در همایش دیروز ردموندی ها چه خبر بود؟

4

درواقع روز گذشته روز ویندوز بود، مایکروسافت چیزهای زیادی را که همگی به ویندوز 10 ارتباط داشتند معرفی کرد، ویندوز 10 نسل بعدی سیستم‌عامل شرکت مایکروسافت است که قرار است به‌خوبی روی هر سه پلتفرم موبایل، تبلت و رایانه‌های رومیزی کار کند؛ اما بزرگ‌ترین سورپرایزی که در همین همایش معرفی شد معرفی ویژگی جدیدی در ویندوز 10 بود. ویژگی واقعیت تکمیل شده که در بستر پلتفرمی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارائه شد تا نرم‌افزار Windows Holographi بتواند عصر جدیدی را در حوزه هولوگرافی برای توسعه‌دهندگان و کاربران ایجاد کنند. نرم‌افزاری که به کمک HoloLens می‌تواند تجربه دلپذیری از واقعیت تکمیل شده را ارائه دهد. در ادامه اما به سایر محصولاتی که در این همایش رونمایی شدند می‌پردازیم:

 

1- 1.7 میلیون کاربر نسخه بتای ویندوز 10 را تست کرده اند

ویندوز 10 از روز گذشته برای بررسی‌های فنی آماده انتشار شد، اما از مدتی پیش تست‌های این ویندوز توسط کاربران زیادی در سرتاسر جهان انجام شده است. به گفته مایکروسافت این نسخه از ویندوز با مشارکت بیش از 1.7 میلیون کاربر مورد بررسی قرار گرفته است. شاید این عدد در ابتدا قابل توجه باشد، اما با توجه به تعداد کاربران بیش از یک میلیاردی ویندوز در سرتاسر جهان این عدد چندان هم شگفت‌آور نیست.

2015-01-21_0905

2- به‌روزرسانی فقط برای سال اول رایگان است.

کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 که در رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ از این دو نسخه استفاده می‌کنند و همچنین کاربران Windows Phone 8.1 می‌توانند به‌صورت رایگان ویندوز خود را به نسخه 10 به‌روز کنند؛ اما به‌روزرسانی‌های ویندوز تفاوت دیگری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد و آن‌هم این است که تنها برای سال اول رایگان است؛ اما نگران نباشید بعد از این یک سال ما شاهد ویندوز 11 هستیم و آن‌هم یک سال به‌روزرسانی رایگان دارد و ماجرا به همین ترتیب ادامه دارد.

2015-01-21_0920

 

3- نسخه 10 می‌تواند به‌خوبی با نسخه موبایل و دسکتاپ منطبق شود و تماس‌ها و پیام  ها با اسکایپ یکپارچه شده اند. 

گوشی‌ها و تبلت هایی که دارای ویندوز 10 هستند تا حد امکان از ساختاری مشابه پیروی خواهند کرد. در نسخه موبایل ما یک ظاهر خلاصه شده و زیبا از نسخه دسکتاپ را خواهیم داشت؛ اما اعلان‌های آن بهینه‌شده است، منوی تنظیمات نیز بهتر شده است و رابط کاربری نیز بسیار بهینه‌تر شده است؛ اما بهترین مسئله روی ویندوز 10 یکپارچگی آن با اسکایپ است که هم روی تماس‌ها و هم روی پیام‌ها اتفاق افتاده است.

2015-01-21_0943

4- اپ های رایگان آفیس در ویندوز 10.

نرم‌افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت در نسخه‌هایی که برای ساختار لمسی به جهت کار روی گوشی و تبلت بهینه‌شده‌اند، در ویندوز 10 به رایگان آماده استفاده هستند.

2015-01-21_0953

5- اپلیکیشن های اکس باکس در ویندوز 10 نسبت به نسخه‌های قبلی اجتماعی‌تر شده‌اند.

مایکروسافت سعی دارد تا دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را در همه پلتفرم‌های خود از جمله ویندوز و اکس باکس توسعه دهد؛ که این کار به‌خوبی در ویندوز 10 نیز انجام شده است.

screen-shot-2015-01-21-at-10-15-51-am

6- اسپارتان، مرورگر جدید ویندوز با قابلت خواندن PDF و علامت‌گذاری معرفی شد.

اینترنت اکسپلورر عرصه را برای حضور اسپارتان در ویندوز 10 خالی کرده است. یک مرورگر که امیدوار است بتواند با طراحی ساده و پردازش پرسرعت جای خوبی در بین سایر مرورگرها باز کند.

2015-01-21_1014

7- بازی‌های اکس باکس وان روی پی سی هایی که ویندوز 10 روی آن‌ها نصب است استریم خواهند شد.

استریم شدن بازی‌های روی پی سی و تبلت های بزرگ حتماً تجربه‌ای است که به‌راحتی از کنار آن نمی‌توان گذشت. با این ویژگی جدید می‌توانید بدون سیم در هرجایی از خانه با هر وسیله‌ای بازی کنید. اساس این فناوری مشابه با PS4 Remote Play است اما در چند ویژگی خاص فناوری مایکروسافت بهتر ارائه شده است.

screen-shot-2015-01-21-at-1-29-30-pm

8- ویندوز 10 و سرویس واقعیت تکمیل شده با معرفی  Windows Holographic

قرار دادن یک موتور مجازی روی ماشین واقعی که مدت‌هاست در گاراژ خود پارک کردید، ایده‌ای است که توسط این فناوری می‌توانید به آن دستیابید.

 2015-01-21_1041

9- Microsoft HoloLens

هولوگرافی در ویندوز 10 بسیار برجسته است، مایکروسافت توجه ویژه‌ای به این فناوری در ویندوز 10 داشته است تا جایی که نه‌تنها این شرکت زیرساخت‌های نرم‌افزاری مورد نیاز برای استفاده و توسعه این فناوری را در ویندوز 10 ارائه کرده است بلکه زیرساخت‌های سخت‌افزاری را هم ارائه داده است. Microsoft HoloLens ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید اشیا مجازی خود را روی اشیا حقیقی سوار کنید.

2015-01-21_1048

منبع : +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. علی می گوید

    هولو لنز عالی بود

  2. Rahim می گوید

    اگه اینترنت اکسپلورر نباشه چطوری کروم یا فایرفاکس رو دانلود کنیم!؟ من از حالا نگرانم.دیگه اینکه ویندوز های کار گرفته شده مث یکی من رو هم به روز می کنه؟با تشکر از آقامون دکتر مجیدی.

  3. کلینیک زیبایی آناهید می گوید

    فکر کنم بزرگترین دستاورد این رویداد دست برداشتن از سر اینترنت اکسپلورر بوده!

  4. mehdi می گوید

    به امید روزی که کنفرانس هایی با این تراز علمی تو کشور خودمون برگزار بشه!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.