کتاب معجزه شکرگزاری – قسمت دهم

6

کتاب معجزه شکرگزاری
نوشته «راندا برن»
مترجم: وامق عسکری
ویراستار: «غلامحسین سالمی»
نشر صدای معاصر

روز هفدهم :
راهکار افزایش درآمد

در جهان هستی، هیچ رویداد اتفاقی یا حادثه‌ای وجود ندارد. هیچ اتفاقی نمی‌افتد مگر آنکه اراده‌ی کسی بر رخ دادنِ آن قرار گیرد.
ویلیام بورو (1914 – 1997)
شاعر و نویسنده

هنگامی که شما نیروی قدرشناسی را به سوی یک موقعیت منفی هدایت می‌کنید، موقعیت جدیدی ایجاد می‌شود که شرایط پیشین را از بین می‌برد. به این معنا که وقتی شما خود را به جایی برسانید که برای پول شکرگزار باشید نه آن‌که نداشتن پول را احساس کنید، شرایط جدیدی برای‌تان ایجاد می‌شود که کمبود پول را از بین می‌برد و به صورت شگفت‌انگیزی آن را با پول بیشتری جایگزین می‌کند.

هر احساس بدی درباره‌ی پول، آن را از شما دورتر می‌کند و میزان پول را در زندگی‌تان کاهش می‌دهد و هر بار که این احساس را داشته باشید، مقدار پول را کمتر می‌کنید. اگر درخصوص پول احساساتی مانند حسادت، نارضایتی، نگرانی و ترس داشته باشید، هیچ‌وقت نمی‌توانید پول بیشتری به دست آورید. قانون جذب می‌گوید هر چیزی مشابه خود را جذب می‌کند، بنابراین اگر شما از نداشتن پول احساس نارضایتی کنید، با به دست نیاوردن پول کافی، نارضایتی‌تان بیشتر می‌شود. اگر نسبت به پولی که دریافت می‌کنید، نگران باشید، شرایط‌تان به سمت و سوی افزایش نگرانی تغییر جهت می‌دهد. اگر نسبت به پولی که دریافت می‌کنید، بیمناک باشید، شرایط‌تان به جانب افزایش بیمناکی تغییر جهت خواهد داد.

هر چه قدر هم که سخت به نظر برسد، شما باید شرایط پولیِ فعلی یا کمبود مالیِ خود را فراموش کنید و شکرگزاری، راه تضمین شده‌ای برای آن است. شما نمی‌توانید برای پول، شکرگزار و در عین حال ناراضی هم باشید. همچنین نمی‌توانید با داشتن افکار شکرگزارانه نسبت به پول و در عین حال نسبت به آن نگران هم باشید، و نیز نمی‌توانید با داشتن افکار شکرگزارانه در عین حال نسبت به آن بیمناک هم باشید. هنگام شکرگزاری و قدرشناس بودن برای پول، نه تنها روند احساسات و افکار منفی‌ای را که پول را از شما دور می‌سازد متوقف می‌کنید، بلکه کاری انجام می‌دهید که پول بیشتری به سوی‌تان می‌آورد.

شما تاکنون قدرشناسی را برای پولی که گرفته‌اید و دریافت می‌کنید و خواهید گرفت، تمرین کرده‌اید. بنابراین، پیش از استفاده از نیروی شگفت شکرگزاری برای پولی که می‌خواهید، باید راه‌ها و مسیرهایی را بررسی کنید که به زندگیِ شما پول و ثروت می‌آورد. در حقیقت هنگامی که، پول و ثروت‌تان افزایش می‌یابد، اگر شکرگزاری نکنید، در روند روی آوردن جریان نعمت به سوی خویشتن سنگ انداخته‌اید.

پول می‌تواند به شکل دریافت غیرمنتظره‌ی یک چک، افزایش حقوق، برنده شدن در قرعه کشیِ بانک‌ها، تخفیف مالیاتی، یا رسیدن غیرمنتظره به صورت هدیه از کسی به سوی شما بیاید. همچنین زمانی که می‌خواهید غذا یا قهوه یا چای بخرید و کس دیگری صورتحساب را می‌پردازد، یا وقتی که می‌خواهید چیزی بخرید و متوجه می‌شوید که به آن تخفیف تعلق گرفته است و یا هنگامی که کسی به شما هدیه‌ای می‌دهد که آن را لازم داشتید، پول‌تان افزایش می‌یابد. نتیجه‌ی پایانیِ هر کدام از این موارد و رخدادها، داشتن پول بیشتر است. پس هرگاه که چنین شرایطی پیش می‌آید از خودتان بپرسید: آیا این جریان به آن معناست که من پول بیشتری دارم؟ چراکه اگر این چنین باشد، شما باید نسبت به آن احساس قدرشناسی داشته باشید.

اگر قصد خرید وسیله‌ای را دارید و در این‌باره با دوستی صحبت می‌کنید و او به شما پیشنهاد استفاده از همان وسیله را می‌دهد که خودش به هر دلیلی از آن استفاده نمی‌کند، و یا وقتی قصد رفتن به سفر دارید و تسهیلات سفر و یا تخفیف دریافت می‌کنید، یا مؤسسه‌ی وام‌دهنده نرخ بهره‌ی خود را کاهش می‌دهد، یا سرویس‌دهنده‌تان به شما بسته‌ی خدماتیِ بهتری را پیشنهاد می‌دهد، پول شما در اثر ذخیره‌سازیِ داشته‌تان افزایش یافته است. فهمیدید که راه‌های دریافت پول چقدر نامحدود است؟

بی‌تردید شما پیشتر بعضی از آنها را تجربه کرده‌اید، اگر که همان زمان، متوجه آن شده یا نشده باشید، به هر حال اتفاق افتاده چراکه آنها را به سوی خود جلب کرده‌اید. اما زمانی که شکرگزاری راه و روش شما در زندگی باشد، بیشتر در موقعیت‌های مناسب قرار می‌گیرید. بسیاری افراد آن را خوش شانسی قلمداد می‌کنند، ولی این به هیچ وجه خوش‌شانسی نیست، این یک قانون جهانی است.

هر شرایطی که منجر به دریافت پول بیشتری یا آمدن چیزی که پولی برای آن خرج شده، به سوی‌تان می‌شود، نتیجه‌ی قدرشناسیِ شماست. شما بی‌تردید احساس خوبی خواهید داشت اگر بدانید که این خودتان بودید که این کار را انجام دادید، و وقتی شادی‌تان را با قدرشناسی همراه می‌کنید، آن وقت یک نیروی مغناطیسیِ واقعی را در اختیار خواهید داشت که باعث می‌شود هر لحظه فراوانیِ بیشتری به سوی شما جذب شود.

چندین سال پیش هنگامی که من به آمریکا رسیدم، دو چمدان داشتم. بنابراین با کامپیوترم در یک آپارتمان تقریباً خالی کار می‌کردم. از آنجاکه اتومبیل نداشتم، پیاده، این طرف و آن طرف می‌رفتم. ولی برای همه چیز شکرگزار بودم. برای بودنم در آمریکا، برای کاری که انجام می‌دادم، برای آپارتمان خالی‌یی که در آن زندگی می‌کردم و با همان چهار بشقاب و قاشق و چنگالی که در آن داشتم، شکرگزار بودم. خوشحال بودم که می‌توانستم پیاده به این طرف و آن طرف بروم و اینکه از خدمات تاکسی‌ها در خیابان استفاده کنم. سپس اتفاق عجیبی رُخ داد، یک نفر که او را می‌شناختم، تصمیم گرفت تا برای مدت چند ماه به من یک ماشین و یک راننده هدیه بدهد. به غیر از کامپیوترم، تنها با چند وسیله‌ی لازم برای زنده ماندن زندگی می‌کردم ولی اکنون، به طور غیرمنتظره‌ای یک اتومبیل و یک راننده داشتم. از آنجاکه من بسیار قدرشناس ‌بودم، پس به من بیشتر داده شد و این دقیقاً همانطور است که معجزه با شکرگزاری اتفاق می‌افتد.

تمرین امروز برای پولی که می‌خواهید داشته باشید، برای کسان زیادی نتایج بسیار خوبی به بار آورده است. در پایان این تمرین شما یک چک سفید امضا از بانک قدرشناسیِ‌ جهانی دریافت خواهید کرد و آن چک را به نام خود خواهید نوشت. میزان پولی را که می‌خواهید دریافت کنید به همراه اسم و تاریخ امروز را در آن وارد کنید. برای پولی که می‌خواهید کاری با آن انجام دهید یک مقدار خاص بنویسید، زیرا در صورتی که بدانید پول را برای چه می‌خواهید بیشتر برای آن احساس قدرشناسی خواهید کرد. پول وسیله‌ای است برای آنچه که می‌خواهید، ولی هدف نهایی نیست، بنابراین اگر که فقط به پول فکر کنید نمی‌توانید به اندازه‌ی کافی قدرشناس باشید. وقتی شما آنچه را که به راستی می‌خواهید تصور کنید، یا کاری را که واقعاً می‌خواهید انجام دهید درنظر بگیرید، بی‌شک احساس قدرشناسیِ بیشتری خواهید داشت تا اینکه تنها برای پول سپاسگزار باشید. شما می‌توانید طرح چک بانک شکرگزاری را به هر تعداد که بخواهید از سایت: www.thesecret.tv/magiccheck دریافت کنید.

اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید در آغاز برای چک اول‌تان مبلغ کمتری بنویسید و وقتی آن را دریافت کردید، می‌توانید برای چک‌های بعدی مقادیر بیشتری بنویسید. فایده‌ی شروع با مقادیر کمتر آن است که هنگام دریافت آن، خواهید دانست که شما این کار را انجام دادید و دقیقاً درخواهید یافت که شکرگزاری کار خودش را کرده است و قدرشناسی و شادی‌ای که در اثر آن احساس می‌کنید، باعث می‌شودکه برای مبالغ بیشتر هم به این کار ایمان بیاورید.

وقتی جزییات را در چک نوشتید، آن را در دست خود بگیرید و به چیز به‌خصوصی فکر کنید که پول را برای آن می‌خواهید. تصویری در ذهن خود بسازید و خود را در حالی تصور کنید که با استفاده از آن پول در حال تهیه‌ی آن هستید و تا آنجا که می‌توانید برای آن هیجان‌زده و شکرگزار شوید.

شاید شما پول را برای خرید یک جفت کفش جدید، یک کامپیوتر یا یک تخت تازه بخواهید، بنابراین خود را در حالی تصور کنید که توی مغازه در حال خرید آن هستید. در صورت خریداریِ آن به صورت آنلاین، لحظه‌ی دریافت جنس را دَرِ خانه‌ی خود تصور کنید، و تا آنجا که می‌توانید شاد شوید و شکرگزاری کنید. شاید این پول را برای سفر به خارج بخواهید، یا برای پرداخت شهریه‌ی تحصیلات دانشگاهیِ فرزندتان، در این صورت خود را در حال خرید بلیت هواپیما یا در حال واریز پول به حساب بانکیِ کالج موردنظر فرض کنید و تا آنجاکه می‌توانید برای آنکه آن پول را داشته باشید، خوشحال شوید و شکرگزاری کنید.

بعد از اینکه این مراحل را پشت سر گذاشتید، چک را امروز با خود به همراه ببرید، یا جایی بگذاریدش که پیش چشم باشد و پیوسته بتوانید آن را ببینید. دست کم امروز در دو موقعیت چک‌تان را در دست بگیرید وخود را در حال استفاده از وجه چک برای آنچه که می‌خواهید تصور کنید و تا آنجا که می‌‌توانید شاد و خوشحال و قدرشناس شوید. اگر تمایل دارید می‌توانید امروز این کار را، برای دفعات بیشتری تکرار کنید. همانند هر تمرین دیگر نمی‌توانید این تمرین را بیش از حد تکرار کنید.

در پایان امروز، چک‌تان را جایی که هست نگه دارید یا آن را در جای مهم دیگری بگذارید، که بتوانید روزانه آن را ببینید. می‌توانید آن را روی آینه‌ی حمام‌تان بگذارید، یا روی یخچال، روی داشبورد اتومبیل یا توی کیف پول‌تان بگذارید یا حتی آن را پیش‌زمینه‌ی کامپیوترتان بکنید و برای آنکه اکنون دیگر می‌توانید آنچه را که می‌خواهیدداشته باشید یا کاری را که می‌خواستید، انجام دهید، خوشحال و قدرشناس باشید.

وقتی وجه چک‌تان را دریافت کردید، یا جنسی را که می‌خواستید به دست آوردید، چک را با مبلغی جدید برای یک چیز دیگر جایگزین کنید که به راستی آن را لازم دارید و تمرین افزایش درآمد را تا آنجا که می‌خواهید تکرار کنید.

تمرین شماره 17
1- موهبت‌های خود را بشمارید: لیستی از ده موهبت‌تان تهیه کنید و بنویسید که چرا برای داشتن آن‌ها سپاسگزارید. لیست خود را از نو بخوانید و در پایان هر مورد، واژه‌ی سپاسگزارم را سه بار بگویید و تا آنجاکه می‌توانید برای موهبت‌هایی که دارید قدرشناس باشید.
2- چک‌تان را با مقدار پولی که لازم دارید و همچنین با اسم‌تان و تاریخ امروز پر کنید.
3- چک‌تان را در دست بگیرید و خریدن آنچه را که برایش پول می‌خواهید تصور کنید و تا آنجاکه می‌توانید برای داشتن آن شاد و شکرگزار شوید.
4- چک را امروز با خودتان ببرید و آن را در جایی بگذارید که اغلب پیش چشم‌تان باشد و آن را ببینید. دست کم دوبار چک را در دست بگیرید و خود را در حال استفاده از پول آن برای آنچه که می‌خواهید تصور کنید و خودتان را آن چنان شاد و شکرگزار تصور کنید که انگار آن را به دست آورده‌اید.
5- در پایان امروز، چک را در جایی در معرض دید بگذارید، که آن را به صورت روزانه ببینید، و وقتی چک‌تان را با همان مبلغی که می‌خواستید دریافت کردید، چک را برای چیز جدیدی که می‌خواهید جایگزین کنید و گام‌های 2 تا 4 را تکرار کنید.
6- پیش از آنکه بخوابید، افکارتان را متمرکز کنید و واژه‌‌ی سپاسگزارم را برای بهترین اتفاقی که در روز برای شما رُخ داده است بر زبان آورید.


روز هجدهم :
لیست کارهای انجام دادنی

دنیا پر از چیزهای شگفت‌انگیز است و منتظر شعور و سرعت انتقال ما مانده تا هوشمندانه رشد کند.
اِدن فیلپوتی (1862-1960)
رمان نویس و شاعر

وقتی به درستی به قدرشناسی فکر می‌کنید، درمی‌یابید که بهترین دوست‌تان است. او همیشه در کنار شماست، همیشه آماده است تا به شما کمک کند، هیچ‌وقت تنهاتان نمی‌گذارد و به شما پشت نمی‌کند و هرچه محکم‌تر به او تکیه دهید، بیشتر به شما کمک خواهد کرد و زندگی‌تان را از مواهب بیشتر سرشار می‌کند. تمرین امروز به شما می‌آموزد که بیشتر به قدرشناسی تکیه کنید، تا بتواند کارهای ارزنده‌ی بیشتری برای‌تان انجام دهد.

هر روز، در زندگی مشکلات کوچکی چهره نشان می‌دهد و نیاز است که آنها را حل کنید. گاهی اوقات اگر چگونگیِ راه حل مشکل را ندانیم ممکن است احساس درماندگی کنیم. شاید مشکل شما این باشد که برای انجام تمام کارهاتان وقتِ لازم را ندارید و به این خاطر متضرر می‌شوید چراکه در شبانه روز 24 ساعت بیشتر وقت نداریم وبه این خاطر شما احساس می‌کنید که سرتان بسیار شلوغ است و یا به اصطلاح وقت سر خاراندن هم ندارید و به اندازه‌ی لازم اوقات فراغت ندارید. شاید در خانه باشید و مشغول مراقبت از فرزندان هستید و احساس خستگی و کلافگی می‌کنید ولی وسیله‌ای برای کمک به شما وجود ندارد. شاید با مشکلی روبرو هستید که نیاز به حل فوری دارد ولی شما راه‌حلی سراغ ندارید. شاید چیزی را گم کرده‌اید و تلاش‌تان را برای یافتن آن انجام داده‌اید ولی در این کار توفیقی نداشته‌اید. شاید چیزی یا کسی را لازم دارید مثل حیوان خانگی، پرستار خوب بچه، آرایشگر ماهر، یا دندانپزشک یا دکتری حاذق و برخلاف تلاش زیادتان نتوانسته‌اید آن را به دست آورید. شاید به خاطر آنکه کسی برای انجام کاری از شما درخواستی کرده ولی نمی‌دانید که چگونه به درخواست‌اش پاسخ دهید دچار مشکل هستید. شاید شما با کسی دشمنی و مشکل دارید ولی به جای یافتن راه‌حلی برای مشکل، شرایط رو به وخامت گذارده است.

این جاست که تمرین لیست کارهای انجام دادنی، برای رفع هر مشکل کوچک روزانه که نمی‌دانید در مورد آن چه کار کنید، یا اینکه می‌خواهید کاری در این باره برای‌تان انجام شود، به شما کمک می‌کند. شما درباره‌ی نتایج آن شگفت‌زده خواهید شد! هنگامی که قدرت قدرشناسی را با قانون جذب ترکیب کنید، آنگاه افراد، شرایط و رخدادها به گونه‌ای بازآرایی می‌شوند تا کار دلخواه شما را برای‌تان انجام دهند. هرگز درک نمی‌کنید که این مسئله چگونه اتفاق می‌افتد، یا این کار چگونه برای شما انجام می‌شود. تنها وظیفه‌ی شما این است که برای آن کار به‌مانند این که انجام پذیرفته باشد، شکرگزار باشید و آنگاه منتظر بمانید تا کار روند طبیعی خود را طی کند.

امروز لیستی تهیه کنید از کارهایی که باید انجام دهید و یا کارهای مهمی که دوست دارید برای شما انجام شود و نام لیست را کارهای انجام دادنی بگذارید. شما می‌توانید، چیزهایی را در لیست بگنجانید که برای انجام‌شان وقت ندارید یا اینکه نمی‌خواهید آن کارها را انجام دهید، یا دیگر مشکلات‌تان از هر نوع – از کوچک‌ترین مشکلات روزانه گرفته تا بزرگترین موقعیت‌ها – در هر زمینه از زندگی‌تان بیندیشید که فکر می‌کنید چیزی در آن باید اصلاح شود یا انجام بگیرد.
وقتی نوشتن لیست را به پایان رساندید، سه مورد از لیست خود را برای آنکه امروز بر آن متمرکز شوید انتخاب کنید و یکی پس از دیگری به این بیندیشید که کارها به صورت فوق‌العاده برای شما انجام شود. تصور کنید که همه‌ی افراد، شرایط و رخدادها به سمتی در حرکت‌اند که کار شما انجام شود و این‌که کارِ شما اکنون انجام شده است!‌ همه چیز حل شده، دسته‌بندی شده، انجام شده و اکنون شما در حال شکرگزاریِ زیاد برای به سامان رسیدن آنها هستید. دست کم برای هر کدام از سه مورد یک دقیقه وقت بگذارید، و باور کنید که این کار انجام شده است، و در ازای آن به شدت شکرگزار شوید. می‌توانید همین کار را برای سایر موارد نوشته شده در لیست در زمان دیگری انجام دهید. ولی با قرار گرفتن کارها در لیستِ کارهای انجام دادنی، به راحتی می‌توانید نیروی لازم را ایجاد کنید.
به یاد داشته باشیدکه براساس قانون جذب «هر چیزی،‌ مشابه خود را جذب می‌کند». و این یعنی آنکه وقتی شما برای یافتن راه‌حل‌ها شکرگزار می‌شوید، بنابراین آنچه برای حل مشکلات لازم است به شما جذب می‌شود. تمرکز بر مشکلات و نارسایی‌ها باعث تشدید آنها می‌شود. شما باید جذب کننده‌ی راه‌حل باشید، نه جاذب مشکلات. خوشحال بودن و شادمانی برای به دست آوردن راه حل باعث می‌شود که به راستی راه‌حل را به دست آورید.

برای اثبات اندازه و مؤثربودن و قدرت این تمرین شگفت‌انگیز، می‌خواهم برای شما داستانی درباره‌ی دخترم بگویم که به وسیله‌ی این تمرین توانست کیف پول گمشده‌اش را به خودش جذب کند و آن را بیابد.

صبح فردای آن شبی که دخترم بیرون از خانه بود، متوجه شد که نمی‌تواند کیف پولش را پیداکند و نمی‌دانست آن را گم کرده یا این‌که به سرقت رفته است. به رستورانی که شب پیش آنجا شام خورد، شرکت تاکسیرانی که با ماشین آنها به منزل بازگشته بود و به اداره‌ی پلیس محلی، تلفن زد و حتی خیابان را جستجو کرد و دَرِ خانه‌های محل را زد تا از کیف خود نشانی پیدا کند، ولی هیچ‌کس کیف او را ندیده بود.

به غیر از چیزهای ارزشمندی که توی کیف داشت، مثل کارت‌های بانکی و اعتباری، پول نقد، در آن کیف هیچ نام و نشانی از آشناها وجود نداشت که بتوان آن کیف را به او رساند، چراکه دخترم مدت‌ها خارج از کشور بود و همین بزرگترین نگرانی‌اش بود. او شماره‌ی تلفنی نیز نداشت که به اطلاع عموم برساند به این خاطر هیچ امیدی برای یافتن کیف وجود نداشت.

ولی برخلاف این تصور که به نظر می‌رسید همه چیز از دست رفته، دخترم در جایی نشست و چشمانش را بست و تصویری از کیف پولش را توی ذهن‌اش مجسم کرد. او درنظر آورد که کیف پولش را در دست گرفته، آن را باز کرد، و بعد از بررسیِ محتویات آن، شکرگزاری کرد که کیف را با همه محتویاتش بدون کم و کسری در دست‌اش دارد.

در ادامه‌ی روز، هر زمان که به کیف‌اش می‌اندیشید، تصور می‌کرد که آن را در دست‌اش دارد و از این بابت احساس شادی و شکرگزاری بی‌نهایتی می‌کرد.
شب هنگام به او تلفن شد و کسی که خود را کشاورزی معرفی می‌کرد که صد مایل دورتر خانه داشت، گفت که کیف را پیدا کرده است. مسئله‌ی قابل توجه این داستان آن بودکه آن مرد کیف رادر خیابانی بیرون از محدوده‌ی خانه‌ی دخترم و در ساعات اولیه‌ی صبح پیدا کرده بود و بلافاصله به دنبال نام و نشانیِ صاحب آن برای تماس گشته بود. مرد کشاورز برای پیدا کردن صاحب کیف چند تماس تلفنی گرفت که فایده‌ای نداشت، به ناچار تسلیم شدو با کیف پول به مزرعه‌اش بازگشت.

ولی هنگام قدم زدن در مزرعه‌اش، کیف فکر او را به شدت به خود مشغول کرده بود و تصمیم گرفت برای آخرین بار محتویات آن را بررسی کند. توی کیف تکه کاغذ کوچکی پیدا کرد که به مردی به نام کریستین اشاره داشت، پس اسم کریستین را در کنار نام فامیلیِ دخترم گذاشت و با مرکز اطلاعات شرکت مخابرات تماس گرفت. تنها یک نفر با آن نام و فامیل پیدا شد. مرد کشاورز با آن شماره تماس گرفت؛ آن‌جا در واقع خانه‌ی پدر دخترم بود. تا امروز ما نمی‌دانیم که مرد کشاورز چگونه توانست به آن شماره‌ی تلفن دست یابد چراکه در حقیقت یک شماره‌ی لیست نشده بود. ما پس از آن چندین بار با مرکز اطلاعات تماس گرفتیم و این مسئله را پیگیری کردیم ولی هر بار با یک پیام مواجه شدیم:
«متأسفانه برای نام مورد درخواست شماره‌ای ثبت نشده است.»

از صد مایل دورتر و به طریقی بسیار غیرمعمول و براثر رخدادی غیرممکن، کیف دخترم به صورت دست نخورده به دست‌اش رسید. در این راه نقش او این بود که برای دریافت کیف‌اش سپاسگزار باشد و شکرگزاری، نیروی خود را به کار انداخت تا همه‌ی افراد و شرایط و رخدادها را به طریقی رقم بزند و کیف دخترم به او بازگردد.

قدرت قدرشناسی برای استفاده‌ی شما نیز میسر است و همیشه نیز میسر بوده، شما فقط باید آن را برای خودتان کشف کنید و بیاموزید که چگونه به کار بگیریدش !

تمرین شماره 18
لیست کارهای انجام دادنی

1- موهبت‌های خود را بشمارید: لیستی از ده موهبت‌تان تهیه کنید و بنویسید که چرا برای داشتن آنها سپاسگزارید. لیست خود را از نو بخوانید و در پایان هر مورد، واژه‌ی سپاسگزارم را سه بار بگویید و تا آنجاکه می‌توانید برای موهبت‌هایی که دارید قدرشناس باشید.
2- لیستی تهیه کنید از مهمترین کارهایی که می‌خواهید انجام دهید یا مشکلاتی که می‌خواهید حل شود. لیست خود را لیست کارهای انجام دادنی نام‌گذاری کنید.
3- سه تا از مهم‌ترین موارد را از لیست خود برگزینید و یکی پس از دیگری تصور کنید که کار برای شما انجام شده است.
4- دست کم برای هر مورد یک دقیقه وقت بگذارید و باور کنید که کار انجام شده است و در مقابل بسیار شکرگزار باشید.
5- پیش از آنکه بخوابید، افکارتان را متمرکز کنید و واژه‌ی سپاسگزارم را برای بهترین اتفاقی که در روز برای شما رُخ داده است بر زبان آورید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. شیدا می گوید

    سپاس سپاس سپاس

  2. علی می گوید

    سپاسگذارم. سپاسگذارم. سپاسگذارم

  3. سارا می گوید

    ممنونم بخاطر این کتاب……من هیچ وقت بنده شکرگزاری نبودم و از این ویژگیم بسیار ناراحت بودن اما به کمک این کتاب می تونم از تمام نعمت هایی که دارم و بیشمار هستند از خدا تشکر کنم.و چیزهای بیشتری دریافت کنم……….امیدوارم شما هم به همه آرزوهاتون برسید…….سپاسگزارم

  4. setayesh می گوید

    سلام ازتون سپاسگذارم بخاطرلطفتون

  5. arian می گوید

    سپاسگزارم، واقعا با سپاسگزاری معجزه اتفاق می افتد.

  6. انسیه می گوید

    سپاسگزارم…برای من اتفاق افتاد هدیه ای دریافت کردم که واقعا بهش نیاز داشتم ولی به خاطر گران بودن نخریدمش سپاسگزارم سپاسگزارم سپاس گزارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5