کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه| ژوزف مورفی | خلاصه و معرفی

0

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه نوشته ژوزف مورفی و ترجمه محسن شعبانی شما را با عملکرد ذهن ناخوداگاهتان آشنا می‌کند. دنیای مرموز و ناشناخته‌ای که در پس ذهن شما وجود دارد. این کتاب به ۱۷ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

ضمیر ناخودآگاه یا ذهن ناآگاه، دربرگیرنده پدیده‌های روانی و فرایندهای زندگی و استخراج اطلاعات یا افکار به شکل غیر ارادی (ارادی از پیش تعیین شده است) یا براثر عوامل خارجی است که به وسیله شناسایی، ادراک نشده و فاقد کیفیت آگاهی‌اند. (ناخودآگاه به نوعی دارای شخصیت مستقل ازشرایط حاکم بر جهان وجسم را داراست و سعی درکنترل شخصیت‌ها دارد). ناخودآگاه انباری پر از تمایل، آرزو، خاطرات، احساسات و باورهای خارج از دسترس است که بر افکار و اعمال اثر می‌گذارد.

مفهوم «ناخودآگاه» از بخش‌های اصلی نظریهٔ فروید است. اگرچه دانشمندان و فلاسفه، وجود ناخودآگاه را از زمان‌های بسیار قبل خبر داده بودند، ولی فروید بود که به مفهوم ناخودآگاه درعرصهٔ روان‌شناسی مدرن رسمیت بخشید.

ضمیر ناخودآگاه همچنین بر رفتار و تجربه ما اثرگذار است، اما ممکن است خودمان از این تأثیرات آگاه نباشیم. هر آنچه که در ضمیر ناخود آگاه ما وجود دارد به کمک اصل قانون جذب به شکل ارتعاش در جهان هستی گسترده می‌شود. ضمیر ناخودآگاه از فرایندهای ذهنی شکل گرفته است که به شکل خودکار رخ می‌دهد و آگاهی ما تأثیری در انجام این فرایندها ندارد. این فرایندهای ذهنی زیر سطح آگاهی ما قرار دارند و بر رفتارهای آگاهانه ما اثرگذار است و شامل تفکرات درون ذهنی، خاطرات، آرزوها و انگیزه‌ها می‌باشد.

ضمیر ناخودآگاه ما شامل خلاقیت‌های درونی بی‌حد و مرز، اطلاعات ذخیره شده قدرتمند و دیگر پتانسیل‌های استفاده نشده است. ضمیر ناخودآگاه از قدرت ذهن برای انجام بسیاری از کارها استفاده می‌کند. «مدیتیشن» راهکاری برای استفاده از ضمیر ناخودآگاه و بهره بردن از قدرت ذهن برای انجام برخی کارهای خلاقانه است.

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه سوال های بی‌شماری را که درباره ذهن ناخوداگاه وجود دارد و تا به حال مطرح شده، پاسخ می‌دهد. هدف این کتاب نشان دادن این نکته است که اگر به راستی قصد دارید که در زندگی خود به موفقیت و کامیابی دست یابد، باید بدانید که ذهن ناخودآگاهتان به چه شکل کار می‌کند و از خود واکنش نشان می‌دهد. باید به این امر اعتقاد داشته باشید که هیچ‌گاه برای دست یابی به رؤیاها و آرزوها دیر نیست. ضمیر ناخودآگاه در محل استقرار خود از ما محافظت می‌کند و ما را زنده نگه می‌دارد. در زندگی خود هر چیزی را که با حواس پنج‌گانه‌مان احساس می‌کنیم، همه چیزهایی را که می‌بینیم، می‌شنویم، حس می‌کنیم، می‌چشیم و بو می‌کنیم برای تحلیل و بررسی‌های آتی به ذهن می‌سپاریم و در ضمیر ناخودآگاه ما ذخیره خواهد شد.

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه
نویسنده: ژوزف مورفی
مترجم: محسن شعبانی
انتشارات یوشیتا


مرد جوانی از سقراط پرسید: «چگونه به این جایگاه دست یافتی و به یک فیلسوف سرآمد تبدیل شدی؟» سقراط در پاسخ گفت: «همراه من بیا تا پاسخ سؤالت را بگیری.» او پسر را کنار رودخانه‌ای برد و سرش را درون آب فرو کرد و این کار را ادامه داد تا زمانی که به آن پسر احساس خفگی دست داد. سپس، سر آن پسر را از زیر آب بیرون آورد. وقتی آن پسر آرامش خود را به دست آورد، سقراط از او پرسید: «وقتی زیر آب بودی، چه چیز را بیشتر از همه می‌خواستی؟ پسر در جواب گفت: «من در آن لحظه فقط هوا را می‌خواستم.» سقراط گفت: «وقتی تو هر چیز را به اندازهٔ هوا در زیر آب بخواهی، بدان دست خواهی یافت».

ضمیر ناخودآگاه شما محل ذخیره سازی اطلاعات است و از حافظه‌ای قوی برخوردار است. برای استفاده از این حافظه همواره این‌گونه تأکید کنید: «هوش بی‌نهایت ذهن ناخودآگاه من همه چیزهایی را که باید در همه زمان‌ها، در همه جا بدانم برایم آشکار می‌کند».

۹. بدشانسی در واقع، ترسی است که بارها در ذهن تکرار می‌شود.

«من فلان شخص را آزادانه و از اعماق وجودم می‌بخشم. من آزادم و او نیز آزاد است. احساس شگفت‌انگیزی دارم. امروز برای من روز گذشت و بخشش و گذشت دیگران است. هر شخص که تا به حال مایه رنجش و آزردگی من شده یا آسیبی به من رسانده را می‌بخشم و برای او سلامتی، آرامش، شادی و سایر نعمت‌های الهی را آرزو می‌کنم. من این کا را آزادانه و با عشق و لذت انجام می‌دهم». راز بزرگ بخشش واقعی این است، همین که شخصی را بخشیدید دیگر نیازی به تکرار دعا ندارید. هر زمان که آن شخص به ذهنتان خطور کرد یا رویدادی خاص در ذهنتان تداعی شد، برای آن شخص گناهکار، آرزوی سلامتی و آرامش کنید. هربار که چنین فکری به ذهنتان خطور کرد، این کار را انجام دهید. پس از مدتی متوجه می‌شوید که فکر آن شخص یا آن رویداد آزار دهنده، کمتر و کمتر به ذهنتان خطور خواهد کرد و پس از مدتی به کلی محو خواهد شد.

اگر چشم ذهن خود را باز کنید و به وجود گنجینهٔ بی‌نهایت درون خود پی ببرید، خواهید دید که ثروت بی‌نهایت در اطراف شما وجود دارد. درون شما همانند معدن طلایی است که می‌توانید هر آنچه را که برای یک زندگی تمام عیار و لذت بخش نیاز دارید، از آن استخراج کنید. بیشتر افراد در خواب غفلت به سر می‌برند چرا که از وجود این معدن طلا که سرشار از عشقی بی‌نهایت است، بی‌اطلاعند. به هر چیز که می‌خواهید دست خواهید یافت.

حیوانات، ترس درون شما را متوجه می‌شوند و نسبت به آن در برابر شما واکنش نشان می‌دهند. اگر عاشق حیوانات باشید، هرگز از سوی آنها آسیبی به شما نمی‌رسد. برخی افراد، هرگز به بلوغ احساسی نمی‌رسند و کنترلی بر روی احساسات خود ندارند و همانند سگ، گربه و سایر حیوانات حساسیت نشان می‌دهند.

من شخصی هستم که یک ذهن ناخودآگاه بی‌پایان و غنی دارم. ثروت، کامیابی و موفقیت حق من است. پول و ثروت به وفور و آزادانه در زندگی من جریان دارد. من از جایگاه واقعی خودم آگاهم. من از استعدادهای خدادادی خودم استفاده می‌کنم و از نظر مالی به طور کامل تأمین هستم و این بی‌نظیر است».

ضمیر ناخودآگاه در برابر تلقین ناتوان است و به وسیله آن کنترل می‌شود. وقتی ذهن خود را آرام و ساکن می‌کنید، افکار ذهن خودآگاه شما از طریق فرایندی شبیه به اسمز (به فرایندی گفته می‌شود که طی آن حلال از طریق یک غشای نیمه تراوا از جایی که محلول رقیق‌تر است به جایی که محلول غلیظ‌تر است، نفوذ می‌کند) در ناخودآگاه نفوذ می‌کنند. هنگامی که افکار مثبت به بخش ناخودآگاه نفوذ کند، همانند هم نوعان خود رشد می‌کند و آسودگی خاطر، آرامش و متانت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بلوغ احساسی برسید و به دیگران اجازه دهید تا متفاوت از خواستهٔ شما رفتار کنند. آنها به طور کامل این حق را دارند تا با شما مخالفت نمایند و شما هم این اختیار را دارید تا با آنها مخالفت کنید.

هوش بی‌نهایت موجود در ذهن ناخودآگاه می‌تواند در هر لحظه از زمان و هر نقطه از مکان، هر آنچه را که احتیاج دارید، نشانتان داده و از شما فردی روشن فکر و پذیرا بسازد

یک خانم برای دست‌یابی به سلامتی، آرامش، لذت، آگاهی، هدایت، عشق، ثروت، رفاه، شادی و هر چیز دیگری نیازی به همسر ندارد. امنیت و آرامش یک خانم در گرو آگاهی از قدرت‌های درونی و استفادهٔ کارآمد و پیوسته از قوانین ذهنی‌اش می‌باشد.

اگر ضمیر ناخودآگاهتان را قانع سازید که ثروتمند هستید و همیشه این ثروت در زندگی شما جریان دارد، بدون در نظر گرفتن شیوه‌های رسیدن به ثروت، به صورت اجتناب‌ناپذیری بدان دست خواهید یافت.

خانمی که هدفش از ازدواج، دست‌یابی به یک زندگی مرفه و فرار از گرفتاری‌های روزمره باشد، ازدواج موفقی نخواهد داشت. او از قوانین ذهن خود به درستی استفاده نمی‌کند. رفاه او به آگاهی از رابطهٔ متقابل ذهن خودآگاه و ناخودآگاه و نحوهٔ عملکرد آنها بستگی دارد.

مبنای دعا کردن صحیح، داشتن آگاهی و اعتماد محض نسبت به پاسخ‌گویی ذهن ناخودآگاهتان و آگاهی از قدرت بی‌کران آن در مقابل فعالیت‌های ذهن خودآگاه، می‌باشد. اگر از این روش پیروی کنید، دعایتان مستجاب خواهد شد.

ساعت به ساعت و لحظه به لحظه می‌توانید با افکاری که در ذهن دارید، ایده‌هایی که دارید، اعتقاداتی که می‌پذیرید و با صحنه‌هایی که در استودیوی پنهان ذهن خود تمرین می‌کنید، سلامتی، موفقیت و خوشبختی خود را تضمین می‌کنید. این عمارت باشکوه، که به طور دائم مشغول ساخت آن هستید، نشان دهندهٔ شخصیت، هویت و هدف شما از زندگی است.

قانون زندگی به طور منظم در وجودم جریان دارد، من به قدرت ناخودآگاهم ایمان دارم و با کمک آن به همهٔ خواسته‌هایم دست خواهم یافت.»
اگر دچار ترس، نگرانی و اضطراب هستید، راه حل این است که قدرت مطلق ذهن ناخودآگاه خود را کشف کنید تا به آزادی، شادی و سلامتی کامل دست یابید. ذهن ناخودآگاه شما با اتصال به منبع الهی، به شما کمک می‌کند تا در جهت رسیدن به آزادی و سعادت گام بردارید.

تفاوت خودآگاه و ناخودآگاه در استدلال ذهن ناخودآگاه نمی‌تواند بحث و استدلال کند. از این رو، اگر تلقین نادرستی داشته باشید؛ چون ناخودآگاه توان تحلیل و استدلال آن را ندارد، بلافاصله آن را می‌پذیرد و آن را به صورت یک اتفاق وتجربه در عالم واقعی وارد می‌کند. تمام اتفاقاتی که برای شما رخ می‌دهد ریشه در افکار و باورهایی دارد که به ذهن ناخودآگاهتان وارد کرده‌اید. اگر مفاهیم نادرستی را به ذهن ناخودآگاه خود منتقل کرده‌اید، روش مطمئن برای غلبه بر آنها، تکرار افکار سازنده و سازگار است تا جایی که ذهن ناخودآگاه شما آن را بپذیرد. بنابراین، افکار سالم و جدید را به عادات زندگی خود اضافه کنید.

فاوت خودآگاه و ناخودآگاه در استدلال ذهن ناخودآگاه نمی‌تواند بحث و استدلال کند. از این رو، اگر تلقین نادرستی داشته باشید؛ چون ناخودآگاه توان تحلیل و استدلال آن را ندارد، بلافاصله آن را می‌پذیرد و آن را به صورت یک اتفاق وتجربه در عالم واقعی وارد می‌کند. تمام اتفاقاتی که برای شما رخ می‌دهد ریشه در افکار و باورهایی دارد که به ذهن ناخودآگاهتان وارد کرده‌اید. اگر مفاهیم نادرستی را به ذهن ناخودآگاه خود منتقل کرده‌اید، روش مطمئن برای غلبه بر آنها، تکرار افکار سازنده و سازگار است تا جایی که ذهن ناخودآگاه شما آن را بپذیرد. بنابراین، افکار سالم و جدید را به عادات زندگی خود اضافه کنید.

به هنگام گام برداشتن به سوی موفقیت، هرگز قدرت نامرئی و سازندهٔ ضمیر ناخودآگاهتان را فراموش نکنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5