شگفتی‌های زندگی – قسمت یازدهم

0

1-طناب یکی از وسایل موردنیاز و بسیار مهم در ورزش کوه‌نوردی است. کوه‌نوردان با استفاده از طناب برای بالا رفتن از شیب‌های تند و تخته‌سنگ‌های بزرگ خطر سقوط را کاهش می‌دهند. در یک حالت معمولی طول طناب‌های مورد استفاده در کوه‌نوردی بین 100‌ تا 200 متر و در ارتفاعات سخت تا 500-600 متر هم می‌رسد. اگر غیر از این باشد جمع کردن و کنترل دو سر طناب بسیار سخت می‌شود. اما در تاریخ 31 آگست 1994 دو نفر کوه‌نورد حرفه‌ای انگلستان به نام‌های پیتر-بالدوین peter baldwin و استوارت- لگت steuwart leggett در یک برنامهٔ از پیش تعیین شده کوه‌نوردی در ارتفاعات جبل الطارق کانادا, mount of‌ gibraltar‌ canada از طنابی به طول 1746 متر و 50 سانتیمتر استفاده کرده‌اند. این دو نفر توانسته‌اند با سرخوردن (از دستگاهی به نام قرقره در این‌گونه موارد استفاده می‌شود) از این سر طناب تا سر دوم آن 1747 متر را طی کنند و رکورددار این حرکت بشوند.

2-در تاریخ 2 و 3 فوریهٔ سال 2001 میلادی یک گروه جاز (نوازنده‌گان طبل) تشکیل شده از سه نفر به نام‌های:1-پاسکارام، سری کارام 2-سلوا پاندیان، سوندارام از کشور مالزی و 3-میراج کار، نواز از کشور هندوستان موفق شدند در یک مسابقهٔ ماراتون نواختن طبل در مدت 27 ساعت و 45‌ دقیقه به صورت پیوسته به نواختن طبل ادامه داده و رکوردار جهانی این رشته تا این تاریخ بشوند.

3-به هوا فرستادن بالون (بادکنک‌های بزرگ) در جشن‌ها و مراسم بازگشایی نمایش‌گاه‌های بازرگانی در سرتاسر جهان امری عادی به نظر می‌رسد. اما برای نخستین‌بار در تاریخ تعداد شگفت‌انگیز 41241 بالون در رنگ‌های مختلف که به شکل یک قایل غول‌پیکر در آسمان درآمده بودند در نمایش‌گاه بازرگانی سی‌ام اکتبر سال 1996 در شهر ویلا-نوا vila nova‌ در پرتقال به نمایش گذاشته شدند. شگفت‌انگیز نیست؟

4-در تاریخ 26 نوامبر سال 1993 میلادی در یک مسابقهٔ آماده کردن تخت‌خواب بیماران در بیمارستان رویال ماسونیک لندن خانم شارون-استرینگر و مایکل-بن‌کل (m.benkel‌) از شهروندان بریتانیایی موفق شدند در مدت 14 ثانیه یک تخت‌خواب بیمارستان را شامل یک پتو، دوملافه، یک زیرملافه‌ای، یک بالش نامرتب، یک روکش بالش و یک لحاف کاملا مرتب کرده و به صورت گوشه‌دار آماده استفاده بیماران نمایند و این عمل و این سرعت زمان برای مرتب کردن یک تخت‌خواب بیمارستانی تاکنون بی‌سابقه بوده است (مرتب کردن تخت‌خواب در ایران و در اصطلاح سربازی به آن کادره کردن تخت‌خواب مشهور است و در اصلاح انگلیسی آن را تخت‌خواب گوشه‌دار بیمارستانی (به تصویر صفحه مراجعه شود) hospital corners می‌گویند)

5-به این رکورد بسیار زیبا و شگفت‌انگیز توجه کنید. گروهی از روستاییان انگلیسی در روستای چلمس‌فورد-اسکس chelmsford essex در انگلستان موفق شدند در یک کار گروهی بسیار جالب زنجیری به طول 212 کیلومتر از گل‌های زیبای داوودی درست کنند. مردم روستای یاد شده این زنجیر زیبا را در مدت هفت ساعت و در تاریخ 27‌ ماه مه سال 1985 درست کردند و نام خود را در کتاب رکوردداران شگفتی‌های جهان ثبت نمودند.

6-در 19‌ سپتامبر سال 1992 میلادی در شهر شلی در ایالت آیداهو در آمریکا پنج نفر کمک آشپز آمریکایی با نام‌های: مارچ-کیلیان، تربی-آندرسون، باربارا-پیرسون، مارلین-اسمال و جین-اوت کین برای تهیهٔ غذا جهت برگزاری یک جشن سالگرد مقدار 483 کیلوگرم سیب‌زمینی را در مدت 45 دقیقه با چاقوی معمولی آشپزخانه پوست کرده و آماده تهیهٔ غذا کردند. نام این افراد در کتاب رکوردداران جهان ثبت شده است.

7-یک تیم از مهندسان ساختمامی به رهبری جو-میز joe maize، جورج-پناک george pennock‌ و تد-سیبرت ted siebert در ایالت بریتیش کلمبیا در کانادا در تاریخ 26 سپتامبر سال 1933 میلادی موفق شدند با دست و با استفاده از بیل‌چه‌های معمولی و چند سطل، بزرگ‌ترین ساختمان ماسه‌ای را به ارتفاع 5 متر و 56 سانتیمتر در شهر هاریسون بسازند. نام این تیم به عنوان شگفتی‌آفرینان کارهای خارق العاده در کتاب عجایب دنیا ثبت گردیده است.

8-چهار نفر جوان ورزش‌کار آمریکایی به نام‌های: مایکل-لی، جف -هورن، درک-لوی و مایکل شافنسی در تاریخ 23 ژوئن سال 2000 میلادی موفق شدند با یک قایق پایی (پدالو)  طول 180‌ کیلومتری باریکهٔ ساحلی فلوریدا را که از هاوانا در کوبا و تاکی وست key west ادامه دارد در مدت 19 ساعت و 19‌ دقیقه و 52 ثانیه بپیمایند و رکورد بی‌سابقه‌ای از خود باقی بگذارند.

9-در تاریخ 18 آگست سال 1996 میلادی در یک برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده و بسیار زیبا تعداد 6654 نفر به مناسبت آغاز به کار فروشگاه مکیز macy’s departmnent store در نیویورک با لباس‌های بسیار زیبا و یک شکل به رقص و پای‌کوبی پرداختند. جمع کردن این تعداد آدم برای رقصیدن حتا در فیلم‌های سینمایی پرخرج هم تا امروز سابقه نداشته است.

10-در تاریخ 21 و 22 ژوئن سال 1997 یک تیم 86 نفره هلندی در شهر آن کلاس وگ anklaarsewg هلند موفق شدند با 955/53 جعبهٔ آب‌جو در مدت 15 ساعت و 57 دقیقه یک هرم غول‌پیکر بسازند و شگفتی جهانیان را برانگیزند و نام خود را نیز در کتاب رکورد داران جهان ثبت نمایند.

11-یکی از باشگاه‌های جوانان سنگاپور در یک اقدام بی‌سابقه و بسیار جالب موفق شد با استفاده از نیروی جوانان عضو باشگاه در تاریخ 25 اکتبر سال 1995 در مدت 20 ساعت بدون توقف زنجیری از کلیپس‌های نامه به طول 15 کیلومتر و 200‌ متر بسازد و نام خود را به عنوان رکورددار این اقدام شگفت‌انگیز در کتاب رکوردداران جهان ثبت کند.

12-یک تیم انگلیسی متشکل از 10‌ جوان از کالج موسیقی رویال- مرین انگلستان در یک مسابقهٔ کالسکه (کالسکهٔ بچه) رانی موفق شدند یک کالسکهٔ بچه‌گانه را با مقداری لباس که به شکل و به وزن یک کودک در آورده و درآن‌جای داده بودند طول مسیر 437 کیلومتر و 300 متری مسابقه را در مدت 24 ساعت از تاریخ 22 تا 23 نوامبر سال 1990 میلادی طی کنند. تا امروز هیچ‌کس نتوانسته است این مسیر طولانی را با این مدت زمان طی کند.

13-درست کردن ستون‌های بلند از سکه‌های مختلف یکی از سرگرمی‌های کشورهای مختلف است. اما درست کردن بلندترین ستون از سکه‌های گران‌قیمت کار چندان آسانی نیست. یک مؤسسهٔ کانادایی در شهر سور جنوبی south surrey واقع در ایالت بریتیش کلمبیا موفق شد در تاریخ 8 سپتامبر سال 1996 میلادی ستونی از گران‌ترین سکه‌ها به ارتفاع یک متر و 85 سانتیمتر و به ارزش 39898 پاند معادل 85618 دلار کانادا، حدود 000,000,70 تومان درست کند و رکورددار این کار شود.

14-در یک مسابقهٔ بسیار عجیب در یکی از ایالت‌های شمالی کانادا در تاریخ 22‌ اکتبر سال 2000 میلادی یک گروه شرکت‌کننده در مسابقه با تجهیز یک‌سورتمه و نصب چند کابین یدک‌کش به آن درحالی که سورتمه به 210 سگ متصل شده بود موفق شد محموله‌ای را به وزن 65 (به تصویر صفحه مراجعه شود) تن و 910 کیلوگرم (نزدیک به 66 تن) در یک فاصلهٔ کوتاه و با سرعتی معادل 15 کیلومتر در ساعت جابه‌جا کرده و رکورد شگفت‌انگیزی برجای گذارد و نشان بدهد که سگ‌های سورتمه‌کش از قدرت زیادی برخوردارند.

15-در تاریخ 13 و 14 سپتامبر سال 1997 میلادی چهار نفر انگلیسی باهم‌کاری یک‌دیگر موفق شدند با یک چمن‌زن استاندارد مقدار 162‌ کیلومتر و 936 متر (163 کیلومتر) چمن را در مزرعهٔ چیلتون در ناحیهٔ سافولک انگلستان در مدت 48 ساعت بزنند و با این کار شگفت‌انگیز خود رکورد بزرگ و بی‌مانندی از خود برجای گذارند.

16-به این خبر شگفت‌انگیز نیز توجه کنید. سازمان جهانی حفاظت از طبیعت-شاخهٔ مستقر در مالزی برای جلب هم‌کاری‌های بین المللی موفق شد با ابتکار اعضای خود در تاریخ 6 آگست سال 1995 میلادی در شهر کوآلالامپور با 234/367/2 سکهٔ 20 سنتی مالزیایی خطی از سکه‌ها به طول 55 کیلومتر و 630 متر بسازد. تاکنون کسی موفق به چنین کاری نشده است.

17-در تاریخ 27 سپتامبر سال 2000‌ میلادی یک تیم 60 نفره از نیروی پلیس شهر لندن موفق شد یک هواپیمای غول‌پیکر 747 بوئینگ را در مدت 53‌ ثانیه و 33% ثانیه به مقدار 100 متر به جلو بکشد. کار شگفت‌انگیز و بی‌سابقه‌ای بوده است. به همین سبب این کار تیم ‌ ‌60 نفری پلیس لندن در کتاب رکوردداران جهان ثبت شده است.

18-در تاریخ 28 ماه مه سال 1992 میلادی یک مؤسسهٔ خدماتی در شهر واشینگ‌تان (واشنگتن) آمریکا موفق شد کوهی از سکه‌های مختلف به ارزش 463/126‌ دلار فراهم آورد که جمع‌آوری این تعداد از سکه توسط یک سازمان غیر بانکی تا امروز سابقه نداشته است.

19-به این کار عجیب توجه کنید:10 نفر از شهروندان هلندی در 28 و 29 نوامبر سال 1998 میلادی موفق شدند در یک مسابقه یک بشکهٔ 63‌ کیلو و 500 گرمی را در مدت دو روز به فاصلهٔ 9/263(264) کیلومتر به جلو برانند. این کار شگفت‌انگیز در کتاب رکوردهای جهان ثبت شده است.

20-در تاریخ دوم ژانویهٔ سال 1988 میلادی دانش‌جویان دانشکده فنی دانشگاه آیندهون eindhoven کشور هلند موفق شدند در یک مسابقهٔ دومینو، تعداد 000,500,1 دومینو را برای شرکت در مسابقه در شکل‌های مختلف در کنار هم قرار دهند. تاکنون هیچ‌کس موفق به جمع‌آوری این تعداد دومینو برای شرکت در یک مسابقه نشده است.

منبع: شماره 43 و 44 مجله فردوسی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.