شگفتی‌های زندگی – قسمت نهم

0

201 -مسن‌ترین خانمی که تاکنون به فضا اعزام شده، شانون-لوسید آمریکایی است که در سن 53 ساله‌گی با سفینهٔ فضاپیمای آتلان‌تیس 67 ST در ماه مارچ سال 1996 میلادی به فضا پرتاب شده است.

202 -برایان-مک-کالیف (BRIAN MC CAULIFF‌) آمریکایی نخستین کسی است که توانسته است در تاریخ دوم فوریه سال 1992 میلادی به رکورد شگفت‌انگیز صعود یک مایلی از پله‌های عمودی یک هتل در آمریکا دست یابد. برایان موفق شده است در مدت یک ساعت و 38 دقیقه و 5 ثانیه،8 مرتبه از پله‌های عمودی هتل وستین در شهر دیترویت در ایالت میشیگان که یک مایل ارتفاع دارد بالا و پایین رفته و نام خود را به عنوان رکورددار شگفتی‌آفرین این مسابقه در تاریخ ثبت نماید.

203 -نخستین خانمی که توانسته است در جهان به مقام نخست‌وزیری یک حکومت دموکراتیک برسد، خانم سیری-ماوو-باندارانایکه SIRIMAVO BANDARANAIKE از کشور سری‌لانکا (جزیره‌ای در جنوب شبه قاره هند) می‌باشد. این خانم در تاریخ 21 جولای 1960 میلادی و از سال 1970 تا سال 1977 میلادی و از سال 1994 تا سال 2000 میلادی به عنوان نخست‌وزیر این کشور انجام وظیفه کرده است. دختر این خانم چاندریا-باندارانایکه-وماراتونگا CHANDRIKA B.KUMARATUNGA تا سال 1994 به عنوان رییس جمهوری سری‌لانکا خدمت کرده است.

204 -راسل-گیل آمریکایی موفق شده است در یک مسابقهٔ بالا رفتن عمودی از پله‌ها در ماه فوریه سال 1994 تعداد 835 پله از برج ایالتی رودز در ایالت اوهایو را در مدت 9 ساعت و 61‌ دقیقه و 24 ث 3 انیه طی کند. طول عمودی این پله‌ها هشت هزار و یکصد و چهل و یک متر و هشت سانتی‌متر، برابر /712 62 پا می‌باشد که راسل 53 مرتبه از این پله‌ها فقط بالا رفته است. راسل در هنگام پایین آمدن از پله‌ها از آسانسور استفاده می‌کرده است. تا این تاریخ هیچ‌کس نتوانسته است به رکورد شگفت‌انگیز راسل دست یابد.

205 -سازمان بین المللی ضد برده‌داری به عنوان قدیمی‌ترین سازمان دفاع از حقوق بشر در تاریخ جهان ثبت شده است. تاریخ تأسیس این سازمان بزرگ جهانی به سال 1787 میلادی می‌رسد. در این سال نخستین جنبش‌های ضد برده‌داری در آمریکا سر برآورده‌اند. سازمان‌های ضد برده‌داری انگلیسی و خارجیان مقیم آمریکا: THE BRITISH FOREIGN ANTI-SLAVERY SOSIETY(BFASS) به طور رسمی و قانونی از تاریخ 71‌ آپریل سال 1839 در آمریکا بنیان‌گذاری شدند. هدف از ایجاد این سازمان‌ها مبارزه بین‌المللی با برده‌داری و خرید و فروش برده‌گان بود. این نخستین سازمان بشری تاهمین امروز از هیچ‌گونه تلاشی برای پاسداری از حقوق انسان‌ها در سراسر کره زمین خودداری نکرده است. تجاوز به کودکان، خودفروشی دختران کم‌سن‌وسال، استفاده جنسی از کودکان دختر و پسر، برده‌داری پنهانی، به کار گرفتن کودکان زیر سن قانونی، استثمار انسان‌ها و هرگونه فشار روحی، روانی، جسمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به نژادهای انسانی عناصر زیرساختی این سازمان را تشکیل می‌دهد.

206 -بزرگ‌ترین سازمان حفاظت از محیط زیست برای نجات جنگل‌های بارانی سراسر جهان در سال 1989 توسط موزیسین بزرگ انگلیسی استینگ استایلر و همسرش ترود TRUDIE‌ STYLER‌) (STING ایجاد شد. این زوج جوان و هنرمند برای جمع کردن اعانه برای ساکنان بومی و محتاج این جنگل‌ها و جلب توجه جهانیان به ارزش و اهمیت زندگی‌بخش این جنگل‌ها و برای پاسداری از محیط زیست انسان، کنسرت بزرگی در آپریل 1998 در سالن مجلل کارنگی واقع در شهر نیویورک آمریکا برگزار کردند. در این کنسرت بسیار مهم و شکوه‌مند هنرمندان پرآوازه‌ای مانند مدونا، التون‌جان و بیلی‌جو برنامه‌های زیبایی اجرا کردند. برای بزرگ‌داشت این حرکت مهم جهانی در جهت حفاظت از محیط زیست، مسؤلان شهری نیویورک بخشی از خیابان منتهی به سالن کارنگی را،”خیابان جنگل‌های بارانی” نام‌گذاری کردند و به همین منظور هفته‌ای هم برای شناخت مردم جهان از اهمیت زندگی‌بخش جنگل‌های بارانی به این روی‌داد اختصاص یافت.2 /000 /000 دلار درآمد خالص این کنسرت شگفت‌انگیز و درآمدهای جانبی آن برای کمک به بومیان نیازمند اطراف جنگل‌های بارانی اختصاص یافت تا آن‌ها تشویق شوند که در حفاظت از این جنگل‌ها که شریان‌های تنفسی کره زمین نامیده شده‌اند بکوشند.

702‌-در تاریخ 24 ژوئن سال 1982 تعداد 65 نفر از دانشجویان رشتهٔ نساجی کالج ملبورن استرالیا در یک کار گروهی موفق شدند در مدت یک ساعت و 34 دقیقه و 33 ثانیه و 42 صدم ثانیه یک دست لباس سه‌تکه از آغاز تولید پشم‌چینی از بدن یک گوسفند تا پایان کار خیاطی آماده کرده و رکورددار منحصر به فرد این کار در جهان بشوند.

208 -در تاریخ دوم آپریل سال 1995 میلادی دو نفر انگلیسی به نام‌های: دیل-لیونز و دیوید-پتی‌فر موفق شدند در حالی که دو پای آن‌ها از زانو تا مچ پا با طناب به هم بسته شده بود با کمک دو پای آزاد طرقین خود و دو پای بسته‌شده (در مجموع سه پا) در مدت 3 ساعت و 58 دقیقه و 33‌ ثانیه بدوند و مسابقهٔ مشهور دوی ماراتون انگلستان را فتح کرده و رکورد جدیدی را به نام خودشان ثبت نمایند.

209 -بزرگ‌ترین گروهی که در تاریخ اهدای خون تاکنون در جهان اقدام به این کار نیک کرده‌اند گروه افتخاری جمع‌آوری و خون صلیب سرخ وابسته به دانشگاه میسوری ایالت کلمبیا در آمریکا بوده است. در تاریخ هفتم آپریل سال 1999 میلادی دانشجویان و اعضای افتخاری صلیب سرخ این دانشگاه با یک فراخوان عمومی موفق شدند فقط در یک روز 3539 نفر را برای اهدای خون به بخش‌های انتقال خون این دانشگاه هدایت کنند. میزان خون اهدایی داوطلبان در این روز رقم بی‌سابقهٔ 3155 واحد خون مفید بوده که در دنیا تا این تارخی نظیر نداشته است.

210 -سرگذشت آن-فرانک و خانواده‌اش در هنگام جنگ جهانی دوم در آمستردام پایتخت هلند یکی از کتاب‌هایی است که توانسته است به رکورد پرفروش‌ترین کتاب تاریخی گیتی دست یابد. کتاب حکایتی شگفت‌انگیز از حوادث شومی است که در هنگام اشغال هلند توسط نازی‌ها بر خانواده آن جوان تحمیل شده است. آن (ANNE) و خانواده‌اش در تمام مدت اشغال هلند توسط نازی‌ها در زیر یک شیروانی و در شرایط بحرانی مرگ و زندگی سال‌های اشغال را پشت سر گذاشته‌اند. کتاب یاد شده پس از چاپ بیش‌تر از 25 /000 /000 نسخه فروش داشته و به 55 زبان دنیا ترجمه شده است.

211 -پرزیدنت تئودور-روزولت (9191‌-8581‌) بیست و ششمین رییس جمهوری آمریکا (1909 -1901 ) تنها مقام رسمی جهان است که توانسته است در تکان دادن دست برای مردم در یک بازدید رسمی و جشن سالانه رکورد شگفت‌انگیزی بر جای گذارد. تئودور-روزولت در مراسم برگزاری جشن سال نو در تاریخ یکم ژانویه سال 1907 در جلوی کاخ سفید در واشنگتن دی-سی 8513 مرتبه دست خود را برای 8513 نفر تکان داده و به این ترتیب برای همه ادای احترام کرده است.

212 -ادی-مک دونالد کانادایی موفق شد در تاریخ 14 اکتبر سال 1990 میلادی در یک مسابقهٔ جهانی یو-یو که در شهر بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا برگزار شد در مدت 3 ساعت بدون توقف تعداد 21 /663 مرتبه حرکت یو-یو را بدون خطا انجام داده و رکورددار این رشتهٔ ورزشی -تفریحی بشود. تا این تاریخ هیچ‌کس نتوانسته بود به این رکورد دست یابد. (یو-یو-وسیله‌ای است مانند یک قرقره بزرگ مثل قرقره نخ ماهی‌گیری. طول نخی که به قرقره یو-یو وصل می‌شود حدود یک متر است. سر دیگجر نخ به صورت حلقه‌ای در انگشت شخص قرار می‌گیرد و با بالا و پایین رفتن دست، نخ به دور قرقره می‌پیچد و رها می‌شود. چنان‌چه با تمرکز کامل فکری این عمل انجام شود، نخ به دور قرقره پیچیده و دوباره رها می‌شود و تکرار چندین‌صد و یا هزار مرتبهٔ این عمل با بالا و پایین رفتن دست، نشان آرامش فکری و تمرکز حواس مسابقه‌دهنده است.)

312‌-ژوزف-لاو یکی از کارگران شیردوش حرفه‌ای شرکت شیر کی لیفی انگلیسی در کشور کنیا در تاریخ 25 آگست سال 1992 موفق شد از 30 رأس گاو شیرده مقدار ‌ ‌135‌ لیتر شیر بدون استفاده از دستگاه شیردوشی و با دست بدوشد. نام ژوزف به عنوان رکورددار این کار شگفت‌انگیز در تاریخ شیردوشی دستی ثبت شده است.

214 -در تاریخ 03‌ آگست سال 1989 میلادی در دانمارک یک شهروند دانمارکی به نام اریک- کلمنسن موفق شد با یک ماشین بسته‌بندی (عدل درست‌کنی) در مدت 9 ساعت و 45 دقیقه بدون توقف،002‌ تن کاه را بسته‌بندی (عدل‌بندی) کند. تا این تاریخ هیچ انسانی موفق نشده است به چنین رکورد شگفت‌انگیزی دست‌رسی پیدا کند.

215 -پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی جهان که تاکنون توانسته است رکورددار بی‌رقیب نمایش‌های تلویزیونی باشد، مربوط است به نمایش پیاده شدن نیل-آرمسترانگ فضانورد مشهور آمریکایی که در تاریخ 20 جولای سال 1969 میلادی با فضاپیما آپولو 11 در سطح کره ماه پیاده شد و راه‌پیمایی کرد. نیل-آرمسترانگ که به اتفاق هم‌سفر خود ادوین-آلدرین به این مأموریت فضایی اعزام شده بود توانست با راه‌پیمایی شگفت‌انگیزش در سطح کره ماه تحسین تمام جهانیان را برانگیزد. تخمین زده شده است که بیش‌تر از 600 /000 /000 نفر یعنی حدود یک‌پنجم کل جمعیت کره زمین این فرود شگفت‌انگیز و این راه‌پیمایی شگفت‌انگیزتر را مشاهده کرده باشند.

منبع: شماره 24 و 25 مجله فردوسی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5