بررسی انواع درب اتوماتیک بیمارستانی و کاربرد آن

0

رپورتاژ

درب اتوماتیک و استفاده از آن امروزه رواج فراوانی پیدا کرده است و گستردگی آن به اندازه‌ای است که امروز در اغلب ساختمان‌های اداری، تجاری، خدماتی و بعضا مسکونی، انواع درب اتوماتیک را مشاهده می‌کنیم. درب اتوماتیک همان دربی است که برخی آن را به عنوان درب برقی هم می‌شناسند. این مطلب سعی دارد ضمن معرفی انواع درب اتوماتیک به بیان نکاتی درباره درب اتوماتیک بیمارستانی و درب ضد حریق بپردازد. پس اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه‌ها هستید با ما همراه باشید.

درب اتوماتیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

در ابتدا بایستی یک تعریف مشخص از درب اتوماتیک ارائه شود تا معلوم شود این مطالب ویژگی‌های چه چیزی را بیان می‌کند. نوعی درب که مطابق با نامش، به صورت خودکار و با بهره‌گیری از نیروی الکتریسیته بسته و یا باز می‌شود را درب اتوماتیک می‌گویند. اغلب این درب‌های با استفاده از سنسورهای چشمی این کار را انجام می‌دهند، سنسورهایی که حساسیت‌شان هم قابل تنظیم است و می‌توان مشخص کرد که مقدار نزدیک شدن افراد به درب برای باز شدن آن باید چقدر باشد.

انواع درب اتوماتیک

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا امروزه بسته به محل مورد استفاده و کاربری مدنظر، درب اتوماتیک مخصوصی تعریف شود. خوب است بدانید که درب‌های اتوماتیک بسته به مکانیزم باز و بسته شدن‌شان دسته بندی می‌شوند. انواع درب اتوماتیک شامل:

  • درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی
  • درب شیشه‌ای تلسکوپی
  • درب شیشه‌ای منحنی
  • درب شیشه‌ای تاشو
  • درب دوار
  • درب پارکینگی
  • درب اتوماتیک بیمارستانی
  • درب سریع صنعتی
  • درب بالارونده
  • کرکره برقی

درب اتوماتیک بیمارستانی چیست و چه کاربردی دارد؟

مراکز درمانی و بیمارستان‌ها یکی از پر ترددترین مکان‌های هر شهری به حساب می‌آیند. در این مراکز به صورت شبانه روزی و حتی به غیر از شرایط کرونایی به واسطه حضور بالای بیمار در این مراکز و انتشار گسترده ویروس‌های متعدد، رعایت نکات بهداشتی حین این ورود و خروج بسیار حائز اهمیت است. همین امر سبب شد تا درب اتوماتیک بیمارستانی اهمیتی صد چندان پیدا کند.

درب اتوماتیک بیمارستانی هم انواع مختلفی دارد، به طوری که برای هر کاربری خاص درب اتوماتیک مخصوص به آن وجود دارد و برای همین هم هست که تولید کنندگان درب اتوماتیک برای تولیدات بیمارستانی بخش ویژه‌ای تدارک دیده‌اند. در ادامه سعی می‌شود انواع مختلف درب اتوماتیک بیمارستانی برای آشنایی مخاطبان گرامی این مطلب ذکر شود.

درب لولایی اتوماتیک بیمارستانی

درب‌های لولایی بیمارستانی در دو نوع، تک لنگه و دو لنگه تولید می‌شوند. نوع غیر اتوماتیک این درب‌ها بوسیله فشار دست و به طور دو طرفه باز و بسته می‌شوند. لولاهای به کار رفته در این درب‌ها معمولا از جنس ورق گالوانیزه و استیل هست و در برخی موارد از ورق استیل به عنوان ضربه‌گیر در قسمت میانی استفاده می‌شود. در صورتی که تردد از این درها زیاد باشد، امکان تجهیز آن به موتور و الکترونیکی کردن آن هم وجود دارد تا به درب اتوماتیک تبدیل شود.

درب لولایی و کشویی ضد تشعشع

از مهم‌ترین و پر اهمیت‌ترین درب اتوماتیک بیمارستانی، درب ضد تشعشع است. این نوع از درب‌ها هم در دو نوع تک لنگه و دو لنگه عرضه می‌شوند. لایه‌ای از جنس سرب در داخل درب لولایی ضد تشعشع وجود دارد و به همین دلیل این درب‌ها ضخامت بیشتری هم دارند؛ هرچند میزان این ضخامت توسط مشتری تعیین می‌شود.

اغلب استفاده از این جنس درب در بخش‌های تصویربرداری و رادیولوژی است. این نوع از درب هم معمولا هوشمند بوده به طوری که باز و بسته شدنش به صورت برقی و به دستور اپراتور حاضر انجام می‌شود.

درب‌های ضد تشعشع برای مصارفی ممکن است کشویی هم باشند که در این موارد از درب اتوماتیک استفاده می‌شود تا باز و بسته شدن آن را بیشتر مدیریت کند. باز و بسته شدن این درب‌ها به صورت الکترونیک، امکان ورود افراد و تردد را محدود و قابل کنترل می‌کند.

درب کشویی اتوماتیک بیمارستانی

درب کشویی اتوماتیک یکی از پرکاربردترین درب اتوماتیک در بیمارستان‌هاست. این درب‌ها که اغلب شیشه‌ای هستند هم برای اتاق‌های ایزوله مثل اتاق عمل به کار می‌روند و هم در نوع ساده‌تر برای ورودی لابی یا بخش‌های بیمارستان.

شیشه این نوع از درب از جنس شیشه سکوریتی بوده و ورق‌های گالوانیزه و یا استیل در چارچوب‌هایی ضدزنگ آن را در بر می‌گیرند؛ البته در این نوع از درب اتوماتیک بیمارستانی یک لاستیک به عنوان درزگیر، وظیفه مبادله نشدن آلودگی‌های بیمارستانی به بیرون و بلعکس را در حین جابجایی هوا بر عهده دارد.  از جمله انواع دیگر درب اتوماتیک مخصوص بیمارستان، درب انحنادار اتوماتیک، درب تاشو اتوماتیک و درب گردان اتوماتیک هستند. البته نباید کارایی درب اتوماتیک مخصوص Clean Room و همین طور درب مخصوص ICU را هم از قلم انداخت.

درب ضد حریق چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید حالا که نکات مهمی درباره درب اتوماتیک و همچنین انواع درب اتوماتیک بیمارستانی بیان شد، خالی از لطف نباشد اگر توضیحات مختصری درباره درب ضد حریق هم بیان شود.

متاسفانه زندگی امروزه و استفاده گسترده از تجهیزات الکترونیکی در کنار مواد قابل اشتعال، خطر آتش سوزی را بیش از پیش افزایش داده است. در ساختمان‌های چند طبقه مثل بیمارستان‌ها، عدم سرایت آتش از طبقه‌ای به طبقه دیگر فاکتور بسیار مهمی است که از طریق درب ضد حریق قابل کنترل است.

پس خرید درب ضد حریق مطمئن و البته با کارایی بالا، در کنار خرید درب اتوماتیک بیمارستانی بسیار اهمیت داشته و لازم و ضروری است.

یک پیشنهاد جذاب برای خرید انواع درب اتوماتیک

ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که یک مرجع مطمئن برای خریدی ساده و آسان در حوزه انواع درب اتوماتیک بیمارستانی  را چگونه باید پیدا کرد؟! پیشنهاد ما به شما شرکت “آتی دُر” است.

شرکت “آتی دُر” (www.atidoor.com) با بهره‌گیری از تکنولوژی روز و تجهیزات پیشرفته و همراهی با تجربه‌ای 18 ساله، محصولات مختلفی از جمله درب اتوماتیک در انواع مختلف و درب ضد حریق را در تنوعی بسیار بالا تولید و عرضه می‌کند. کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت آتی در، ضمن آشنایی بیشتر با محصولات این شرکت، از پشتیبانی کارشناسان و مشاوران آن بهره مند شده تا در نهایت خریدی مطمئن و مطابق با علم روز را داشته باشند. ضمن اینکه مقالات علمی موجود در سایت آتی دُر، امکان آشنایی و کسب اطلاعات بیشتری را در زمینه انواع درب اتوماتیک ، درب اتوماتیک بیمارستانی و درب ضد حریق فراهم آورده است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.