کتاب زندگی دومت زمانی آغاز می‌ ‎شود که می‌ فهمی فقط یک زندگی داری – معرفی و خلاصه

0

کتاب زندگی دومت زمانی آغاز می‌ ‎شود که می‌ فهمی فقط یک زندگی داری داستانی با درونمایه روانشناسی، نوشته رافائل ژیئوردانو با ترجمه معصومه خطیبی بایگی است. این داستان درباره زندگی زنی است که شور زندگی را از دست داده است اما در مسیر یافتن دوباره آن قدم می‌گذارد.

رافائل ژیئوردانو این داستان در نوشت تا به این سوال پاسخ دهد: چگونه می‌توانیم شادی را در زندگی خود پیدا کنیم. بعد از نوشتن این اثر، به سرعت توانست در فهرست پرفروش‌های کتاب فرانسه جا بگیرد.

اگر به زندگی کامیل، نگاه کنید می‌بیند که او همه چیز دارد؛ همسر خوب، فرزندان و کار دلخواه. اما آنچیزی که نمی‌بینیم، احساس سرخوردگی و ناکامی است که او همیشه همراه خود دارد. هرچند در زندگی کاری و شخصی‌اش موفق است اما احساس پوچی می‌کند. شاید بتوان گفت که شور زندگی را از دست داده است چراکه نه خوشحال است و نه ناراحت. یک شب که در جاده بارانی تصادف می‌کند، متوجه میشود که این تصادف زندگی او را نجات داده است.

او کمک می‌خواهد و موبایلش در آن جاده آنتن نمی‌دهد. به همین دلیل به سراغ یکی از خانه‌ها می‌رود و از آن‌ها کمک می‌کند. کلود و همسرش چنان گرم برخورد می‌کنند که کامیل ترغیب می‌شود تا از زندگی خودش برایشان بگوید. کلود که روان‌شناسی با گرایش روزمرگی است، به کامیل توضیح می‌دهد که دچار روزمرگی حاد شده است و به او اطمینان می‌دهد که آماده کمک کردن به اوست. هرچند کامیل مدتی را با تردید و دودلی می‌گذراند اما بعد تصمیمش را می‌گیرد. دریافت کمک تخصصی از یک درمانگر.

کتاب زندگی دومت زمانی آغاز می‌ ‎شود که می‌ فهمی فقط یک زندگی داری داستان مراجعه کامیل به کلود است. او از زندگی خودش تعریف می‌کند و ما را همراه خود می‌کند تا او را بهتر بشناسیم. در جلسات رواندرمانی او شرکت کنیم و با کمک رویکرد خلاقانه‌ای که نویسنده به حل مشکلات در این کتاب پیش گرفته است، به حل چالش‌های مسیر زندگی خود بپردازیم.

کتاب زندگی دومت زمانی آغاز می‌ ‎شود که می‌ فهمی فقط یک زندگی داری
نویسنده: رافائل ژیئوردانو
مترجم: معصومه خطیبی بایگی
نشر البرز


«سرزنش بکارید، نفرت و ناامیدی برداشت کنید. عشق و حق‌شناسی بکارید، مهربانی و قدردانی برداشت کنید.»

«روزمرگی مبهم. نوعی بیماری روحی است که بیشتر مردم دنیا، بخصوص غربی‌ها را، درگیر می‌کند. نشانه‌هایش هم تقریباً در افراد مختلف شبیه به هم است: کاهش انگیزه، اندوه مزمن، کندی حواس، دشواری در شاد بودن با وجود رفاه مادی، ناامیدی، تنبلی…»

رؤیا، حتی با حقوق کم، بازهم رؤیاست! تا آن موقع هیچ‌وقت خودم را این‌قدر سرزنده ندیده بودم و روی این احساس نمی‌شد قیمتی گذاشت.

لبخند، حمایت، مهربانی، این‌ها خاک‌برگ گلدان صمیمیت هستند.

زمان، به‌خودی‌خود، یک مشکل نیست. فقط ذهن ماست که از آن مشکل می‌سازد. اگر به خودتان بقبولانید که زمان یک مشکل است، پس تبدیل به مشکل خواهد شد؛ اما اگر خودتان را متقاعد کنید که می‌توانید از آن به نحو احسن استفاده کنید شانس زیادی برای موفقت دارید. تلاش کنید… می‌بینید که ذهنتان چیزی را که شما به او بگویید باور می‌کند

چرخهٔ معیوب: تفکر منفی> خمودگی، سستی> فقدان انرژی، اندوه، ناامیدی، ترس> بی‌خیالی، ناتوانی در مراقبت از خود> نداشتن عزت‌نفس، «من هیچی نیستم، من موفق نمی‌شوم.»> عقب‌نشینی، خوش‌رو نبودن با دیگران> حس در بن‌بست قرار گرفتن>نگرش مبهم، آیندهٔ نامطمئن. شکست، اهداف دست نیافته.

دکتر اَلکوک در آن مقاله به مطالعهٔ رابطهٔ سلامت ذهنی با سه عامل مستقل پرداخته‌بود: ازدواج (که منحنی رضایت آن به یک نقطهٔ اوج می‌رسید و بعد در طی سال‌ها افت می‌کرد.)؛ بخت‌آزمایی (که منحنی آن در ابتدا بالا و پایین می‌رفت و در انتها بدون تغییر می‌ماند)؛ طبیعت (که منحنی آن از همان ابتدا اوج می‌گرفت و تا پایان افت نمی‌کرد). دکتر اَلکوک این‌گونه نتیجه‌گیری کرده بود: اثر مثبت ذهنی طبیعت بر کسانی که به‌طور روزانه با آن تعامل دارند، از ازدواج و بخت‌آزمایی بیشتر و پایدارتر است؛ و همین مرا تشویق کرد تا بیشتر از فضای سبز استفاده کنم!

چرخهٔ مطلوب: فکر مثبت یا به‌اصطلاح «وانمود کردن»> حالت جسمانی پرتحرک (کمر راست، چانه بالا، لبخند)> نشاط، هیجان ارتباطی> توانایی در مراقب از خود (خوب غذا خوردن، ورزش کردن، تفریح کردن)> داشتن عزت‌نفس، «من ارزشمندم، من لیاقت خوشبخت شدن را دارم»> گشاده‌رویی با دیگران، فرصت‌شناسی، اجتماعی بودن، امکان پیشرفت‌های جدید> خلاقیت، نگاه سازنده به موقعیت، دستیابی به راه‌حل‌ها> توفیق، رسیدن به اهداف مشخص.

دیگر آرامش داشتم: می‌دانستم، هر چه پیش بیاید، می‌توانم بر توانایی‌های خودم اتکا کنم و با آن روبه‌رو شوم؛ و این یقین نیرویی باورنکردنی به من می‌داد، نیرویی که هرگز تصورش را نیز نمی‌کردم روزی به آن دست پیدا کنم

انرژی انرژی می‌آورد. روزهای اول این تلاش به نظرتان خیلی سخت می‌آید، ولی بعد به‌تدریج این سختی کمتر و کمتر می‌شود. هرچه بیشتر تلاش کنید، بیشتر دلتان می‌خواهد انجامش بدهید!

«تغییر دری است که فقط از داخل باز می‌شود»

این جمله را بر روی یک کاغذ یادداشت رنگی بنویسید و آن را جایی بچسبانید که هرروز ببینید: تنها فرد مسئول زندگی‌ام و خوشبختی‌ام خودم هستم.

«رود همیشه بر صخره پیروز می‌شود، نه با قدرتش، بلکه با پشتکارش.

«هزینهٔ لبخند از برق کمتر است، ولی به همان اندازه نور تولید می‌کند.»

پُل بوئس می‌گوید: «بخشیدن گذشته را از یاد کسی نمی‌برد، اما آینده را وسعت می‌بخشد.»

«سرزنش بکارید، نفرت و ناامیدی برداشت کنید. عشق و حق‌شناسی بکارید، مهربانی و قدردانی برداشت کنید.»

«هیچ‌چیز به‌اندازهٔ کلمهٔ رژیم آدم را چاق نمی‌کند.

در دریای وجود انسان خردمند، طوفان فقط می‌تواند در سطح ناآرامی به وجود بیاورد، ولی در عمق همیشه آرامش حکمفرماست…

بدترین اتفاق شکست خوردن نیست؛ تلاش نکردن است.

«ما انسان‌ها به همان اندازه که به حداقل‌های زندگی نیاز داریم، به دلایلی هم برای زندگی کردن نیازمندیم.»

چرخهٔ معیوب: تفکر منفی> خمودگی، سستی> فقدان انرژی، اندوه، ناامیدی، ترس> بی‌خیالی، ناتوانی در مراقبت از خود> نداشتن عزت‌نفس، «من هیچی نیستم، من موفق نمی‌شوم.»> عقب‌نشینی، خوش‌رو نبودن با دیگران> حس در بن‌بست قرار گرفتن>نگرش مبهم، آیندهٔ نامطمئن. شکست، اهداف دست نیافته.

چرخهٔ مطلوب: فکر مثبت یا به‌اصطلاح «وانمود کردن»> حالت جسمانی پرتحرک (کمر راست، چانه بالا، لبخند)> نشاط، هیجان ارتباطی> توانایی در مراقب از خود (خوب غذا خوردن، ورزش کردن، تفریح کردن)> داشتن عزت‌نفس، «من ارزشمندم، من لیاقت خوشبخت شدن را دارم»> گشاده‌رویی با دیگران، فرصت‌شناسی، اجتماعی بودن، امکان پیشرفت‌های جدید> خلاقیت، نگاه سازنده به موقعیت، دستیابی به راه‌حل‌ها> توفیق، رسیدن به اهداف مشخص.

پایبندی به تعهدها همیشه راحت نیست. تنبلی، خستگی، ناامیدی و دشمنان در کمین‌اند! ولی مقاومت کنید: به زحمتش می‌ارزد.»

هرلحظه که دلتان بخواهد، می‌توانید تصمیم به تغییر آن بگیرید.» «چطوری؟» «خب، با ادامه دادن کاری که آغازش کرده‌ایم: با خوب کردن حالتان، با مراقبت از خودتان، با تمرکز کردن بر ویژگی‌های خوب و فرصت‌هایتان، با کشف دوبارهٔ نیازها و ارزش‌های درونی‌تان، خلاصه، با بازگشت به خودتان برای درخشیدن. شما نباید مسئولیت خوشبختی خود را به گردن همسرتان بیندازید. سباستین در زندگی‌تان فقط باید گیلاسی روی کیک باشد!»

«کامیی، ببینید که عوامل اخلالگر بیرونی چه تأثیری در شما می‌گذارند! شما آرامشتان را در اختیارشان قرار می‌دهید. حقیقت این است که شما هرگز نخواهید توانست دخالتی در جریان خارجی امور داشته باشید، به همین سبب، ممکن است برای همیشه مثل درِ کوچک بر روی امواج ناپایدار حوادث این‌سو و آن‌سو بروید. در دریای وجود انسان خردمند، طوفان فقط می‌تواند در سطح ناآرامی به وجود بیاورد، ولی در عمق همیشه آرامش حکمفرماست… راز این آرامش در این است که باید اختیار ذهنتان را دوباره به دست آورید و تصمیم بگیرید که حتی امور ناخوشایند را به‌خوبی از سر بگذرانید و تلاش کنید حتی در امور منفی جنبهٔ مثبت را ببینید. خواهید دید که این نوع نگاه به زندگی همه‌چیز را تغییر می‌دهد.»

«پس حواستان باشد کامیی که تحت‌تأثیر عقاید اطرافیانتان قرار نگیرید. به آن‌ها گوش نکنید و نگذارید مأیوستان کنند. حتی کسانی که دوستتان دارند، گاهی وقت‌ها، ترس‌ها و تردیدهایشان را به شما منتقل می‌کنند. آلاینده‌هایتان را شناسایی و طوری عمل کنید که آن‌ها نتوانند با دید منفی، اخلالگر یا شکاکشان شما را آلوده کنند… .»

«توفیق، توانایی شکست‌به شکست پیش‌رفتن بدون از دست دادن شور و اشتیاق است.»

این جمله را بر روی یک کاغذ یادداشت رنگی بنویسید و آن را جایی بچسبانید که هرروز ببینید: تنها فرد مسئول زندگی‌ام و خوشبختی‌ام خودم هستم.

«متأسفانه، رشد مهارت‌های شاد زیستن چیزی نیست که آن را در مدرسه به ما یاد بدهند. بااین‌حال، راهکارهایی وجود دارد.

به قول کلود دوپونتل، چیزهایی را که قابل مقایسه باهم نیستند، نباید مقایسه کرد. درجه‌بندی خوشبختی و بدبختی برای همهٔ آدم‌ها یکسان نیست.

به قول تام پیترز، «تغییر دری است که فقط از داخل باز می‌شود» و این یعنی اینکه، کامیی، فقط خودتان می‌توانید برای تغییر تصمیم بگیرید. من فقط می‌توانم کمکتان کنم.

زمان، به‌خودی‌خود، یک مشکل نیست. فقط ذهن ماست که از آن مشکل می‌سازد. اگر به خودتان بقبولانید که زمان یک مشکل است، پس تبدیل به مشکل خواهد شد؛ اما اگر خودتان را متقاعد کنید که می‌توانید از آن به نحو احسن استفاده کنید شانس زیادی برای موفقت دارید. تلاش کنید…

«هرکسی در قبال زندگی وظیفه‌ای دارد، این‌طور گمان نمی‌کنید؟ اینکه یاد بگیرد خودش را بشناسد، حواسش باشد که زمانش محدود است! انتخاب‌هایی بکند که عملی باشند و معنادار. و، از همه مهم‌تر، استعدادهایش را هدر ندهد… کامیی، همیشه مهم‌ترین کار رسیدن به آرزوها است!»

تنها و یگانه فردی که می‌تواند به زندگی شما تکانی بدهد، خود شما هستید.

«تراز» شده بودم. دیگر تمام‌شده بود آن دورانی که زندگی به من مثل شاخهٔ نازک گرفتارشده در هیاهوی باد تنه می‌زد. روزبه‌روز بیشتر توانایی‌های وجودی‌ام را تحسین می‌کردم و خودم را به نیرویی که تا آن وقت به وجودش شک داشتم، مرتبط می‌یافتم. آماده بودم که با هر موقعیتی روبه‌رو شوم. سرانجام فهمیده بودم که چطور زندگی‌ام را در دست بگیرم و نگذارم هیچ‌چیز و هیچ‌کس در دنیا آن را از من بگیرد.

این‌که آدم روزش را با کمی خنده و تفریح شروع کند خیلی بهتر است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5