روانشناسی رنگ ها چگونه موجب افزایش سودآوری می شود؟

0

رپورتاژ

در مدیریت کسب و کار، روانشناسی رنگ‌ها می تواند بصورت چشمگیری سودآوری شما را افزایش دهد. آخرین باری که یک گوشی تلفن همراه جدید خریداری نمودید، تصادفا تصمیم نهایی شما در این باره مبتنی بر رنگ گوشی بود. مطمئنا شما ویژگی های کارکردی گوشی مانند قدرت باتری، کیفیت دوربین، اندازه صفحه، و غیره را هم در نظر گرفته بودید. اما هنگامی که این کار را انجام دادید، به احتمال زیاد رنگ، تعیین کننده گوشی تلفن خاصی بود که انتخاب نمودید.

روانشناسی رنگ‌ها نقش بارزی در تصمیم به خرید ما دارد. روانشناسی رنگ‌ها می‌گوید هم کودکان و هم بزرگ‌سالان گرایش به برخی رنگ‌های خاص دارند. بیشتر افراد معتقدند که شواهد همه گیری در مورد قدرت تشویق کنندگی رنگ‌ها وجود ندارد، اما تحقیقات گسترده خلاف این ادعاها را ثابت می کند.

روانشناسی رنگ ها چگونه موجب افزایش سودآوری می شود؟

در این مطلب، ما به این موضوع اشاره خواهیم نمود که چگونه می توانید قدرت روانشناسی رنگ‌ها را با فعالیت‌های مربوط به برندسازی خود ترکیب کنید و بازگشت سرمایه‌تان را به ویژه در وبسایت‌های قروشگاه اینترنتی پیش ببرید.

اهمیت روانشناسی رنگ‌ها در برندسازی و مدیریت کسب و کار

در توسعه کسب و کار ، بحث در مورد رفتار مصرف کننده بدون برندسازی امری تقریبا غیرممکن می باشد. تلاش های بسیاری در راستای دسته بندی واکنش های مصرف کننده (احساسات یا مشخصه های شخصیتی) طبق انواع مختلفی از رنگ های خاص انجام شده است، مانند مرتبط کردن رنگ زرد با شادی یا قرمز با شجاعت. اگرچه حقیقت این است که رنگ بیشتر به تجربه شخصی فرد بستگی دارد تا این که بتوان آن را کاملا به احساسات خاصی ربط داد.

در یک مطالعه که به صورت گزینشی “اثر رنگ در بازاریابی” عنوان گرفت، محققان دریافتند که در حدود 90 درصد از خریدهای اجباری صرفا می تواند مربوط به رنگ باشد.

در یک مطالعه دیگر با عنوان “اثرات انفعالی رنگ ها” نقش رنگ در برندسازی مشخص کرد که ارتباط بین برندها و رنگ‌ها به ادراک مصرف کننده از رنگ مناسب و مورد نظر آن‌ها برای آن برند به خصوص بستگی دارد. این به معنای “تناسب رنگ” است که یک بخش بزرگ از چیزی است که برندها برای فروش هویت خود استفاده می کنند.

روانشناسی رنگ ها چگونه موجب افزایش سودآوری می شود؟

در دنیای خودرو نیز تولید کنندگان محصولات با کاربری های متفاوت معمولا همیشه از رنگ های مشخصی برای محصولات خاص خود بهره میبرند. در دنیای خوراکی ها هم اوضاع مشابهی برقرار است. سبک زندگی و سلامت ما تحت تاثیر رنگ ها است.

استفاده مک دونالد از رنگ قرمر و استفاده استارباکز از رنگ سبز را در نظر بگیرید. در هردوی این برندها از یک رنگ اصلی برای ارائه برند خود استفاده می کنند. قرمر اغلب با اشتها برای غذا خوردن مرتبط است و به عنوان یک رنگ مسلط  برای یک شخص پرخورعالی است؛ در حالی که استارباکز به شدت با محافظه کاری محیطی درگیر است و فعالیت های محیط زیست دوستانه خود را با رنگ سبز نشان می دهد.

روانشناسی رنگ ها چگونه موجب افزایش سودآوری می شود؟

در یک مطالعه دیگر با عنوان “قرمز تحریک کننده و آبی رقابت پذیر” تایید شد که قصد خرید به شدت تحت تاثیر رنگ ها قرار دارد به این علت که آن ها روی ادراک مصرف کننده از برند مورد نظر اثر می گذارند. به عبارت دیگر، رنگ ها روی شیوه نگاه مصرف کننده به “شخصیت” یک برند اثر می گذارند. برای یک برند مانند نایک که به عنوان برند ورزشی و جذاب شناخته می شود، استفاده از رنگ هایی که این مشخصه ها را مورد تاکید قرار دهد، به شدت با مصرف کنندگان ارتباط برقرار خواهد نمود.

در نهایت، بزرگان حیطه دانش و فناوری ثابت کرده اند که مغز ما میانبرها را ترجیح می‌دهد، یعنی الگوهای قابل تشخیصی که به ما برای اتخاذ تصمیمات سریع در ارتباط با انجام خرید کمک می کنند. رنگ به طور باورنکردنی در گسترش هویت یک برند اهمیت فراوانی دارد، در نتیجه، به عنوان یک مولفه کلیدی نام گذاری شده است که برندها باید هنگام ایجاد آرم محصولات خود در نظر داشته باشند. رنگی که با احساسات مثبت مرتبط باشد (مخصوصا در مورد یک محصول) در نهایت راهنمای مصرف کنندگان در تصمیم گیری خواهد بود.

شواهدی مبنی بر اینکه رنگ دارای اهمیت است

هنگامی که افراد متوجه تلاش یک برند برای ایجاد جایگاه خود می شوند؛ رنگ هایی را در نظر می گیرند که با درست تر بودن آن جایگاه ها درتناسب باشد.

روانشناسی رنگ ها چگونه موجب افزایش سودآوری می شود؟

چگونه رنگ ها روی انجام خریدها اثر می گذارند:

  1. هنگام بازاریابی محصولات جدید، مدیران برند باید شکل ظاهری و رنگ محصولاتشان را بالاتر از سایر عوامل در نظر بگیرند زیرا که 93 درصد خریداران از رنگ برای تصمیم گیری های خود استفاده می کنند.
  2. در یک نظرخواهی اخیرا انجام شده، مشخص شد که 85 درصد خریداران رنگ را به عنوان عامل اصلی تصمیم گیری هنگام خرید یک محصول لحاظ می کنند.
  3. رنگ امکان تشخیص برند را تا 80 درصد افزایش می دهد و تشخیص برند به طور مستقیم با اعتماد مصرف کننده در ارتباط است.
  4. رنگ های معین انواع معینی از خریداران را جذب می کنند. قرمز، نارنجی و سیاه خریداران ناگهانی را به خود جذب می کنند، در حالی که رنگ آبی کله غازی و آبی تیره خریداران مقتصد را به خود جذب می نمایند. صورتی، رنگ گل سرخ و آبی آسمانی هم خریداران سنتی را به خود جذب می کنند.
  5. در یک مطالعه، برخی از 42 درصد از خریداران آنلاین نظرات خود در مورد یک وبسایت را صرفا مبتنی بر طراحی آن قرار دادند و 52 درصد آن ها دیگر به سایت مراجعه ننمودند زیرا که از زیبایی کلی وبسایت خرسند نبودند.

همواره می توانید تازه‌های فناوری، زندگی و کسب و کار را در مجله اینترنتی آرمیشا بخوانید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5