گویش دیگر این زبان عشق، تشویق کردن است. همه ما در برخی موارد احساس عدم امنیت می‌کنیم. گاهی برای انجام بعضی کارها شجاعت کافی را نداریم و نبود شجاعت غالبا مانع انجام کارهای مثبتی که دوست داریم می‌شود. توانایی‌های بالقوه همسرتان ممکن است برای بالفعل شدن نیاز به تشویق شما داشته باشند.

زبان‌های عشق نیز مانند هر زبان دیگری گویش‌ها و لهجه‌های متنوع و متفاوتی دارند که این گویش‌ها به فرهنگ مردم هر منطقه مرتبط است. ممکن است نحوه‌ی کمک به همسر در یک فرهنگ با فرهنگ دیگر متفاوت باشد. وقتی انطباق‌های فرهنگی صورت گیرد، مفهوم ۵ زبان عشق تاثیر شگرفی بر زوجین در هر فرهنگی خواهد داشت.

سرزنش کردن و طلبکار بودن باعث ایجاد فاصله بین دو نفر می‌شود. با انتقاد یا سرزنش کردن ممکن است همسر شما طبق میل شما رفتار کند، اما آن رفتار دیگر عاشقانه نیست. با «درخواست کردن» شما عشق را در مسیر درست هدایت می‌کنید.

اغلب ما از آنچه فکر می‌کنیم توانمندتریم. چیزی که مانع پیشرفت‌مان می‌شود نبود شجاعت است. همسری که عاشق‌مان باشد می‌تواند این مانع را با تشویق و دلگرمی از سر راه ما بردارد. البته اگر زبان اصلی عشق شما کلام تاییدآمیز نباشد، شاید بیان آن برایتان سخت باشد. اگر فردی باشید که روحیه انتقادی و اعتراضی دارید، برای یادگیری این زبان دوم نیاز به سعی و تلاش بیشتری خواهید داشت، اما مطمئن باشید که این زبان ارزش یادگیری دارد.

یک سیاستمدار رابطه‌ی نامشروعش را عشق می‌نامد درحالی‌که یک فرد مذهبی آن را گناه می‌داند. زنِ یک مرد الکلی به زندگی با او ادامه می‌دهد و آن را عشق می‌داند، درحالی‌که روانشناسان آن را «هم وابستگی» می‌نامند. والدین تمام خواسته‌های فرزند خود را برآورده می‌کنند و آن را عشق می‌دانند درحالی‌که مشاوران خانواده آن را بی‌مسئولیتی می‌نامند. رفتار عاشقانه چیست؟!

وقتی همسرم بدی در حق من کرده باشد و به آن اعتراف و طلب بخشش کند، دو راه پیش رو دارم: عدالت یا بخشش. اگر عدالت را انتخاب کنم و همانگونه که او با من رفتار کرده با او رفتار کنم، خودم را قاضی کرده‌ام و او را مجرم. در این حالت ایجاد صمیمیت غیرممکن است. اما اگر بخشش را انتخاب کنم، می‌توانم صمیمیت را دوباره ایجاد و تقویت کنم. بخشش راه عشق است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.