پروتز سینه چگونه انتخاب می‌شود و چطور در طی جراحی کار گذاشته می‌شود؟

0

1. پروتز سینه (شکل مصنوعی سینه) چیست؟

پروتز سینه یک فرم مصنوعی سینه است که جایگزین شکل تمام یا بخشی از سینه برداشته شده می‌شود.

اکثر پروتز‌های سینه از ژل سیلیکونی نرم که در یک لایه نازک محصور شده ساخته می‌شوند. آن‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که شبیه شکل طبیعی سینه یک زن یا بخشی از سینه باشد. سطح بیرونی نرم و صاف به نظر می‌رسد و ممکن است شامل یک طرح کلی نوک پستان باشد.

بسیاری از زنانی که برای سرطان سینه جراحی کرده‌اند و بازسازی نکرده‌اند از پروتز سینه استفاده می‌کنند. با این حال، ممکن است برای زنانی که سینه‌هایشان به‌طور طبیعی از نظر اندازه یا شکل با یکدیگر متفاوت است، یا کسانی که بازسازی سینه‌ای انجام داده‌اند که یکنواخت نشده است نیز مفید باشد.

برای برخی از زنان، استفاده از پروتز ممکن است یک انتخاب موقت قبل از بازسازی باشد. سایر زنان ممکن است ترجیح دهند (یا نتوانند) بازسازی سینه را انجام دهند و پوشیدن پروتز را انتخاب طولانی مدت مؤثر و مناسبی بدانند. برخی از زنانی که قصد بازسازی ندارند، ترجیح می‌دهند از پروتز استفاده نکنند.

2. آیا پس از جراحی سینه به من پروتز موقت سینه داده می‌شود؟

اگر بازسازی فوری انجام نداده‌اید، به شما پروتز‌های موقت سینه داده می‌شود تا در دوران نقاهت پس از عمل جراحی بپوشید. در مورد پروتز‌های موقت سینه بیشتر بدانید.

3. چگونه می‌توانم پروتز سینه دائمی تهیه کنم؟

هنگامی که محل اسکار شما به طور کامل بهبود یافت و تورم کاهش یافت (معمولاً در عرض شش تا هشت هفته)، در صورت تمایل می‌توانید پروتز سیلیکونی دائمی را نصب کنید.

پرستار مراقبت از پستان شما معمولاً یک قرار ملاقات مناسب برای شما ترتیب می‌دهد. اگر قرار ملاقاتی به شما داده نشده است، از پرستار مراقبت از پستان خود بپرسید.

اتصالات پروتز شما اغلب در بیمارستان محلی شما انجام می‌شود. پرستار مراقبت از پستان ممکن است این عمل را خودش انجام دهد یا ممکن است توسط متخصص آموزش دیده دیگری مانند یک افسر لوازم جراحی یا نماینده یک شرکت پروتز انجام شود.

در این قرار ملاقات شما باید یک سوتین مناسب و حمایت‌کننده داشته باشید. برخی از خانم‌ها نگاهی به انتخاب پروتز‌ها قبل از قرار ملاقات یا حتی قبل از عمل در صورت امکان مفید می‌دانند تا ایده‌ای از انتظار داشته باشند. می‌توانید این موضوع را با پرستار مراقبت از پستان خود در میان بگذارید.

معمولاً در قرار ملاقات مناسب یا خیلی زود پس از آن، پروتز به شما داده می‌شود. با این حال، اگر سبکی را انتخاب کنید که در انبار موجود نیست، ممکن است مجبور شوید بیشتر منتظر بمانید.

اگرچه خرید یک پروتز بدون آزمایش اولیه توصیه نمی‌شود، اما آن‌ها از برخی تأمین‌کنندگان متخصص نیز در دسترس هستند.

4. آیا باید هزینه پروتز سینه خود را پرداخت کنم؟

بیماران NHS مجبور نیستند برای پروتز‌های خود هزینه‌ای بپردازند. همه سبک‌های پروتز در NHS در دسترس نخواهد بود.

اگر یک بیمار خصوصی هستید، بررسی کنید که آیا طرح سلامت خصوصی شما هزینه پروتز شما را پوشش می‌دهد یا خیر. اگر مجبور به پرداخت هزینه پروتز خود هستید، نیازی به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده روی آن نخواهید داشت و متخصص از شما می‌خواهد که فرم معافیت مالیات بر ارزش افزوده را امضا کنید که بیان می‌کند جراحی سینه انجام داده‌اید. یا ممکن است بتوانید پروتز را از NHS به همان روشی که بیماران NHS می‌توانند برای جایگزینی درخواست کنند، داشته باشید.

5. آنچه در جایگذاری پروتز سینه اتفاق می‌افتد

مهم است که یک سوتین مناسب را در قرار ملاقات پروتز سینه خود ببرید تا متخصص بتواند ببیند پروتز چگونه در سوتین شما قرار می‌گیرد.

پوشیدن یک تاپ ساده و رنگ روشن مفید است. این کار انتخاب پروتزی را که به شما فرم خوبی می‌دهد آسان‌تر می‌کند. ممکن است ترجیح دهید تاپ بپوشید که به سرعت و به راحتی پوشیده و درآورده شود.

می‌توانید در مورد سبک‌های لباسی که ممکن است بخواهید پروتز خود را با آن بپوشید و اگر می‌خواهید آن را برای هر چیزی فعال بپوشید، صحبت کنید. ممکن است مفید باشد که قبل از قرار ملاقات در مورد لباس و لباس شنایی که قصد دارید از پروتز بپوشید فکر کنید. همچنین می‌توانید انواع تاپ‌های با یقه‌های مختلف را انتخاب کنید تا ببینید که چگونه می‌تواند با سبک‌های مختلف کار کند.

در قرار ملاقات خود باید داشته باشید:

مجموعه‌ای از اندازه‌ها و سبک‌های پروتز

حریم خصوصی کافی

یک آینه بزرگ و نور خوب تا بتوانید خودتان ببینید که پروتز در سینه بند شما و لباس روی آن چگونه است.

زمان کافی برای انتخاب درست

پروتز شما باید احساس راحتی داشته باشد، شکل خوبی به شما بدهد و با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.

6. انواع پروتز سینه

پروتز‌ها در سبک‌ها، شکل‌ها، وزن‌ها، رنگ‌های پوست و مواد مختلف و با طیف وسیعی از لوازم جانبی عرضه می‌شوند. در مورد انواع پروتز سینه بیشتر بدانید.

7. چگونه باید از پروتز سینه خود مراقبت کنم؟

متخصص پروتز اطلاعاتی در مورد نحوه مراقبت از نوع خاص پروتز به شما می‌دهد. اگر توصیه‌های مربوط به مراقبت از پروتز خود را دنبال کنید، باید چندین سال دوام بیاورد. به طور کلی، شما باید مانند پوست خود از پروتز سینه سیلیکونی مراقبت کنید. هر روز آن را در آب گرم و صابون بشویید و با حوله خشک کنید. اگر پروتز چسب دار دارید ممکن است محصولات خاصی وجود داشته باشد که برای تمیز نگه داشتن پروتز باید از آن‌ها استفاده کنید. تأمین‌کننده پروتز شما می‌تواند در مورد این موارد بیشتر به شما بگوید.

هنگامی که از پروتز خود استفاده نمی‌کنید، آن را در واحد شکلی داخل جعبه‌ای که داخل آن قرار دارد، نگهداری کنید.

مراقب باشید که پروتز را با اجسام نوک تیز مانند حلقه یا سنجاق گیر نکنید زیرا ممکن است به آن آسیب برساند و باعث نشت سیلیکون شود. اگر آسیب دید، معمولاً می‌توانید پارگی را به طور موقت با یک گچ چسبنده ببندید.

8. چگونه می‌توانم پروتز سینه خود را تعویض کنم؟

پروتز شما دارای گارانتی خواهد بود اما طول آن می‌تواند متفاوت باشد و بیشتر پروتز‌ها بیشتر از مدت زمان گارانتی عمر می‌کنند. پروتز جایگزین در صورت فرسوده شدن در NHS موجود است. همچنین اگر پروتز شما دیگر مناسب نیست، حتی اگر هنوز در شرایط خوبی باشد، می‌توانید درخواست ارزیابی مجدد کنید. این ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که وزن یا شکل بدن شما تغییر کند یا سبک زندگی شما تغییر کند (مثلاً اگر فعال‌تر شوید).

روند گرفتن پروتز جایگزین بستگی به این دارد که در منطقه شما چه اتفاقی می‌افتد و اینکه آیا از کلینیک پستان مرخص شده‌اید یا خیر. شما می‌توانید با کلینیک پستان خود تماس بگیرید تا ارزیابی مجدد و نصب پروتز را ترتیب دهید، یا اگر دیگر در قرار ملاقات‌های بعدی شرکت نمی‌کنید، از پزشک عمومی خود (پزشک محلی) بخواهید که به کلینیک سینه یا متخصص پروتز ارجاع دهد.

سبک‌های پروتز جدید همیشه در حال توسعه هستند، بنابراین زمانی که به جایگزینی نیاز دارید، بهتر است به جای جایگزینی مستقیم پروتز، یک ارزیابی مجدد انجام دهید.

اگر پروتز شما به دلیل نقص ساخت آسیب دیده باشد، اگر بیمار NHS هستید، باید دوباره ارزیابی شوید و یک پروتز جدید رایگان به شما داده شود. اگر به دلیل سوراخ کردن آن یا پیروی نکردن دستورالعمل‌های مراقبت آسیب دیده باشد، ممکن است برای تعویض آن هزینه‌ای دریافت کنید.

اگر جراحی خود را به صورت خصوصی انجام داده‌اید، از شرکت بیمه خود بپرسید که آیا هزینه پروتز‌های جایگزین آینده را پوشش می‌دهد یا خیر. اگر این کار را نکرد، می‌توانید از پزشک عمومی خود بخواهید که شما را به یک کلینیک پستان یا متخصص پروتز NHS ارجاع دهد تا یک جایگزین رایگان برای شما تعبیه شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5