گوشی سامسونگ Galaxy Z Fold 4 رونمایی شد: کمی بهتر، اما هنوز گران

0

سامسونگ، هنوز هم تنها شرکتی است که گوشی‌های تاشو در مقیاس جهانی برای کاربران می‌سازد. این شرکت امروز از گلکسی فولد 4 رونمایی کرده. البته طبق معمول در مراسم رونمایی هیچ چیز هیجان‌انگیزی وجود نداشت و همه چیز قبلا در مورد این گوشی درز پیدا کرده بود.

طراحی کلی بسیار شیک‌تر شده، با لولا و حاشیه‌های باریک‌تر.اما مکانیسم تا شدن گوشی چندان فرقی نکرده است.

ضخامت فولد جدید سامسونگ 15.8 میلی‌متر در قسمت لولا و 14.2 میلی‌متر در کناره مقابل است. وزن آن کمی کمتر شده: 263 گرم در مقایسه با 271 گرم Z Fold 3. بنابراین هنوز یک گوشی سنگین محسوب می‌شود، که البته برای گجتی که هم به عنوان یک گوشی و هم یک تبلت کوچک کاربرد دارد، قابل انتظار است.

عملکرد تاشوی گوشی قابل قبول است و از قسمت لولا به نرمی باز و بسته می‌شود. Fold 4 دارای استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر آب است و مانند یک پرچمدار واقعی سال 2022،  یک چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی حداقلی دارد و تا حافظه 1 ترابایت آن را هم می‌توان سفارش داذو

Fold 4 دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی جدی، دوربین تله فوتو با زوم سه برابری، حاشیه‌های باریک‌تر و لولای ظریف‌تر است.

متاسفانه هنگامی که گوشی بسته می شود هنوز یک شکاف قابل تشخیص بین دو قسمت وجود دارد. سامسونگ هنوز به صافی تاشوی مطلوب دست نیافته است.

مشکل مزمن این است که تعداد انگشت شماری از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری با هدف بهبود تجربه چندکارگی انجام می‌شوند و بنابراین از این گوشی گران آنچنان که باید شاید کاربر نتواند استفاده کند.

قیمت مدل پایه این گوشی 1799 دلار است. پس حداقل یک سال دیگر گزینه تاشوی سامسونگ فراتر از جیب خیلی از ماهاست!

در به‌روزرسانی جدید، Fold 4 دارای آرایه دوربین یک گوشی پرچمدار شده. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی سال گذشته با سنسور 50 مگاپیکسلی جایگزین شده است که با آنچه در S22 و S22 Plus موجود است، هماهنگی دارد. به علاوه لنز f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال هم دارد. اما هنوز سخت افزار عکسبرداری فولد در حد S22 Ultra نیست.

Z Fold 3 دارای یک لنز تله فوتو زوم 2 برابری بود که خوشبختانه به زوم اپتیکال 3 برابری ارتقا یافته است.

صفحه نمایش خارجی  Z Fold 4 همچنان 6.2 اینچ است، یعنی سه میلی متر عرض آن بیشتر شده که این افزایش اندازه چندان محسوس نیست.

صفحه‌نمایش اصلی مانند نسل قبلی هنوز 6.7 اینچ  است. بادوام‌تر شده و به گفته سامسونگ، 45 درصد قوی‌تر شده. البته در قسمت باز شدن، هنوز یک چین دیده می‌شود، اما با باز شدن کامل گوشی، حواس‌پرتی ایجاد نمی‌کند.

چسب روی محافظ صفحه از پیش استفاده شده این بار در تلاشی برای کاهش مشکل حباب‌های بدی که دارندگان مدل‌های Fold قبلی معمولاً با آن‌ها مواجه بودند، قوی‌تر شده .

هر دو صفحه نمایش از نوع پنل OLED با نرخ تازه‌سازی قابل تطبیق 120 هرتزی هستند. صفحه‌نمایش اصلی همچنان با قلم S Pen تاشو سامسونگ (که جداگانه به فروش می‌رود) سازگار هستند.

دوربین زیر نمایشگر Fold 4 این بار کمی بهتر پنهان شده. این دوربین هنوز4 مگاپیکسلی است، اما سامسونگ می‌گوید که تغییرات در آرایه پیکسل در بالای آن باعث می‌شود که کیفیت تصویر  بهبود یابد.

سیستم عامل Fold 4 با One UI 4.1.1 مبتنی بر Android 12L است و همراه با برخی تغییرات نرم افزاری با هدف بهبود تجربه چندکارگی (مالتی تسک) عرضه می‌شود. نوار وظیفه از کنار به پایین صفحه منتقل شده است.

پیش‌فروش گلکسی زد فولد 4 از امروز آغاز می‌شود و از تاریخ 26 آگوست به صورت خرده‌فروشی هم در دسترس خواهد بود.

رنگ‌های سبز -خاکستری، بژ و مشکی آن در دسترس خواهند بود و رنگ سرخ آن به صورت انحصاری توسط خود سامسونگ به فروش می‌رسد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5