وصیت‌نامه‌ آنلاین برای زندگی مجازی پس از مرگ

7

facebook-is-dead

چند سالی است که زندگی ما آدم‌ها دارای بخش بسیار گسترده‌ای به نام بخش مجازی شده است. هر کدام از ما احتمالاً فعالیت‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته‌ایم. در فروم‌ها نوشته‌های زیادی از خود به جا گذاشته‌ایم. از طریق ایمیل و چت با دوستانمان گفتگو کرده‌ایم. حتی مدارک و اسناد کاری را از این طریق به دیگران فرستاده‌ایم. تصاویر و فیلم‌هایمان را در شبکه‌های اشتراک فیلم و تصویر با بقیه به اشتراک گذاشته‌ایم و بر روی وب‌سایت‌های ذخیره‌سازی مثل Google Drive، ذخیره کرده‌ایم.

حال سؤال پیش می‌آید که اگر کسی از دنیا رفت، چه بر سر اطلاعات مجازی‌اش در اینترنت خواهد آمد؟ آیا می‌توانیم همان طور که برای اموالمان وصیت می‌کنیم، برای اطلاعاتمان نیز وصیت کنیم؟ برخی از حساب‌های اینترنتی مثل ایمیل با استفاده نکردن کاربر از آن حساب به مدت چند ماه، مسدود می‌شوند و اطلاعات کاربر حذف خواهند شد.

در فیسبوک با فوت صاحب یک حساب، هیچ کسی حتی پدر و مادر آن شخص هم نمی‌توانند در آن حساب وارد شوند و تغییری ایجاد کنند. در این صورت پیام‌های زمان زندگی آن کاربر پر از کامنت‌های تبلیغاتی اسپم می‌شوند. همانند قبری که کسی به آن رسیدگی نمی‌کند و در میان علف‌های هرز ناپدید خواهد شد.

آیا می‌توان وصیت کرد که هویت مجازی‌مان نابود نشود؟ آیا می‌توان وصیت کرد که اطلاعاتمان به یک شخص معتمد منتقل شود تا در دست افراد سوءاستفاده گر نیفتد؟ آیا می‌توانیم بعد از مرگمان پیامی به دوستان و آشنایانمان بفرستیم و از آنان طلب حلالیت کنیم یا آن‌ها را وصیت به انجام کاری بکنیم؟ آیا می‌توانیم بعد از مرگمان در فیسبوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی پیغامی بگذاریم و مطلبی که در طول حیاتمان نتوانستیم بیان کنیم بعد از مرگمان به بقیه بگوییم؟ این کارها هم‌اکنون توسط وب‌سایت Perpetu.co قابل انجام است.

PerpetuHeader

اولین کاری که در وب‌سایت Perpetu باید انجام بدهید، ثبت‌نام است. می‌توانید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید یا از حساب‌های Gmail، Facebook، یا Twitter برای وارد شدن در سایت Perpetu استفاده کنید.

با ورود به سایت، مهم‌ترین کاری که انجام می‌دهید تنظیم Trusted Notifiers است. Trusted Notifier یا «شخص اعلام کننده‌ی قابل اطمینان» کسی است که از دنیا رفتن متوفی را به وب‌سایت Perpetu اعلام می‌کند. مسلماً هیچ کس نمی‌خواهد وقتی زنده است پیام‌هایی که برای بعد از مرگش تنظیم کرده،‌ در اینترنت منتشر شود.

هر حساب در Perpetu دارای یک کد سری است. کاربر این کد را به صورت یک فایل PDF دانلود می‌کند و این فایل را برای اشخاصی که قرار است مرگش را به اطلاع Perpetu برسانند، می‌فرستد. پس از فوت آن شخص، افرادی که فایل PDF را دارند، این فایل را برای وب‌سایت Perpetu ارسال می‌کنند. وقتی مسئولان Perpetu این فایل را دریافت می‌کنند برای شخص متوفی پیامی می‌فرستند تا مطمئن شوند او واقعاً از دنیا رفته است. اگر شخص تا ۳۰ روز به این پیام جواب نداد، معلوم می‌شود که وی واقعاً فوت کرده است. البته به نظر من ۳۰ روز خیلی زیاد است. یعنی تا ۳۰ روز هیچ یک از وصایای شخص اجرا نخواهند شد.

بعد از مشخص کردن Trusted Notifiers می‌توانید Perpetu را به سرویس‌های مختلف اینترنتی متصل نمایید. تا کنون سرویس‌های  Gmail, Facebook, Twitter, Dropbox و GitHub پشتیبانی می‌شوند. البته سازندگان Perpetu گفته‌اند که در حال کار بر روی سرویس‌های دیگر نیز هستند.

PerpetuFinalWishes

وقتی شخص، سرویسی مثل فیسبوک را در Perpetu وارد می‌کند، اگر از امکانات رایگان Perpetu استفاده می‌کند، می‌تواند یک پیغام پایانی تنظیم کند که بعد از فوتش در فیسبوک منتشر شود. اگر شخص برای حسابش پول بپردازد، امکانات بیشتری خواهد داشت، مثل دانلود تصاویر و پیام‌های خصوصی و عمومی.

اگر شخص، حساب Gmail‌ را در Perpetu وارد کند، امکاناتی مثل دانلود یا حذف ایمیل‌ها، پاسخ خودکار به ایمیل‌های دریافتی یا انتقال ایمیل‌های دریافتی به حساب دیگر خواهد داشت.

قابلیت دیگری که Perpetu در اختیار متوفی قرار می‌دهد، ارسال ایمیل به افراد خاص و خداحافظی و طلب حلالیت از آن‌ها است. شخص می‌تواند برای این کار مخاطبینش را درون سایت ایجاد کند و متن پیام را نیز تنظیم کند. فعلاً تنظیم مخاطبین به صورت دستی انجام می‌پذیرد ولی سازندگان سایت در حال کار بر روی قابلیتی هستند که کاربر بتواند مخاطبین Gmail را مستقیماً به Perpetu‌ وارد کند.

PerpetuPrivateEmails

در Perpetu دو نوع حساب وجود دارد. در حساب رایگان، کاربر محدودیتی در تعداد سرویس‌های اینترنتی که وارد Perpetu‌ می‌کند ندارد ولی برای هر کدام  از این سرویس‌ها تنها می‌تواند یک وصیت بکند. در این نوع حساب، کاربر تنها می‌تواند یک پیغام خصوصی ارسال کند.

ولی اگر شخص، هزینه بپردازد و حساب پولی را بخرد، می‌تواند به صورت نامحدود از تمام امکانات سایت استفاده کند. البته این نوع حساب هم‌اکنون غیرفعال است ولی سازندگان Perpetu‌ گفته‌اند به زودی آن را راه‌اندازی خواهند کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. مهدی می گوید

    دکتر عید مبارک

  2. هاشى می گوید

    عید مبارک

  3. شهاب الدین می گوید

    خیلی جالب بود. خیلی لازم بود. آفرین به ایده و کار نو.

  4. هومن می گوید

    به نظر من میشه ته وصیت نامه ی واقعی یه جوری تمام یوزرنیم و پسورد ها رو نوشت و بگیم که توشون چیکار کنن!

  5. فرشاد می گوید

    عالی بود!

  6. الینا می گوید

    خیلی جالب بووود
    مسلما همه از خوندن پیامهای بعد از مرگ من سورپیریز میشن
    دوست دارم قیافه شونو ببینم واقعا

  7. حسین ارشد می گوید

    نمونه های دیگه یا نمونه فارسی موجود نیست از این ایده وصیت نامه آنلاین!؟
    با سپاس از یک پزشک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.