دوربینی که برای بزرگ‌ترین ساختمان کروی دنیا در لاس وگاس فیلم می‌گیرد، چه دوربینی است؟

0

ساختمان کروی لاوس وگاس در مدت کوتاهی شهرت بسیار زیادی پیدا کرده و ما در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم که وقتی تماشاگران در درون آن ویدئوهای هیجان‌انگیز و بسیار باکیفیتی می‌بینید، چقدر هیجان زده می‌شوند.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که این ویدئوها چطور گرفته می‌شوند؟

دارن آرنوفسکی -کارگردان مشهور- می‌گوید برای این کار از دوربین 18K Sphere استفاده می‌شود و برای کار با این دوربین نیاز به 12 نفر است!

ساختمان موسیقی و سرگرمی Sphere در ماه سپتامبر در لاس وگاس افتتاح شد. این ساختمان نمایش، بالاترین وضوح ویدئویی در دنیا را دارد و محتوای آن با استفاده از یک دوربین سینمای پیشرفته 18K ضبط می‌شود.

دارن آرونوفسکی از دوربین فوق‌العاده‌ای برای ساخت فیلم جدیدش، کارت پستال از زمین Postcard From Earth، استفاده کرد که اکنون در Sphere در حال پخش است. فیلم جدید آرنوفسکی یک «معجزه فنی» محسوب می‌شود.

آرونوفسکی در یک حضور اخیر در شوی تلویزیونی Late Night With Seth Meyers، درباره فیلم کارت پستال از زمین، اطلاعاتی در مورد پشت صحنه فیلم داده است. از جمله جزئیات جالبی که آرونوفسکی در مورد آن صحبت می کند این است که دوربین 18K که او استفاده می‌کند به حدود 12 نفر برای کار نیاز دارد. آنها به جابجایی دوربین و پیشگیری از گرم شدن بیش از حد آن کمک می‌کنند.

فیلم آرونوفسکی با رزولوشن 18K در Sphere با سرعت 60 فریم بر ثانیه، بیش از دو برابر سرعت فیلم معمولی 24p، در Sphere پخش می‌شود و حجم آن حدود نیم پتابایت یا حدود 500 ترابایت است. آرونوفسکی توضیح داده که این فیلم حدود 32 گیگابایت داده در ثانیه یا نزدیک به 2000 گیگابایت در دقیقه دیتا دارد!

فراتر از چالش‌های فنی، کار با فناوری‌ای ناآشنا، چالش‌های هنری را نیز به بار می‌آورد. آرنوفسکی در شرایطی روی این فیلم کار می‌کرد که ساختمان Sphere را تا آگوست، یعنی یک ماه قبل از افتتاح، اصلا ندیده بود.

واهمه دیگر او عکس العمل تماشاگران بود که این ترس با دیدن هیجان آنها برطرف شد. او از تعبیر افتادن فک تماشاگران روی زمین استفاده می‌کند! همه خیره شده بودند و به مکان‌های مختلف روی صفحه نمایش اشاره می‌کردند.

ما داریم در مورد یک صفحه نمایش با مساحت 160000 فوت مربع معادل 864 متر مربع با وضوحی بیش از 80 برابر بیشتر از یک تلویزیون با کیفیت بالا صجبت می‌کنیم.

تقریباً 17500 نفر و در شرایطی تا 20000 نفر می‌توانند در ویدئوی مخصوص غوطه‌ور شوند و لذت ببرند.

این دوربین 18K موسوم به Big Sky ، دارای یک سنسور 316 مگاپیکسلی HDR در اندازه سه در سه اینچ است. این افزایش وضوح 40 برابری نسبت به دوربین های 4K است.

آرونوفسکی تنها فیلمساز با استعدادی نخواهد بود که این دوربین را به دست می‌آورد، و دیدن اینکه چگونه هنرمندان تجسمی از دوربین و مکان بی‌نظیر Sphere استفاده می‌کنند، باورنکردنی خواهد بود. کارت پستال از زمین به مدت دو سال به طور انحصاری در Sphere پخش خواهد شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

عکس های رنگی مردم «عادی» در دوران استالین که توسط یک دیپلمات آمریکایی که به دلیل جاسوسی اخراج شد،…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.