۱۰ تلویزیون 4K برتر جهان در سال ۲۰۱۷

0

اگر این روزها بخواهید به بازار رفته و یک تلویزیون خوب بخرید؛ احتمالا باید دنبال تلویزیون‌های 4K یا Ultra HD باشید که از فرمت HDR نیز پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون‌های 4K دقت تصویری چهار برابر تلویزیون‌های HD دارند و مجهز به فناوری‌های جدیدی هستند که امکان لذت بردن از بهترین تصاویر و ویدیوها را برای شما فراهم می‌کنند.

به علاوه، تلویزیون‌های 4K از فرمت نمایش HDR و Wide Colour Gamut نیز سود می‌برند که برای انجام بازی‌ روی تلویزیون با کنسول‌های بازی مانند ایکس‌باکس‌وان و پلی‌استیشن ۴ مناسب‌اند.

HDR (مخفف High Dynamic Range) امکان نمایش دامنه گسترده‌ای از رنگ‌ها را روی تلویزیون فراهم می‌کند. با HDR تاریک‌ترین رنگ‌ها تا روشن‌ترین رنگ‌ها نمایش داده شده و از یکدیگر مجزا و قابل تشخیص هستند.

HDR کنتراست تلویزیون را افزایش می‌دهد و تصاویری به مراتب زنده‌تر و شاداب‌تر خواهید دید. در این تصاویر؛ جزییات بیشتری نمایان است و چشم انسان ریزترین چیزها را هم می‌بیند و پردازش می‌کند.

تلویزیون‌های UHD باید پارامترهایی مانند حداقل روشنایی 540، وسعت رنگ 90 درصدی و پردازش رنگ 10 بیتی را داشته باشند تا بتوانند تصاویر HDR را خوب نمایش بدهند. بنابراین؛ وقتی یک تلویزیون HDR انتخاب می‌کنید؛ خیال‌تان از بابت این موارد راحت باشد اما باید به زمان پاسخ‌گویی و تاخیر تصویر توجه داشته باشید.

چون ممکن است تلویزیونی با فرمت نمایش HDR و UHD در بازار باشد ولی زمان پاسخ‌گویی و تاخیر تصویر مناسبی نداشته باشد.

فعلا در بازار پنل‌های تلویزیون OLED از دیگر فناوری‌ها کیفیت بهتری به نمایش گذاشتند ولی در عین حال گران‌تر هم هستند.

در ادامه می‌خواهیم نگاهی به ۱۰ تلویزیون برتر HDR و UHD سال ۲۰۱۷ بیندازیم:

ال‌جی سری OLED E7

تلویزیونی با پشتیبانی کامل از HDR10، دالبی ویژن و دالبی اتمس که پنل آن تماما شیشه‌‌ای است و باریکی منحصربه‌فردی دارد. از فناوری پیکسل با قابلیت نوردهی مستقل استفاده می‌کند تا رنگ مشکی مطلق به دست بیاید. کنتراست بی‌نهایت دارد و پردازش رنگ آن ۱۰ بیتی است.

سیستم‌عامل این تلویزیون وب‌او‌اس ۳.۵ است و در بسیاری از ارزیابی‌ها به عنوان بهترین تلویزیون OLED سال ۲۰۱۷ شناخته می‌شود.

در دو اندازه ۵۵ و ۶۵ اینچ عرضه شده است که به ترتیب قیمتی ۲۱۲۲ و ۲۷۹۸ یورو در سایت آمازون دارد.

سامسونگ QLED Q9F 

آخرین تلویزیون سامسونگ نمونه کاملی از یک تلویزیون HDR و UHD است. میزان روشنایی ۱۵۰۰ نیتی به نمایش می‌گذارد که ۵۰ درصد بیشتر از استاندارد UHD Premium است. در تست‌ها؛ درخشان‌ترین تصاویر را در میان تلویزیون‌های دنیا تا کنون به نمایش گذاشته است.

رنگ‌ها بسیار زنده و روشن هستند؛ جزیی‌ترین قسمت‌های تصویر به وضوح قابل دیدن است و حتا محتوای غیر HDR روی آن همانند یک محتوای HDR دیده می‌شود. سامسونگ برای این کار از فناوری اختصاصی SDR استفاده کرده است.

نقاط ضعف بسیار جزیی دارد. مثلا نور روشن شدید در اطراف یک جسم آزاردهنده می‌شود یا برخی تنظیمات رنگ HDR خوب و درست نیستند ولی یکی از بهترین تلویزیون‌هایی است که می‌توانید با خود به خانه ببرید.

قیمت این تلویزیون ۶۵ اینچی ۳۴۹۹ دلار است.

سونی سری Bravia XE90

در حالی که تلویزیون‌های LED نمی‌توانند در ترکیب رنگ و سطح رنگ مشکی به پای تلویزیون‌های OLED و به خصوص تلویزیون ال‌جی سری E7 برسند ولی این تلویزیون سونی از کارایی بالایی برخوردار است. از یک سری نور پس‌زمینه مشکی مستقیم استفاده می‌کند تا به روشنایی و شفافیت تلویزیون‌های OLED حتا در کناره‌های پنل برسد.

جزییات تصاویر را به طور کامل و فوق‌العاده نشان می‌دهد. در تشخیص دستوراتی حرکتی دست عالی عمل می‌کند و بین قیمت و کارایی تعادل برقرار کرده است. یک تلویزیون 4K HDR و UHD است و در اندازه‌های ۴۹، ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ با سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌شود.

سونی OLED BRAVIA A1E 

سونی این تلویزیون را ابتدای امسال معرفی و رسما وارد دنیای OLED شد. از Dolby Vision HDR سود می‌برد و یک تراشه اختصاصی برای پردازش تصاویر 4K HDR دارد.

این تلویزیون بسیار باریک است و یک طراحی خاص خود دارد. بیشتر قطعات تلویزیون نه در پشت پنل بلکه در پایه آن تعبیه شده‌اند. انگار تنها برای نمایش تصویر طراحی شده است و تمام پنل صفحه‌نمایش مانند یک بلندگو عمل می‌کند تا صدای بسیار با کیفیتی به گوش کاربر برسد.

سری A1E Bravia در ابعاد ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی عرضه می‌شود و سیستم‌عامل آن اندروید تی‌وی است. قیمت این مدل تلویزیون از ۲۷۹۸ دلار آغاز می‌شود.

پاناسونیک سری DX902

این شرکت نیز با تلویزیون‌های سری DX900 وارد بازار OLED شده است. DX902 در سال ۲۰۱۶ معرفی ولی در سال ۲۰۱۷ روانه بازار شدند و در اندازه‌های ۵۸ و ۶۵ اینجی ساخته می‌شوند.

این تلویزیون OLED کامل نیست و از پنل LCD استفاده می‌کند ولی مشخصات یک تلویزیون 4K HDR کامل را دارد. پاناسونیک با فناوری‌های اختصاصی خود توانسته است کیفیت و شفافیت تصاویر HDR را روی LED پیاده‌سازی کند. تصاویر HDR اغلب به نظر خارج از پنل نمایشگر هستند و دارند به سوی بیرون تلویزیون می‌آیند ولی در کنتراست بالا خوب عمل نمی‌کنند.

این تلویزیون از پلتفرم نرم‌افزاری فایرفاکس استفاده می‌کند و قیمت آن‌ از ۲۱۰۰ دلار شروع می‌شود.

ال‌جی سری OLED B7

این تلویزیون‌ها نیز در ابتدای امسال معرفی شدند و به نوعی پرچم‌دارهای جدید ال‌جی هستند. سری B7 بسیار باریک طراحی شده‌اند و از همان پنل‌های سری E7 و W7 سود می‌برند اما ارزان‌تر هستند.

ال‌جی در این تلویزیون‌ها بلندگوهای ضعیف‌تری به کار گرفته است (قاعدتا دالبی اتمس ندارند) تا قیمت شکسته شود ولی کاربران می‌توانند مطمئن باشند پنل‌های صفحه‌نمایش همان مشخصات پنل‌های رده بالای OLED ال‌جی را دارند. تصاویر از کیفیت و شفافیت و جزییات بسیار بالایی برخوردار هستند و یک 4K HDR واقعی به نمایش می‌گذارند.

این سری در دو اندازه ۵۵ و ۶۵ اینچی عرضه می‌شود و قیمت‌هایی به ترتیب ۱۷۹۹ و ۲۴۵۵ یورو دارند.

پاناسونیک OLED EZ1002 

وقتی قیمت یک تلویزیون حدود ۶۰۰۰ یورو است؛ باید انتظار زیادی ازش داشته باشید و برای مصارف خاص طراحی شده باشد.

این تلویزیون پرچم‌دار OLED پاناسونیک است و با کمک فناوری‌های HDR و CDR بهترین، تمیزترین، زیباترین و دقیق‌ترین تصاویری که در عمرتان دیده‌اید را به نمایش می‌گذارد. یک سیستم صوتی پیشرفته و هوشمند دارد و مجهز به ساندبارهای داخلی است تا صدای با کیفیت و واضحی به گوش کاربران برسد.

این تلویزیون ۶۵ اینچی در بسیاری از تست‌ها و ارزیابی‌ها برنده نهایی سال ۲۰۱۷ اعلام شده است.

فیلیپس 65PUS7601

روی کاغذ این تلویزیون نباید کیفیت خوبی داشته باشد. چون تنها ۷۰۰ نیت روشنایی دارد در حالی که از تلویزیون‌های HDR حداقل روشنایی ۱۰۰۰ نیتی انتظار می‌رود. همین‌طور، تنها ۷۶ درصد از گستره طیف‌های رنگی استاندارد DCI-P3 را برای تصاویر HDR دارا است.

اما شرکت فیلیپس با استفاده از مجموعه‌ای از فناوری‌های پیچیده نمایشی و بهبوددهنده کیفیت تصویر توانسته است این محصول خودش را در میان بهترین تلویزیون‌های 4K بازار بگنجاند.

تصاویر این تلویزیون جذاب و دیدنی هستند؛ از نور پس‌زمینه LED backlight مستقیم سود می‌برد و باعث حواس‌پرتی شما نمی‌شود.

شما می‌توانید با خرید این تلویزیون تصاویری در حد کیفیت HDR مشاهده کنید ولی هزینه بسیار کمتری پرداخت کرده باشید. این تلویزیون ۶۵ اینچی با قیمت ۱۹۰۰ یورو به فروش می‌رسد.

سونی سری XE93

کاربرانی که تلویزیون‌های سری XE93 سونی راضی‌شان نکرده است؛ باید به سراغ سری XE93 بیایند که یک سطح بالاتر هستند.

سونی در این تلویزیون‌ها از فناوری و نوآوری به نام «slim backlight drive» استفاده کرده است که در حین نگه‌ داشتن ضخامت و باریکی پنل تلویزیون، نور پس‌زمینه را در برخی نواحی متمرکز کند.

این نوآوری سونی جواب داده و ما در بیشتر تصاویر؛ رنگ‌ها و جزییاتی زیبا و به شدت واقعی و زنده می‌بینیم که احساس انسان را برمی‌انگیزند. البته؛ گاهی اوقات روی برخی تصاویر و ویدیوها بد عمل می‌کند و آن‌طور که باید رنگ‌های تیره و مشکی را نشان نمی‌دهد و روشنایی بیشتری می‌بینیم.

کیفیت صدای تلویزیون نیز نسبت به مدل‌های پیشین بهتر شده است. در مجموع یک تلویزیون عالی برای خرید در سال ۲۰۱۷ است. در دو مدل ۵۵ و ۶۵ اینچ عرضه می‌شود و قیمت‌هایی ۱۷۰۰ تا ۱۹۶۰ یورو دارند.

پاناسونیک DX750

جزو ارزان‌ترین تلویزیون‌های 4K و HDR بازار است اما دلیل نمی‌شود که شاهد تصاویر با کیفیت روی آن نباشیم.

وضوح عالی 4K، کنتراست بالا و طیف رنگ‌های طبیعی باعث شده‌اند که ساعت‌ها روبروی این تلویزیون نشسته و ویدیوهای دلخواه‌تان را تماشا کنید.

در حقیقت شاهد یک HDR کامل و واقعی روی این تلویزیون نیستیم و گاهی تصاویر رنگ‌ها و روشنایی لازم را ندارند یا ترکیب رنگ‌ها به هم ریخته است ولی در غالب اوقات با توجه به هزینه‌ای که پرداخت کردید؛ یک HDR خوب می‌بینید.

در اندازه‌های ۵۰، ۵۵ و ۶۵ اینچی روانه بازار شده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5