ده‌ها میلیون کاربر ویندوز ۱۰ در معرض خطر هستند و برایشان پیام اخطار منتشر شده است

0

ویندوز ۱۰ به اندازه کافی مشکل دارد تا کاربران درگیرش باشند اما حالا برخی از شرکای مایکروسافت آن را به چیزی بدتر تبدیل کردند.

شرکت امنیتی و تحقیقاتی SafeBreach اعلام کرد یک نرم‌افزار نصب شده به طور پیش‌فرض روی کامپیوترهای ویندوز ۱۰ می‌تواند میلیون‌ها کاربر را در معرض هکرها قرار دهد. به طور خوش‌بینانه می‌گوییم میلیون‌ها کاربر ولی بدبینانه می‌تواند صدها میلیون کاربر را در معرض خطر قرار دهد.

این شرکت تحقیقاتی، باگ امنیتی مهمی در نرم‌افزار PC-Doctor Toolbox یافته است. نرم‌افزاری که برای تحلیل سیستم استفاده شده و توسط شرکت‌های بزرگی همچون دل با برند Alienware، کرسیر و Staples روی کامپیوترهای پی‌سی ویندوز ۱۰ نصب و کاربران داده می‌شود.

شرکت دل سال گذشته به تنهایی نزدیک به ۶۰ میلیون پی‌سی با نرم‌افزار PC-Doctor Toolbox فروخته است. این ابزار بخشی از مجموعه نرم‌افزارهای SupportAssist است که شرکت دل به کاربران پیشنهاد می‌دهد. این نرم‌افزار در غالب اوقات از پیش روی ویندوز ۱۰ نصب شده است.

شرکت SafeBreach کشف کرده وجود یک باگ بسیار مهم و از نظر امنیتی در سطح بسیار بالا و حساس، اجازه می‌دهد هکرها فایل‌های DLL آلوده و مخربی را جایگزین فایل‌های DLL خنثی کنند. این جایگزینی در هنگام اسکن سیستم برای تشخیص خطاها و ایرادهای صورت می‌گیرد.

این فایل‌های آلوده روی هر دو نوع ویندوز ۱۰ بیزینس و هوم دیده شده‌اند و می‌توانند کنترل کامل سیستم‌عامل را به دست هکرها بدهند.

آن چیزی که باعث می‌شود این آسیب‌پذیری بسیار خطرناک باشد؛ دسترسی سطح بالایی است که سازندگان پی‌سی به نرم‌افزار PC-Doctor Toolbox داده‌اند تا به همه سخت‌افزارها و نرم‌افزارها دسترسی داشته و آن‌ها را مانیتور و رفع عیب کند.

حتی این نرم‌افزار می‌تواند سطح دسترسی بالاتر جدیدی برای خودش تعریف کند. به این ترتیب، یک کد آلوده می‌تواند همه‌چیز پی‌سی را تحت کنترل خودش دربیاورد.

چگونه این مشکل را حل کنیم؟

هنگامی وضعیت برای کاربران نهایی ویندوز ۱۰ بدتر می‌شود که بدانیم تلاش‌های شرکت‌های سازنده کامپیوتر خانگی برای امن‌سازی Toolbox می‌تواند آسیب‌پذیری‌های بیشتری ایجاد کند.

شرکت SafeBreach باگ ابزار Toolbox را در ماه آوریل کشف و گزارش کرد. شرکت دل هم بسته امنیتی برای کاربران انتشار داد تا روی کامپیوترهای خود نصب کنند. اما تحقیقات بعدی SafeBreach نشان می‌دهد این بسته جدید می‌تواند آسیب‌پذیری‌های بیشتری را متوجه سیستم کند.

حرف آخر اینکه بسیاری از کاربران ویندوز ۱۰ در معرض خطر هستند؛ حتی اگر نرم‌افزارهای ضدویرویس نصب کرده باشند و برخی از آن‌ها گزارش بدهند یک مشکل و ضعف امنیتی یافته‌اند.

بهترین راه‌کار، پاک کردن نرم‌افزار SupportAssist از روی کامپیوترهای دل، نرم‌افزار One Diagnostics یا Diagnostics از روی پی‌سی‌های کرسیر و ابزار Easy Tech Diagnostics روی کامپیوترهای Staples است.

هر فردی هم کامپیوتر پی‌سی با ویندوز ۱۰ پیش‌نصب خریداری می‌کند؛ توصیه می‌شود سریعا ویندوز ۱۰ را پاک کرده و یک نسخه جدید نصب کند.

در نهایت باید مایکروسافت را مقصر این وضعیت بدانیم؟ قطعا نیاز است ردموند نظارت بیشتری روی نصب نرم‌افزارهای شخص ثالث در ویندوز ۱۰ داشته باشد. خبرهایی هم منتشر شده که این شرکت می‌خواهد استراتژی‌ها و سختگیری‌های شدیدی برای «کنترل، کیفیت و شفافیت» کار شرکا در نظر بگیرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.