عوامل تاثیر گذار بر قیمت سمعک

0

رپورتاژ

قیمت سمعک به عوامل متعددی بستگی دارد. فن آوری های بکار رفته در سمعک، سال تولید ، اندازه و برند سمعک بر قیمت سمعک تاثیر گذار هستند. به علاوه، به دلیل اینکه سمعک به صورت مداوم در گوش فرد کم شنوا و در معرض رطوبت و جرم گوش قرار دارد، خدمات پس از فروش سمعک بر قیمت آن تاثیرگذار است. در حال حاضر قیمت انواع سمعک از یک میلیون تا هفت میلیون تومان می باشد.

از آنجایی که کم شنوایی درمان نشده می تواند زندگی فرد کم شنوا را از لحاظ عاطفی، اجتماعی و حتی اقتصادی تحت تاثیر سوء خود قرار دهد و حتی منجر به افسردگی، مشکلات حافظه و انزوا شود، بنابراین هزینه برای سمعک به نوعی سرمایه گذاری در حیطه ی سلامت محسوب می شود. جبران کم شنوایی با سمعک منجر به ارتقای کیفیت زندگی فرد کم شنوا می شود.

خوشبختانه امروزه اکثر بیمه های پایه و تکمیلی کمک هزینه ای را برای سمعک در نظر گرفته اند. کلینیک شنوایی و سمعک نیک آوا برای تمامی بیمه شدگان تسهیلاتی را در نظر گرفته است و تمامی مدارک و فرم های لازم در کلینیک نیک آوا در اختیار فرد کم شنوا قرار می گیرد. به علاوه، تمامی سمعک های تجویز شده در کلینیک سمعک نیک آوا از دو سال گارانتی کامل و 5 سال گارانتی تنظیم برخوردار هستند.

برند یا مارک سمعک هم بر قیمت آن بی تاثیر نیست. امروزه سمعک ها برندهای متنوع و خوبی دارند. برای مثال قیمت سمعک زیمنس از حدود 2 تا 10 میلیون تومان می باشد. ضمن اینکه، لزوما یک برند خاص برای تمام افراد و همه ی انواع کم شنوایی مناسب نیست. در این مورد به نظر ادیولوژیست خود اعتماد کنید تا برند مناسب و بهترین سمعک برای کم شنوایی شما و نیازهای شما انتخاب شود.

با توجه به اینکه سمعک وسیله ی پزشکی گران قیمتی می باشد بایستی در نگهداری از آن دقت لازم شود.

نگهداری از سمعک

سمعک ابزاری بسیار حساس و ظریف میباشد. با توجه به قیمت بالای این محصول لازم است که توجه بیشتری برای مراقیت از آن داشته باشیم .

  • سمعک خود را تمیز کنید.
  • از قرارگیری سمعک در محیط های مرطوب، محیط های بسیار گرم، در معرض نور خورشید، در بخار زیاد، در معرض آلودگی و گرد و غبار جدا خودداری نمایید.
  • لوسیون، اسپری و سایر لوازم آرایشی و زیبایی و مانند آن اگر به سمعک نفوذ کند میتواند باعث آسیب جدی شود. پس توجه داشته باشید که هنگاه استفاده از اینگونه مواد، سمعک خود را کنار بگذارید .
  • دقت کنید که سمعکتان بر سطوح سخت نیفتد .
  • به هیچ عنوان سمعک خود را به دیگران قرض ندهید.
  • از تعمیر و یا تنظیم سمعک توسط غیر ادیولوژیست بپرهیزید.
  • مراقب باشید گوش هایتان قبل از استفاده از سمعک خشک باشد.
  • هرگز باطری ها را با فشار داخل سمعک نگذارید.
  • سمعک ها را دور از دسترس اطفال قرار دهید.
  • هرگز از باطری های غیراستاندارد مانند باطری ساعت برای سمعک استفاده نکنید.
  • هنگام استفاده نکردن از سمعک، درب باطری را باز کرده و اگر مدت طولانی قصد استفاده از سمعک ندارید، حتما باطری ها را از سمعک خارج کنید.
  • زمانی که از داروهای گوش استفاده میکنید، موقتا استفاده از سمعک را متوقف کنید .

عمر سمعک به عوامل مختلفی بستگی دارد. نکات ذکر شده در حفاظت از سمعک تاثیر بالایی در افزایش طول عمر مفید آن دارد. همچنین میزان استفاده فرد و میزان افزایش کم شنوایی نیز عامل موثر دیگری است. اما بطور کلی هر سمعک بین 3 تا 6 سال میتواند کارایی خوبی برای فرد داشته باشد و پس از آن از کیفیت صدا نیز کاسته شده و نیاز است که سمعک را تعویض نمایید.

یکی از موارد تاثیرگذار بر سمعک اندازه و سایز آن می باشد. سمعک های داخل گوشی نامرئی از قیمت به نسبت بالاتری برخوردار می باشند. معمولا، قیمت سمعک نامرئی از دو میلیون تومان شروع می شود و متناسب با مجرای گوش فرد کم شنوا کاملا پنهان درون گوش قرار می گیرد و از دید دیگران پنهان می باشد. کلینک سمعک نیک آوا مجهز به لابراتوار پیشرفته ی سمعک نامرئی می باشد. البته بایستی توجه داشت که تمامی افراد کم شنوا کاندید استفاده از سمعک نامرئی IIC نیستند و کاندیداتوری آن را شنوایی شناس یا ادیولوژیست تشخیص می دهد. میزان و نوع کم شنوایی و اندازه و شکل مجرای گوش از عوامل مهم در این حیطه می باشد.

فن آوری تعبیه شده در سمعک برای سرکوب وزوز گوش نیز از عوامل تاثیر گزار بر قیمت سمعک است. امروزه بسیاری از سمعک ها دارای تکنولوژی های مخصوص وزوز گوش هستند و این تکنولوژی بسیار موفق ظاهر شده است . با کمک پیشرفت های موجود میتوان با استفاده از سمعک، وزوز گوش را بطور کامل از بین برد و یا تا حد زیادی برای فرد قابل تحمل کرد.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت سمعک فن آوری وایرلس یا بلوتوث و سازگاری سمعک ها با تلفن است. یکی از بزرگترین مشکلات افراد کم شنوا عدم توانایی در استفاده از تلفن همراه و عدم درک درست صداهای پشت خط تلفن میباشد. امروزه سمعک ها با تلفن سازگار هستند. یعنی سمعک توسط تکنولوژی خاصی صدای تلفن را دریافت کرده و به شکل واضح و قابل فهم برای کاربر میفرستد. این اصطلاح سازگاری برای تمام تلفن ها ( سیمی ، بی سیم و تلفن همراه ) صدق میکند. دو راه برای برقراری ارتباط بین تلفن همراه و سمعک وجود دارد . ارتباط صوتی: صدا از بلندگو گوشی توسط میکروفون سمعک دریافت شده، تقویت میشود و به گوش فرستاده میشود . الکترومغناطیسی: سمعک ها دارای جزء خاصی به نام تله کویل هستند که مستقیما با تلفن ارتباط برقرار میکند.

سمعک های جدید دارای قابلیت بی سیم هستند. این قابلیت مزایای بسیاری دارد. از جمله اینکه به بسیاری از دستگاه های دیجیتالی براحتی و بدون واسطه متصل شده و استفاده را برای کاربر آسان میکند. همچنین این ویژگی باعث ارتباط بی سیم بین دو سمعک که برروی دوگوش قرار دارند می شود و دو سمعک پردازش های صوتی یکسان و همزمان انجام می دهند و همینطور تغییرات لازم را در صدا ایجاد می کنند که موجب بهبود درک گفتار و صدا در محیط های شنیداری مختلف میشود.

منبع : ویرلن

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.