شگفتی‌های زندگی – قسمت دهم

0

221-آلن-مک دونالد به اتفاق دوست رمه‌دار دیگرش کیت ویلسون با استفاده از ماشین پشم‌چینی گوسفندان موفق شدند در مدت 24 ساعت در تاریخ 26 ژوئن 1988 تعداد 2220 رأس گوسفند را در ایالت آک‌لند در کشور نیو-زیلند پشم‌چینی کنند و به رکورد بی‌سابقه‌ای دست یابند. پشم‌چینی گوسفندان، حرفهٔ بسیار پر درآمدو درعین‌حال بسیار دشواری است که در بین رمه‌داران سرزمین‌های سرسبز دنیا که پرورش گوسفندان در آن نواحی به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود، رواج دارد. شرکت‌های بزرگ خدمات گله‌داری با بستن قرارداد پشم‌چینی با گله‌داران سعی می‌کنند در مدتی کوتاه‌تر و با سرعتی بیش‌تر کار پشم‌چینی گله‌های چند صد هزار رأسی را سریع‌تر به پایان برسانند.

در کشورهایی مانند استرالیا، نیو-زیلند، آرژانتین، شیلی، برزیل، اسکاتلند، ایرلند، اسپانیا، پرتقال، مکزیک، آلمان و آمریکا گله‌دارانی با میلیون‌ها رأس گوسفند به کار گله‌داری مشغول هستند که خدمات جانبی و نگاه‌داری این گله‌های بی‌شمار از نظر آدم‌های غیرحرفه‌ای چندان مهم به نظر نمی رسد.

سرعت در پشم‌چینی گوسفندان یکی از امور بسیار مهم در بین گله‌داران است. هنوز وسیله‌ای اختراع نشده است که گوسفندان را بدون دخالت دست انسان پشم‌چینی کند.

222-در یک مسابقهٔ رسمی کوتاه کردن پشم گوسفندان، آلن-مک-دونالد نیو-زیلندی در تاریخ 20 دسامبر سال 1990‌ میلادی موفق شد با استفاده از ماشین پشم‌چینی (قیچی برقی) در مدت 9 ساعت پشم 805 رأس گوسفند را بچیند. یعنی هر ساعت 4/89 گوسفند.

223-بیش‌ترین مسافتی را که تاکنون یک گروه موفق شده‌اند با لاستیک از مسیرهای آبی عبور کنند، رکوردی است متعلق به افسران زندان الدینگ‌تون در انگلستان. این گروه موفق شده‌اند در تاریخ 28 و 29 مه سال 1983‌ میلادی در مدت 24 ساعت به وسیلهٔ یک تویوپ بادی 145 کیلومتر و 600 متر را طی کنند. گروه یاد شده از 13 عضو باشگاه افسان الدینگ‌تون تشکیل گردیده بود.

224‌-یک تیم 10 نفره لهستانی در تاریخ یکم و دوم سپتامبر سال 1995‌ موفق شدند یک بشکهٔ آهنی به وزن 5/63 کیلوگرم را 200 کیلومتر و 11 متر و در مدت 24‌ ساعت روی زمین به حرکت درآورند و رکورد قهرمانان قبلی را بشکنند. حرکت بشکه در روی زمین هموار یا ناهموار (غلتانیدن) به کمک دست و پا ورزش سنتی کشورهای اروپایی است. برای این که تماس شبکه با زمین راحت‌تر صورت گیرد حلقه‌های لاستیکی بسیار محکم در محور چرخش بشکه قرار می‌گیرد که بشکه راحت‌تر روی زمین بغلتد.

225-تری-کد انگلیسی در تاریخ 27 و 28 ژانویه سال 1996 میلادی موفق شد در فارم-اسپرت-گراند لندن با یک توپ بسکت در مدت 24 ساعت 90 مایل (بیشتر از 144 کیلومتر) راه را در یک سالن دریبل کند. دریبل تری کد در یک سالن انجام شده است، نه در طول مسیر 144 کیلومتری. تاکنون کسی نتوانسته است به چنین رکورد عجیبی دست پیدا کند.

226-یک تیم 10 نفره از یک گروه آتش‌نشانی در ایالت زولو در آفریقای جنوبی در تاریخ 14 و 15 ژوئن سال 1996 میلادی در مدت 24 ساعت موفق شد از یک نردبان عمودی استاندارد آتش‌نشانی برای تمرین‌های حرفه‌ای 90 کیلومتر و 49‌ متر ارتفاع را بپیماید و به بالاترین رکورد در این رشته برسد.

227-رکورد هل دادن کالسکهٔ بچه‌گانه تا این تاریخ متعلق به یک تیم 60 نفره از ورزش‌کاران یک باشگاه شهر لید در بلژیک است. این تیم موفق شده است در تاریخ 15 اکتبر سال 1998 در مدت 24 ساعت 563‌ کیلومتر و 62‌ متر راه را با کالسکه طی کند.

228‌-بیش‌تین مسافتی را که یک انسان توانسته است با درد دست گرفتن یک آجر به وزن 5/4 کیلوگرم در دستان لخت و بدون دست‌کش طی کند مربوط است به جیمی-بورگز ساکن ردآیلند در آمریکا. جیمی موفق شده است در تاریخ 13 و 14 مه سال 1996‌ میلادی فاصلهٔ 118 کیلومتری را با آجر 5/4 کیلویی بپیماید و رکورددار جهانی این رشته بشود.

229-در یک مسابقهٔ جهانی چمن‌زنی که در انگلستان برگزار شد، یک تیم سه نفره چمن‌زنی وابسته به”انجمن ورزشی چمن‌زنان انگلستان”به نام: جان-گیل، رابرت-جونز و استیو-ریچاردسون موفق شدند در تاریخ یکم و دوم آگست سال 1992 میلادی در مدت 12 ساعت 468 کیلومتر چمن را کوتاه کرده و به بالاترین رکورد جهانی دست یابند.

230‌-برخی از مسابقه‌های بومی، سنتی و ملی که در کشورهای مختلف جهان وجود دارد شاید برای بسیاری از کشورهای دیگر جهان بسیار عجیب و یا ناشناخته باشد. از جملهٔ این مسابقه‌ها رکوردگیری گذاشتن ظرف باز مایعات در روی سرو طی مسافت مسابقه است.

در تاریخ 4 و 5 ژوئن سال 1996 میلادی در یک مسابقهٔ ماراتون حمل شیشهٔ شیر روی سر، تری-کول از شهرک‌های حومه لندن موفق شد مسافت 115 کیلومتر و 87 متر اطراف لندن را در مدت 25 ساعت طی کرده و رکوردار جهانی این رشته بشود.

231-نلسون ماندلا رهبر بزرگ و مبارز خسته‌گی‌ناپذیر قرن بیستم را کسی نسبت (شخصیت بزرگ جهانی که به پیامبر آزادی قرن بیستم مشهور شده است در بسیاری از شگفتی‌های جهانی رکورددار و بی‌رقیب است. نلسون ماندلا قهرمان تسلیم‌ناپذیر قرن بیستم که مدت 27 سال از بهترین دوران زندگی خودش را در زندان استعماری آفریقای جنوبی گذرانده است.

وی از سال 1964‌ تا 11 فوریه 1990 در زندان رژیم آپارتایدی آفریقای جنوبی بود. وی نخستین رییس جمهوری آفریقای جنوبی است که در یک انتخابات کاملا دموکراتیک توانست به اکثریت آرای مردم دست یابد و در تاریخ 10 مه سال 1994‌ میلادی به‌عنوان رییس جمهوری این کشور انتخاب شد.

232-نام پرنسس آن، همسر ولیعهد انگلیس که در یک تصادف مشکوک در زیر گذر کانال مانش جان خود را از دست داد در امور خیریه و کمک به کودکان بی‌سرپرست نامی بسیار آشنا است.

تا ماه دسامبر سال 2000 میلادی، پرنسس آن سرپرستی افتخاری 233 انجمن خیریه خدمت‌رسانی را در سراسر انگلستان برعهده داشته است که تا همین امروز هیچ‌کس نتوانسته است به این رکورد شگفت‌انگیز در رسیده‌گی به امور محرومان دست یابد. پرنسس آن یکی از محبوب‌ترین چهره‌های اروپا در مواظبت، سرپرستی، نگهداری و پشتیبانی از کودکان محروم و بی‌سرپرست انگلستان است که از سال 1970 ریاست افتخاری انجمن سراسری حمایت از کودکان نیازمند انگلیسی را بر عهده داشته است.

آمارهای اعلام شده مشخص کرده‌اند که پرنسس آن حداقل 6 میلیون  نفر از کودکان و افراد نیازمند را در انجمن‌های خیریهٔ مختلف و سراسری انگلستان زیر پوشش رفتارهای نیکوکارانهٔ خود داشته است.

233-در 16 مارچ سال 1926 نخستین فردی که موفق شد یک موشک را به هوا بفرستد یک آمریکایی بود به نام: دکتر رابرت-هاچینگز-گودارد.

دکتر گودارد با نگاهی امیدوار به آینده موشکی ساخت که از بنزین مایع تغذیه می‌شد. وی در نخستین آزمایش خود موفق شد این موشک دست‌ساز را تا ارتفاع 5/12 متری و فاصلهٔ 56 متری پرتاب کند. بدون تردید این موشک برای تسخیر فضا و یا مسافرت انسان به کره‌های دیگر طرح‌ریزی نشده بود، اما راه را برای آزمایش‌های بعدی هموار کرد.

234-یک برنامهٔ سخن‌رانی مذهبی رادیویی در آمریکا رکورد رقابت‌ناپذیری از خود بر جای گذاشته است. یک کشیش مسیحی آمریکایی به نام بیلی-گراهام از سال 1957 میلادی به این سو به صورت پیوسته و روزانه در یکی از رادیوهای مذهبی آمریکا به پخش سخن‌رانی پرداخته است. وی تاکنون موفق شده است به آمار رقابت‌پذیر 000/000/20 شنونده در این سال‌ها برسد که یک رکورد بی‌نظیر در تاریخ می‌باشد که به نام بیلی-گراهام کشیش ثبت شده است.

235-با مرگ دلخراش، تأسف‌بار و مشکوک پرنسس دایانا، همسر طلاق‌گرفتهٔ ولیعهد انگلستان سیل نامه‌های هم‌دردی، تأسف و تسلیت از سراسر جهان از طریق شبکهٔ اینترنتی به انگلستان رسید.

000‌/580‌ نفر از مردم جهان در پیام‌های ارسالی اینترنتی خود به خاطر بزرگ‌داشت ‌ مرگ پرنسس دایانا در سایت سلطنتی انگلستان فقط در سپتامبر سال 1997 میلادی با خاندان سلطنتی و مردم انگلستان ابراز هم‌دردی کرده‌اند. ارسال این تعداد پیام از سوی مردم جهان برای درگذشت یک پرنسس جوان تاکنون سابقه نداشته و بدون رقیب است.

236-نام فوتبالیست بزرگ تاریخ جهان “پله”بسیار مشهورتر از آن است که احتیاج به معرفی داشته باشد. ادسون-آرانتس- دوناسی منتو Arantes do Nascimento Edson شهروند برزیلی و مشهور به”پله” از هفتم سپتامبر سال 1956 میلادی تا یکم اکتبر سال 1977 میلادی به مدت 21 سال در 1363 مسابقهٔ رسمی فوتبال شرکت داشت. بهترین سال درخشش پله سال 1959 میلادی بود. در این سال پله موفق شد 126‌ گل به ثمر برساند.

یک هزارمین گل پله در بازی تیم باشگاه سانتوس (باشگاه پله) از نقطهٔ پنالتی در تاریخ 19 نوامبر 1969 میلادی در استادیوم ماراکانا (Maracana‌) واقع در ریودوژانیرو (پایتخت برزیل) و در نهصد و نهمین بازی وی به ثمر رسید. در همین بازی پله موفق شد دو گل دیگر به حریف خود بزند.

پله یکی از شخصیت‌های برجستهٔ ورزشی و انسانی است که علاوه بر درخشش بی‌همتا در ورزش جهان به صورت پیوسته و بسیار جدی در خدمت انجمن مبارزه با بیماری جذام در برزیل، و سازمان دفاع از حقوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز بوده است و از هیچ تلاشی در این راه کوتاهی نکرده است.

از تاریخ کناره‌گیری او از ورزش فوتبال در سال 1977 میلادی، پله به‌عنوان سفیر بین‌المللی ورزش همواره سعی کرده است که در راه استقرار و استحکام صلح جهانی خدمات شایسته‌ای به بشریت تقدیم کند. پله ورزش جهانی را پیوسته به‌عنوان یک پل ارتباطی برای گسترش صلح جهانی در بازی‌های ورزشی بین‌المللی در نظر داشته است. پله به مرد شگفتی‌ساز در فوتبال جهانی مشهور است.

237-بدون تردید بزرگ‌ترین، بی‌سابقه‌ترین و غیرحرفه‌ای‌ترین سازمان داوطلب انجام یک اقدام خیرخواهانه سازمان داوطلب انجام یک اقدام خیرخواهانه تا کنون، کار بزرگ و شگفت‌انگیز 1400 دانش‌آموز دبیرستان سان-ماتئو در ایالت کالیفرنیای آمریکا بوده است.

دانش‌آموزان این دبیرستان در یک کار غیرحرفه‌ای و بدون وابسته‌گی به هیچ‌یک از سازمان‌های خیریه و بدون کمک گرفتن از افراد متخصص و حرفه‌ای در یک اقدام بی‌نظیر و بسیار گسترده از تاریخ سوم تا هفدهم دسامبر سال 1999 میلادی با مراجعهٔ شخصی به افراد حقیقی و حقوقی موفق شدند مقدار 892‌/97 کیلوگرم مواد غذایی فاسدنشدنی برای افراد نیازمند، فقیر و بدون خانه در حومهٔ شهر سان-ماتئو San-Mateo جمع‌آوری و بین آنان تقسیم کنند.

238‌-بزرگ‌ترین و بی‌سابقه‌ترین کمک خیرخواهانه به یک مؤسسهٔ فرهنگی در تاریخ جهان در آمریکا صورت گرفته است. در ژانویه سال 2001 میلادی مدیر و بنیان‌گذار موسسهٔ کامپیوتری System BEA، بیل کلمن و همسرش کلودیا مبلغ شگفت‌انگیز 000/000/250 دلاری را به منظور تأسیس کالج کلمن برای رفع موانع علمی و تحصیلی در دانشگاه کلرادو اختصاص دادند.

239-نام کمپانی فیلم‌سازی کارتونی و بعدا سازنده شهرک‌های بی‌مانند تفریحی و سرگرمی ابتدا برای کودکان و سپس برای بزرگ‌سالان توسط نابغهٔ قرن والت- دیسنی نامی بسیار دیر آشنا و معتبر است. این مرد بزرگ با کارهای بزرگ‌ترش انقلابی جهان در رفتار و کردار و فرهنگ مردم جهان ایجاد کرده است. والتر (به  (والت) الیاس. دیسنی Walter Elias Disney آمریکای یکی از مردان استثنایی تاریخ سینمای جهان است که در طول عمر هنری خود 26 مرتبه معتبرترین جایزه سینمایی جهان (اسکار Oscar‌) را ربوده است. در این ماراتون بردن جایزه اسکار 64 اثر این هنرمند بزرگ نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌اند.

240-جان-اف-کندی 7191-1963 John Fitzgrald Knnedy سی و پنجمین رییس جمهور آمریکا 1963-1961 که به صورت مشکوکی ترور شد و قاتلان او نیز یکی پس از دیگری ترور شدند و سرار مرگش در هاله‌ای از پنهان‌کاری‌های مافیایی باقی ماند، جوان‌ترین رییس جمهوری تاریخ آمریکا است.

جان-اف-کندی وقتی که فقط 43 سال داشت به‌عنوان جوان‌ترین رییس جمهوری تاریخ آمریکا به‌عنوان نامزد حزب دموکرات در سال 1960 در انتخابات عمومی به این مقام برگزیده شد. کندی نخستین رییس جمهوری آمریکا است که از شاخهٔ مسیحی رومن کاتولیک‌ها (ژوزئیت‌ها) به این مقام رسیده است. کندی با اختلاف بسیار کمی از ریچارد نیکسون (بعدها 1974-1969 به‌عنوان سی و هفتمین رییس جمهوری آمریکا برگزیده شد) پیشی گرفت. پس از ترور اسرارآمیز جان-اف-کندی، زمزمه‌هایی از شرکت نیکسون و دخالت سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) در ترور کندی شنیده می‌شد که در هیاهوی جنگ وحشتناک ویتنام و درگیری شدید آمریکا در منطقهٔ آسیایی جنوب شرقی، جنگ سرد و بحران موشکی جهان دههٔ 60-70 میلادی و بحران کوبا به فراموشی سپرده شد. بسیار گفته شده است که گریز کندی از سیستم سیاست سنتی آمریکا و ریشهٔ مذهبی و خانواده‌گی او در رومن کاتولیک‌ها باعث نابودی وی و بعدها برادرش و خانواده‌اش از سیاست کلیدی آمریکا شد. سیاست‌های فرادستی و قدرت‌های تعیین‌کننده و تصمیم گیرنده در نظام سرمایه‌داری آمریکا همیشه از بین مسیحیانی انتخاب می‌شوند که از نظر ریشه‌ای با لابی یهودیان نزدیکی سنتی داشته باشند.

به هر جهت، کندی درعین‌حال جوان‌ترین رییس جمهوری آمریکا است که در دوران خدمت ریاست جمهوری‌اش ترور شده است.

241-بزرگ‌ترین راه‌پیمایی ضدنژادپرستی و برابری نژادهای انسانی و رعایت حقوق مساوی برای تمام انسان‌ها به دور ازنژاد و رنگ پوست در تاریخ 28‌ آگست سال 1963 میلادی در شهر واشنگتن دی-سی آمریکا برگزار شد. رهبر این جنبش برابری نژادهای انسانی سیاه‌پوستی آزاده به نام دکتر مارتین-لوترلینگ بود که توانسته بود با سخن‌رانی‌های دل‌چسب و بشردوستانهٔ خود جمعیتی بیش‌تر از 000/250 نفر را برای این راه‌پیمایی بزرگ قرن هم آواز نماید.

242-در یک مسابقهٔ شگفت‌انگیز سیب‌چینی از درخت سیب در آمریکا، یک نفر آمریکایی به نام جورج-آذریان موفق شد در تاریخ 23 سپتامبر سال 1980 میلادی در یک مزرعهٔ سیب در شهر ایندیانا پولیس در ایالت ایندیانا در مدت 8 ساعت و در یک روز مقدار 180/7 کیلوگرم (830/15 پاند) سیب بچیند و به این رکورد شگفت‌انگیز دست یابد.

234-بیش‌ترین تعداد از داوطلبان پاک‌سازی محیط زیست و فضاهای آلوده به آشغال و زباله که تاکنون در تاریخ جهان برای انجام این کار شایسته فراخوانده شده‌اند، مربوط است به تاریخ دوم اکتبر سال 1993 میلادی. در یک فراخوان عمومی 50405 نفر آمریکایی داوطلب شدند که در یک روز سرتاسر ساحل کالیفرنیا را از آشغال و زباله‌های ریخته شده توسط افراد بی‌توجه پاک‌سازی کنند. این اقدام به دنبال اقدام جهانی باری پاک‌سازی سواحل دریاهای جهان صورت پذیرفت.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.