محققان باتری‌هایی ساختند که منفجر نمی‌شوند و آتش نمی‌گیرند و چندین برابر باتری‌های لیتیومی شارژ دارند

0

محققان دانشگاه مریلند باتری طراحی کردند که خیلی دیر شارژ خالی می‌کند و هیچ‌گاه منفجر نمی‌شود. این نوع باتری‌ها و فناوری ساخت‌شان می‌تواند آینده گوشی‌های تلفن همراه را رقم بزند و رقیبی جدی برای باتری‌های لیتیوم‌یون امروزی باشد.

تصور کنید باتری گوشی شما چندین برابر باتری‌های کنونی شارژ داشته باشد ولی ایمنی آن بسیار بالاتر باشد. این حرف بیشتر شبیه به رؤیا است ولی محققان دانشگاه مریلند با استفاده از فلز «روی» و آب توانستند این رویا را حداقل در آزمایشگاه‌شان تحقق ببخشند و امیدوار باشند در آینده لوازم الکترونیکی نیز به این باتری‌ها مجهز شوند.

ترکیب آب و فلز روی می‌تواند ایمنی باتری‌ها را افزایش دهد و از آتش‌سوزی یا انفجارشان جلوگیری کند. باتری‌های لیتیوم‌یون کنونی سطح ایمنی بسیار پایینی دارند و منجر به حوادث بسیار زیادی شدند که معروف‌ترین‌شان مربوط به گوشی گلکسی نوت ۷ سامسونگ است.

به همین دلیل، محققان به دنبال باتری‌هایی با ایمنی بیشتر هستند و اکنون به نظر می‌رسد ترکیب و فناوری آب با فلز روی می‌تواند چنین هدفی را برآورده کند چون دیگر امکان آتش‌سوزی یا انفجار باتری منتفی است.

ترکیب آب و فلز روی برای ساخت باتری؛ یک ایده قدیمی است و قبلا هم مطرح بوده ولی باتری‌های گذشته سطح ذخیره انرژی بسیار کمی داشتند و قابل استفاده در لوازم الکترونیکی؛ مخصوصا گوشی‌های تلفن همراه یا نوت‌بوک‌ها نبودند. باتری‌های لیتیومی به وضوح انرژی و شارژ بیشتری نگه‌داری می‌کردند.

امپراطوری باتری‌های لیتیوم‌ یون به خطر افتاد

اما محققان آزمایشگاه ارتش ایالات متحده با همکاری موسسه استاندارد و فناوری این کشور توانستند باتری‌های جدید ترکیبی از آب و فلز روی بسازند که انرژی بسیار بیشتری ذخیره می‌کند و می‌تواند در این زمینه با باتری‌های لیتیون‌یون هم رقابت کند.

این محققان می‌گویند یک کاربر می‌تواند سراسر روز با گوشی مکالمه کنند و شارژ باتری هنوز تمام نشده باشد.

در این باتری‌ها از یک الکترولیت آبی به جای مواد قابل اشتعال در باتری‌های لیتیون‌یون استفاده شده است تا ایمنی باتری افزایش پیدا کند. محققان برای افزایش انرژی ذخیره شده در باتری و دستیابی به شارژ بیشتر؛ فلز روی را با نمک ترکیب و به باتری موجود اضافه کردند.

صنعت لوازم الکترونیکی سال‌ها است به دنبال باتری‌هایی برای جایگزینی با باتری‌های لیتیوم‌یون فعلی است و راه‌کارها و فناوری‌های مختلفی را آزموده و موفق نشده است. اما محققان دانشگاه مریلند امیدواری زیادی دارند که این نوع باتری‌های آب-روی بتوانند راهی به بازار پیدا کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5