گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس معرفی شدند: دوربین با دیافراگم دوگانه قابل تنظیم، ایموجی‌های متحرک، فیلم‌برداری حرکت آهسته و واقعیت افزوده

0

شرکت سامسونگ در کنفرانس خبری پیش از شروع رویداد MWC 2018 از پرچم‌دارهای جدید خود در سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد.

چندین ماه است که داریم اخبار و شایعات متفاوتی درباره گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس می‌شنویم و اکنون سرانجام می‌توانیم ببینیم دستاورد جدید غول کره‌ای سازنده اسمارت‌فون چه ویژگی‌های جدیدی دارد.

صفحه‌نمایش گلکسی اس ۹ اندازه‌ای ۵.۸ اینچی دارد و گلکسی اس ۹ پلاس از نمایشگری ۶.۲ اینچی بهره می‌برد. صفحه‌نمایش هر دو گوشی سوپر آمولد با دقت تصویر ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل هستند و از نسبت تصویر ۱۸:۵:۹ سود می‌برند.

این نمایشگرها ضدآب و ضدضربه یا گردوغبار هستند و از استاندارد IP68 برخوردار خواهند بود. طراحی این اسمارت‌فون‌ها بدون حاشیه و خمیده است؛ دقیقا همانند چیزی که در سری گلکسی اس ۸ شاهدش بودیم.

این گوشی‌ها از پردازنده جدید و قدرتمند شرکت کوالکام، اسنپدراگون ۹۴۵ قدرت می‌گیرند و به حافظه رم ۴ گیگابایت برای اس ۹ و ۶ گیگابایت برای اس ۹ پلاس مجهز شده‌اند. البته، در برخی بازارها این گوشی‌ها با پردازنده‌های سری Exynos ساخت خود سامسونگ عرضه خواهند شد؛ روالی که در مدل‌های قبلی هم شاهدش بودیم. ظرفیت ذخیره‌سازی این گوشی‌ها هم ۶۴ گیگابایت به همراه کارت حافظه میکرواس‌دی است.

اما به سراغ دوربین‌های به‌روزرسانی شده این گوشی‌ها برویم. سامسونگ می‌گوید قوی‌ترین دوربین‌های ممکن برای یک گوشی موبایل را ساخته است چون یکی از انتظارات کاربران در دنیای کنونی است.

گوشی گلکسی اس ۹ از سیستم تک دوربینه ۱۲ مگاپیکسلی و گلکسی اس ۹ پلاس مجهز به یک سیستم دو لنزی است تا نور بیشتری جذب شود. این دوربین‌های سامسونگ برای اولین بار از قابلیت تنظیم دیافراگم مکانیکی و دستی سود می‌برند.

این دیافراگم می‌تواند بین f/1.5 برای محیط‌های با نور کم تا f/2.4 برای محیط‌های پور نور و روشن تنظیم شود. دیافراگم f/1.5 حدود ۲۸ درصد نور بیشتری نسبت به دیافراگم f/1.7 در گلکسی اس ۸ جذب می‌کند.

دوربین این گوشی‌ها می‌تواند با استفاده از مودهای حرفه‌ای تعریف شده به طور خودکار دیافراگم را تنظیم کند یا به طور دستی و توسط کاربر انجام شود. فقط دو گزینه برای تغییر دیافراگم وجود دارد و میان این دو دیافراگم دیگری قابل استفاده نیست. این قابلیت دوال سنسور نام دارد.

دوربین گلکسی اس ۹ می‌تواند نرخ ۹۶۰ فریم در ثانیه را به نمایش بگذارد و به این ترتیب یک مود عکاسی جدید سوپر اسلوموشن را در دنیای عکاسی موبایل بنا کند. این دوربین وقتی به یک فیلم متحرک رسید، می‌تواند به طور آهسته تمام فریم‌ها را عکاسی کند تا ویدیوی حرکت آهسته آن ساخته شود.

در گوشی گلکسی اس ۹ پلاس؛ دوربین اصلی همان ۱۲ مگاپیکسلی اس ۹ با قابلیت دیافراگم قابل تغییر است ولی دوربین دوم شبیه به لنز f/2.4 روی نوت ۸ و دیافراگم ثابت است و قابلیت عکاسی از نزدیک و پرتره یا استفاده از ویژگی Live Focus را می‌دهد. هر دو لنز قابلیت لرزش‌گیر دارند. کاربران با کمک دوربین‌های گلکسی اس ۹ پلاس می‌توانند در نور کم و شدید عکاسی کنند و پردازنده قدرتمند این گوشی می‌تواند بهترین کیفیت عکس را در اختیارتان قرار دهد.

هر دو گوشی از یک دوربین سلفی جلویی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و فوکوس خودکار همانند سال‌های قبل سود می‌برند.

اما سامسونگ نمی‌خواهد از آیفون X عقب بماند و قابلیت انیموجی روی این گوشی را نیز در پرچم‌دارهای خود پیاده‌سازی کرده است. سامسونگ نام این قابلیت را AR Emoji نهاده و با استفاده از واقعیت افزوده می‌تواند از چهره و لباس شما یک ایموجی متحرک بسازد.

قابلیت AR Emoji به کاربران اجازه می‌دهد با ابزارهای مختلف؛ از چهره‌شان ایموجی‌های متنوعی بسازند و لباس مورد علاقه‌شان را تنش کنند. ایموجی‌های ساخته شده توسط فیسبوک یا واتساپ قابل ارسال برای دوستان هستند.

سامسونگ ۱۸ حالت ایموجی سفارشی به طور پیش‌فروش روی اپلیکیشن AR Emoji خود قرار داده است. این قابلیت امکان استفاده از ایموجی‌های شخصیت‌های معروف دنیای هالیوود یا شرکت دیزنی را هم می‌دهد.

سامسونگ در سری گلکسی اس ۹ توانسته دستیار هوشمند صوتی بیکسبی را به واقعیت افزوده نیز متصل کند. این گوشی‌ها می‌توانند یک تابلو را اسکن کرده و برای شما ترجمه کنند. می‌توانید از غذایی عکس بگیرید تا تشخیص داده شود و به شما بگویند چه غذایی و چقدر کالری دارد. می‌توانید بهترین وسایل آرایشی و بهداشتی را برای صورت خودتان امتحان کنید.

همان‌طور که انتظار داشتیم؛ سنسور اثر انگشت حفظ شده و باز هم در پشت دستگاه قرار دارد. یکی از ویژگی‌های پرچم‌دارهای جدید سامسونگ، استفاده از مودم 4G LTE با سرعت ۱.۲ گیگابیت و پشتیبانی از فرکانس رادیویی ۶۰۰ مگاهرتز برای اپراتورهایی مانند تی‌موبایل است.

گلکسی اس ۹ باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و اس ۹ پلاس از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند. این باتری‌ها جداشدنی نیستند. از شارژ سریع و بی‌سیم پشتیبانی شده است و بلندگوهای این گوشی‌ها در بالا و پایین گوشی نصب شدند و به فناوری Dolby ATMOS مجهز هستند. این بلندگوها صدای فراگیر ۳۶۰ درجه‌ای می‌دهند تا کاربران بهترین تجربه مالتی‌مدیا را داشته باشند.

این گوشی‌ها در رنگ‌های متنوع مشکی، خاکستری، آبی و رنگ جدید بنفش نیلوفری ساخته شده‌اند. سامسونگ در زمان معرفی به قابلیت‌های امنیتی، سلامتی و تندرستی، پرداخت‌های موبایل و سیستم به‌روزشده Dex نیز صحبت کرد.

سامسونگ می‌گوید گلکسی اس ۹ و ۹ پلاس به طور مشهودی هوشمندتر شدند و می‌توانند با واقعیت افزوده دنیای بهتری بسازند.

پیش‌فروش این گوشی‌ها از همین اکنون شروع می‌شود ولی در تاریخ ۱۶ مارس (۲۵ اسفندماه) وارد بازار می‌شوند.

هنوز خبر رسمی در مورد قیمت این دو گوشی منتشر نشده است. اما شنیده‌های حاکی از قیمت بالای این دو گوشی نزدیک به قیمت آیفون x هستند.

به‌روزرسانی: قیمت آنلاک گوشی گلکسی اس ۹ در امریکا ۷۲۰ دلار و قیمت گلکسی اس ۹ پلاس حدود ۸۴۰ دلار اعلام شده است. تفاوت قیمت زیاد این دو گوشی مربوط به دوربین دوگانه پیشرفته در گلکسی اس ۹ پلاس است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5