مایکروسافت سرفیس بوک ۲: پردازنده‌های نسل هشتم اینتل، دو کارت گرافیک، دوام باتری شگفت‌انگیز و تبلتی مدعی

0

مایکروسافت اواخر مهرماه؛ نسل جدیدی از لپ‌تاپ‌های خود به نام «سرفیس بوک ۲» را معرفی کرد.

لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت از طراحی جدید و متفاوتی سود می‌برند؛ مجهز به پردازنده‌های پرقدرت نسل هشتم اینتل هستند؛ در دو نسخه ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی معرفی شدند و قابلیت جدا شدن صفحه‌نمایش را دارند.

تنها این ویژگی‌ها نیست که لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک ۲ را از دیگر لپ‌تاپ‌های هیبریدی و حتا نسل پیشین خودش متمایز کرده است. دوام شارژ باتری بیشتری دارند و به پردازنده‌های گرافیکی قوی‌تری برای پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی مجهز شدند.

مایکروسافت در سرفیس بوک ۲ از نوآوری‌ها و ایده‌هایی بهره گرفته که شاید برای اولین بار است در میان لپ‌تاپ‌های هیبریدی شاهدشان هستیم. پس این لپ‌تاپ‌ها ارزشش را دارند که کمی درباره‌شان صحبت کنیم و جدی‌تر برای خرید یا نخریدن‌شان تصمیم‌ بگیریم.

مشخصات سخت‌افزاری

در ابتدا؛ نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ می‌اندازیم و بعد به سراغ طراحی و باقی قضایا می‌رویم.

همان‌طور که گفتیم؛ مایکروسافت در سری جدید یک لپ‌تاپ ۱۵ اینجی هم معرفی کرده است. سرفیس بوک اصلی فقط مدل ۱۳.۵ اینچی داشت. این اتفاق باعث تنوع انتخاب کاربران می‌شود و می‌تواند طیف بیشتری از خریداران را به سوی این لپ‌تاپ‌ها بکشاند.

سرفیس بوک ۲ مدل ۱۳.۵ اینچی در دو پیکربندی با پردازنده‌ Core i5 نسل هفتم و پردازنده نسل هشتم Core i7 اینتل در بازار یافت می‌شود. طبیعی است که مدل دارای پردازنده سری هشتم قوی‌تر است.

صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ لمسی، با دقت تصویر ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل و تراکم ۲۶۷ پیکسلی در هر اینچ و فناوری پیکسل سنس عرضه شده است. نسبت تصویر هم ۳:۲ است. در دو اندازه حافظه رم ۸ و ۱۶ گیگابایتی با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت عرضه شده است.

اما سرفیس بوک ۲ مدل ۱۵ اینچی از دقت تصویر ۳۲۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل با تراکم ۲۶۰ پیکسلی در نمایشگر خود سود می‌برد. ۱۶ گیگابایت حافظه رم دارد و باز هم مانند مدل ۱۳.۵ اینچی در ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی یا یک ترابایت عرضه می‌شود.

با این مشخصات سخت‌افزاری و کارت گرافیک‌های قدرتمندی که در پایین بدان‌ها اشاره می‌کنیم؛ انتظاری جز نتایج کارایی خوب و سطح بالا نمی‌رود. روی این لپ‌تاپ‌ها می‌توانید ده‌ها برگه کروم را همزمان باز کنید و از سوی دیگر به استریم ویدیوی 1080p مشغول باشید و البته یک نرم‌افزار گرافیکی را هم باز کرده باشید؛ بدون اینکه متوجه افت سرعت یا کندی سیستم شوید.

طراحی و صفحه‌نمایش

گفتیم که صفحه‌نمایش از بدنه لپ‌تاپ‌ها جدا می‌شود و به عنوان یک تبلت مستقل می‌تواند به کار گرفته شود. مایکروسافت در سرفیس بوک ۲، پردازنده و کارت گرافیک اصلی را به همراه قطعات دیگری مانند حافظه در صفحه‌نمایش جایگذاری کرده است تا از این طریق بتواند قدرتی کامل برای تبلت درست کند.

پایه لپ‌تاپ هم میزبان صفحه‌کلید، باتری اضافه و یک کارت گرافیک دوم انویدیا است. این‌گونه است که لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک ۲ برخلاف بسیاری از لپ‌تاپ‌های هیبریدی بازار هم در بخش لپ‌تاپ و هم در بخش تبلت بسیار قدرتمند و با پردازش گرافیکی بالا ظاهر می‌شوند.

هر دو مدل از قلم استایلوس استفاده می‌کنند و مایکروسافت یک ماوس جدید Surface Precision Mouse نیز برایشان عرضه کرده است. ماوس جدید طراحی ارگونومیک‌تری دارد و از سه کلید قابل برنامه‌ریزی در سمت چپ سود می‌برد.

روی هر دو لپ‌تاپ شاهد یک درگاه USB 3.1 Type-C، دو درگاه USB 3.1، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، دو درگاه Surface Connect، سنسورهای نور محیط، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج هستیم.

واضح است که با استفاده از این سخت‌افزارها و دو کارت گرافیکی؛ شاهد ضخیم‌تر شدن این لپ‌تاپ‌ها هستیم. داک نگه‌دارنده نمایشگر قوی‌تر و محکم‌تر شده است و ضمختی بیشتری دارد. صفحه‌کلید همانند مدل قبلی خاکستری و پلاستیکی است.

مایکروسافت در پی توجه بیشتر به نمایشگر بوده و لذا صفحه‌کلید را طوری طراحی نکرده است که بیشتر از نمایشگر جلب توجه کند اما فضای کافی برای قرارگیری کف دو دست روی آن و استفاده راحت از کلیدها و تاچ‌پد دارد.

همانند مدل اصلی سرفیس بوک؛ صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌های جدید بسیار شفاف و درخشان است. رنگ‌ها آن‌قدر طبیعی هستند که اگر یک فیلم 4K تماشا کنید؛ شاید چنان درگیر جزییات تصاویر شوید که نشود داستان فیلم را دنبال کرد. این صفحه‌نمایش در تست‌ها ۳۷۴ نیت روشنایی دارد که از بسیاری لپ‌تاپ‌های ویندوزی بالاتر است. پوشش رنگ sRGB آن نیز ۱۳۰ درصد است.

وزن این دستگاه‌ها در مدل ۱۳.۵ اینچی از ۱۵۳۳ تا ۱۶۴۲ گرم است اما در مدل ۱۵ اینچی به ۱۹۰۵ گرم می‌رسد.

گرافیک، دوربین، باتری و صدا

در لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک ۲ شانس استفاده از دو کارت گرافیک را دارید. در صفحه‌نمایش‌ها از کارت‌ گرافیک Intel HD Graphics 620 استفاده شده ولی در بدنه اصلی لپ‌تاپ ۱۳.۵ اینچی شاهد کارت گرافیک پرقدرت Nvidia GTX 1050 با ۲ گیگابایت حافظه هستیم. مدل ۱۵ اینچی از یک کارت گرافیک Nvidia GTX 1060 با ۶ گیگابایت حافظه سود می‌برد.

با این کارت‌ گرافیکی می‌توان برخی از سنگین‌ترین بازی‌ها را روی لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک ۲ اجرا کرد و در برنامه‌های گرافیکی مانند فتوشاپ رندرهای راحتی داشت.

این دستگاه‌ها از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو و ۸ مگاپیکسلی در عقب نمایشگر سود می‌برند. دوربین جلو 1080p و دارای قابلیت تشخیص چهره با ابزار Windows Hello است. هر دو دوربین خوب ارزیابی می‌شوند.

این دستگاه‌ها دو باتری دارند که باتری بزرگ‌تر و اصلی در بدنه لپ‌تاپ است. دوام شارژ این باتری حدود ۱۳ ساعت و ۷ دقیقه است که در میان لپ‌تاپ‌ها رده دوم را به خود اختصاص می‌دهد. در این مدت می‌توانید از وای‌فای استفاده کنید، برنامه‌های گرافیکی را اجرا کنید و فیلم ببینید. باتری جاسازی شده در نمایشگر برای حالت تبلت نیز دوام شارژ ۳ ساعت و ۴ دقیقه گزارش شده است.

روی سرفیس بوک ۲ از بلندگوهای استریو دالبی استفاده شده است.

حرف آخر

هر دو لپ‌تاپ گران‌قیمت هستند. مدل ۱۳ اینچی با قیمت ۱۴۹۹ دلار و مدل ۱۵ اینچی با قیمت ۲۴۹۹ دلار عرضه می‌شود که این قیمت‌ها برای پایین‌ترین پیکربندی سخت‌افزاری هستند.

سرفیس بوک ۲ یک به‌روزرسانی بزرگ به آخرین سخت‌افزارها و قابلیت‌هایی است که یک لپ‌تاپ هیبریدی ویندوزی می‌تواند داشته باشد. طراحی زیبا؛ باتری با دوام شگفت‌انگیز، صفحه‌نمایش درخشان و جداشدنی که یک تبلت مستقل با قدرت کافی است.

برخی کارها با قلم استایلوس راحت‌تر است. این لپ‌تاپ‌ها با خیال راحت می‌توانند به عنوان یک کامپیوتر دسکتاپ هم استفاده شوند. شاید بهترین لپ‌تاپ ویندوزی سال ۲۰۱۸ باشد و راهی را نشان بدهد که باید دیگر سازندگان لپ‌تاپ‌های ویندوزی طی کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5