چاکرا دریچه‌ای نورانی به اعماق آرزوها

رپورتاژ

چاکرا، همین واژه به نسبت غریبه و ناملموس می‌تواند رازی باشد که کشف آن به بزرگ‌ترین دستاورد زندگی‌تان بدل شود. جالب است بدانید انسان به جز کالبد فیزیکی و کالبد روحانی‌اش یک کالبد انرژیکی دارد که بیشتر امور فیزیکی و دنیوی از همین کالبد ناشناخته‌اش کنترل می‌شود. چاکراها کانال‌های اصلی چرخش این انرژی هستند که آن را به گردش درمی‌آورند. در واقع چاکراها محل گردش انرژی‌های بدن و اتاق فرمان اصلی بدن هستند که رابط بین جسم و جان انسان می‌باشند. چاکراها از طریق تأثیرگذاری بر سیستم عصبی و هم‌چنین دستگاه درون‌ریز بدن انسان تأثیر خود را اعمال می‌کنند. در واقع انرژی الهی از کانال چاکرا به بدن وارد می‌شود و پس از چرخش در بدن توسط چاکرا از بدن خارج می‌شود. بدون این انرژی الهی سیستم عصبی مختل می‌شود و عملکرد دستگاه درون‌ریز با کندی مواجه می‌شود. در بدن ما تعداد زیادی چاکرا وجود دارد که هفت چاکرا اصلی مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین چاکراها هستند

چاکراهای هفت‌گانه را بهتر بشناسید

چاکرا اول چاکرا مولاد هارا با رنگ قرمز است که در نشیمنگاه قرار دارد. نام دیگر این چاکرا چاکرای ریشه است.

چاکرای ریشه مانند ریشه‌های درخت به هم پیوسته است و نشان می‌دهد شما چقدر می‌توانید جایگاه امنی در زندگی داشته باشید. این چاکرا در ارتباط با نیازهای اولیه انسان مانند خوراک، پوشاک و مسکن است. باز بودن این چاکرا باعث سرزندگی و افزایش حس امید به زندگی در فرد می‌شود. در مقابل مسدود بودن این چاکرا باعث احساس ترس و افسردگی می‌شود؛ و مشکلات مادی انسان با انسداد این چاکرا به شدت افزایش می‌یابند.

چاکرا دوم سوواتهانا: نام دیگر آن چاکرا خاجی است و رنگ آن نارنجی است. این چاکرا درست در امتداد چاکرا ریشه و در حد فاصل ناف و استخوان لگن قرار دارد. این چاکرا در ارتباط با اعتماد به نفس، روابط جنسی و بروز احساسات است. اگر این چاکرا در تعادل باشد شما در بروز احساساتتان موفق هستید و از اعتماد به نفس قابل قبول و روابط جنسی سالمی برخوردار خواهید بود. خلاقیت و توانایی برقراری ارتباط با دیگران هم توسط چاکرا خاجی کنترل می‌شود؛ بنابراین اگر این چاکرا در وضعیت بدی باشد شما نمی‌توانید به‌راحتی احساساتتان را به زبان بیاورید. در ارتباط با دیگران اغلب به مشکل می‌خورید، اعتماد به نفس کافی ندارید، احساساتتان ناپایدار است، نسبت به روابط جنسی حس بدی دارید و هم‌چنین ممکن است دچار اختلال در روابط جنسی شوید.

چاکرا سوم مانی پورا یا چاکرا خورشیدی نام دارد؛ که در بالای ناف انسان قرار گرفته و رنگ زرد دارد. علت نام گذاری این چاکرا به چاکرا خورشیدی این است که این چاکرا مانند خورشید به تمام بدن انرژی می‌فرستد؛ و مرکز اصلی انرژی در بدن است. این چاکرا نشانه‌ی اراده و هدفمندی است. احساس کمبود در زندگی، نداشتن انگیزه، بی‌هدفی و عزت‌نفس پایین نشان‌دهنده‌ی انسداد یا عملکرد نادرست این چاکرا است.

چاکرا چهارم: آناهاتا یا چاکرا قلب با رنگ سبز چهارمین چاکرا مهم بدن است که درست در وسط قفسه سینه، در امتداد قلب و بالای معده قرار گرفته است. این چاکرا مربوط به احساساتی مانند عشق و محبت است. کسانی که چاکرا قلبشان فعال و در تعادل است افراد مهربانی هستند که عشق را درک می‌کنند و در پذیرش دیگران موفق هستند. انسداد این چاکرا باعث بروز احساس بی‌ارزشی و رفتارهای فریبنده و احساس کینه و نفرت در فرد می‌شود.

چاکرا پنجم: چاکرا ویشودها یا چاکرا گلو نام دارد. رنگ آن آبی روشن و در ناحیه گردن قرار دارد. این چاکرا مستقیماً با صدای شما در ارتباط است. سخنوری، روابط اجتماعی، صداقت و هنر مربوط به این چاکرا هستند. فعال بودن این چاکرا باعث می‌شود شما آزادانه و مقتدرانه حقیقت وجودی خود را بروز دهید. انسداد این چاکرا باعث می‌شود شما قادر نباشید در هر شرایطی حقیقت را بازگو کنید و موفقیت در روابط اجتماعی و قدرت بیان نیازها را از شما سلب می‌شود.

چاکرا ششم: این چاکرا آجانا (آژانا) یا چشم سوم است. این چاکرا در پیشانی و بین دو ابرو قرار گرفته است. چاکرا چشم سوم به رنگ آبی تیره است و چاکرا بسیار مهمی است چون نماد جهان‌بینی شما است. اگر این چاکرا شما فعال باشد شما قادر خواهید بود با بینش درونتان ارتباط برقرار کنید و راه‌حل تمام مشکلات را بیابید. اختلال در عملکرد این چاکرا باعث سردرگمی می‌شود. در واقع انسداد یا اختلال عملکرد چاکرا چشم سوم شما را برای همیشه تبدیل به یک ربات سردرگم می‌کند که در دنیای فیزیکی رها شده است. فعال بودن این چاکرا آگاهی معنوی شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند در هجوم مشکلات زندگی، تکیه‌گاهی معنوی داشته باشید و از بینش درونتان برای حل مسائل کمک بگیرید. دیدن رؤیاهای صادقه از چاکرا چشم سوم نشاءت می‌گیرد.

چاکرا هفتم: به آن چاکرا تاج هم می‌گویند. محل این چاکرا در فرق سر است و به رنگ بنفش دیده می‌شود. این چاکرا در بیرون از بدن انسان قرار دارد و خرد و آگاهی شما را کنترل می‌کند. در واقع نقش دیگر چاکرا تاج برقراری ارتباط بین انسان و کائنات است. انسداد این چاکرا باعث احساس ترس و وابستگی همیشگی در وجود انسان می‌شود. رنگ این چاکرا بنفش است و فعال بودن این چاکرا آگاهی الهی را شما را می‌افزاید و کمک می‌کند با بعد روحانی وجودتان بیشتر ارتباط برقرار کنید و به عنوان یک انسان از کالبد فیزیکی خود تا حدی فاصله بگیرید و حقیقت درونی‌تان را بشناسید.

رفع انسداد چاکراها

چاکراها به‌صورت طبیعی فعال و متعادل هستند. با جریان زندگی و تجربه احساسات منفی چاکراها مسدود می‌شوند. چاکرا ریشه مربوط به بقا است و احساس ترس طولانی آن را مسدود می‌کند. چاکرا دوم مربوط به لذت است و بااحساس گناه مسدود می‌شود. چاکرا خورشیدی با اراده مرتبط است و شرم و خجالت آن را مسدود می‌کند. چاکرا چهارم چاکرا قلب است و مربوط به عشق است؛ و با غم و اندوه زیاد دچار عدم تعادل و انسداد می‌شود. چاکرا پنجم چاکرا گلو است و با حقیقت در ارتباط است. دروغ این چاکرا را مسدود می‌کند. چاکرا ششم یا همان چاکرا چشم سوم با بینش‌ها مرتبط است و با توهم بسته می‌شود. بزرگ‌ترین توهم این جهان توهم به جدایی از موجودات دیگر است. آخرین چاکرا یا همان چاکرا تاج هم به وابستگی به امور فیزیکی و دنیوی مسدود می‌شود. اقدامات عملی زیر به شما کمک می‌کند باز با فعال کردن چاکراهای هفتگانه بدنتان و متعادل‌سازی آن‌ها، با زندگی همسو و هم جهت شوید و گامی بلند به سوی شادکامی بردارید.

۱- از خودتان بپرسید مشکل چیست؟ اولین قدم برای بهبود فعالیت چاکراها این است که لیستی از مشکلات زندگی خود تهیه کنید. مشکلات بدنی و فیزیکی، مشکلات مالی، مشکلات روحی، مشکلات احساسی و سایر مشکلات خود را یادداشت کنید. با آشنایی با چاکراها و کسب آگاهی بیشتر ارتباط این مسائل را با چاکراها بررسی کنید؛ به عبارت دیگر در قدم اول کشف کنید کدام چاکراهای شما در تعادل نیستند.

۲- از خود بپرسید چه عاملی این مشکل را به وجود آورده؟ اختلالات در چاکراهای بدن به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند

دسته اول: انسداد کامل یا کوچک شدن چاکرا، چاکراها همواره در حال چرخش هستند. اگر چاکرا کمتر از حد نرمال بچرخد یا با سرعت کمتری بچرخد کوچک و درنهایت مسدود می‌شود. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که ما احساسات منفی را تجربه می‌کنیم و چاکراها رفته‌رفته کوچک و در نهایت بسته می‌شوند. بروز بیماری‌ها و تنش‌های روانی پیامد انسداد یا کوچک‌تر شدن چاکراها هستند.

دسته دوم: عدم تعادل در چاکرا ممکن است باعث بزرگ شدن بیش‌ازحد چاکرا و چرخش سریع‌تر آن شود. این حالت گاهی مفید و گاهی مضر است. مثلاً بزرگ شدن بیش‌ازحد چاکرای خورشیدی باعث افزایش عملکرد اندام‌های گوارشی و در نتیجه مشکلاتی مانند زخم معده و… شود. هم‌چنین فعالیت بیش‌ازحد چاکرای خاجی اختلالات جنسی را به دنبال دارد.

دسته سوم: چاکرا نامتعادل از نظر اندازه و میزان انرژی کاملاً متعادل است اما نوع انرژی آن انرژی پاکی نیست. مثلاً چاکرای گلو مستقیماً با صدای شما در ارتباط است. فریاد زدن از روی خشم باعث بزرگ شدن این چاکرا می‌شود و انرژی آن افزایش می‌یابد؛ اما نوع این انرژی منفی و ناپاک است و این پدیده خود باعث پیدایش مشکلات جدیدی می‌شود. با این تفاسیر فعال کردن چاکرا کار به ظاهر ساده اما در حقیقت تخصصی و تکنیکی است.

تشخیص انسداد یا کوچکی چاکرا با دانسته‌های اولیه ممکن است. اما تشخیص بزرگ بودن بیش‌ازحد چاکرا یا نوع انرژی آن کار دشواری است. از طرفی عدم تعادل در چاکراها به مرور زمان به وجود آمده است و درمان شخصی آن پروسه بسیار زمان بری است. بهتر است در این زمینه با یک متخصص مشورت کنید تا هم تشخیص درستی از مشکلات چاکراها داشته باشید و هم در زمان کم و با روش درست چاکراهایتان را به تعادل برسانید. مجموعه تجسم خلاق زیر نظر دکتر آرام با سابقه‌ی درخشان در زمینه چاکرا درمانی، انرژی درمانی، تجسم خلاق، هیپنوتیزم و… می تواند یکی از گزینه های شما جهت مشورت باشد.

بنابراین در گام دوم به کمک یک متخصص در زمینه چاکرا شناسی و چاکرا درمانی مشخص کنید چاکرای نامتعادل در کدام‌یک از دسته‌بندی‌های سه‌گانه بالا قرار دارد.

رهاسازی آگاهانه احساسات: چه چیزی باعث ترس در وجود شما می‌شود؟ بابت چه اتفاقاتی در گذشته احساس گناه می‌کنید؟ چرا حقیقت وجودی خود را کتمان می‌کنید؟ به‌صورت آگاهانه احساسات منفی‌تان را رها کنید. ترس‌ها را کنار بگذارید. به دوستان و آشنایان و حتی طبیعت و کائنات عشق بورزید. خاطرات تلخ گذشته را رها کنید. احساس امنیت را در وجودتان بسازید. اگر به‌صورت آگاهانه بر احساساتتان مسلط شوید تعادل به‌صورت طبیعی به چاکراها برمی‌گردد.

انرژی درمانی: به طور کلی همه‌ی ما از انرژی هستیم و حوضچه‌های دریافت انرژی کیهانی، ذخیره و به جریان انداختن آن در بدن هستند. اگر چاکراهای شما نتوانند به‌خوبی انرژی کیهانی را دریافت کنند یا در گردش این انرژی در سراسر بدن ناموفق باشند، شما با کمبود انرژی مواجه می‌شوید و این کمبود انرژی باعث می‌شود مشکلات زیادی را تجربه کنید. انرژی درمانی یک روش کارآمد برای افزایش انرژی در بدن و باز شدن چاکراها و تعادل در عملکرد آن‌هاست.

سابلیمینال درمانی: سابلیمینال محصول ترکیبی از موسیقی و امواج و ارتعاشات مفید است که می‌تواند در متعادل‌سازی چاکراها موثر باشد. استفاده از سابلیمینال با تأثیر مستقیم بر ناخودآگاه نتایج سریعی را به ارمغان می‌آورد.

رنگ درمانی: هر یک چاکراهای بدن ما با یک رنگ خاص در ارتباط هستند. رنگ‌ها از طریق تأثیر بر احساس و اعصاب باعث بهبود شرایط روحی و روانی و به‌تبع آن بهبود سیستم گردش انرژی در بدن و متعادل‌سازی چاکراها می‌شوند.

مدیتیشن: مدیتیشن حالتی است که در آن فعالیت ذهن خودآگاه برای مدت کوتاهی متوقف می‌شود وتاثیر پذیری بر ناخودآگاه بیشتر می‌شود. با تمرکز بر روی چاکراها و انجام مدیتیشن به‌صورت منظم تعادل به چاکراها برمی‌گردد.

ورزش کردن: عدم تحرک باعث قطع ارتباط چاکراها با انرژی کیهانی می‌شود. همان‌طور که چاکراها بر کالبد فیزیکی تأثیرگذار هستند عملکرد درست ارگان‌های فیزیکی باعث متعادل‌سازی چاکراها می‌شود. در واقع کالبد فیزیکی و انرژیکی بدن به‌صورت پیوسته و متقابل بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند. انجام حرکات ورزشی و تحرک مناسب به تعادل چاکراها کمک می‌کند. یوگا به عنوان یک ورزش فیزیکی و ذهنی یک پیشنهاد مناسب برای نتیجه‌گیری سریع‌تر در زمینه متعادل‌سازی چاکراها است.

سخن آخر

با تولد انسان و شروع زندگی مادی او اولین چاکرا متناسب با نیازهای مادی وی شکل می‌گیرد و به‌تدریج با افزایش آگاهی و آشنایی او با جهان اطراف و افزایش نیازهای انسان رفته‌رفته چاکراهای جدید شکل می‌گیرند و به چرخش در می‌آیند؛ و در نهایت با پایان یافتن زندگی دنیایی و در انتهای سیر تکاملی چاکراها انسان به حقیقت کل وصل می‌شود. در حقیقت زندگی در جهان مادی نیازمند تجدید انرژی از منبع پایان‌ناپذیر انرژی حیات است. چاکراها کانال‌های دریافت انرژی و مبدل‌های قدرتمندی هستند که انرژی کیهانی را به انرژی مورد استفاده بدن تبدیل و آن را در سرتاسر بدن به گردش درمی‌آورند. کالبد فیزیکی، معنوی و انرژیکی انسان کاملاً بر هم منطبق هستند و اختلال در هر یک از آن‌ها عملکرد کالبدهای دیگر را نامتعادل می‌کند؛ بنابراین آشنایی با چاکراها و متعادل‌سازی آن‌ها یکی از نیازهای مهم انسان برای بهتر زیستن و درک درست وی از انسان بودن و حقیقت درونی خویش است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

نظرات بسته شده است.