مقایسه Apple Watch و Android Wear

2

اپل دوشنبه در کنفرانس سالیانه‌اش Apple Watch را به نمایش عمومی گذاشت و هر آنچه می‌خواست دربارهٔ آن بدانیم اعلام کرد. اکنون‌که دیگر ساعت‌های هوشمند رقیب تازه و قدرتمندی پیداکرده‌اند، وقت آن است تا ساعت هوشمند اپل را با ساعت‌های هوشمند Android Wear مقایسه کنیم. در ابتدا به چند سؤال پاسخ داده و شباهت‌های آن‌ها را بیان می‌کنیم.

ساعت هوشمند چیست و چه‌کاری انجام می‌دهد؟

ساعت هوشمند، ساعتی است که دارای صفحهٔ نمایش است و علاوه بر زمان، برخی اطلاعات دم‌دستی مثل پیامک‌ها، ایمیل‌ها، نتیجهٔ بازی فوتبال و … را بر روی مچ دست نمایش می‌دهد. ساعت هوشمند جای گوشی را نمی‌گیرد. ولی باوجودآن دیگر احتیاج نیست با شنیدن هر صدای زنگی، گوشی یا تبلت خود را از جیب یا کیفتان دربیاورید. مخصوصاً امروزه که گوشی‌ها پر از برنامه‌های پیام‌رسان مثل وایبر و واتس‌اپ هستند، با آمدن هر نوتیفیکیشن، آن را بر روی ساعت خود دریافت خواهید کرد.

apple-watch-6649

ازاین‌جهت سیستم‌عامل‌های Android Wear و Apple Watch OS تفاوت اساسی در عملکردشان نیست، ولی توسط سازندگان متفاوتی عرضه می‌شوند و بر روی دستگاه‌های متفاوتی کار می‌کنند.

ساعت‌های هوشمند توسط چه شرکت‌هایی عرضه می‌شوند؟

سیستم‌عامل Android Wear بر روی ساعت‌های هوشمند بزرگ‌ترین سازندگان لوازم الکترونیکی مثل سامسونگ، سونی، آل جی، Asus، موتورولا و … یافت می‌شود. لازم به ذکر است، برای اینکه ساعت Android Wear کار بکند لازم است به یک گوشی دارای سیستم‌عامل اندروید متصل شود. هرچند شایعاتی مطرح‌شده که گوگل سعی دارد پشتیبانی از Android Wear‌ را در آیفون و آیپد نیز ایجاد کند.

ساعت اپل تنها توسط اپل عرضه می‌شود و با آیفون یا آیپد کار خواهد کرد. البته بعید نیست مدل‌های تقلبی از آن را نیز در آینده ببینیم.

نرم‌افزار

هر دو سیستم‌عامل بر اساس نمایش نوتیفیکیشن‌ها و اجرای برخی برنامه‌های مخصوص ساعت هوشمند کار می‌کنند. Android Wear برنامه‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را به‌صورت کارت‌هایی نمایش می‌دهد که با کشیدن انگشت بر روی صفحه، کارت بعدی یا کارت قبلی نمایش داده می‌شود.

ساعت اپل برنامه‌ها را به‌صورت آیکون‌هایی بر روی صفحهٔ خانه نمایش می‌دهد که می‌توانید هرکدام را بازکنید.

apple-watch-6715

در ساعت اپل علاوه بر صفحهٔ لمسی، دکمهٔ دایره‌ای شکلی وجود دارد که برای حرکت دادن صفحه (اسکرول کردن) یا زوم کردن بر روی نقشه و … بکار می‌رود. یک ویژگی جالب ساعت اپل، تشخیص فشار در لمس صفحه است. یعنی اگر در حین لمس صفحه را فشار دهید، مثل فشار دادن یک دکمه، قابلیت متفاوتی فعال خواهد شد.

apple-watch-49

در هر دو سیستم‌عامل، نوتیفیکیشن‌ها به‌محض دریافت در گوشی بر روی ساعت نمایش داده می‌شوند و گزینه‌هایی مثل پاسخ سریع به پیامک‌ها و رد تماس را در ساعت خواهید داشت. هر دو سیستم‌َعامل به‌صورت پیش‌فرض از برنامه‌هایی مثل تقویم، کنترل پخش موسیقی و پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا پشتیبانی می‌کنند.

Google Now بخش بزرگی از قابلیت‌های Android Wear را تشکیل می‌دهد. این برنامه می‌تواند توسط دستورات صوتی جستجو بکند، شخص را در نقشه و مسیریابی راهنمایی بکند، آلارم تنظیم بکند، به سؤالات ساده پاسخ بدهد، قرارهای ملاقات را در تقویم ثبت بکند و …

Siri نیز عملکرد نسبتاً مشابهی در ساعت اپل دارد و بسیاری از این قابلیت‌ها را با دستورات صوتی ارائه می‌دهد.

اپل در کنفرانسش تأکید داشت که ساعت اپل گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی و انتخاب ظاهر ساعت دارد. برای Android Wear نیز گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب شکل صفحهٔ ساعت وجود دارد. هم‌اکنون حدود ۲۰۰ برنامه برای Android Wear در Google Play وجود دارد که شامل صفحه‌های ساعت (Watch Face)، برنامه‌ها و بازی‌ها می‌شوند. قاعدتاً بعد از عرضهٔ ساعت اپل نیز شاهد عرضهٔ برنامه‌های زیادی برای آن خواهیم بود.

using-android-wear-aa-18-of-20-710x399

سرویس پرداخت الکترونیکی اپل، Apple Pay قابلیتی است که هنوز مشابهی در Android Wear‌ ندارد. بدین‌وسیله می‌توان تنها با نزدیک کردن آیفون یا ساعت اپل به دستگاه مربوطه در فروشگاه، پرداخت‌های خرد را انجام داد. اما اگر صرفاً با نزدیک کردن ساعت به دستگاه بتوان پول پرداخت کرد، در صورت دزدیده شدن ساعت مشکلات امنیتی برای صاحب آن به وجود می‌آید. برای حل این مشکل اپل یک راهکار جالب ابداع کرده. بدین‌صورت که هر بار که ساعت بر روی دست بسته می‌شود، شخص برای استفاده از Apple Pay می‌بایست هویت خود را با تأیید اثرانگشتش بر روی آیفون مشخص کند. در این صورت دزدها نمی‌توانند از ساعت اپل کسی سوءاستفاده بکنند.

apple-watch-apple-pay

گفته‌شده ساعت‌های اپل می‌توانند مستقیماً با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. یعنی اگر دو نفر ساعت اپل دارند، می‌توانند بر روی صفحهٔ ساعت برای هم نقاشی بکشند یا شخص می‌تواند با ضربهٔ ساعت روی دست شخص مقابل توجهش را جلب کند.

1410363811_w670_h403

سنجش سلامتی و تحرک

یکی از ویژگی‌های مهم ساعت‌های هوشمند، قابلیت آن‌ها در سنجش حرکت‌های فیزیکی فرد است. بیشتر ساعت‌های Android Wear به همراه سنسور سنجش ضربان قلب عرضه می‌شوند و می‌توانند در هنگام پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا دویدن از GPS گوشی استفاده بکنند تا مکان و مسافت طی شده را اندازه بگیرند. برخی از آن‌ها نیز مانند Sony Smartwatch 3 به همراه GPS عرضه می‌شوند تا بتوانند بدون وجود گوشی نیز این کار را بکنند.

sony-smartwatch-3-hands-on

ساعت اپل هم GPS دارد و هم سنسور سنجش ضربان قلب. به‌طورکلی در ساعت‌های Android Wear قاعدهٔ ثابتی برای وجود این سنسورها وجود ندارد و هر سازنده‌ای، ساعت‌های هوشمندش را با سنسورهای مشابه یا متفاوتی عرضه می‌کند.

در Android Wear نرم‌افزار Google Fit و برنامه‌های مختلف دیگری برای سنجش تحرک و سلامتی فرد وجود دارند. بیشتر این برنامه‌ها مسافت و گام‌های برداشته‌شده در پیاده‌روی و دویدن را اندازه می‌گیرند. برنامهٔ Activity اپل نیز به‌طور مشابه فعالیت‌های روزمره را می‌سنجد و در صورت عدم فعالیت به شخص هشدار می‌دهد. برنامهٔ Workout نیز برای افرادی است که می‌خواهند فراتر و دقیق‌تر از دیگران، فعالیت‌های ورزشی‌شان را اندازه بگیرند.

سخت‌افزار

مهم‌ترین تفاوت Android Wear‌ و ساعت اپل را می‌توان در تنوع سخت‌افزاری دانست. ساعت‌های Android Wear همانند گوشی‌های اندروید، انواع و اقسام مختلف دارند. هم مدل‌های ارزان و هم مدل‌های گران، هم گرد و هم مستطیلی، هم کلاسیک و هم اسپرت وجود دارند. ولی ساعت اپل در یک طرح ولی با رنگ‌ها و جنس‌های مختلف عرضه می‌شود. در تصویر زیر LG Watch Urbane را می‌بینید که ساعت هوشمند شیک و کلاسیک با صفحه‌ی گرد است. در صورتی که در تصویر بعدی Samsung gear s با طرحی کاملاً‌ متفاوت عرضه شده است.

lg-g-watch-urbane-high-5

samsung-gear-s-product-photos02

ساعت اپل در دو سایز ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری است. همانند دیگر ساعت‌های هوشمند بندهای مختلفی در جنس‌های مختلف برای ساعت اپل وجود دارد که ظاهر متفاوتی به ساعت می‌دهد. سه مدل مختلف ساعت اپل شامل Watch Sport, Watch و Watch Edition است.

1410360513_w670_h384

Watch معمولی از جنس فولاد ضدزنگ صیقلی است. Watch Sport از جنس آلومینیوم آبکاری شده است و سبک‌ترین مدل ساعت اپل می‌باشد. Watch Edition مدل بسیار گران‌قیمت و لوکس ساعت اپل است که بدنهٔ آن از طلای ۱۸ عیار ساخته‌شده.

applewatch-710x386

بااینکه مدل‌های بسیار متفاوتی از ساعت‌های هوشمند Android Wear و ساعت اپل وجود دارند ولی هرکدام را که بگیرید، به‌غیراز شارژ دهی باتری تفاوت زیادی در قابلیت‌ها و ویژگی‌های سخت‌افزاری ندارند. در جدول زیر می‌توانید مقایسه‌ای بین ویژگی‌های سخت‌افزاری چند مدل از ساعت‌های هوشمند معروف را ببینید.

comparison

شارژ دهی یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف ساعت‌های هوشمند است. اگر نمی‌خواهید ساعت هوشمندتان را هرروز یا یک روز در میان شارژ کنید، بهتر است به سراغ ساعت Pebble بروید که صفحهٔ نمایشش از جنس کاغذ الکترونیک است و ۷ الی ۱۰ روز با یک شارژ طی می‌کند. ساعت‌های Android Wear در بهترین حالت حدود دو روز را با یک شارژ طی می‌کنند درصورتی‌که گفته‌شده ساعت اپل با استفادهٔ معمولی ۱۸ ساعت کار خواهد کرد. یعنی اگر زیاد با ساعت کارکنید ممکن است حتی یک روز را هم با یک شارژ طی نکند.

ساعت اپل با دستگاهی آهنربایی به نام MagSafe به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شود درصورتی‌که اکثر ساعت‌های Android Wear برای شارژ احتیاج به اتصال فیزیکی با شارژر دارند.

applewatchcharge

قیمت

ساعت‌های Android Wear‌ از حدود ۱۹۹ دلار برای Asus Zenwatch تا بالاتر از ۳۰۰ دلار قیمت دارند. همان‌طور که از دیگر محصولات اپل می‌توان پیش‌بینی کرد، قیمت ساعت‌های آن نیز نسبت به دیگر ساعت‌های هوشمند بسیار گران است.

ASUS-ZenWatch-02

ارزان‌ترین مدل ساعت اپل، مدل اسپرت است که اندازهٔ کوچک آن ۳۴۹ و اندازهٔ بزرگ آن ۳۹۹ دلار قیمت دارد. مدل معمولی ساعت اپل از ۵۴۹ تا ۱۰۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده و مدل Edition نیز که بدنه‌ای از جنس طلای ۱۸ عیار دارد، از ۱۰ هزار تا ۱۷ هزار دلار قیمت خواهد داشت!

rose_gold_gray_hero_large

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. fatemeh می گوید

    mamnooon babate matlabetoon

  2. mehdi می گوید

    زیاد نوشتن در مورد محصول خوبی مثل اپل خوب!اما داریم اپل زده!! میشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.