قیمت لمینت دندان بیشتر است یا کامپوزیت؟

0

رپورتاژ

اغراق نیست اگر بگوییم روکش‌های کامپوزیت و لمینت‌ها محبوب‌ترین درمان‌های زیبایی برای اصلاح لبخند و ترمیم دندان‌های کج، شکسته یا لکه‌دار هستند. اما این دو روش، تفاوت‌های جزئی و کلی ظریفی هم دارند که از آن جمله می‌توان به تفاوت قیمت آن‌ها اشاره نمود. برخی از دلایل تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت دندان،تفاوت رنگ، جنس مواد، مهارت دندانپزشک و طول عمر روکش است. اما این‌که قیمت لمینت دندان بیشتر است یا کامپوزیت، باز هم بستگی به عوامل خاصی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

عوامل موثر بر قیمت لمینت و کامپوزیت دندان

اگر بنا به هر دلیلی، به‌دنبال رفع تغییر رنگ، اصلاح پریدگی یا کجی دندان‌های جلویی هستید، لمینت و کامپوزیت، هردو از بهترین درمان‌های زیبایی برای بهبود ظاهر دندان‌ها و اصلاح لبخند شما هستند. درصد موثر بودن این روش‌ها بستگی به سلامت پایه دندان‌های شما و میزان آسیبی دارد که هر درمان برای مینای دندان شما به دنبال خواهد داشت.

ونیرهای کامپوزیت، عموماً برای درمان موارد خفیف تا متوسط ​​استفاده می‌شوند که باعث می‌شود درمان صرفاً بر مبنای زیبایی باشد. در نتیجه معمولاً توسط طرح‌های بیمه دندانپزشکی پوشش داده نمی‌شوند. لبخند زیبا مهم است، چون به شما در فعالیت‎‌ها و تعاملات روزانه‌تان احساس اعتماد به نفس می‌دهد، اما قبل از شروع درمان باید بودجه خود را نیز درنظر بگیرید.

در ادامه به برخی از عوامل موثر بر قیمت لمینت و کامپوزیت دندان اشاره می‌کنیم:

  • انتخاب مواد دندانپزشکی
  • تعداد دندان‌هایی که با استفاده از روکش ترمیم می‌شوند: ونیرهای کامپوزیت و لمینت‌ها فقط باید برای بهبود ظاهر دندان‌هایی با آسیب قابل مشاهده استفاده شوند، نه همه دندان‌های قابل مشاهده! بنابراین مطمئن شوید که مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه را برای خود انتخاب می‌کنید.
  • مهارت و تجربه دندانپزشک: از دندانپزشکتان بخواهید که چند عکس از مراجعان قبلی که دندان‌هایشان را با لمینت یا کامپوزیت، ترمیم کرده‌اند، به شما نشان دهد. ممکن است یک دندانپزشک باتجربه و حرفه‌ای، حق‌الزحمه بیشتری بخواهد، اما این بهتر از انتخاب یک دندانپزشک بی‌تجربه است که در دراز مدت، هزینه، زمان و نگرانی بیشتری را به شما تحمیل خواهد کرد.
  • روش درمان: گاهی به‌جای لمینت‌های معمولی از لمینت‌های فوق نازک برای ترمیم استفاده می‌شود. اگر زیبایی دندان‌هایتان برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، باید از دندانپزشک خود سوال کنید که از چه روشی برای دندان‌هایتان استفاده خواهد کرد و چگونه این انتخاب ممکن است بر نتیجه نهایی تأثیر بگذارد. بر اساس همین عوامل، شما متوجه خواهید شد که برای اصلاح لبخند شما قیمت لمینت دندان بیشتر است یا کامپوزیت؟

چه زمانی نباید برای لمینت یا کامپوزیت دندان هزینه کنیم؟

ممکن است شرایطی وجود داشته‌باشد که دندان‌های خاص یا حتی افراد خاص، کاندیدای مناسبی برای این روش نباشند. این شرایط، شامل موارد زیر هستند:

  • الف) دندان‌هایی که نیاز به تقویت دارند یا به‌شدت، ساییده شده، پوسیده و شکسته‌اند و مقدار قابل توجهی از ساختار خود را از دست داده‌اند و دندان‌هایی که پرشدگی‌های وسیع دارند. چون اگر دندانی که روی آن‌ باند شده است، به‌اندازه کافی سفت نباشد که از خمش جلوگیری کند، ممکن است لمینت در نهایت ترک بخورد یا بشکند.
  • ب) دندان‌هایی که مینای کمی دارند. چون روکش اگر به مینای دندان نچسبد، به‌خوبی در جای خود باقی نمی‌ماند. هنگامی که لمینت مستقیماً به عاج (لایه زیر مینای دندان) متصل می‌شود، هر نیرویی که به دندان وارد ‌شود، روی آن متمرکز می‌شود و این موضوع، می‌تواند منجر به شکستگی یا جدا شدن روکش شود.
  • ج) افرادی که دندان‌های خود را به‌هم فشار می‌دهند و دندان قروچه می‌کنند. سطح نیروهای ایجاد شده توسط این شرایط می‌تواند قابل توجه باشد و می‌تواند باعث ، شکستن یا جدا شدن لمینت و کامپوزیت شود. یک مطالعه نشان داده است که عادت به دندان قروچه، میزان شکست روکش‌ها را تا 8 برابر افزایش می‌دهد. راهکار مناسب برای دندان قروچه، استفاده از روکش‌های نسبتاً قوی‌تر مانند اکسیدآلومینیوم (آلومینا)، دی‌سیلیکات لیتیوم، زیرکونیا است. البته ترمیم‌های ساخته‌شده با استفاده از این سرامیک‌ها، چندان طبیعی به‌نظر نمی‌رسند. ونیرهای کامپوزیت و لمینت، معمولا بهترین نتیجه را با مواد معمولی می‌دهند.

چه زمانی برای لمینت یا کامپوزیت دندان هزینه کنیم؟

بیماران به دلایل مختلف می‌خواهند بدانند قیمت لمینت دندان بیشتر است یا کامپوزیت؟ اما معمولا مهم‌ترین دلیل، احساس نیاز به کاشت روکش است. پیشنهاد دندانپزشکان این است که اگر در بسیاری از موارد، مشکل شما ترکیبی از تغییرات زیر باشد، می‌توانید به درمان لمینت یا کامپوزیت و هزینه‌های آن فکر کنید:

  • ترمیم عیوب و نواقص جزئی دندان
  • جایگزینی بادوام‌تر برای باندینگ دندان (یا ترمیم باندینگ لکه‌دار یا خراب).
  • سفید شدن دندان وقتی بلیچینگ جواب نمی‌دهد
  • ارتودنسی فوری
  • بستن شکاف‌های دندان‌ها

دندان‌هایی که فقط مقدار کمی سایش، پریدگی‌های کوچک، ناصافی‌های سطحی یا ناهنجاری‌های رشدی نسبتاً جزئی (مانند دندان‌های ثنایای جانبی میخ‌شده) دارند، اغلب کاندیدهای خوبی برای روکش‌های چینی هستند. در شرایطی که ناحیه آسیب‌دیده بسیار کوچک و موضعی است، باندینگ دندان ممکن است انتخاب بهتری باشد، اما اگر بخش قابل توجهی از قسمت جلویی دندان بتواند لایه‌برداری را تحمل کند، دوام، مقاومت در برابر لکه و ظاهر طبیعی لمینت‌ها انتخاب بهتری خواهد بود.

مقایسه قیمت لمینت و کامپوزیت؛ قیمت لمینت دندان بیشتر است یا کامپوزیت؟

برای دانستن قیمت لمینت دندان و کامپوزیت، باید عوامل موثر بر هریک از این روش‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. در درجه اول، نوع مواد مورد استفاده و سپس، تعداد دندان‌هایی که تحت درمان قرار گرفته‌اند، بر قیمت نهایی لمینت و کامپوزیت موثر هستند. اما مواردی مثل میزان مهارت و تخصص دندانپزشک و ماندگاری و طول عمر لمینت و کامپوزیت هم بسیار مهم و تعیین کننده است.

به‌طورکلی، لمینت‌ها به‌دلیل طول عمر بالاتر، ظرافت بیشتر و نیاز به مهارت و دقت حرفه‌ای‌تر، گران‌تر از کامپوزیت‌ها هستند اما باز هم بسته‌به این‌که دندان شما چقدر کار می‌برد و هزینه‌های لابراتواری و مواد مورد استفاده (بسته به قیمت روز)، چقدر است، متفاوت خواهد بود.

روکش‌های کامپوزیتی، از نوعی خمیر و درست روی خود دندان، ساخته و فرم داده می‌شوند و بسیار دقیق و ظریف هستند و نتیجه نهایی آن‌ها به صبر، حوصله و هنرمندی دندانپزشک بستگی دارد. اما لمینت‌ها در لابراتوار و توسط سرامیست‌های حرفه‌ای، قالب‌گیری و ساخته می‌شوند و به‌همین‌دلیل، گران‌تر هستند.

درمجموع، اگر دندانپزشک و سرامیست از ظرافت طبع و حساسیت بالایی برخوردار باشند، هم کامپوزیت و هم لمینت، زیبا و طبیعی از آب درخواهند آمد. هزینه لمینت دندان یا روکش‌های پرسلن (چینی) معمولا 2 تا 4 برابر هزینه کامپوزیت است اما ممکن است زیبایی ظاهری آن‌ها با کامپوزیت‌ها تفاوت چندانی نداشته‌باشد. آن‌چه در این میان، مهم است، انتخاب رنگ روکش است که چه در کامپوزیت و چه در لمینت باید با دقت هرچه تمام‌تر انجام شود تا دندان‌ها را مصنوعی جلوه ندهد.

یکی دیگر از دلایل تفاوت قیمت این است که قرار است تصمیم بگیریم دوست داریم عمر روکش‌های انتخابی‌مان تا چه اندازه باشد؟

لمینت‌ها معمولا 10 تا 20 سال ماندگاری دارند و کامپوزیت‌ها 3 تا 7 سال عمر می‌کنند و این یکی از دلایل ارزان‌تر بودن آن‌ها است. بنابراین، اگر روشی را انتخاب می‌کنید که ارزان‌تر است، لازم است به آینده آن هم فکر کرده باشید تا پشیمان نشوید، چون ممکن است با هربار تمدید کامپوزیت یا لمینت، نیاز به کمی لایه‌برداری از مینای دندان باشد. حتی احتمال دارد بعد از چند سال استفاده از روکش‌ها و با بالا رفتن سن، نیاز به برداشتن کل دندان و استفاده از ایمپلنت پیدا کنید. البته این موضوع هم قابل توجه است که اگر دندانپزشک تشخیص دهد که قبل از انجام کامپوزیت یا لمینت، لازم است دندان‌های شما مراحل ترمیم، اندو یا درمان‌های دیگری را طی کنند، هزینه درمان شما به همان نسبت بالاتر خواهد رفت.

حتی ممکن است ترکیبی از ونیر و روکش‌های تاجی یا بلیچینگ، برای محو کردن سایه‌های دندان را نیاز داشته باشید که باز هم هزینه آن متفاوت خواهد بود.

سخن پایانی

لمینت و کامپوزیت دندان، درمان‌های جذاب و پرسروصدای زیبایی و اصلاح لبخند هستند که طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند. اما سوالی که ممکن است برای متقاضیان، پیش بیاید این است که قیمت لمینت دندان بیشتر است یا کامپوزیت؟

پاسخ این سوال به این آسانی نیست، چون مقایسه قیمت این دو روش، بستگی به عوامل متعددی مانند هزینه مواد اولیه، هزینه لابراتوار (برای لمینت)، سطح مهارت و حرفه‌ای بودن دندانپزشک، تعداد دندان‌هایی که قرار است ترمیم شوند و طول عمر و ماندگاری لمینت و کامپوزیت دارد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.