کتاب اشتباهات یک زن؛ تجربه‌های ارزشمند – نوشته ام. سوسا – خلاصه و معرفی

0

اشتباهات یک زن اثر ام.سوسا نویسندهٔ کتاب دوراهی است. او با قلم تأثیرگذار خود، افکار و تجربه‌هایش را در زمینه روابط عاطفی با جنس مخالف در این اثر نوشته است.

کتاب اشتباهات یک زن، اشتباهاتی را که زنان اغلب در ازدواج مرتکب می‌شوند، نشان می‌دهد. و راهکارهایی برای پذیرفتن و مواجه با آن‌ها دارد. این اثر را با ترجمه‌ی نجمه سالاری می‌خوانید.

کتاب اشتباهات یک زن، به تمام رفتارهای غلطی می‌پردازد که زنان در رابطه با مردان ممکن است انجام دهند. ام. سوسا نویسنده‌ی کتاب اشتباهات یک زن، برای نوشتن اثرش، افکار و تجربه‌هایی که در زمینه‌ی روابط عاطفی داشته است بیان کرده. او همچنین اشتباهاتی را بیان کرده است که درباره رابطه با مردها، تغییر دادن آنها، احترام به حریم خصوصی طرف مقابل، پیش‌رفتن سریع در رابطه و…. ممکن است مرتکب شویم.

با خواندن کتاب اشتباهات یک زن این قدرت را پیدا می‌کنید تا بتوانید کنترل بیش‌تری بر عواطف و احساسات خود داشته باشید. خواندن کتاب شاید سبب شود خاطرات دردناک‌تان را دوباره به یاد آورید و حتی ممکن است به شما نشان دهد که در ازدواج قبلی کجای راه را اشتباه رفته‌اید، اما درس مهم و ارزشمندی به شما می‌دهد و آن عشق به خویشتن است.

کتاب اشتباهات یک زن؛ جلد اول
تجربه‌های ارزشمند
نویسنده: ام. سوسانجمه سالاری
انتشارات مجید


اگر مردتان مطابق میل شما نیست، چرا اصرار دارید تغییرش دهید؟ یا همان‌گونه که هست بپذیریدش یا بگذارید برود. می‌خواهید مردی را مجبور کنید تا شما را دوست داشته باشد؟ سعی دارید او را تغییر دهید؟ چه بخواهید چه نخواهید، او خودش است. سعی نکنید او را به کسی که نمی‌خواهد باشد تبدیل کنید. نمی‌خواهم بگویم زندگی‌تان را همانند یک احمق برای تغییر دادن عادت‌های نامناسب مردی تلف می‌کنید، بلکه می‌خواهم بگویم تلاش کردن برای تغییر مردی که خودش نمی‌خواهد تغییر کند، ممکن است در بلندمدت باعث رنجیده شدن خودتان شود.

ارزش این را دارم که نسبت به من متعهد باشی. به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهم سبب شود احساس کنم از دیگران کم‌ارزش‌ترم. دیگر اجازه نخواهم داد کسی باعث شود چشم‌هایم پر از اشک شوند. دیگر وقت ارزشمندم را برای کسی که حتی حاضر نیست، ببیند چه زنی در مقابل او ایستاده است، بیهوده تلف نمی‌کنم. این وظیفهٔ من نیست که طرز فکر فرد دیگری را درست کنم

برای فردی که حاضر نیست به‌خاطر شما یک شب از خوابش بزند، از خواب‌تان نزنید. به یاد داشته باشید هفت میلیارد انسان در جهان وجود دارد، پس شما تنها فردی نیستید که شکست خورده‌اید و قلب‌تان شکسته است و شما تنها فردی نیستید که گریه می‌کنید. فراموش کنید تا رها شوید. دوباره زمان آن رسیده است که نفسی بکشید. موفقیت‌های تازه در انتظار شما هستند.

این خیلی طبیعی است که شما حساس و آسیب‌پذیر باشید، زیرا هیچ‌کس از شما انتظار ندارد محکم و ضدگلوله باشید؛ بنابراین اگر زمانی‌که بیرون هستید گریه می‌کنید، گریه کنید و گریه کنید و بیش‌تر گریه کنید. هیچ‌چیز بهتر از این حس نیست که احساس کنید خالی شده‌اید و این چیزی است که ما واقعاً به آن نیاز داریم.

مردی که بخواهد با شما ازدواج کند، در همان چند ماه اول آشنایی این موضوع را بی‌درنگ به شما نشان خواهد داد. هرچه بیش‌تر سعی کنید او را در رابطه‌ای که آمادگی آن را ندارد تحت فشار قرار دهید، احتمال بیش‌تری وجود دارد که او برعکس آن عمل کند. اگر آمادگی وارد شدن به رابطه‌ای را نداشته باشد، هر حرفی که بزنید و هر کاری که انجام دهید، تصمیم او را عوض نخواهد کرد.

فکر می‌کردم مردی که مرا بخواهد، باید با من ارتباط داشته باشد و اگر این‌کار را نکند، رفتار او طبیعی نیست و انگار مرا دوست ندارد، ولی اگر این‌کار را می‌کرد، به این معنا بود که ما به هم نزدیک‌تریم و ممکن است ارتباط‌مان صمیمی‌تر شود. این طرز فکر درست است؟ اشتباه، اشتباه، اشتباه!!!! اشتباهی که من یک‌بار مرتکب شدم، شما انجام ندهید با این باور که اگر مردی شما را بخواهد باید بدن‌تان را در اختیار او قرار دهید.

مشکلی که گاهی اوقات ما به‌عنوان یک زن با آن مواجه می‌شویم این است که به‌اندازهٔ کافی با دقت گوش نمی‌کنیم که یک مرد سعی می‌کند چه چیزی به ما بگوید. فرصت نمی‌دهیم تا بفهمیم چه چیزی قرار است از دهان او خارج شود، فقط حرف‌هایی را که می‌خواهیم می‌شنویم و این خودش به‌تنهایی باعث می‌شود سوءتفاهم‌های زیادی به وجود بیاید.

هرگاه به فردی که قلب‌تان را شکسته است اجازه می‌دهید به زندگی‌تان برگردد، باعث می‌شوید جای آن زخم قدیمی همچنان باز بماند. نکته‌ای که وجود دارد، این است که بعضی جاها باید خداحافظی کنید و خوشحال باشید از این‌که فردی شما را رها کرده است و به زندگی خود ادامه دهید.

رشد و پیشرفت‌تان از خود شما شروع می‌شود. همیشه این خودتان هستید که مسئول آینده‌تان خواهید بود. اگر در این فکر هستید که بهتر عمل کنید، قطعاً و بدون شک بهتر عمل خواهید کرد. اگر می‌خواهید در همان شرایط ناخوشایند گذشته و با همان عشق مسموم و زهرآلود بمانید، همان پیش خواهد آمد. این خود شما هستید که می‌توانید تغییرات لازم را به‌منظور بهتر شدن شرایط‌تان انجام دهید.

هیچ‌وقت به‌خاطر این‌که خودتان هستید، عذرخواهی نکنید. شما سزاوارید که بیش‌ترین احترام را دریافت کنید. هر چقدر که با شما بدرفتاری شده است، دیگر کافی است. یا به کائنات بفهمانید که سزاوار بهترین‌ها هستید و یا این‌که همیشه از کائنات شر و بدی دریافت کنید. به کائنات بگویید شما سزاوار فردی هستید که به شما متعهد باشد، لایق این هستید با فردی باشید که شما را در ژرفای عشق غرق کند.

فکر می‌کردم عشق به این معناست که باید سریع شکوفا شود و داشتن ارتباط و این‌که زمان زیادی را با هم سپری کنیم، شیوهٔ مناسبی است برای این‌که یک رابطه خوب پیش برود. کاملاً در اشتباه بودم.

وقتی وارد رابطه‌ای می‌شویم، دنیایی آرمانی در ذهن خود خلق می‌کنیم و بر این باوریم که در این رابطه همه‌چیز بین‌مان فوق‌العاده است، اما زمانی‌که حقیقت به ما ضربه می‌زند، نابود می‌شویم و فکر می‌کنیم فردی که احساس‌مان را بازیچهٔ خود قرار داده، مقصر است. نمی‌توانم دروغ بگویم، اما حس این‌که ما را پس زده‌اند، زجرآور است. احساس می‌کنی قلبت تکه‌تکه شده است

ارزش این را دارم که نسبت به من متعهد باشی. به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهم سبب شود احساس کنم از دیگران کم‌ارزش‌ترم. دیگر اجازه نخواهم داد کسی باعث شود چشم‌هایم پر از اشک شوند. دیگر وقت ارزشمندم را برای کسی که حتی حاضر نیست، ببیند چه زنی در مقابل او ایستاده است، بیهوده تلف نمی‌کنم. این وظیفهٔ من نیست که طرز فکر فرد دیگری را درست کنم، بنابراین اگر احساس کنم لیاقت بهترین‌ها را دارم، بهتر عمل خواهم کرد.

اشتباهاتم مرا به زنی تبدیل کرد که امروز هستم؛ زنی قوی، مستقل و باتجربه که قدر خودش را می‌داند. در چشم او من دیگر آن زن ضعیف نیستم، دیگر نمی‌ترسم که مردی نالایق مرا دوست داشته باشد.

صرف بهره‌برداری از تن‌تان باعث نمی‌شود که مردها شما را بیش‌تر بخواهند و یا این‌که بخواهند آینده‌ای با شما بسازند، برعکس شاید آن‌ها فقط خواهان رابطه‌ای موقت باشند و بعد از آن ترک‌تان کنند. این دلیلی است که به ما نشان می‌دهد چرا اکثر زن‌ها تنها می‌مانند، یا فکر می‌کنند که هیچ مرد شایسته‌ای در دنیا وجود ندارد، ولی بااین‌حال باز هم متوجه نیستند که خودشان باعث شده‌اند تا در این شرایط قرار بگیرند، این خودشان هستند که اجازه می‌دهند با آنان همانند تکه‌ای گوشت رفتار شود.

همهٔ مردها در دنیا بد نیستند. مردان خوب زیادی هم در دنیا وجود دارند که مانند من و شما دفعات بی‌شماری ضربه خورده‌اند و آن‌ها نیز فکر می‌کنند زن خوب در دنیا وجود ندارد، زیرا آن‌ها هم اشتباه متوجه شده‌اند.

دیگر وقت ارزشمندم را برای کسی که حتی حاضر نیست، ببیند چه زنی در مقابل او ایستاده است، بیهوده تلف نمی‌کنم. این وظیفهٔ من نیست که طرز فکر فرد دیگری را درست کنم، بنابراین اگر احساس کنم لیاقت بهترین‌ها را دارم، بهتر عمل خواهم کرد.

غر زدن شرایط را بهتر نمی‌کند. همان‌گونه که دوست دارید طرف مقابل‌تان به شما احترام بگذارد، به او احترام بگذارید. اگر کاری را که همسرتان انجام می‌دهد دوست ندارید، به او بگویید. آن‌ها علم غیب ندارند و همیشه نمی‌توانند حدس بزنند که شما چه مشکلی دارید.

به‌عنوان مثال وقتی مسئولیت همهٔ کارها و کنترل همهٔ امور را بدون این‌که به او اجازهٔ کمک کردن بدهید بر عهده می‌گیرید، باعث می‌شوید او احساس بی‌ارزش بودن کند. اجازه دهید گاهی مردتان امور را کنترل کند. او دیگر به مادر نیاز ندارد، فقط یک همسر می‌خواهد.

مشکلی که گاهی اوقات ما به‌عنوان یک زن با آن مواجه می‌شویم این است که به‌اندازهٔ کافی با دقت گوش نمی‌کنیم که یک مرد سعی می‌کند چه چیزی به ما بگوید. فرصت نمی‌دهیم تا بفهمیم چه چیزی قرار است از دهان او خارج شود، فقط حرف‌هایی را که می‌خواهیم می‌شنویم

برادران بزرگ‌ترم الگوی خوبی برای بزرگ شدنم بودند. آن‌ها تنها مردهای زندگی‌ام بودند، زیرا مادرم به‌خاطر احترامی که برای بچه‌هایش قائل بود، هیچ‌وقت نپذیرفت که پای مرد دیگری را به خانه‌مان باز کند. او شادی خودش را قربانی بچه‌هایش کرد و به همین خاطر هرگز نمی‌توانم زحماتش را جبران کنم.

چندین بار شکست خوردم، زیرا سعی می‌کردم پدرم را در وجود مردی که با او آشنا می‌شوم، جست‌وجو کنم. پدرم وقتی فقط هفت سالم بود ما را ترک کرد؛ آن هم در روز کریسمس. بله درست خواندید، روز کریسمس. عاشق پدرم بودم؛ در طول آن هفت سال، مرد فوق‌العاده‌ای بود و حتی مادرم هیچ‌گاه از او بد نگفته بود. همیشه احساس می‌کردم پدرم تأثیری منفی در آینده‌ام گذاشته است، زیرا او بود که مشکلات فراوانی را برایم پدید آورد.

هیچ‌وقت به‌خاطر این‌که خودتان هستید، عذرخواهی نکنید. شما سزاوارید که بیش‌ترین احترام را دریافت کنید. هر چقدر که با شما بدرفتاری شده است، دیگر کافی است. یا به کائنات بفهمانید که سزاوار بهترین‌ها هستید و یا این‌که همیشه از کائنات شر و بدی دریافت کنید. به کائنات بگویید شما سزاوار فردی هستید که به شما متعهد باشد، لایق این هستید با فردی باشید که شما را در ژرفای عشق غرق کند. اگر باور داشته باشید که لایق هیچ‌کدام از این‌ها نیستید، در چرخه‌ای از شرارت گرفتار می‌شوید، این چرخه تا زمانی‌که شما نخواهید خود را تغییر دهید، در حال تکرار شدن است.

مادرم هر چیزی راکه به آن نیاز داشتم و حتی بیش‌تر از آن را برایم فراهم می‌کرد و هیچ‌وقت کمبود عاطفه و محبت نداشتم، اما درونم حسی بود که نیاز داشت مردی کنارم باشد. به مردی نیاز داشتم که کاملم کند، زیرا فکر می‌کردم این راهی است برای این‌که به شادی دست یابم. فکر می‌کردم تنها راهی که بتوانم به یک عشق واقعی دست پیدا کنم، این است که با مردی در ارتباط باشم؛ اشتباه! مدت زیادی زمان برد تا بفهمم تنها کسی که می‌تواند کاملم کند، خودم هستم؛ فقط خودم.

یک مرد اصیل، نه فرد نابالغی که می‌خواهد وارد بازی احمقانه‌ای شود، درست در همان ابتدا واقعیت را به شما می‌گوید و حقیقت را نمی‌پوشاند و اگر آینده‌ای را با شما ببیند، به شما خواهد گفت و یا این‌که منتظر فرصتی مناسب می‌ماند.

مردی خوش‌چهره پا پیش می‌گذارد، چرب‌زبانی می‌کند و تمام آن‌چه را می‌خواهید بشنوید، به شما می‌گوید. از این‌که چقدر خوب به‌نظر می‌رسید، تا این‌که چقدر به شما اهمیت می‌دهد و این‌که می‌خواهد روزی با شما تشکیل خانواده دهد و همسرش بشوید. شما را بیرون می‌برد، برای‌تان هدیه می‌خرد، اظهار عشق می‌کند و در این‌جا شما به دلایل کاملاً اشتباه عاشق او می‌شوید. احساسات‌تان به‌خاطر این‌که او با نامزد قبلی‌تان متفاوت است، اوج می‌گیرد. این فرد اخلاق و ویژگی‌هایی دارد که او را از مردان دیگر متمایز می‌سازد؛ بنابراین شما زمان بیش‌تری را با او صرف می‌کنید و کم‌کم هر بار که او را می‌بینید، بیش‌تر عاشقش می‌شوید و بر این باور هستید که فقط یک قرار عاشقانه است. فکر می‌کنید همان چیزی‌که شما از رابطه می‌خواهید، او هم همان را می‌خواهد و قرار است درنهایت همسرش شوید. زمان می‌گذرد، ماه‌ها و حتی سال‌ها سپری می‌شوند و همه‌چیز همان‌گونه باقی

آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید تنها ماندن بد نیست. این‌که بدانید قادر هستید وقت ارزشمندتان را به خودتان اختصاص دهید، ارزشمند است. درعوض یاد می‌گیرید به هیچ‌کس وابسته نشوید و مواظب احساسات و سلامت تن و روان خود باشید. زمانی‌که می‌پذیرید فردی منحصربه‌فرد و بی‌عیب برای خودتان هستید، یاد می‌گیرید که خود را آن‌طورکه هستید بپذیرید، نه آن‌طورکه دیگران از شما می‌خواهند باشید. عبرت گرفتن از اشتباهات گذشته و دوست داشتن عیب‌ونقص‌هایتان، زیباست. هیچ‌وقت به‌خاطر این‌که خودتان هستید، عذرخواهی نکنید. شما سزاوارید که بیش‌ترین احترام را دریافت کنید. هر چقدر که با شما بدرفتاری شده است، دیگر کافی است. یا به کائنات بفهمانید که سزاوار بهترین‌ها هستید و یا این‌که همیشه از کائنات شر و بدی دریافت کنید.

برای شناخت صحیح یک مرد، باید به حرف‌های او گوش دهید و وقت بگذارید، چراکه این‌گونه قلب او را تسخیر خواهید کرد. مردان و زنان مانند یکدیگر عملکرد یکسانی ندارند؛ زن‌ها بسیار پیچیده‌تر هستند، به عبارت دیگر، وقتی مردی ما را دوست دارد، می‌خواهد به ما خدمت کرده و حمایت‌مان کند. اگر قدرت این را داشته باشید که مردان را تسخیر کنید و بتوانید به آن‌ها گوش بدهید و درک‌شان کنید و قدردان‌شان باشید، در به‌دست‌آوردن قلب‌شان پیروز خواهید شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.