سفر به جذاب‌ترین شهرهای ترکیه

0

رپورتاژ

سفر به آنتالیا و کوش آداسی یا استانبول؟

به این 3 شهر ترکیه سفر کنید

هنوز هم سفر به ترکیه یکی از ارزان‌ترین و محبوب‌ترین سفرهای خارجی در بین ایرانیان است و افراد زیادی در هنگام تعطیلات نوروز به ترکیه سفر می‌کنند؛ اما تنوع شهرهای توریستی ترکیه و زمان محدود تعطیلات عید نوروز اجازه نمی‌دهد که از تمام شهرهای ترکیه دیدن کنیم؛ پس نیاز داریم پیش از سفر با جذاب ترین شهرها و ویژگی‌هایشان آَشنا شویم. به‌راستی جذاب ترکیه برای سفر کدامند؟

فاینداتور پیشنهاد می‌کند قبل از خرید تور نوروزی ترکیه این مطلب را تا انتها بخوانید.

ترکیه یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان است و در رتبه ششم گردشگری جهان قرار دارد. خوب است بدانید که صنعت گردشگری در این کشور مهم‌ترین منبع درآمد محسوب می‌شود. آب‌وهوای مدیترانه‌ای ترکیه و غذاهای بسیار لذیذ آن در کنار مراکز خرید لوکس و مجلل، تاثیر زیادی در جذب گردشگران ایرانی به تورهای ترکیه دارد. بنابراین اگر شما هم قصد سفر و خرید تور ترکیه را دارید، بهتر است از بین

شهرهای ترکیه جذاب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. بر
اساس آمارهای ارائه شده، شهرهای استانبول، آنتالیا و کوش آداسی محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه هستند.

بهترین زمان سفر

آنتالیا

آنتالیا در غرب کشور ترکیه قرار دارد و آب‌وهوای آن مدیترانه‌ای است و تور آنتالیا ارزان قیمت از پرطرفدارترین تورهای ترکیه در فصل بهار و تابستان در نزد ایرانیان محسوب می شوند. این شهر در فصل تابستان هوایی گرم و مرطوب دارد و دمایش بین 30 تا 35 درجه متغیر است؛ اما در فصل زمستان هوایش معتدل و بارانی می‌شود و دمای هوای آن بین 9 تا 15 درجه تغییر می‌کند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا که بتوانید بیشترین لذت را از زیبایی های آن ببرید از ماه آوریل تا دسامبر (اردیبهشت‌ماه تا دی‌ماه) است. از ماه ژانویه تا مارس (بهمن‌ماه تا فروردین‌ماه) هم گردشگران به این شهر سفر می‌کنند ولی ممکن است به دلیل سردی هوا و یا بارندگی نتوانند از تمامی تفریحات آنتالیا مانند پارک‌های آبی و… لذت ببرند.


کوش آداسی

به‌طورکلی بهترین زمان سفر به کوش آداسی  فصل‌های پاییز و زمستان یعنی از ماه آوریل تا اکتبر (اردیبهشت‌ماه تا آبان) است. در فصل تابستان هوای این شهر نسبتاً گرم و دمای آن بین 30 تا 35 درجه می‌باشد. هرگز در ماه‌های پایانی تابستان یعنی جولای و اوت به کوش آداسی سفر نکنید زیرا در این دو ماه شدت آفتاب شدید است و این موضوع طبیعت گردی را برایتان سخت و طاقت‌فرسا خواهد کرد.

استانبول

در استانبول آب‌وهوا گاهی مدیترانه‌ای و گاهی گرم و مرطوب می‌شود. از ماه‌های سپتامبر تا نوامبر در استانبول (مهر تا آذرماه) دمای هوا بین 10 تا 22 درجه است و هوایی مناسب دارد. هوای دسامبر تا فوریه (آذر تا بهمن) برای تفریح در طبیعت و گشت‌وگذار مناسب نیست ولی بهترین زمان برای خرید از حراجی‌های سال نوی میلادی محسوب می‌شود. استانبول در ماه‌های مارس تا می (اسفند تا خرداد) مناسب‌ترین آب‌وهوا را برای سفر دارد. در این ماه‌ها بارندگی کمتر است و هوا مطلوب می‌شود؛ بنابراین بهترین فرصت برای خرید تور نوروز استانبول فاینداتور همین زمان است. در تابستان یعنی ماه ژوئن تا اوت (تیرماه تا شهریورماه) هوا گرم‌تر می‌شود و تفریحات آبی در بین گردشگران رونق پیدا می‌کند. همین‌طور بیشترین جشنواره‌ها در این زمان برگزار می‌شوند.

مقایسه مراکز خرید

آنتالیا

آنتالیا مراکز خرید معروف و بسیار مدرنی دارد. در مراکز خرید آنتالیا می‌توانید به‌راحتی برندهای مطرح دنیا را پیدا کنید. در اغلب مراکز خرید مکانی برای تفریح کودکان و رستوران‌ها وجود دارد.

برخی از این مراکز خرید عبارت‌اند از: مرکز خرید مارک آنتالیا Markantalya مرکز خرید تراسیتی TrraCity، مرکز خرید میگروش آنتالیا Migros، مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا Ozdilek Park Antalya، مرکز خرید تانساش آنتالیا Tansas Shopping Center in Antalya

 

کوش آداسی

مراکز خرید وسوسه‌انگیزی در کوش آداسی وجود دارند که هرکدام از آن‌ها مجموعه‌ای کامل از کالاهای مصرفی و انواع سوغاتی ترکیه را به مشتریان عرضه می‌کنند.

بهترین مراکز خرید کوش آداسی را بشناسید: مرکز خرید سوکه Soke Shopping، کاله ایچیKus Shopping Center Kusadasi و مرکز خرید مودا آنتی لوپ Moda Antilop Mall Kusadasi. در تور کوش آداسی حتماً سری به بازار محلی بزرگ این شهر هم بزنید. در روزهای سه‌شنبه، جمعه و چهارشنبه می‌توانید به این بازار مراجعه کنید. این بازار محل عرضه مواد خوراکی است و فقط در روزهای چهارشنبه لباس و صنایع‌دستی نیز در آن عرضه می‌شود.

استانبول

استانبول یکی از شهرهای بزرگ تجاری ترکیه محسوب می‌شود. مراکز خرید متعددی در این شهر وجود دارند که از اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی استانبول هستند. لذت خرید کردن در این مراکز لوکس و مجلل بی‌شک تجربه‌ای تکرار نشدنی برایتان خواهد بود.

برترین مراکز خرید استانبول عبارت‌اند از: اوپتیموم اوتلت Optimum Outlet، مرکز خرید اولیویوم Olivium، استارسیتی اوتلت سنتر Starcity Outlet Center، لونت بازار Levent Bazar و مرکز خرید کروسل Carousel Mall Istanbul، ایستینیه پارک، مرکز خرید زورلو، مرکز خرید فروم، مرکز خرید جواهر و…

جاذبه‌های دیدنی و تاریخی

آنتالیا

درست است که بسیاری از گردشگران به دلیل وجود سواحل مدیترانه‌ای زیبا عازم آنتالیا می‌شوند ولی جاذبه‌های تاریخی بسیاری هم در این شهر در انتظار مسافران هستند. شهر باعظمت و باستانی پرگه، منطقه توریستی سیده، شهر باستانی آسپندوس ( از قدیمی‌ترین آمفی‌تئاترها)، آبشارهای دودن، خانه و موزه آتاتورک، موزه باستان‌شناسی آنتالیا، آبشار کورسونلو، آکواریوم آنتالیا، شهر قدیم کالیچی و موزه اسباب‌بازی و… تنها چند مورد از اماکن دیدنی در تور آنتالیا هستند.

کوش آداسی

شهر بندری کوش آداسی علاوه بر سواحل زیبایی که دارد جاذبه‌های تاریخی و تفریحی متنوعی هم در خود جای داده است و همین ویژگی منحصربه‌فرد قیمت تور کوش آداسی را متمایز می‌کند. شهر قدیمی پریِنه (Priene)، جزیره کبوتر، ساحل کادینلار دنیزی، روستای تماشایی گرازلی (Kirazli)، مسجد مرادپاشا، دروازه هادریان، شهر میلتوس (Miletus) و بناهای باستانی دیدیما (Didyma)  از جمله معروفترین جاذبه های توریستی در تور کوش آداسی ترکیه هستند.

استانبول

استانبول جزو شهرهای بزرگ و مهم جهان است و دیدنی‌های زیادی در خود دارد. عظمت تاریخ ترکیه به‌خوبی در بناهای زیبای این شهر قابل‌ مشاهده می‌باشد. مطمئن باشید که با یک‌بار سفر با تور استانبول نمی‌توانید از تمام جاذبه‌های آن دیدن کنید. پس نیاز دارید قبل از خرید تور استانبول، جاذبه های توریستی مورد علاقه تان را انتخاب کنید تا دچار کمبود زمان در سفر نشوید.

برترین جاذبه های توریستی شهر استانبول عبارت‌اند از مسجد ایاصوفیه، قصر توپکاپی، برج گالاتا (Galata Tower)، مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی، کاخ دلمه باغچه، آب‌انبار باسیلیکا (Basilica Cistern)، موزه باستان‌شناسی، مسجد سلیمانیه، بازار بزرگ استانبول، خیابان استقلال و میدان تکسیم.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5