تاریخچه فشرده بیت‌تورنت

33

آیا می‌دانستید که بیت‌تورنت BitTorrent مسئول 27 تا 55 درصد ترافیک اینترنت است؟ آیا می‌دانستید که 45 تا 78 درصد ترافیک تبادل پایاپای فایل‌ها یا P2P را بیت‌تورنت می‌سازد؟

در آوریل سال 2001، یک برنامه‌نویس آمریکایی به نام «برم کوهن» Bram Cohen پروتکل بیت‌تورنت را طراحی کرد. این عضو سابق تیم المپیاد ریاضی آمریکا که تصور می‌رود مبتلا به سندرم Asperger باشد، از کندی دانلود سرویس‌های P2P آن زمان، خسته شده بود. او در نظر داشت که شیوه‌ای تازه برای اشتراک فایل‌ها پیدا کند.

در سایر برنامه‌های P2P، وقتی کاربری فایلی را دانلود می‌کند، منبع دانلود او محدود به فایل تنها یک کاربر دیگر است و بنابراین سرعت دانلود محدود به به سرعت اینترنت شخص دارنده فایل می‌شود.

اما بیت‌تورنت اجازه می‌دهد که یک فایل از کاربران مختلف دانلود شود. در شیوه تبادل فایل بیت‌تورنت، کاربرانی که یک فایل را دارند، اصطلاحا seeder خوانده می‌شوند. وقتی کسی یک فایل را دانلود می‌کند به طور همزمان تکه‌های مختلف فایل را از این seederها می‌گیرد.

نسخه بتای بیت‌تورنت در تابستان 2001، منتشر شد. اما استفاده گسترده از بیت‌تورنت بلافاصله رایج نشد. کوهن برای اینکه بتواند به صورت همگانی بیت‌تورنت را مورد آزمایش قرار بدهد، مجبور شد، کاربران را با فایل‌های مستهجن تطمیع کند تا تشویق شوند این پروتکل ناشناخته را آزمایش کنند!

در تابستان سال 2004، کوهن یک شرکت پنج نفری را اداره می‌کرد که کارش ایجاد یک موتور جستجو برای فایل‌های بیت‌تورنت بود. از زمان ایجاد این موتور جستجو، بیت‌تورنت بسیار محبوب شد و این مطلب، اصلا تصادفی نبود.

برم کوهن

به زودی سایت‌هایی که اجازه می‌دادند کاربران به آسانی به فایل‌های مورد نظرشان در بیت‌تورنت برسند، بسیار محبوب و پربازدید شدند:

Pirate Bay، در سپتامبر آن سال نزدیک به 7 میلیون مرور صفحه و بیش از دو میلیون بازدیدکننده داشت که این ترافیک آن را مبدل یه یکصد و نهمین سایت محبوب اینترنت می‌کرد. سایت Mininova.org هم در همان بازه زمانی پنج میلیون و ششصد مرور صفحه و یک و نیم میلیون بازیددکننده داشت و یکصد و هشتمین سایت محبوب اینترنتی بود. Torrntz، هم بیش از دو میلیون و دویست مرور صفحه و نزدیک به یک میلیون بازدیدکننده داشت.

Isohunt هم ادعا می‌کرد که 9857 ترابایت فایل در این مدت به اشتراک گذاشته است!

البته سایت‌های از این دست که اجازه رصد و جستجوی فایل‌ها را از بیت‌تورنت می‌داندند، به زودی هدف حمله شرکت‌های تهیه و پخش فیلم، ویدئو و موسیقی قرار گرفتند، چرا که بیت‌تورنت دانلود موسیقی و فیلم و شوها و سریال‌های تلویزیونی را بدون رعایت کپی‌رایت و به صورت غیرقانونی بسیار آسان می‌کرد. Pirate Bay در سوئد دادگاهی شد و به خاطر تشویق دیگران به تخلف از کپی‌رایت مجرم شناخته شد. اما مدیران Pirate Bay در مقام دفاع اینگونه استدلال کردند که سایتشان تنها یک رصدکننده فایل‌های بیت‌تورنتی است و از سایتشان هم برای اشتراک فایل به صورت قانونی و هم غیرقانونی می‌توان استفاده کرد و هیچ مسئولیتی متوجه آنها نیست. آنها گفتند که سایتشان تنها مجرای ارتباطی برای اشتارک فایل‌ بین seederها و دانلودکننده‌ها فراهم می‌سازد.

سرانجام هر یک از 4 مدیر این سایت محکوم به پرداخت 3.5 میلیون دلار به خاطر نقض کپی‌رایت شدند. وکیل مدافع یکی از مدیران Pirate Bay بعد از رأی دادگاه گفت که محکومیتی موکلش برای جرایمی که دیگران انجام داده‌اند، قابل درک نیست!

بسیاری از کاربران واهمه دارند که استفاده از بیت‌تورنت به عنوان ابزاری برای دانلود غیرقانونی فایل‌ها، در نهایت این پروتکل مبتکرانه را دچار مشکل کند. حتی همین حالا هم بعضی‌ از ISPها و شبکه‌های پروتکل بیت‌تورنت را بلاک کرده‌اند. علاوه بر مسئله نقض کپی‌رایت، مصرف زیاد پهنای باند، دلیل دیگر آنها برای چنین اقدامی است.

البته شرکت‌هایی هم هستند که از بیت‌تورنت استفاده‌های جالب می‌کنند. مثلا نویسندگان بازی وارکرافت، وقتی می‌خواستند نسخه بتای آن را در اختیار تست‌کننده‌ها قرار دهند، چندین گزینه برای انتشار نسخه بتای آن داشتند که در نهایت ترجیح دادند از برنامه Blizzard که از فناوری بیت‌تورنت استفاده می‌کند، استفاده کنند.

شرکت‌هایی مانند Valve و Blizzard که به صورت آنلاین ویدئوگیم پخش می‌کنند، راهی قانونی برای استفاده از بیت‌تورنت برای منتفع شدن کاربران یافته‌اند.

به موازات افزایش استفاده از بیت‌تورنت،  تصمیم‌گیری مدیران شبکه‌ها برای در مورد بلاک کردن یا نکردن بیت‌تورنت، دشوارتر می‌شود.

منبع اصلی من برای نوشتن این پست اینجا بود، اما اگر می‌خواهید با تاریخچه بیت‌تورنت بیشتر آشنا شوید، اینجا را ببینید.

توییتر برم کوهن را از اینجا دنبال کنید.

راستی شما در حال حاضر بیت‌تورنت را ترجیح می‌دهید یا مثلا دانلود از سایت‌های اشتراک فایلی مثل رپیدشیر یا مگاآپلود را؟ آیا ISP شما بیت‌تورنت را بلاک کرده است؟ ماهانه چقدر فایل از بیت‌تورنت دانلود می‌کنید؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
33 نظرات
  1. Reza می گوید

    من در حال حاضر از سایت های به اشتراک گذاری استفاده میکنم اما به نظرم تورنت در بیشتر موارد بهتر است. مثلا اکثر فایل ها زود از روی سرور سایت ها پاک میشن، به همین خاطر پیدا کردن فایل های کمی قدیمی تر نسبتا مشکل است.
    البته دلیل اینکه از تورنت استفاده نمیکنم اینه که یکی دو بار از ISP برایم ایمیل در مورد نقض کپی رایت اومده.

  2. بردیا می گوید

    من همیشه عاشق به اشتراک گذاشتن منابعم بودم(موسیقی و کتاب)
    چون سایتهایی مثل رپیدشیر و … سرچ انجین های خوبی ندارند از وقتی که با تورنت آشنا شدم اونو به بقیه ترجیح دادم.
    فکر بدون تورنت بودن، دیوونم میکنه.

  3. حسن می گوید

    به جرات میتونم بگم توی زمینه وبلاگ جزو 3 تای اول کشور هستین

    احسنت به شما با این مطالب پربار و عالی تون

    ممنون

  4. رضا می گوید

    من به شخصه فقط توی مواردی که فایلی رو روی سایت های اشتراک گذاری پیدا نکنم از تورنت استفاده میکنم .
    چون معمولا چیزایی که می خوام سید های کمی دارن و متقابلن سرعتشون خیلی پایینه

  5. مسعود می گوید

    من در دوران خدمت مقدس سربازی دقیقاً ۴۵۰ گیگ در طی سیزده ماه دانلود کردم… و الان هم روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ مگابایت دانلود میکنم… البته از یوتورنت بعنوان نرم افزار استفاده میکنم… خدابیامرز سایت mininova وخیلی دوست داشتم چون توش هیچ گونه پ.و.ر.ن.و گرافی نداشت و دسته بندیهاش خیلی خوب بود… راست به سایت demonoid اشاره ای نشد که خداییش خیلی کارش درسته… در کل خدا پدر همشون رو بیامرزه… اگه نبودند ما هنوز داشتیم با بدبختی کریس دی برگ گوش میدادیم و در چشم باد سریال محبوبمون بود… کلی سوراخ های آرشیومان را پرنمودند

  6. مجتبي می گوید

    سلام .
    خوشحال میشم سر بزنی . واسه ما افتخار واسه شما دردسر . چاییمونم که یه کهنه دمه تازه جوششو داریم . منتظرتم . یا حق

  7. مسيح می گوید

    من یک ماه اکانت رپیدشیر گرفتم ولی واقعاً قابل مقایسه با تورنت نیست چون محتوای فایل ها معلوم نیست ! چند تا فایل فکه گرفتم دوباره رفتم سراغ تورنت. انصافاً نظم فایل های تورنت بی نظیره …

  8. آی‌سهیل می گوید

    سلام;
    راستش من خیلی دانلود می‌کنم مخصوصاً از تورنت. اگه بخوام یه حجم تعیین کنم، شاید بیش از 30گیگ در ماه.
    این قسمت تورنت برام جالب هستش که سرعت دریافت تورنت من بیشتر از سرعت دریافت از FTP هستش! و این خیلی برام جذابه 🙂

  9. امیرگنو می گوید

    واقعا جالب و جذاب نوشتید
    ممنون

  10. سینا می گوید

    از یو تورنت استفاده میکنم و به شدت ترجیحش میدم به رپیدشیر و اینا. اگر بشه فایل تورنت مطمئن پیدا کرد که توش malware وجود نداشته باشه، به نظر من بهترین راه دانلودِ فیلم و سریال و موزیکه 🙂
    ISP خوشبختانه بلوکه نکرده و به راحتی دانلود میکنم! مصرفم پایینه! شاید هر ماه حدود ۶۰۰-۷۰۰ مگابایت …

  11. محمد می گوید

    من شدیدا از بیت تورنت استفاده می کنم. تو خونه، تو دانشگاه، همه جا!

    توی دانشگاه البته تورنت به تنهایی جواب نمیده چون اونجا خیلی از پورت ها را فیلتر می کنن و تورنت حسابی کند می شه. در عوض من یک سرور مجازی تو آمریکا خریدم که اونجا تورنت رو دانلود می کنم، از روی اون دانلود رو انجام می دم.

    خیلی از آی اس پی ها تو ایران هم در طول روز تدابیری اعمال می کنند که تورنت کند میشه ولی معمولا شبها درست کار میکنه.

    ضمنا اینکه «در سایر برنامه‌های P2P، وقتی کاربری فایلی را دانلود می‌کند، منبع دانلود او محدود به فایل تنها یک کاربر دیگر است» کاملا غلطه. پیشنهاد می کنم اون رو اصلاح کنید. تقریبا توی تمام شبکه‌های p2p از چندین منبع بطور همزمان استفاده می شه. چیزی که سرعت تورنت رو بیشتر می کنه معمولا دلایل دیگه‌ای مثل بیشتر بودن کاربرها می کنه.

    و بهترین مثال از کاربردهای قانونی تورنت لینوکس هست. بیشتر توزیع کننده‌های لینوکس اون رو از طریق تورنت توزیع می کنند (بعضی توزیع های لینوکس هم فقط تورنت دارند). من خودم چند روز پیش نسخه جدید اوبونتو رو از تورنت دانلود کردم.

    حسابشو بکنید مایکروسافت افتخار می کنه که از ویندوز (نسخه آزمایشی) از رو سرورش دانلود کردن سروراش دیگه جواب نمیده! یکی نیست بگه خوب دندتون نرم! برید مثل لینوکسی ها از تورنت استفاده کنید …. (-؛

  12. شلیل می گوید

    خوش بختانه دیگه به این گیر نداده اند و ای اس پی آن را بلاک نکرده . تقریبن ماهی ۱۵ گیگ دانلود دارم البته با یو تورنت.
    خیلی بهتر از سایت های اشتراک گذاری است . تقریبن هر چیزی می شود پیدا کرد. مدیریت دانلود هم خیلی راحت انجام میشود . خلاصه نعمتی است برای ما

  13. مهدی می گوید

    من چندسالی می شه با بیت تورنت آشنا شدم. به طور گسترده هم ازش استفاده می کنم. موفق شدم در چند ماه گذشته طرز کارش رو به خواهرم هم یاد بدم که دیگه استاد شده و هر روز فیلم از موتورهای جستجوی تورنت، فایل تورنت رو می گیره و دانلود می کنه. بهترین نرم افزارهایی که در این مدت ازشون استفاده کردم اینها بودن:
    برای ویندوز قوی تر و ساده تر از uTorrent هیچی ندیدم. Vuzeخیلی جذابه اما در نبرد با سادگی uTorrentشکست می خوره!
    تو اوبونتو هم از Transmission و فعلا از Deluge که مشابه uTorrent هست استفاده می کنم.

  14. yahya می گوید

    سلام
    من تو هر ماه تقریبن حدود ۵-۶ گیگ دانلود میکنم که حدود ۴ گیگش رو از تورنت می گیرم
    البته از نرم افزار یوتورنت استفاده میکنم که خیلی کار کردن باهاش راحته
    حتمن تا چند سال دیگه تورنت خیلی همه گیر میشه
    پاینده باشید

  15. شهرام می گوید

    دکتر عزیز ممنون از پست عالی شما
    فکر کنم منظور شما سایت mininova است که minrova اشاره شده است

  16. سینا می گوید

    من روزانه تا یک گیگ از طریق میوتورنت دانلود دارم که اکثراَ فیلم های جدید و انیمیشن هستش ولی خیلی وقتها بعضی از برنامه ها و توزیع های لینوکس یا مک رو از طریق تورنت دانلود می کنم. واقعا جذاب و بی نظیره چون همه کارا به صورت اتوماتیک سر ساعتی که واسه برنامه معین کردم انجام میشه . در مورد ایسپ هم بگم که اگه میخواستن پورت یا پروتکلی رو محدود کنن مطمئناَ سراغ جای دیگه ای می رفتم.تا الان بیشتر از 400 گیگ دانلود داشتم . بیشتر از سایت mininova و Isohunt استفاده میکنم.

  17. عرفان می گوید

    سلام. و ممنون.
    تورنت، نرم افزار محبوب دل هاست!
    من حدود یک و نیم ترابایت مستند در همه‌ی زمینه‌ها از تورنت دانلود کردم. منبع اصلی تورنت‌های مستند، فورِم mvgroup.com است که خدا بنیانگذارش را بیامرزاد.
    جالب این‌جاست که آی.اس.پی من، امسال حاضر نشد برای کل سال آینده به من اینترنت بفروشد، به‌ویژه بعد از این‌که متوجه مورد عجیب من شدند.
    یکی از بهترین نمونه‌هایی که فکرمی‌کنم مثال‌زدنی باشد، مورد دانلود لینوکس اوبنتو توسط تورنت باشد که پیشنهاد سایت اوبنتو بود.
    مورد عجیب دیگر مربوط به یکی از دفعاتی بود که کوسه‌ماهی کابل اینترنت کل کشور را کلف‌زده‌بود و من و یک «پیر» دیگر که در ایران بود، بدون این‌که با پیرها و سیدهای دیگر ارتباط داشته‌باشیم، دوتایی مشغول ردوبدل‌کردن تکه‌های یک فیلم با هم بودیم.

  18. حمیدرضا می گوید

    من از وقتی که اکانت unlimited ADSLگرفتم تمام مدت روز یو تورنتم داره دانلود می کنه و حدودا در روز 1 گیگ دانلود دارم و حدود 1.5 گیگ کلا data transfer در روز.ویژگی resume تورنت فکر می کنم مهمترین دلیل موفقیت تورنت بوده.چیزی که IDM هم خیلی باهاش مشکل داره.البته جدا از اشتراک گذاری عالیش عرض کردم.
    فقط در صورتیکه یک فایل خوب روی یه FTP با سرعت بالا پیدا کنم از IDM استفاده می کنم و البته هرگز Pause رو نمیزنم!!
    از سایت های اشتراک گذاری مثل رپیدشر هم متنفرم.بنظرم قیمت اکانت پرمیوم خیلی بالایی دارن که به جیب من نمی خوره و دردسر خرید هم داره،و البته دوباره مشکل Resume!فقط اگه مجبور بشم میرم سراغشون،اونم واسه فایل های کم حجم.چون با یه وقفه ی کوچیک تو انتقال داده ها،هر چی دانلود کردین رو باید بندازین دور!کلا اکانت مجانیشون هزار و یک ایراد داره!

  19. اردلان می گوید

    سلام دکتر عزیز
    امیدوارم حالتون خوب باشه
    من به شخصه شاید ماهیانه بالای ۶۰-۷۰ گیگ از تورنت دانلود میکنم و همینطور خیلی وقته از سرویس بیت تورنت استفاده میکنم البته از رپیدشر و مگا آپلود هم استفاده میکنم و ازشون اکانت دارم
    خدا رو شکر ISPبیت تورنت رو بلاک نکرده!

    شما رو به دیدن دو عکس دعوت میکنم:
    http://wrestleshare.net/images/91531274246723468128.jpg
    http://wrestleshare.net/images/98196944672876601555.jpg

  20. ahmad fallah می گوید

    سلام دوست عزیزم
    آرزو دارم از لحظات زندگیت بهترین استفاده رو بکنی و روزهای پرباری را در پیش رو داشته باشید .
    (…)

  21. محمد می گوید

    سلام

    تورنت بی نظیره.درود بر روش های غیر قانونی .اگر من بخواهم تمام این حجمی که از تورنت دانلود میکنم را قانونی بخرم درآمد از در ‎آ‎م‎د ماهیانه ام بیشتر میشه.‎ ‎‎‎

  22. فرشید می گوید

    من ۳ سالی هست که از تورنت استفاده میکنم. سرعت اینترنتم ۲ مگ هستش. با تورنت شب کار هستم. چون از ساعت ۱ بامداد تا ۶ صبح استفاده از اینترنت برای ISP من رایگانه، برنامه ریزی میکنم که سیستم بین این ساعات روشن بشه و شروع کنه به دانلود و سر صبح هم خاموش بشه. تقریباً هر شب ۱.۵ تا ۲ گیگ دانلود رو دارم. اغلب سریال و فیلم و گاهاً برنامه ها کاربردی سنگین رو با تورنت دانلود میکنم. گاهی وقتها هم پیدا کردن نرم افزار ها به همراه کرک و سریال توی تورنت خیلی راحتتره. از رپیدشیر و سایت هایی از این قبیل که برای کاربران Free محدودیت های خاص خودشون رو اعمال میکنند استفاده چندانی نمیکنم. بیشتر اونچیزی رو هم که لازم داشتم رو با سیدها بالا پیدا کردم و دانلود کردم. توی سایت ها Piratebay و Demonoid رو بیشتر استفاده میکنم. البته Mininova هم یه زمانی خیلی کاربرد داشت و به خاطر مسائل حقوقی ناقصش کردن.
    واقعاً شکل گیری تورنت برای کاربران اینترنت مخصوصاً ایرانیها که از بلاک شدن های بی مورد در عذابند خیلی ضرورت داشت.  

  23. خاموش می گوید


    از نوشته هات بسیار لذت می برم! بسیار! ممنون که دانسته هایت را با ما شریک می شوی!

  24. مهسا می گوید

    سلام ،من اتریش زندگی می کنم .اینجا که در دانشگاه ممنوع هست استفاده از تورنت.و کلا shareکردنش هم مثل اینکه پیگیری قانونی داره.

  25. Raha می گوید

    با سلام وسپاس،
    راستش من زیاد از تورنت استفاده نمیکنم چون میترسم اطلاعات شخصیم دزدیده بشه!
    یه بار خودم با استفاده از یکی از این برنامه ها موزیک ایرانی سرچ کردم و برای امتحان ، یکی از آی پی ها رو هاردشو سرچ کردم و دیدم به چه راحتی میشه عکسهای خانودگی و هر چیز دیگشو گرفت!
    البته بلافاصله اون عکسها وبرنامه رو با هم پاک کردم،آیا درست نمیگم؟

  26. تورنت فید می گوید

    اینم فید تورنتی ما ..
    http://feeds.feedburner.com/persianblog/تورنت
    بیشتر تورنت های مستند و علمی و گاهی هم سریال

  27. تورنت فید می گوید

    http://feeds.feedburner.com/persianblog/torrent

    اوپس. لینک درست اینه . هم اکنون مشترک شوید.

  28. Pooria می گوید

    من داتک دارم و در ۱۴ ماه گذشته، تقریباً ۵۰۰ گیگابایت فیلم دانلود کرده م از تورنت و ۳۰۰ گیگ هم آپلود. تازه، اصلاً هم حریص نبودم و خیلی از ساعات شبانه روز، دانلودم قطع بود

    :))

  29. مهیب می گوید

    مطمئناً تورنت رو خیلی بیشتر از رپید شیر و مگا آپلود و … ترجیح می دم .

  30. Alinn می گوید

    سلام
    ممنون چیزهای جدید یاد گرفتم. 🙂
    فکر نکنم به غیر از یه عالمه توزیع های لینوکس و مخلفات لینوکسی چیز دیگه ای با تورنت دانلود کرده باشم .

  31. محمد می گوید

    ببین یه ایده ی خوب چه میکنه
    من که خودم بابای تورنتو با فارس کیدز رو در آوردم شبانه روز دارم دانلود میکنم با این 128 گیگ ها گیگ در ماه دانلود میکنم
    اگر هم به چیزای ادبی علاقه مندید به بلاگم سر بزنید

  32. هستی می گوید

    من متاسفانه بلد نیستم با ابن نرم افزار کار کنم. تازه میو تورنت نصب کردم. و سرعت اینترنتم 128 هست. میخوام فیلم دانلود کنم اما سرچ تورنت رو بلد نیستم. آیا درسته که نرم افزار تورنت امکان سرقت اطلاعاتت رو بالا میبره؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5