پکیج تصفیه فاضلاب

0

رپورتاژ

پکیج تصفیه فاضلاب شامل ترکیبی از یک سیستم هوازی و بی هوازی است که با کار کردن مجموعه ای از پمپ ها و بلوئر و درگیر نمودن سختی گیر، فیلترهای شنی، کلریناتور یا ازن ژنراتور زمینه را برای تصفیه پساب خروجی از منازل مسکونی، مجتمع های اداری، مجتمع های مسکونی، ساختمان های اداری و کارخانجات صنعتی فراهم می نماید.

روش های تصفیه فاضلاب

فاضلاب به 5 روش عمده تصفیه و گندزدایی می شود. ما در زیر به طور مفصل هر روش را توضیح داده ایم و مزایا و معایب هر یک را بیان نموده ایم.

تصفیه بیولوژیکی هوازی
در روش تصفیه بیولوژیکی هوازی فاضلاب، حباب های هوا به فاضلاب تزریق می شود و باکتری های موجود، مواد آلی را هضم می کنند و غلظت فاضلاب را کاهش می دهند. از مزایای این روش می توان به منعطف بودن آن و دارا بودن کمیت و کیفیت های متنوع اشاره کرد. این روش دارای چند عیب نیز می باشد و آنها عبارتند از: نسبتا هزینه بالایی دارد، بهره برداری آن پیچیده است و نمی تواند تمام مواد آلی موجود را حذف کند.

کربن فعال
در این روش اکسیژن به کمک میلیون ها اتم کربن، فاضلاب را تصفیه می کند. از روش کربن فعال برای از بین بردن بو و مواد رنگی استفاده می شود. بهره برداری آسان و از بین بردن سریع مواد آلی و غیر آلی از مزایای این روش تصفیه فاضلاب می باشد. از معایب این روش می توان به بالا بودن هزینه راه اندازی آن و اینکه فقط برای آلاینده های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد، اشاره کرد.

استفاده از غشا
در این روش از متدهای بیولوژیکی استفاده می شود و بسیار هم موثر است. تصفیه با استفاده از غشا باعث می شود حذف آلاینده های آلی و ناخالصی ها افزایش یابد. از مزایای این روش می توان به انعطاف زیاد آن و اینکه در همه کمیت ها و کیفیت های متفاوت از آن استفاده می شود، اشاره کرد. هزینه بالا و راه اندازی پیچیده از معایب روش استفاده از غشا می باشد.

فیلتر شنی
فاضلاب با عبور از فیلتر ماسه ای یا فیلتر شنی و دیگر سنگدانه ها مانند مالچ و ذرات کوچک همچون مو تصفیه می شود و تمام آلاینده های موجود در آن از بین می رود. بهره برداری آسان، هزینه نگهداری و عملیاتی پایین از مزایای روش فیلتر شنی می باشد.

این روش معایبی نیز دارد که عبارتند از: قیمت بالایی دارد، قادر به حذف تمام ناخالصی های موجود نیست، اگر حجم بیشتری از ظرفیت فیلتر شنی وارد آن شود، سند فیلتر مسدود می شود.

محلول ضدعفونی
در روش استفاده از محلول ضدعفونی برای تصفیه فاضلاب، از کلر، ازن و لامپ های UV نیز استفاده می شود. این روش بسیار موثر است و تمام میکروب ها و باکتری های موجود در فاضلاب را از بین می برد. مهم ترین مزیت روش استفاده از محلول ضدعفونی این است که به مهارت کمی برای بهره وری نیاز دارد. کلر و ازن می توانند باعث تولید محصولات سمی شوند و این تنها عیب این روش می باشد.

مزایا و معایب استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب

استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب مزایای زیادی دارد و باعث می شود در هزینه های تولید، تصفیه آب و هزینه های جانبی صرفه جویی شود. در زیر به تمام مزیت های استفاده از این پکیج و دستگاه اشاره کرده ایم.

– لجن بسیار کمی تولید می شود.

– مصرف آب شیرین کاهش پیدا می کند.

– باعث صرفه جویی در منابع آب می شود.

– کارایی فرآیند تصفیه را افزایش می دهد.

– بار سیستم فاضلاب عمومی کاهش پیدا می کند.

– طول عمر مخزن سپتیک افزایش می یابد.

– اثر بخشی سیستم تصفیه بهتر می شود.

– به محیط زیست و اکوسیستم آسیبی وارد نمی شود.

– مصرف انرژی و آلودگی های شیمیایی کاهش می یابد.

– برداشت از منابع آب های زیر زمینی و آب های سطحی کاهش می یابد.

– تقاضا برای آب کاهش می یابد.

– می توان مصرف آب را مدیریت کرد.

– فاضلاب خروجی و تصفیه شده به شدت باکیفیت و عالی است.

مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب دارای ویژگی ها و مشخصات خاص و منحصر به فردی است که تمامی آنها را در زیر آورده ایم.

– راندمان بالایی دارد.

– نصب و راه اندازی آن آسان و سریع است.

– آلودگی و بو تولید نمی کند.

– بدنه محکم و استواری دارد.

– از ظاهری زیبا برخوردار است.

– ابعاد مناسب و کوچکی دارد.

– کاربری آسانی دارد.

– عملکرد طولانی مدت و مداومی دارد.

– نگهداری از آن آسان می باشد.

– مقرون به صرفه و اقتصادی است.

– بو و رنگ را کاملا از بین می برد.

– استفاده از آن بی خطر و ایمن است.

کاربردهای پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب طراحی مناسب و استانداردی دارد و دارای راندمان بالایی است. به همین دلیل از آن در زمینه های زیادی استفاده می شود و کاربردهای فراوانی دارد. این مصارف و کاربردها عبارت است از:

– کشاورزی

– آبیاری درختان، فضای سبز، زمین های گلف، گل و گیاه

– شست و شوی محوطه ساختمان ها و حیاط مدارس

– کارواش و شست و شوی ماشین ها

– موتورخانه های ادارات و مجتمع های بزرگ

– مصارف غیر شربی

– سیستم فلاش تانک سرویس های بهداشتی

– سیستم آتش نشانی

– در کولرهای آبی

– ساختمان های مسکونی، واحدهای تجاری، واحدهای اداری، هتل ها و مهمانخانه ها

بخش های تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب دارای 7 بخش اصلی و مهم است که در زیر هر یک به طور مفصل توضیح داده شده است.

  1. نقاط جمع آوری فاضلاب
    این نقاط دقیقا شروع و استارت سیستم تصفیه هستند. فاضلاب که از ساختمان ها و منازل جمع آوری می شود، باید در جایی نگهداری شوند زیرا نگهداری مناسب فاضلاب بسیار مهم است. نقاط جمع آوری فاضلاب مکانی برای جمع شدن و نگه داشتن فاضلاب می باشند.
  2. تصفیه هوازی
    تصفیه هوازی مرحله اول تصفیه فاضلاب است و برای از بین بردن مواد نامحلول و غیر آلی از فاضلاب می باشد. این فرآیند تمام مواد مختلف موجود در فاضلاب عمومی را از بین می برد. مواد باقی مانده در مرحله بعدی تصفیه می شوند و از بین می روند.
  3. تصفیه بیولوژیکی
    در تصفیه بیولوژیکی هوا وارد فاضلاب می شود و باکتری ها و ناخالصی ها را تا حد زیادی از بین می برد. برای اینکه بتوان به حداکثر بهره وری و کارایی دست پیدا کرد، باید فاضلاب را در محفظه ای نگهداری کرد. در این صورت تمام آلودگی های موجود در فاضلاب از بین می رود و مواد آلی باقی مانده به کمترین مقدار می رسد. بعد از تصفیه بیولوژیکی معمولا 99.9 درصد از فاضلاب قابلیت استفاده مجدد را دارد.
  4. 4. غشاهای ویژه
    غشاهای ویژه دارای منافذ میکروسکوپی هستند که از ورود ویروس ها، باکتری ها و ذرات معلق به داخل دستگاه تصفیه فاضلاب جلوگیری می کنند. غشاها باید به طور مرتب با هوا تمیز شوند تا حداکثر بهره وری و کارایی را داشته باشند.
  5. لامپ های ماوراء بنفش
    این لامپ ها تمام ذرات و مواد آلی و غیر آلی باقی مانده را از بین می برند و برای محافظت بیشتر از دستگاه استفاده می شوند. لامپ های ماوراء بنفش یک مرحله اضافی در فرآیند تصفیه هستند.
  6. کلرزن
    در سیستم های تصفیه و گندزدایی آب و فاضلاب، کلر به آب و فاضلاب اضافه می شود. این کار باعث می شود که ناخالصی ها و آلودگی ها با یونیزه کردن مولکول های آب از بین بروند.
  7. منبع ذخیره فاضلاب تصفیه شده
    فاضلاب تمیز و تصفیه شده در منبع ذخیره جمع آوری و نگهداری می شود تا برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. از فاضلاب تصفیه شده در فلاش تانک های توالت، آبیاری فضاهای سبز و شست و شوی ماشین استفاده می شود.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب به موارد زیادی بستگی دارد از جمله نوع و برند تجهیزات، روش انتخابی تصفیه، مقدار فاضلاب تولیدی در شبانه روز، کیفیت فاضلاب تولید شده، ترکیبات موجود در فاضلاب و محل انتخابی مصرف فاضلاب تصفیه شده. البته ابعاد پکیج تصفیه فاضلاب در تعیین قیمت نهایی آن تاثیر دارد و براساس میزان حجم فاضلاب تولیدی تعیین می شود.

شما می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت پکیج تصفیه فاضلاب و ثبت سفارش خود با مشاوران و کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید.

نکات مهم هنگام خرید و استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب

هنگامی که شما تصمیم به خرید پکیج تصفیه فاضلاب می گیرید، بهتر است چند نکته مهم را بدانید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

– پکیجی که انتخاب می کنید باید دارای تضمین عملکرد باشد. پکیج ها و سیستم های باکیفیت برای تصفیه و گندزدایی فاضلاب ها و استفاده مجدد از آنها طراحی شده اند.

– تمامی قطعات تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب مانند لوله ها، مخازن، فیلترها، پمپ ها و غشاها باید از کیفیت لازم و قابل قبولی برخوردار باشند تا خروجی خوبی داشته باشند.

– مطمئن شوید که تیم نصب و راه اندازی پکیج باتجربه و متخصص باشند و اطلاعات لازم را در این زمینه داشته باشند.

– فیلترهای پکیج باید بدون پارچه یا متریالی شبیه به پارچه باشند.

– مخزن ها باید به طور مرتب تمیز شوند تا از ایجاد لجن جلوگیری شود.

نکاتی در مورد فاضلاب تصفیه شده

در مورد فاضلاب تصفیه شده به وسیله پکیج تصفیه فاضلاب، بهتر است چند نکته را بدانید:

– این فاضلاب تصفیه شده درست است که تمیز و خالص می باشد اما برای نوشیدن و آشامیدن اصلا مناسب نیست و انسان ها و حیوانات خانگی به هیچ وجه نباید از این آب برای آشامیدن استفاده کنند.

– از فاضلاب تصفیه شده نباید در مصارف آشپزی استفاده کرد.

– فاضلاب تصفیه شده نباید بیشتر از 24 ساعت ذخیره و نگهداری شود.

فاضلاب خانگی از 2 بخش فاضلاب و فاضلاب سیاه تشکیل می شود و تفاوت اصلی این دو فاضلاب در میزان آلودگی و بار آلی آنها است. میزان آلودگی موجود در فاضلاب بسیار کم است و با تصفیه این فاضلاب می توان از آن دوباره استفاده کرد. پکیج تصفیه فاضلاب، فاضلاب را تصفیه و گندزدایی می کند و آن را برای استفاده مجدد در منازل و ساختمان ها آماده می کند.

پکیج تصفیه فاضلاب بعد از تصفیه و گندزدایی فاضلاب، آن را برای استفاده مجدد آماده می کند و در زمینه های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه 80 درصد آب مصرفی در مجتمع های مسکونی و واحدهای اداری و تجاری از تصفیه فاضلاب تامین می شود و فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز، شست و شوی محوطه ها و مصارف غیر شربی استفاده می شود. تصفیه فاضلاب کمبود آب و خطر خشکسالی را در کشور، تا حد خیلی زیادی کاهش داده است.

جنس بدنه پکیج تصفیه فاضلاب می تواند فلزی، بتنی، کامپوزیت و پلی اتیلنی باشد. بهترین مدل پکیج تصفیه فاضلاب نوع پلی اتیلنی آن است چرا درون زمین دفن می وشد و از سرما و گرما توسط خاک محافظت می شود، زنگ نمی زند و خوردگی ندارد و همچنین فضایی اشغال نمی کند.

قیمت پکیج فاضلاب دفنی نسبت به پکیج تصفیه فاضلاب فلزی کمتر است و سرعت بسیار بالاتری نیز دارد. شاید تنها عین پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن را بتوان محدودیت آنها در قیمت بالا در ظرفیت های پایین بیان نمود.

مهمترین شرکت های سازنده پکیج تصفیه فاضلاب عبارتند از : شرکت ناب زیست ، شرکت مهاب ، شرکت صدراب خاورمیانه .

پکیج تصفیه فاضلاب بتنی را در اصطلاح عامیانه بعنوان تصفیه خانه فاضلاب می نامند و در ظرفیت های بالاتر از 200 مترمکعب در روز را می بایست بصورت تصفیه خانه فاضلاب اجرا نمود.

مهمترین انواع پکیج های تصفیه فاضلاب عبارتند از : پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و بیمارستانی و نهایتا پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه و کارواش

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5