چگونه با ابزار رایگان ضدباج‌افزار ویندوز ۱۰ از اطلاعات و پوشه‌هایمان محافظت کنیم

0

تمام گزارش‌های امنیتی از افزایش سریع حملات باج‌افزاری در سراسر جهان خبر می‌دهند.

حملاتی مانند WannaCry و  Petya میلیون‌ها کامپیوتر در دنیا را آلوده کرده و فایل‌ها و پوشه‌های روی آن‌ها را رمزنگاری کردند تا بتوانند از کاربران قربانی؛ باج بگیرند!

حملاتی مانند WannaCry نیز ده‌ها هزار کامپیوتر ایرانی را نیز آلوده و رمزنگاری کرد و کاربران را به زحمت و دردسرهای ناتمام انداخت.

خوش‌بختانه؛ مایکروسافت نسبت به این حملات واکنش نشان داده و در به‌روزرسانی پاییزی ویندوز ۱۰ (Fall Creators Update) یک ابزار ضدباج‌افزار عرضه کرده است.

چگونه کار می‌کند؟

نام این ابزار Controlled folder access است. با این ابزار ضدباج‌افزار می‌توانید پوشه‌های مهم و حیاتی خود را برای جلوگیری از تغییرات دسترسی ناخواسته یا رمزنگاری توسط برنامه‌های غیرمجاز و آلوده؛ قفل کنید. این ابزار اجازه نمی‌دهد مجوزها و دسترسی‌ها به پوشه‌های منتخب تغییر کند و از رمزنگاری آن‌ها جلوگیری می‌کند.

شما با استفاده از این برنامه یک فهرست از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مجاز و معتبر تهیه می‌کنید. تنها این برنامه‌ها می‌توانند روی پوشه‌های انتخابی شما کار کنند و هرگونه ابزار یا برنامه خارج از این فهرست دیگر نمی‌تواند عملیاتی روی پوشه‌ها انجام بدهد.

کاربران می‌توانند به طور مرتب پوشه‌های جدیدی به ابزار Controlled folder access اضافه کنند یا برنامه‌های مجازی را برایش تعریف کنند. برعکس؛ می‌توان ابزارهای مشکوک را سریعا از فهرست سفید نرم‌افزارها خارج کنند تا جلوی هرگونه حمله باج‌افزاری گرفته شود.

چگونه نصب و استفاده کنیم؟

ابزار Controlled folder access به طور پیش‌فرض فعال نیست. برای فعال کردن‌اش وارد بخش Windows Defender Security Center ویندوز ۱۰ شوید. بعد، به مسیر Virus & threat protection > Virus & threat protection settings بروید.

ابتدا مطمئن شوید وضعیت Real-time protection در بالای صفحه فعال است. این پنجره را رو به پایین اسکرول کنید تا به ابزار Controlled folder access برسید. گفتنی نیست که باید وضعیت این ابزار را هم در حالت فعال قرار دهید.

حالا می‌خواهیم ببینیم کدام پوشه‌ها توسط این ابزار محافظت می‌شوند. پوشه‌های Desktop و Documents و Pictures و Videos و Music و Favorites به طور خودکار در ابزار ضدباج‌افزار تعریف شده‌اند. با کلیک روی Add a protected folder می‌توانید شروع به اضافه کردن پوشه‌های مهم دیگر کنید. هر پوشه اضافه شده؛ در صفحه اصلی این ابزار و زیر پوشه‌های دیگر نشان داده می‌شود.

با انتخاب هر پوشه در این پنجره، می‌توانید آن را حذف کنید. شما نمی‌توانید پوشه‌های محافظت شده پیش‌فرض را حذف کنید.

از بخش Allow an app through Controlled folder access نیز می‌توانید وارد فهرست سفید نرم‌افزارهای مجاز شوید. این نرم‌افزارها می‌توانند به پوشه‌های محافظت شده، دسترسی داشته باشند.

برای افزودن یک برنامه مطمئن و معتبر جدید، روی Add a allowed app کلیک کنید. با اسکرول و گشتن در میان برنامه‌هایی که ویندوز ۱۰ فهرست کرده است؛ می‌توانید نرم‌افزار خود را انتخاب و تایید کنید.

در انتها توجه‌تان را به یک نکته مهم جلب می‌کنم. این ابزار تنها روی ضدویروس Windows Defender کار می‌کند و نمی‌تواند با ضدویروس‌های دیگر سازگاری داشته باشد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.