تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی یک واحد کوچک پرورش مرغ

0

رپورتاژ

افزایش مصرف گوشت مرغ در سال های اخیر سبب افزایش درخواست تولید گوشت شده است و بدین ترتیب تولید کننده های بسیاری اقدام به راه اندازی واحد های بزرگ و کوچک مرغداری جهت تولید مرغ گوشتی کرده اند که جهت راه اندازی این واحد های تولیدی نیاز به یکسری تجهیزات و اقدامات خاصی وجود دارد که در این پست به بررسی انها خواهیم پرداخت .

اندیشه سبز یکی از تولید کنندگان عمده ی تجهیزات مرغداری می باشد که با تنوع بالایی محصولات خود را به منظور استفاده در مرغداری های کوچک و بزرگ طراحی و تولید کرده است.

سیستم های گرمایشی :

یکی از مهمترین موارد در مرغداری های امادگی لازم برای مواجهه با فصل سرما می باشد. استفاده از تجهیزات گرمایشی همچون جت هیتر مرغداری اندیشه سبز می تواند تاثیر بسزایی در بهبود روش های گرماسازی محیط مرغداری کند. جت هیتر ها در اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند و از این رو امکان استفاده از آنها در سالن های پرورشی بزرگ و کوچک فراهم شده است.

در سالن های پرورش بزرگ می توان از قابلیت اویزان کردن جت هیترها از سقف استفاده کرد و در نتیجه با این روش خللی در خطوط ابخوری و دانخوری نیز ایجاد نخواهد شد و جت هیتر فضایی از محیط پرورش را نیز تنگ نمیکند.

همچنین جت هیتر ها قابلیت قرار گرفتن بر روی پایه ها را نیز دارند که از این جهت امکان قرار گرفتن انواع جت هیتر کوچک در سالن های پرورشی کوچک نیز مهیا می شود .

استفاده از سیستم های گرمایشی دیگر همچون بخاری های سنتی و هیترها نیز امکان پذیر می باشد که باید توجه خاصی به میزان الایندگی این دستگاه ها داشت.

نکته بسیار مهم در استفاده از جت هیترهای گازی و گازوئیلی ، توجه به تهویه ی هوا در سالن های پرورش می باشد. در صورتی که از نمونه جت هیتر های بدون دودکش استفاده شود ، الایندههای زیادی در محیط پخش می شود در نتیجه باید در سالن سیستم تهویه بسیار مناسبی نصب شده باشد .غالبا از فن مرغداری برای تهویه در چنین سالن هایی استفاده میشود که بسته به متراژ سالن و نیاز به هوادهی استفاده از فن های بزرگ و کوچک قابل بررسی می باشد.

همچنین استفاده از پنجره های مخصوصی که با نام پنجره های مرغداری نیز نام برده میشود جهت ورود هوا به داخل سالن بسیار مهم می باشد . چنین مواردی را در یک سالن یا یک انبار کوچک نیز می توان راه اندازی کرد تنها نیاز به مقداری خلاقیت و استفاده از تمام امکانات موجود می باشد .

آبخوری و دانخوری :

سیستم های ابخوری دانخوری از دیگر موارد بسیار مهم در سالن های پرورش می باشد که نیاز به توجه به این سیستم ها با توجه به حساسیت طیور به بیماری ها اهمیت بالایی دارد. از این رو نیاز است که کاربر توجه خاصی به سیستم های ابخوری داشته باشد . استفاده از سیستم های آبخوری اتوماتیک ورود کاربر به سالن های پرورش را کاهش داده و در نتیجه از بروز خطرات ناشی از رفت و امد و ورود ویروس ها و عوامل بیماری زا به داخل سالن کم میکند.

سیستم های دانخوری اتوماتیک نیز شرایط مشابهی را ایجاد کرده و از سویی دیگر امکان مدیریت بر دان مصرفی و تنظیم میزان دان مصرفی را نیز مهیا می کنند.

تجهیزات جانبی :

در سالن های پرورشی کوچک از تجهیزات جانبی مختلفی استفاده میشود که در شاخه های مختلف نگهداری و ارائه ی محصولات به بازار قابل استفاده می باشند . از این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

– پرکن : دستگاه پرکن وسیله ای به منظور پرکنی از طیور می باشد که پرکنی را بدون آسیب به لاشه انجام میدهد. در سالن های پرورشی بزرگ پرکنی به وسیله ی دستگاه های تمام اتوماتیک بسیار بزرگی انجام میشود که شرایط خرید ان برای واحدهای کوچک مرغداری که گاها نیاز به پرکنی از چند مرغ می باشند وجود ندارد. از این رو امکان تهیه پرکن های مرغ و سایز طیور برای این واحد ها فراهم شده است که میتواند بدون هیچ اسیبی پرکنی از طیور از انجام دهد.

– قفس : قفس نگهداری از طیور ازجمله ابزارهایی می باشد که در پرورش طیور تخم گذار بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. این قفس ها دارای سیستم ابیاری اتوماتیک ، جایگاه مخصوص دان و سیستم مخصوص جمع اوری تخم می باشد که امکان نگهداری از طیور در فضایی کوچک را به آسانی فراهم میکند.

توجه داشته باشید که استفاده از قفس به منظور پرورش مرغ تخم گذار می باشد و به منظور پرورش مرغ گوشتی نباید از این قفس ها استفاده شود .

بهره مندی از تجهیزات مرغداری مختلف می تواند به صورت مستقیم در روند رشد طیور و مدیریت مناسب سالن های مرغداری تاثیر بسزایی بگذارد. از این رو پیشنهاد میشود در مواردی که نیاز به استفاده از این تجهیزات وجود دارد انتخاب دستگاه مدنظر با دقت بیشتری انجام گیرد تا مشکلی از این نظر برای امر پرورش بوجود نیاید .

پیدا کردن بازار هدف :

منظور از بازار هدف در این بخش اشاره به شرایط فروش محصولات می باشد. بازاریابی در کار پرورش طیور از اهمیت بالایی برخوردار است و از این رو نیاز است که کاربر روش های مختلف بازاریابی را مورد بررسی قرار داده و با مراجعه به انها اقدام به پیدا کردن بازار هدف محصولات تولیدی خود بیاید تا در اینده مشکلی از جهت فروش محصولات نداشته باشد.

مجوزهای لازم :

اگر هدف تولید کننده ارائه ی محصولات بسته بندی شده به بازار می باشد ، نیاز به اخذ مجوز از جهادکشاورزی و واحد های دیگر دارد . اخذ مجوز نیاز به رعایت یکسری استاندارد می باشد که در زمان ثبت درخواست به صورت کامل بررسی می شود و در صورت رعایت اصول مجوز صادر می شود. امکان فروش محصولات در صورت داشتن مجوز فروش بسیار مناسب تر از زمانی خواهد شد که مجوزی باری فروش وجود ندارد.

نتیجه گیری :

کار پرورش طیور و راه اندازی مرغداری های کوچک و بزرگ کاری دشوار است که در کنار این دشواری بازگشت سرمایه ی نسبتا مناسبی نیز دارد. توجه به جیره های غذایی و استفاده از تجهیزات مرغداری مدرن با اینکه هزینه ی اولیه ی کار را بالا میبرند اما در میان مدت هزینه ی جاری را کاهش داده و سوددهی مناسبی را برای تولید کننده ایجاد خواهند کرد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5