شگفتی‌های زندگی – قسمت هفتم

0

155 -مسابقهٔ بزرگ سالانهی دو ماراتون لندن یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین روی‌دادهای همه‌گانی روزش انگلستان است که هر ساله به بهانهٔ دویدن، اما با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای سازمان های خیریهٔ این کشور برگزار می‌شود. دو ماراتون سال 1981 میلادی لندن یکی از استثنایی‌ترین روی‌دادهای ورزشی تاریخ کشور انگلستان در جمع‌آوری کمک به سازمان‌های خیریه در کتاب رکوردهای جهانی ثبت شده است. در این سال مردم نیکوکار انگلستان به بهانهٔ شرکت در دو ماراتون مبلغ 156 /0000 /000 پوند معادل 224 /000 /000 دلار آمریکایی و برابر 184 /080 /000 /000 تومان کمک‌های نقدی خودشان را برای کارهای خیریه اختصاص داده‌اند. به راستی، آیا کاری گروهی، شرافت‌مندانه، انسانی و.. یاری‌رسان نیست؟!

156 -راجر-چاپ من وراجر مالین‌سون دو شهروند انگلیسی که برای پژوهش‌های علمی زیر اقیانوس‌ها در داخل کابین مخصوص کاووش‌های علمی زیر دریاها قرار گرفته بودند (در عمق 480 متری کف اقیانوس و در زیر آب‌های سواحل ایرلند و در فاصلهٔ 241 کیلومتری این کشور) در 29 آگست سال 1973 میلادی دچار حادثه‌ای شدند که نتوانستند از داخل کابین خود خارج شوند. این دو کاووش‌گر در اطاقک مخصوص کاووش‌گری کف دریاها به مدت 76 ساعت زندانی شدند. سرانجام پس از ردیابی‌های طولانی مدت جستجوگرانی که وسیلهٔ نقلیهٔ آن‌ها از راه دور کنترل می‌شد توانستند این دو کاووش‌گر را در تاریخ یکم سپتامبر سال 1973 میلادی از مرگ حتمی نجات دهند و نام دو نفر کاووش‌گر به عنوان کسانی که توانسته بودند به مدت 67‌ ساعت در عمق 480 متری زیر دریا با مرگ دست و پنجه نرم کنند در کتاب رکوردداران جهان ثبت گردید.

751‌-جولیوس-رزن‌برگ پنج ساله تنها کودک خردسالی است که توانسته است به عنوان یکی از شجاع‌ترین بچه‌های کوچک جهان نام خود را در کتاب رکوردداران جهان ثبت کند. جولیوس در تاریخ 02‌ سپتامبر 1992 در سن پنج سالگی در حالی که به اتفاق خواهر کوچک‌تر خود که سه سال بیش‌تر نداشت در یکی از پارک‌های ملی شهر تورنتو در کانادا مشغول گردش و بازی بود، ناگهان متوجه می‌شود که خواهرش مورد حملهٔ یک خرس بزرگ قرار می‌گیرد. جولیوس برای نجات خواهر کوچکش بدون این‌که بترسد و یا فرار کند با درآوردن صداهای وحشت‌ناک از خودش و حمله کردن به خرس، خرس خشمگین را فراری می‌دهد و خواهرش نیز از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کند. جولیوس دو سال بعد و در تاریخ 30 مارچ 1994 نشان شجاعت را از دولت کانادا دریافت می‌کند و نام او نیز زینت‌بخش

158 -یک کارمند بازنشستهٔ انگلیسی به نام جان- اسپرلینگ به منظور جلب حمایت مردم انگلستان از انجمن حمایت حیوانات در تاریخ 18 آوریل سال 1999 میلادی با برگزاری یک مسابقهٔ دو ماراتون توانست 1087000 دلار معادل 198‌/340 /000 تومان فقط در لندن اعانه جمع‌آوری کند. این بیش‌ترین کمک مالی است که یک نفر توانسته است به تنهایی از مردم جمع‌آوری کند و به همین علت نام وی در کتاب رکودهای استثنایی جهان ثبت شد است.

159 -ریوبرتا-من‌چو تام Rigoberta‌ Menchu‌ Tum جوان‌ترین خانمی است که توانسته است به خاطر مبارزات بشردوستانه و فعالیت‌های شبانه‌روزی برای ایجاد صلح، امنیت، عدالت اجتماعی و رعایت حقوق انسانی در سرزمینش، گوآتمالا 1 ، جایزه صلح نوبل را که یکی از معتبرترین جوایز جهانی است. به خود اختصاص دهد. ریوبرتا در هنگام دریافت جایزه صلح نوبل فقط 33 سال سن داشت و به همین علت نام وی به عنوان جوان‌ترین دریافت‌کننده جایزه صلح نوبل در کتاب رکوردداران جهان ثبت شده است.

(1 )-گوآتمالا با مساحتی حدود 42000 مایل مربع جمهوری کوچکی است که در بخش شمالی آمریکای مرکزی و در همسایه‌گی کشورهای مکزیک، هندوراس و ال سالوادور قرار گرفته و در بخش جنوبی آن اقیانوس آرام واقع شده است.

160 -عبدل ستار-ادهی A.S.Edhi بنیان‌گذار شرکت سراسری آمبولانس پاکستان از سال 1948 کار خود را برای خدمت‌رسانی به مردم آغاز کرد. در حال حاضر ناوگان بزرگ اتومبیل‌های آمبولانس عبدل ستار که با سیستم پیام‌رسانی رادیویی سراسر پاکستان را زیر پوشش دارد سالانه بیش‌تر از 5 /000 /000‌ دلار، معادل 4 /100 /000 /000 تومان درآمد دارد. عبدل ستار بزرگ‌ترین آمبولانس‌دار جهان تا این تاریخ می‌باشد که نامش در کتاب رکوردهای جهان ثبت شده است.

161 -شاید حمل پنج لیوان بسیار بزرگ آب جو در هر دست و در مجموع 01‌ لیوان آب جوی خیلی بزرگ در دو دست در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نظر کاری آسان بیاید. اما دان. اوسبرن آمریکایی در 01‌ جولای سال 1992 میلادی کاری کرده است که نام او به عنوان یک رکورددار جهانی در کتاب رکوردداران شگفتی‌ساز ثبت شده است. شخص مذکور 10 لیوان بسیار بزرگ آب جو را (هر دست پنج لیوان) از پیش‌خوان یک رستوران دریافت کرده و بعد از 3 /65 ثانیه (سه ثانیه و 65 % ثانیه)10 لیوان مذکور را در فاصلهٔ 15 متری به میز مشتری‌ها رسانده و به آن‌ها تحویل داده است. امتحان کنید. ضرر ندارد. اگر شما توانستید این رکورد را بشکنید جایزهٔ نقدی چند صد هزار دلاری در انتظار شما است. با ما مکاتبه کنید.

162 -پر کردن مخزن زغال سنگ بخاری‌های صنعتی با بیل‌های دستی در زمان دل‌خواه کار چندان مشکلی نیست. اما اگر این کار به مسابقه گذاشته شود، کاری بسیار مشکل و تقریبا غیرممکن است. وین. میلر Wayne M استرالیایی کاری کرده است که علاوه بر دریافت چند صد هزار دلار جایزه، نام وی نیز در کتاب شگفتی‌سازان جهان ثبت شده است. شخص یاد شده در تاریخ 71‌ آوریل سال 1995 میلادی در شهر ویکتوریا در استرالیا یک مخزن سوخت 508 کیلوگرمی را در مدت 26 /59 ثانیه (26 ثانیه و 59 % ثانیه) با بیل دستی از زغال سنگ پر کرده است. اگر شما نیز می‌توانید به این رکوردهای شگفت انگیز دست یابید، مانعی بر سر راه شما نیست.

163 -در کشورهای پیش‌رفته برای آزمایش پرستاران بیمارستان‌ها در هنگام استخدام، کارهای عملی متفاوتی در نظر گرفته می‌شود که باید در مدت مشخصی انجام شود. متقاضیا کار چنان‌چه به حداقل مدت زمان تعیین شده نرسند، از گزینش رد می‌شوند. یکی از این کارهای عملی تعویض ملافه، بالش، روتختی، پتو و مرتب کردن تخت بیمار است که باید به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد. وندی. وال پرستار بیمارستان هبرشام Hebersham سیدنی پایتخت استرالیا نخستین کسی است که در تاریخ 30 نوامبر سال 1978 میلادی موفق شد تمام این کارها را در مدت 28 /2 ثانیه (28 و /2 . ثانیه) انجام داده علاوه بر کسب بیش‌ترین امتیاز و نخستین رتبه نام خود را در کتاب رکوردداران جهان ثبت نماید.

164 -موسیقی جاز و کسانی که تخصص بسیار بالایی در ضربه زدن به طبل‌های بزرگ و کوچک جاز دارند همیشه مورد توجه علاقه‌مندان و گروه کارشناسان جاز قرار داشته است. سرعت ضربه‌زدن به طبل‌های جاز یکی از زیباترین و در عین حال تخصصی‌ترین هنر طبل‌زن اصلی جاز (Jazz Master Drummer) به شمار می‌رود. در حال حاضر روری-بلک‌ول (Rory Blackwell) جازیست مشهور انگلیسی نخستین کسی است که در جهان موفق شده است در تاریخ 19 مه سال 1995 در مدت 16 /2 ثانیه (شانزده و دو دهم ثانیه) تعداد 400 ضربهٔ مستقل به طبل‌های مختلف جاز بنواد. این رکورد شگفت‌انگیز در کتاب رکوردداران جهان نیز ثبت شده است.

165 -هر ساله در بین گله‌داران گوسفند در کشورهایی مانند برزیل، بولیوی، شیلی، نیوزیلند، استرالیا و کشورهای مختلف دیگر جهان مسابقات پشم‌چینی گوسفندان برگزار می‌شود که جایزه‌ای ارزنده به نفرات اول تعلق می‌گیرد. در حال حاضر گودفری-باون Godfrey Bowen شهروند نیوزیلندی نخستین کسی است که توانسته است در ماه ژوئن سال 1957 پشم یک گوسفند بزرگ را در مدت 64 ثانیه با قیچی بچیند. عمل بسیار سریع و شگفت‌انگیز این گله دار نیوزیلندی به اندازه‌ای مورد توجه جهانیان ‌ قرار گرفته است که نام وی در کتاب رکودداران جهان ثبت شده است.

166 -در یک مسابقهٔ هیجان‌انگیز بالا رفتن از درخت صنوبر که هر ساله در آمریکا برگزار می‌شود یک نفر آلاسکایی به نام گای-جرمن Guy German در تاریخ 3 جولای سال 1988 میلادی موفق شد از یک درخت 30 /5 متری صنوبر در مدت 24 /82 ثانیه (42‌ و هشتاد دو دهم ثانیه) بالا رفته و پایین بیاید. نام گای به عنوان نخستین و سریع‌ترین فرد جهان در بالا رفتن از درخت در کتاب رکوردداران جهان نیز ثبت گردید.

167 -گرگوری-آراکلیان شهروند آمریکایی ساکن ویرجینیا نخستین شخصی است که توانسته است در مسابقه‌ای در تاریخ 3 جولای 1988 میلادی در یک دقیقه 158 کلمه را با فقط دو غلط تایپ کند. نام وی علاوه بر کسب مقام اول جهان، در کتاب رکوردداران جهان نیز ثبت گردیده است.

861‌-سریع‌ترین فردی که توانسته است تاکنون روی دستان خود مسافتی را طی کند یک آمریکایی است به نام مبارک- کنی. مارک موفق گردید در تاریخ 19 فوریه سال 4991‌ میلادی در یک مسابقهٔ هیجان‌انگیز مسافت 50 متر را در مدت /93 61 ثانیه (61‌ ثانیه و 93 صدم ثانیه) طی کرده و علاوه بر دریافت جایزه بزرگ این مسابقه، نام خود را در کتاب رکوردداران جهان ثبت نماید.

169 -دیوید. جونز شهروند ایالت یورکشایر انگلستان در تاریخ یکم آوریل 1991 میلادی در یک مسابقهٔ سالانهٔ حمل زغال سنگ موفق شد 50 کیلو زغال سنگ را در مدت 4 دقیقه و 6 ثانیه در فاصله 1012 /5 متری جابه‌جا کرده و علاوه بر دریافت جایزه ممتاز نام خود را در کتاب رکوردهای جهان ثبت نماید.

170 -در یک مسابقهٔ سرعت در صورت تراشی در تاریخ 19 جون 1988 در شهر کنت در انگلستان یک سلمانی به نام دنی -روو موفق شد در مدت 60 دقیقه 1004 صورت را با تیغ تاشو اصلاح کند. این سلمانی فقط صورت چهار نفر را برید و از آن خون آمد. نام دنی در کتاب رکوردداران جهان نیز ثبت گردیده است.

171‌-دین-شلدون D.Sheldon آمریکایی یکی از آن آدم‌های استثنایی است که توانسته است در تاریخ 24 نوامبر سال 1002‌ میلادی تعداد 24 عقرب سمی و خطرناک را در مدت 81‌ ثانیه در دهان و صورت خود نگاه دارد. این عمل شگفت‌انگیز شلدون به‌طور هم‌زمان از چند برنامهٔ تلویزیونی آمریکا نیز پخش شده است. شگفت‌انگیز نیست؟

منعب: شماره 20 و 21 مجله فردوسی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.