بهترین کتاب ها در مورد کمال گرایی کدام کتاب ها هستند؟

0

کمال‌گرایی چیست؟

کمال خواهی از موضوعات بسیار مطرح و اساسی در روان‌شناسی است، در روان‌شناسی کمال خواهی باوری است مبنی بر این‌که می‌توان و باید به یک حالت کامل و بدون عیب دست یافت، به عبارت دیگر، کمال خواهی اعتقاد یا باور به این موضوع است که کار یا بازده هر چیزی که کامل نیست، غیر قابل قبول است. به همین خاطر چنین تفکری یک باور ناسالم  در نظر گرفته می‌شود و روان‌شناسان می‌گویند که عموم کمال خواهان احساس ناسازگاری و ناراضی بودن از زندگی را تجربه می‌کنند.

برخی از روان‌شناسان می‌گویند که کمال‌خواهان افرادی هستند که به نحوی وسواس‌گونه و بدون احساس بخشش یا گذشت نسبت به اهداف غیرممکن ،  تحت فشار و استرس هستند و ارزشخود را به طور کامل در قالب سودمندی و کمال می‌بینند.

افراد کمالگرا معمولا دارای ویژگی‌های شخصیتی خاصی هستند، ترس از اشتباه کردن، جاه‌طلبی، ترس از بازنده بودن، جاه‌طلبی، تاکید بر بایدها و تفکر هیچ یا همه چیز معمولا در کمال‌گرایان وجود دارد.  این تفکرات به یک چرخه معیوب تبدیل می‌شود، زیرا معمولا معیارهای افراطی احساس شکست، خشم، ناامیدی و درماندگی را در فرد کمالگرا ایجاد می‌کند.

افراد کمال خواه میتوانند از اضطراب و عزت نفس پایین رنج ببرند. کمال‌خواهی می‌تواند عامل خطر برای اختلال شخصیت وسواسی-جبری، اختلال خوردن، اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال فوبیای اجتماعی،  اختلال بدشکلی بدن، اعتیاد به کارو افسردگی بالینی باشد. به همین دلیل غلبه بر آن اهمیت بسیار بالایی دارد.

عوامل و پیش زمینه‌های کمال خواهی

در خصوص علل و عوامل موثر بر کمال خواهی، برخی نقش وراثت و عوامل زیست شیمیایی را مطرح میکند ولی شواهد مشخص و واضحی در این مورد وجود ندارد ولی نقش یادگیری و محیط عامل اصلی هستند. فردی که دارای ویژگی کمال خواهی باشد احتمالا یاد گرفته است که فقط زمانی به خود بها دهد که تایید دیگران را داشته باشد و به همین دلیل به نظرها و انتقادات حساسیت بیش از حد نشان میدهد و تنها راه رهایی و دفاع را کامل بودن خود می‌داند.

کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم؟ از استفان گایز

نویسنده : استفان گایز
مترجم : نرگس محمدی

بسیاری از ما درباره کمال گرایی شنیده‌ایم و ممکن است آن را ویژگی خوبی بدانیم. اما کمال طلبی می‌تواند به زندگی ما آسیب‌های جدی وارد کند. لازم است پیش از هر چیز با کمال گرایی به خوبی آشنا شویم و بدانیم آیا انسانی کمال گرا هستیم یا خیر. تا پس از آن بتوانیم با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌هایی بر این طرز فکر غلبه پیدا کنیم. کتاب چگونه کمال گرا نباشیم اثر استفان گایز  کتابی است که می‌تواند زندگی بدون ترس و عاری از کمال گرایی را به ما بیاموزد. در نقطه مقابل کمال گرایی، معمول گرایی وجود دارد، این طرز فکر به ما کمک می‌کند تا با داشتن نگاهی واقعی و درک محدودیت‌های خود برای دستیابی به اهدافمان تلاش کنیم و تمام توان خودمان را به کار ببندیم.

کتاب کار درمان شناختی رفتاری برای غلبه بر ‌کمال‌گرایی

در فرهنگی که وسواس به ظاهر و عملکرد، رواج فراوان دارد، افتادن در دام کمال‌گرایی بسیار آسان است. من شخصاً در این دام افتاده‌ام و مجبور شده‌ام مهارت‌های خود را برای غلبه بر کمال‌گرایی ارتقاء بخشم. کمال‌گرایی در افرادی به چشم می‌خورد که می‌خواهند مدام پیشرفت داشته باشند، به خانواده‌های خود اهمیت می‌دهند و در مشاغل خود سخت تلاش می‌کنند. شارون به عنوان یک مشاور حاذق، با اقتدار و خردمند صحبت می‌کند، و تمرین‌هایی را ارائه می‌دهد که مرحله به مرحله شما را جلو می‌برد. این کتاب کار کمک می‌کند از هر دو استراتژی مبتنی بر شواهد و مثال‌های بالینی در زندگی واقعی و حرفۀ خود و با کمک از رهنمودهای او به عنوان متخصص بالینی استفاده کنید.

نویسنده : شارون مارتین
مترجم : احسان کاظمی ، رضا احمدی

کتاب وسوسه‌های کمال گرایی

نویسنده : جین گولدبرگ ، میریام ادیرهولد
مترجم : حسین مسنن‌فارسی

کتاب وسوسه‌های کمال‌گرایی برای اولین بار در سال 1991 منتشر شد. این کتاب خصلت کمال‌گرایی را مورد نقد و بررسی قرار داده است و از تاثیر آن بر روح، جسم و ذهن انسان سخن گفته است. جین گولبرگ و میریام ادیرهولد کمال‌گرایی را مانند یک طیف می‌دانند و که مجموعه‌ای از رفتارهای سالم تا ناسالم را در برمی‌گیرد.گروه سنی کودکان و نوجوانان از آسیب پذیر‌ترین گروه‌ها برای خوگرفتن به کمال‌گرایی به شمار می‌آیند.

کتاب وسوسه‌های کمال گرایی در بخش مقدمه با ارائه‌ی یک تست معتبر، کمال‌گرایی خواننده را با سوالات گوناگون می‌سنجد و بر اساس امتیاز گرفته شده او را در گروه‌های مشخص از کمال‌گرا تا بی خیال قرار می‌دهد. در 5 فصل  ابتدایی کتاب، نویسنده تفکر کمال گرایی را نقد می‌کند و اثرات مخرب آن را توضیح می‌دهد. در ادامه فصل‌ها راهکارهایی برای بهبود این خصلت را می‌خوانیم. این کتاب در مورد عالی بودن نیست. عالی بودن هیچ ایرادی ندارد. بلکه در مورد غیرممکن بودن کمال است. این کتاب به شما یاد می دهد که بین سه جنبه‌ی اصلی زندگی خود یعنی کار و تحصیل، سرگرمی و تفریح، خانواده و روابط اجتماعی تعادل برقرار کنید.این کتاب برگرفته از تجارب افراد، مطالعه مدارک و مستنداتی است که شما می‌توانید با استفاده از آنها استفاده از آنها بر روی کمال‌گرایی سرپوش بگذارید

کتاب کمال گرایی یا کامل گرایی
خوب بودن کافی نیست من باید عالی و بی نقص باشم

نویسنده : علی شیعه علی

کامل بودن هدفی است که هیچ‌وقت به‌دست نمی‌آید! پس چه چیزی باعث می‌شود بعضی از افراد دائم به‌دنبال بهتر و بی‌نقص شدن قدم بردارند؟! این سوالی است که علی شمیسا در این کتاب به آن پاسخ داده است. کتاب حاضر به شما کمک می‌کند تا آفت کامل بودن را دریابید و با یافتن دیدگاهی جدید، زندگی بهتری برای خود بسازید. از جمله مزایای مطالعه این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دیدگاه بهتری نسبت به خودتان به‌دست می‌آورید و می‌توانید علت تمایل‌تان به کامل بودن را درک کنید
با استفاده از آموزش‌های کتاب می‌توانید راه‌های درمان وسواس‌های ذهنی و فکری خود را پیدا کنید و اگر لازم بود، به یک متخصص مراجعه کنید
علت کامل‌گرایی و وسواس بهتر بودن را با توجه به جامعه ایران و فرهنگ آن پیدا کنید

کتاب موهبت کامل‌نبودن
رها کردن خودِ آرمانی و پذیرش خود واقعی

نویسنده : برنه براون
مترجم : اکرم کرمی

کتاب موهبت کامل نبودن: رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی نتیجه‌ی سال‌ها تحقیق و آموزش برنی براون در آگوست 2010 به چاپ رسید. این کتاب با نام اصلی The Gifts of Imperfection یکی از پرفروش‌‌ترین کتاب‌‌های نیویورک تایمز شد و حدود دو میلیون نسخه از آن فروخته شد. محتوای اصلی کتاب درباره‌ی پذیرش خود واقعی‌مان هست و در طی ده راهکار توصیه می‌کند که بهتر است همان‌طور که هستیم خودمان را دوست بداریم.

کتاب موهبت کامل نبودن با روایت تمثیل‌ها، حکایات و همچنین داستان‌های واقعی از زندگی افراد به خواننده آموزش می‌دهد با قبول شرایط خود رضایت‌مندانه زندگی کند. کمال‌گرایی و زندگی بی‌عیب و نقص مانند سدی در مقابل لذت بردن از زندگی عمل می‌کنند در حالی که برنی براون طی بخش‌های «پرورش اصالت»، «پرورش شفقت به خود»، «پرورش روحیه تابآوری»، «پرورش شادی و شکرگزاری»، «پرورش شهود و ایمان»، «پرورش خلاقیت»، «پرورش آرامش و سکون» و «پرورش کار معنادار» در کتاب موهبت کامل نبودن چگونگی لذت بردن از زندگی را با رعایت چند اصول ساده و کاربردی بیان می‌کند.

کتاب خرده عادت‌ها
عادت‌های کوچک‌تر،نتایج بزرگ‌تر

نویسنده : استفان گایز
مترجم : نرگس محمدی

کتاب «خرده عادت‌ها» Mini habits smaller habits bigger results نوشته‌ی «استفان گایز» در دسامبر سال 2013 باهدف آموزش اضافه کردن عادت‌ها و رفتارهای سالم و خوب به زندگی منتشر شد. نویسنده‌ی این اثر بر این باور است که خرده عادت‌ها، تأثیرگذارترین و قابل‌اطمینان‌ترین راه برای ساخت عادت‌های جدید و سالم هستند. برای همه‌ی افراد شروع کردن فعالیت یا کار جدید به‌یک‌باره ممکن است سخت و ناممکن باشد. هیچ فردی قادر نیست در روز اول ورزش و باشگاه، نیم ساعت مداوم با سرعت‌بالا بدود، اگر هم بتواند ممکن است آسیب ببیند و یا پس از چند روز آن را رها می‌کند. برای دستیابی به عادات درست بهتر است آن‌ها را به‌صورت مستمر، آهسته و پیوسته آغاز کنیم تا بخشی از سبک زندگی ما بشوند. اگر روزانه نیم ساعت برای نرمش کردن، مطالعه و آموزش زمان بگذاریم و خود را متعهد به انجام آن‌ها بدانیم پس از چندین هفته می‌بینیم به‌صورت ناخودآگاه به سمت انجام آن کار سر ساعت می‌رویم و یک عادت سالم بخشی از روزمان را تشکیل داده است.

«استفان گایز» علت تأثیرگذاری خرده عادت را کوچکی آن می‌داند زیرا هیچ فردی نمی‌تواند در برابر انجام آن احساس ناتوانی کند. میزان انرژی موردنیاز خرده‌ عادت‌ها بسیار کم است به همین برداشتن اولین قدم آن کار سخت و دشواری به‌حساب نمی‌آید و همه‌ی افراد می‌توانند آن را انجام دهند. مثلاً اگر بامطالعه‌ی روزانه ده صفحه کتاب، خرده عادت خود را شروع کنید و به انجام آن مقید باشید تنها پس از چند ماه می‌بینید چندین کتاب را به‌طور کامل مطالعه کرده‌اید و همچنین مطالعه‌ی روزانه جزو عادتهای روزانه شما شده است. «استفان گایز» برای نوشتن این اثر به سراغ آزمایش‌های گوناگون رفته که درباره‌ی بخش‌های مغز و اعصاب صورت گرفته‌اند. مثلاً به آزمایش‌های «فرانسوا لرمیت» عصب‌شناس فرانسوی مراجعه کرده که لوب پیشانی مغزهای آسیب‌دیده را بررسی کرده است.

کتاب عشق ورزیدن به چیزهای نه‌ چندان کامل
چگونه در دنیایی که در پی کمال‌ گرایی است، خودمان را دوست داشته باشیم

نویسنده : هیمین سونیم
مترجم : نازنین بهشتی

عکس‌العمل بسیاری از ما به فشارهای زندگی، در خود ریختن و نادیده گرفتن آنهاست که گاهی منجر به اضطراب یا افسردگی می‌شود. واکنش برخی دیگر کار بیشتر در دفتر، مدرسه یا خانه است؛ به امید اینکه باعث خوشحالی بیشتر خودمان و افرادی شود که دوستشان داریم. اما اگر اینکه فقط خودت باشی کافی باشد چطور؟ همان‌طور که در هواپیما به ما توصیه می‌شود قبل از کمک به دیگران ابتدا ماسک اکسیژن خود را روی صورتمان بگذاریم، ابتدا باید با خود در صلح باشیم تا بتوانیم با جهان اطرافمان به صلح برسیم. راهب بودایی ذن، هیمین سونیم، معتقد است که فقط با پذیرش خودتان و تمام نقص‌هایی که شما را ساخته است، می توانید با شریک زندگی، خانواده و دوستانتان روابط همدلانه و رضایت‌بخشی داشته باشید. کتاب مصور عشق ورزیدن به چیزهای نه‌چندان کامل، چشمان و قلبتان را مجذوب خود می‌کند و به شما کمک می‌کند یاد بگیرید خودتان، زندگی‌تان و همۀ افراد حاضر در آن را دوست داشته باشید. هنگامی که ابتدا به خودتان اهمیت بدهید، آنگاه دنیا شما را شایستۀ اهمیت خواهد دید‌.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.