نسل جدیدی از فیلرهای هیالورونیک اسید: «رطوبت رسان ‌های تزریقی»

0
رپورتاژ

امروزه نسل جدیدی از فیلرهای هیالورونیک اسید (شامل پروفایلو) که با عنوان «رطوبت رسان ‌های تزریقی» شناخته می‌ شوند، گروهی از درمان ‌های زیبایی پیشرفته به نام «تقویت کننده های پوستی» را تشکیل داده ‌اند. این روش ها در میان زنان و مردان به طور فزاینده‌ ای محبوب شده است.

پروفایلو چیست؟

پروفایلو یک روش تزریقی برای درمان شل شدن پوست است که از هیالورونیک اسید (HA) استفاده می ‌کند. این درمان، تکنیک بازسازی زیستی است که می‌ تواند برای صورت، گردن، خط سینه و دست‌ ها به کار رود. همچنین برای بهبود ظاهر جای زخم نیز کاربرد دارد.

با بالا رفتن سن، بدن ما هیالورونیک اسید کمتری تولید می ‌کند. این امر ممکن است به خشکی، چین و چروک و افتادگی پوست منجر شود. تزریق پروفایلو یک روش جدید است که می ‌تواند به بهبود این نشانه ‌های پیری کمک کند.

تفاوت پروفایلو با سایر مواد تزریقی در وزن مولکولی پایین‌ تر هیالورونیک اسید آن است. این ویژگی به معنی امکان تزریق به پوست بدون ایجاد آسیب یا درد است. وزن مولکولی پایین همچنین باعث جذب آسان‌ تر آن توسط پوست شده و در نتیجه نتایج بهتری را به همراه دارد.

مزایای تزریق پروفایلو چیست؟

 

بعضی از مزایای تزریق پروفایلو عبارتند از:

  1. محصول، اصلاح شده حرارتی است و نه دستکاری ژنتیکی؛ به عبارت دیگر، فیلر پوستی نیست.
  2. حاوی بالاترین غلظت هیالورونیک اسید در بین محصولات مشابه
  3. آبرسانی و مرطوب ‌کنندگی پوست
  4. بهبود و بازگردانی استحکام پوست
  5. رفع افتادگی پوست در ناحیه صورت و گردن

نحوه عملکرد پروفایلو

پروفایلو نوعی روش تزریقی است که با تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست کار خود را انجام می دهد. افزایش تولید کلاژن و الاستین جدید باعث بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام بیشتر پوست شده و خطوط و چین و چروک ‌های ظریف را برطرف می کند. علاوه بر اثرات سفت‌ کننده و ضد پیری، پروفایلو با افزایش توانایی پوست در حفظ رطوبت، به آبرسانی آن نیز کمک می‌ کند.

نحوه تزریق پروفایلو

پروفایلو با استفاده از سوزنی بسیار ظریف، زیر پوست تزریق می ‌شود. سوزن در نقاط خاصی از صورت و گردن وارد پوست شده و تزریق در این نقاط با الگوی خاصی انجام می‌ گیرد.

درمان با پروفایلو چقدر طول می کشد؟

انجام این درمان تقریباً 45 دقیقه زمان می برد.

به طور معمول دو جلسه درمانی با فاصله زمانی حدود شش هفته نیاز است. اکثر افراد بهترین نتایج را حدود سه تا چهار هفته پس از جلسه دوم مشاهده می ‌کنند، اگرچه بسیاری افراد بعد از جلسه اول نیز متوجه تغییرات مثبتی می شوند؛ این تغییرات می تواند شامل افزایش حجم پوست (نه به اندازه فیلرهای عادی، بلکه ظاهری پرتر و در عین حال سفت ‌تر)، صاف ‌تر شدن چین و چروک‌ های باریک و ظاهری جوان ‌تر و شاداب ‌تر باشد.

تزریق پروفایلو چه اثری روی پوست دارد؟

پروفایلو با استفاده از هیالورونیک اسید پوست را حجیم و آبرسانی می ‌کند. این روش درمانی یک راه حل بلندمدت برای بهبود کلی بافت و رنگ پوست محسوب می شود.

بهترین سن برای تزریق پروفایلو چه زمانی است؟

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد زیرا روند پیری در افراد مختلف متفاوت است و نیازها و ترجیحات آنها نیز می تواند متغیر باشد. با این حال، بسیاری از متخصصان بر این باورند که بهترین سن برای تزریق پروفایلو اوایل دهه 20 زندگی است؛ یعنی زمانی که اکثر افراد شروع به مشاهده اولین علائم پیری مانند خطوط و چین و چروک ‌های ظریف می ‌کنند.

پروفایلو می ‌تواند به حجم و آبرسانی پوست کمک کند و ظاهری جوان ‌تر به آن ببخشد. اگر سن شما کمتر از 30 یا بیشتر از 60 سال است، همچنان می توانید از مزایای پروفایلو بهره‌ مند شوید اما بهتر است قبل از اقدام با یک متخصص پوست یا سایر کارشناسان مراقبت از پوست مشورت کنید.

ماندگاری پروفایلو

اثر پروفایلو حدود 6 ماه دوام می آورد و برای دستیابی به نتایجی ایده ‌آل، معمولاً دو جلسه درمان توصیه می‌ شود. البته این مدت زمان می ‌تواند بسته به شرایط هر فرد متفاوت باشد.

عوارض جانبی پروفایلو

شایع ‌ترین عوارض جانبی پروفایلو شامل کبودی یا تورم در محل تزریق است. قرمزی و خارش موقتی نیز از دیگر عوارض جانبی احتمالی به شمار می ‌روند.

در موارد نادر، عوارض جدی ‌تری مانند نکروز پوستی (مرگ سلول ‌های پوستی) یا واکنش آلرژیک ممکن است رخ دهد. این عوارض معمولاً در صورت عدم انجام صحیح تزریق محتمل ‌تر هستند. بنابراین، حتماً می بایست تزریق پروفایلو را تنها توسط متخصص مجرب و دارای صلاحیت انجام دهید.

آیا تزریق پروفایلو دردناک است؟

تزریق پروفایلو دردناک نیست، اما برخی افراد ممکن است هنگام ورود سوزن به پوست سوزش خفیفی را حس کنند. این روش درمانی سریع و آسان است و برای مشاهده نتایج، اکثر افراد تنها به دو جلسه درمانی نیاز دارند.

بعد از تزریق پروفایلو چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

پس از تزریق پروفایلو، می بایست از ماساژ دادن یا دست زدن به ناحیه تحت درمان خودداری کنید. این کار می ‌تواند باعث پخش شدن محصول به خارج از ناحیه تزریق شده و پوست را ناصاف کند. همچنین، ناحیه تحت درمان را در معرض گرما یا سرمای شدید قرار ندهید، زیرا این عوامل می ‌توانند بر اثربخشی محصول تأثیر بگذارند.

آیا پروفایلو می تواند غبغب را لیفت کند؟

برای رفع افتادگی غبغب، گزینه ‌های جراحی مانند لیفت صورت وجود دارد اما همیشه به چنین روش ‌های تهاجمی نیازی نیست. تزریق ‌هایی مانند پروفایلو می ‌توانند به لیفت و سفت شدن پوست اطراف خط فک کمک کنند و ظاهری جوان ‌تر به شما ببخشند.

تفاوت پروفایلو و جالپرو

جالپرو سوپر هیدرو و پروفایلو به عنوان دو مورد از معتبرترین و موثرترین احیاکننده ‌های پوست در بازار شناخته می ‌شوند. این محصولات با سابقه ‌ای درخشان در ارائه نتایج عالی و جوانسازی پوست، به محصولات اساسی در بسیاری از کلینیک ‌ها تبدیل شده ‌اند. برای اینکه متوجه شویم پروفایلو بهتره یا جالپرو به بررسی تفاوت این دو مزوژل می پردازیم:

  1. هزینه: جالپرو به طور کلی نسبت به پروفایلو مقرون ‌به ‌صرفه ‌تر است که می ‌تواند برای برخی از متخصصان و مراجعه ‌کنندگان آنها عامل تعیین‌ کننده‌ ای باشد.
  2. اثربخشی: هر دو محصول در درمان پیری پوست مؤثر شناخته شده‌ اند، اما برخی ممکن است به دلیل ترکیب و فرمولاسیون منحصر به فرد پروفایلو، آن را موثرتر بدانند.
  3. ایمنی: هر دو محصول در صورت استفاده توسط متخصص آموزش‌ دیده، محصولاتی بی خطر در نظر گرفته می‌ شوند. با این حال، برخی ممکن است بر اساس ترکیبات خاص و عوارض جانبی آنها، یکی را از دیگری ایمن ‌تر تلقی کنند.
  4. سهولت استفاده: بسته به تجربه و آموزش پزشک، ممکن است استفاده از یک محصول آسان ‌تر از دیگری باشد. به عنوان مثال، بعضی از پزشکان عقیده دارند تزریق جالپرو به دلیل قوام آن، راحت تر است و برخی دیگر استفاده از پروفایلو را ترجیح می دهند.
  5. ترجیح مراجعه کننده: در نهایت، بهترین محصول برای یک شخص خاص به نیازها و ترجیحات فردی او بستگی دارد. بعضی از مصرف کنندگان ممکن است مقرون به صرفه بودن جالپرو را ترجیح دهند و بعضی دیگر به فناوری پیشرفته ‌تر پروفایلو علاقه‌ مند باشند.

به طور خلاصه، هم جالپرو سوپر هیدرو و هم پروفایلو از مزایا و معایب مخصوص خود برخوردار هستند و بهترین محصول برای یک فرد خاص به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 

چگونه از اصل بودن پروفایلو مطمئن شویم؟

امروزه اکثر محصولات برای اثبات اصالت کالا، دارای برچسب ‌هایی هستند؛ برای تشخیص پروفایلو اصل و تقلبی، باید به دنبال کد QR Neasia و برچسب ‌های اصالت هولوگرام باشید. این نشان می ‌دهد که محصول از طریق زنجیره سرد دارویی تأمین شده است.

محصولاتی که فاقد این کد و برچسب هستند، به احتمال زیاد تقلبی بوده یا غیرقانونی تهیه شده اند. از استفاده از چنین محصولاتی خودداری کنید، زیرا ممکن است خطرات سلامتی و عوارض جانبی به همراه داشته باشند.

بهتر است قبل از تزریق پروفایلو، با تلفن همراه خود کد QR را اسکن کنید و برچسب اصالت محصول را بررسی نمایید.

چطور فیلرهای پوستی تقلبی را تشخیص دهیم؟

چند روش برای تشخیص فیلرهای پوستی تقلبی وجود دارد:

  1. تغییرات در بسته ‌بندی: اگر سازنده محصول، بسته ‌بندی را تغییر دهد، قطعاً اطلاع‌ رسانی کرده و جزئیات بسته ‌بندی جدید را اعلام می ‌کند. با استفاده از این اطلاعات می ‌توانید محصول تقلبی را شناسایی کنید؛ به جزئیات ظریف مانند رنگ جوهر، اندازه فونت و نحوه چاپ اطلاعات سری ساخت و تاریخ انقضا روی جعبه توجه کنید. اکثر تولیدکنندگان از تجهیزات یکسانی استفاده می ‌کنند، پس نباید در این موارد اختلافی وجود داشته باشد.
  2. قیمت ‌گذاری غیر معقول: اگر قیمت فیلر خیلی پایین ‌تر از قیمت بازار باشد، باید به اصل بودن آن شک کنید.
  3. احتیاط شرط عقل است: حتماً مجوز فعالیت و تأمین فیلر پوستی کلینیک یا پزشک مورد نظر را از مراجع ذیصلاح استعلام بگیرید.
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.