چرا به زودی بیشتر دارندگان موبایل در ایران، «آکا آکی»‌ای خواهند شد؟!!

24

مدت زیادی از آشنایی ما با شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد، این روزها کمتر کاربر ایرانی اینترنت را می‌توان پیدا کرد که نام فیس‌بوک، مای‌اسپیس، کلوب، یاهو 360 و … به گوشش نخورده باشد، عضو این سایت‌ها نباشد و برای مدتی کوتاهی هم که شده باشد، از آنها استفاده نکرده باشد.

شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به یک منظور بنا شده‌اند: پیدا کردن دوستان مجازی و صحبت و تبادل اطلاعات با آنها. کاربران شبکه‌های اجتماعی برای خود اتاق‌ها و انجمن‌های گوناگون می‌سازند و بر حسب علاقه خود، کارکرد خاصی را در این شبکه‌های جستجو می‌کنند.

اما هدف من از نوشتن این پست، آشنا کردن شما با نوع جدیدی از شبکه‌های اجتماعی است که تفاوت مهمی با شبکه‌های اجتماعی نام‌آشنای قبلی دارد.

شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موقعیت: شبکه‌های اجتماهی مبتنی بر موقعیت، خیلی ساده کار می‌کنند: شما یک برنامه کوچک در موبایل خود نصب می‌کنید که با اجازه و مجوز شما، محل شما را به دوستان نزدیکتان نشان می‌دهد. به این ترتیب شما نقشه‌ای خواهید داشت که در روی آن محل دوستانتان مشخص است. من در این پست، به صورت مفصل در مورد شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موقعیت توضیح داده‌ام.

خوب! این پست، شاید تا این جای کار چیز تازه‌ای برای شما نداشت. اما از این بعدش را با دقت بیشتری بخوانید:

پایان تنهایی: در دنیای بزرگ و شلوغی زندگی می‌کنیم، تا حالا شده وقتی به تنهایی به شهر دیگری مسافرت کرده باشید، یا وقتی که در کتابخانه نشسته باشید و یا به یک مهمانی رفته باشید، حس غریبی به شما دست بدهد؟ اوضاع وقتی بدتر می‌شود که کم‌رو باشید و نتوانید در مدتی کوتاه خود را به دیگران بشناسانید و یا در صحبت پیشقدم بشوید.

شاید برایتان عجیب باشد، ولی یک شبکه اجتماعی منحصر به فرد با نام عجیب و غریب «آکا آکی» aka-aki می‌تواند شما را از این مهلکه نجات بدهد!

آکا آکی چه تفاوتی با شبکه‌های اجتماعی دیگر دارد؟ بعد از نصب برنامه آکا آکی در گوشی موبایل، هر زمان که یک عضو دیگر این شبکه اجتماعی، نزدیک شما باشد، برنامه شما را مطلع خواهد کرد و شما می‌توانید با او ارتباط برقرار کنید، مثلا اطلاعات پروفایلش را ببنید و برایش عکس و پیام بفرستید و کسی چه می‌داند با او آشنا شوید!

آکا آکی چگونه این کار را انجام می‌دهد؟! به شیوه‌های مختلف! آکا آکی، از طریق بلوتوث گوشی‌ها، مرتب اعلام می‌کند که شما یک کاربر آکا آکی هستید. بنابراین کافی است که دو نفر که هر دو روی موبایل‌هایشان آکا آکی دارند، در نزدیکی هم باشند، در این صورت برنامه به آنها حضور دیگری را اطلاع می‌دهد. البته آکا آکی بردی فراتر از این گستره 20 متری بلوتوث هم می‌تواند داشته باشد و می‌تواند از طریق W-Lan، GPS یا Cell-ID هم با مکانیسم مشابهی، کاربران نزدیک هم را مشخص کند.

مواد لازم: یک موبایل نسبتا جدید که توانایی اتصال به اینترنت، حتی همین GPRS درب و داغان خودمان را داشته باشد.

مراحل کار:
– به سایت آکا آکی بروید و ثبت نام کنید. شما باید مدل گوشی خود را مشخص کنید. خوشبختانه آکا آکی از اکثر گوشی‌های موبایل رایج در بازار ایران و جهان پشتیبانی می‌کند.

– حالا می‌توایند اطلاعات پروفایل خودتان را تکمیل کنید، عکس یا آواتار خود را آپلود کنید، جنسیت و سن خود را مشخس کنید و غیره.

– اما مرحله مهم مرحله نصب برنامه است، شما به روش‌های مختلفی می‌توانید برنامه را نصب کنید. مثلا می‌توانید برنامه را ابتدا از طریق کامپیوتر خودتان دریافت کنید و بعد وارد گوشی کنید. یا خیلی ساده‌تر، با مرورگر گوشی‌تان به اینجا بروید و برنامه را دانلود کنید.

– برنامه را در گوشی خودتان نصب و اجرا کنید.

– نام کاربری و پسورد خودتان را به برنامه بدهید.

– می‌توانید برنامه را در پشت‌زمینه گوشی اجرا کنید، تا هر وقت که لازم شد، از آن استفاده کنید.

تاریخچه آکا آکی: نخستین بار این فکر بکر به سر «رومن هنزلر» و دوستانش خطور کرد. آنها نمی‌خواستند یک پروژه عادی را به عنوان پروژه دوره لیسانسشان برگزینند. آنها آنقدر کوشا بودند که شرکتی در برلین به راه انداختند و آکا آکی را از آوریل سال 2008، به جهانیان معرفی کردند.

میزان استقبال از آکا آکی: در حال حاضر بیشتر از 3 میلیون و 200 هزار نفر، عضو آکا آکی هستند. نظرسنجی روزنامه خبر، نشان می‌دهد که بیشتر از 80 درصد خوانندگان پیشبینی می‌کنند که کاربران ایرانی به سرعت از آکا آکی و شبکه‌های اجتماعی مشابه استقبال کنند.

آکا آکی تا به حال از سوی نشریات و وبلاگ‌های معتبر بسیاری معرفی شده و همچنین یکی از برندگان جایزه Webby Award 2009 است.

خلاصه: آکا آکی = بلوتوث + فیس‌بوک + توییتر!

– توصیه می‌کنم، حتما یک آنتی‌ویروس مناسب را در گوشی موبایلتان داشته باشید و بعد اقدام با آکا آکی‌ای شدن کنید!

اگر برنامه را تست کرده‌اید، تجربه خودتان را در قسمت کامنت وبلاگم برایم بنویسید.

یک ویدئو در مورد آکا آکی

پروفایل من در آکا آکی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
24 نظرات
  1. DrVirus می گوید

    سلام . ممنون بخاطر معرفی این سایت . یک سوال آن هم اینکه در قسمت عضویت شماره موبایل را چه طور وارد کنیم؟ *******98913+ یا باید به روشی دیگر وارد کنیم؟ ممنون

  2. مسعود می گوید

    با سلام خدمت آقای دکتر
    من هفت هشت ماهه که یک گوشی نوکیا 3120 کلاسیک خریدم و بشدت هم ازش راضی هستم… من معمولاً چون نود درصد امکانات گوشیها تو ایران عملاً کاربردی نداره زیاد کندوکاو نکردم تو گوشی ولی دو سه ماه پیش یه سرویسی مشابه این پیدا کردم. نکته جالب اینکه توی جدید نوکیا این امکان، یعنی یافتن افراد همدل!!! بصورت یک نرم افزار و سرویس بنام سنسور گنجونده شده… به این شکل که من اطلاعات پروفایل خودم از قبیل عکس و مشخصات رو در اون وارد میکنم و اگه جمله قصاری دارم و یا درخواست دوستی و خیلی چیزهای دیگه تو اون مطرح میکنم… بعد از طریق بلوتوث اگه کسی در شعاع کاری بلوتوث هم این سرویس رو فعال کرده باشه ما دو تا رو بهم کانکت میکنه و حتی میتونیم از امکانات . فایلهای گوشیهای همدیگه هم استفاده کنیم… البته فرقش با آکا آکی اینه که برای همه این امکان فراهمه ولی تو آکا آکی فقط برای اعضای سایت این سرویس فراهم میشه… در هر صورت باز هم از اینکه ما رو در جریان آخرین (و شاید به تعبیری اولین ها !!!!) قرار میدی از شما خیلی ممنون هستم.

    همیشه پیروز باشی

  3. سارا می گوید

    چرا داغ کن کلوب رو نمی زاری آخه دکتر جان ..

    http://www.cloob.com/share/guid/addtosite

  4. محسن می گوید

    اینگونه شبکه ها و نرم افزار ها بینهایت اعتیاد آور هستند هم برای کاربر خطرناک و هم برای گوشی همراه. با برنامه های زیادی مثل این کار کردم ولی به نظر من تمامی این برنامه ها از ضعف نرم افزاری رنج میبرن. هنگ های زیادی دارن. اکثرا در نسخه های بتا میمونن و هیچ وقت ارتقا پیدا نمیکنن. یک مساله دیگه هم اینه که بعد از اعتیاد بالا ممکنه دل زدگی به وجود بیاد و کاربر دیگه سراغ برنامه هم نره. فکر نکنم بحث های سرعت و این چیز ها در ایران هم ارزش گفتن داشته باشن.

  5. طه می گوید

    سلام. آدم این روزها هر چیز تازه ای که میبیند، یاد استفاده های سوء از آن میافتد. مثلا فکر کردید (…)، که بازارشان هم چند وقتی است داغ است، چه استفاده ها که از این تکنولوژی نمیتوانند ببرند؟
    راستی بهتر نیست صفحه کامنتها در پنجره جدیدی باز شود؟ من طبق عادت روی لینک نظرخواهی کلیک معمولی کردم و تا به خودم بجنبم، آمدم اینجا. با این سرعت فوق العاده اینترنت، امید زیادی نیست که بشود برگشت عقب و بقیه مطالب را خواند.

  6. Morteza می گوید

    Brilliant
    بسیار عالی باید خیلی جالب باشه. تجربه جالبی باید باشه

  7. خرزو می گوید

    سلام
    من فکر میکنم این تکنولوژی فراگیر نخواهد شد به دلایل:
    1. اینکه تویتر و فیس بوک دیگه جای خودشون رو باز کردن و ملت حوصله امتحان کردن ابزاری جدید رو نداره
    2. و دلیل اول زمانی بیشتر خودشو نشون میده که میفهمی احتمال اینکه دو دوست توی یک شهر بزرگ نزدیک هم باشن چقدر کمه
    3. این نرم افزار احتمالا باطری خیلی زیادی مصرف خواهد کرد.
    اما ممنون بخاطر پست جالبت دکتر
    ————————-
    اگه اجازه بدی یکم تبلیغ واسه وبلاگ نوزادم بکنم،
    پستهای اخیر وبلاگم:
    تبلیغات تلوزیون – طنز
    قبولی در دانشگاه، نظام طبقاتی – اجتماعی
    خلاقیت، موانع، مراحل – علمی
    کارآفرینی: ایجاد، پایش و رشد کسب و کار – کتاب
    حل مسئله1 – علمی
    رد شدن از فیلتر اینترنت – آموزش
    دلیل – طنز، علمی
    چه بلایی سر ما اومده – انتقاد، اجتماعی
    گجت سخنان نغز بزرگان دینی و ایرانی به انگلیسی
    گوگل کردن
    اراده انسان در ساختن باور است
    چندین سایت برای دریافت کتابهای انگلیسی بصورت رایگان
    نواختن پیانو با کامپیوتر
    جلسه اول تدریس
    لینکدونی وبلاگم هم خیلی فعاله (;

    http://asheghtanhayi.blogspot.com/?1pezeshk

  8. حسين می گوید

    جالب بود… داستان خوبیه؟

  9. امین می گوید

    سلام
    من برنامه رو دانلود و روی گوشیم نصب کردم. ولی زبانش به آلمانی هست. چه جوری انگلیسیش کنم؟

  10. رضا می گوید

    سلام. من هر چی تو این سایت گشتم لینک دانلود نرم افزارشو پیدا نکردم. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

  11. سنتری می گوید

    من هم موافق هستم من تنها نیستم شاید ازداوج نکم شاید تنها تو یک شهر باشم اما با کتاب mp3 پلیر م واینترنت هیچ وقت تنها نخواهم شد زندگی شاد هست شششششششششششششششاد

  12. سنتری می گوید

    البته من دوستی ندارم فقط google رو دارم

  13. سنتری می گوید

    راستی من تند تند نمی نویسم الان شاد هستم تونستم آهنگ مورد نظرم رو از اینترنت پیداکنم

  14. شیما می گوید

    وقتی عکس این گروه رو دیدم حسودیم بد جوری درد گرفت…. حسودیم این روز ها خیلی درد می گیرد. ما ایرانیان داخل ایران کجاییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  15. رضا می گوید

    من از CARBON کمال حمایت رو میکنم
    یه هم چین حرکت هایی باید باشه
    ÷یش به سوی شبکه اجتماعی

  16. خداوند می گوید

    این بابا چیز خوبیه…..ولی……ولی داره آخه….
    تو ایران ما به چه دردی میخوره……مخصوصا با این هزینه هنگفتی که برای اینترنت موبایل باید پرداخت کرد……مخصوصا همراه اول…..
    یه ایمل میخوای چک کنی 5000 ، 7000 تومن فقط هزینه اینترنت میشه.حالا بماند هزینه مکالمه و sms چقدر میشه….

  17. SAfiLO می گوید

    سلام دکتر
    راستش نمیدونم حرفات همیشه قشنگ و بجا بوده ..این یکی هم حتما” هست..
    ولی نمیدونم والا با این وضعیت اینترنت و هزینهای که واست این اپراتور ها رو دستت میزارند …والا نمیدونم چی بگم..

    راستش تا بخواد این سیستم تو ایران و همه گیر بشه بعید نیست که یه چند سالی طول بکشه..
    ولی خوب تست کردنش خالی از لطف نیست ..

    پایدار باشین

    SAfiLO

  18. سعید می گوید

    با یه گوشی p900 و یه سیم کارت ایرانسل خیلی حال میده!

  19. saeed می گوید

    من ثبت نام کردم ولی چجوری برنامشو دانلود کنم تو گوشیم که میزنم آخرش ارور میده از جایی که تو سایت نشون میدین میزنم اونم میره سایته apple

  20. دیویس می گوید

    سلام دکتر جون

    من هم عضو سایتش شدم و هم نرم افزاره موبایلشو نصب کردم

    دیروز تو پارک ملت دیدم گوشیم داره الارم میده

    متوجه شدم یکی دیگه هم اکاکی داره

    اولین تجربم بود

    حرف نداره

    اسم اکانت من:davis_007

  21. Abi AbsOlUt می گوید

    جهان ارتباطات همیشه درحال پیشرفته.سعی کنیم ماهم پیشرفت کنیم.
    نرمافزارجالبیه.
    خوشم آمد.

  22. inviable می گوید

    سلام
    آقا این مطلب رو دیروز اعتماد ملّی عینا تو صفحه 16 اش چاپونده. انشاالله که خودتون بشون دادین

  23. فرنود می گوید

    خوب قبلاً خود نوکیا یه برنامه شبیه این انتشار داده بود که اسمش سنسور هست. البته به کاملی اینی که گفتین نیست و فقط با بلوتوث کار می کنه. در هر صورت این اکا اکی هم چیز فوق العاده جالبیه… ممنون از معرفی.

  24. س.ج می گوید

    سلام.من خودم یه دوست … دارم که دیگه نیازی به 360 و اکا اکی ندارم.دوست یابی و این رفیق بازیا واسه تو فیلماست.شاید غکرم پوسیده باشه ولی تو دوستی اعتماد لازمه.والا 10 تا رفیق که 10 سال دیدمشون دارم با چشم دیدمشون بازم سرم کلاه میزارن چه برسه نبینی و انتخاب کنی.فقط خدا رو میشه اینجوری دید.یا حق

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5