دانشمندان رنگ دقیق جهان را کشف کردند

0

تا به حال دنبال رنگ غالب جهان هستی بودید؟ رنگ سیاره کره زمین نه! رنگ کل جهانی که در آن زندگی می‌کنیم با همه کهکشان‌ها و ستاره‌ها و سیاره‌ها؟

اگر در یک شب به آسمان و جهان بالای سرمان نگاه کنیم؛ انگار یک پرده مشکی رنگ پیش رویمان کشیده شده است و نقاطی نورانی همانند الماس روی این پرده پخش شده و می‌درخشند. همین الماس‌هایی که در پرده شب می‌درخشند؛ رنگ واقعی و دقیق جهان را تعیین می‌کنند.

شاید ندانیم اولین دانشمندی که دنبال کشف رنگ واقعی جهان بوده، چه کسی و در چه قرنی زندگی کرده است ولی مسلم است همیشه تلاش برای یافتن رنگ واقعی جهان ادامه داشته و اکنون می‌دانیم که آخرین تلاش‌ها در سال ۲۰۰۱ در دانشگاه جان هاپکینز  اتفاق افتاده است.

این دانشمندان مدت زمان زیادی صرف و جمع‌آوری اطلاعات درباره کهکشان‌های هستی کردند. این تیم تحقیقاتی به دنبال تعیین سن دقیق کهکشان‌ها موجود در جهان بودند.

حاصل سال‌ها تلاش این دانشمندان، کشف و جمع‌آوری اطلاعات حدود ۲۰۰ هزار کهکشان و یافتن این موضوع بوده که اولین ستاره‌ها در سطح جهان ۵ میلیارد سال پیش ایجاد شدند. اما در خلال تحقیقات انجام شده در طول این سال‌های طولانی، نکات جالبی درباره رنگ ستاره‌ها و همین‌طور رنگ کل جهان بیرون کشیده شده است.

در گذشته، به نظر می‌رسید این ستاره‌ها روشن‌تر و خیره‌کننده‌تر هستند. اولین ستاره‌ها آبی روشن بودند ولی به تدریج از آبی به زرد و قرمز رنگ باختند. اکنون، این ستاره‌های پیر؛ قرمزتر از گذشته هستند.

به همین دلیل، افرادی که با تلسکوپ به آسمان نگاه می‌کنند و شاید افراد عادی هم تصور می‌کنند جهان آبی روشن یا قرمز تیره است. برخی هم جهان را سبز می‌بینند.

اما دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز اعلام کردند رنگ دقیق و واقعی جهان چیزی نزدیک به رنگ بژ است. این دانشمندان برای این رنگ یک نام هم انتخاب کردند که کافه لاته‌ای کهکشانی (Cosmic Latte) است. نام‌های پیشنهادی دیگر «کرم کیهانی» و «کاپوچینوییِ کیهانی» بودند.

به زبان طراحان بهتر می‌توان این رنگ را تعریف کرد. ارزش HEX این رنگ در نرم‌افزارهای گرافیکی عدد زیر است:

تیم تحقیقاتی دانشگاه جان هاپکینز در سال ۲۰۰۱ اعلام کرده بود که رنگ جهان سبز روشن است ولی بعدا این رنگ را به بژ تغییر دادند که به نظر می‌رسد دقیق‌تر است.

چرا جهان به رنگ بژ است؟

رنگ جهان حاصل بازتابی است که از تابش نور ستارگان مشاهده می‌شود. رنگ بژی که می‌بینیم حاصل دریافت تابش نوری ستارگانی در فاصله بسیار دور است.

نور خالص ستاره‌ها به سفید گرایش دارد ولی وقتی میلیاردها سال نوری می‌گذرد تا ما در کره زمین مشاهده‌اش کنیم؛ شاید رنگ دیگری باشد چون تابش نوری دوران جوانی ستاره‌ها را مشاهده کردیم.

هرچه ستاره‌ها پیرتر می‌شوند؛ رنگ جهان هم به سوی قرمز تیره گرایش پیدا می‌کند. بنابراین؛ شاید در سال‌های آینده رنگ جهان هم تغییر کند!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.