عکس‌های تاریخی از اعضای گروه‌های گنگستری شهر بیرمنگام که الهام‌بخش سریال Peaky Blinders شدند

0

این روزها پخش فصل پنجم سریال درام و گانگستری پیکی بلایندرز (نقابداران) آغاز شده است. فعلا دو قسمت تازه از این سریال منتشر شده و خوشبختانه ما شاهد هیچ افتی نیستیم و همچنان همان هیجان و جزئیات و شخصیت‌پردازی قوی و نگاه زیبایی‌شناسانه در فیلمبرداری ادامه دارد.

سریال پیکی بلایندرز یا نقابداران، سریالی است که از باندهای تبهکاری واقعی انگلستان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شهر بیرمنگام الهام گرفته شده است.

اعضای این باند دو مشخصه بارز و متمایزکننده داشتند: پوشیدن لباس‌های شیک و خشونت مفرط!

پلیس انگلیس در موزه West Midlands آرشیو عکس غنی و جالبی از خلافکاران در همین بازه زمانی و همین منطقه جغرافیایی دارد. عکس‌هایی واضح از افرادی که به دوربین خیره شدند و خاطره ماندگاری در ذهن مردم شهر بیرمنگام ساختند.

استیون نایت، نویسنده و کارگران سریال Peaky Blinders به این عکس‌ها دسترسی داشته و با توجه به شخصیت آن‌ها، فیلم‌نامه را نوشته است.

اندرو دیویس (مورخ) به مجله BBC History گفته است؛ برخلاف افسانه‌هایی که در دهه‌های بعدی درباره اعضای باند تبهکاری پیکی بلایندرز در میان مردم رواج یافت؛ این افراد کلاه‌های اتو کشیده به سر نمی‌گذاشتند و صورت‌های خود را با تیغ نمی‌تراشیدند.

این افراد از کلاه‌های موسوم به billycock یا لبه باریک استفاده می‌کردند که از جنس‌ نمد سختی ساخته شده و لبه‌هایی خمیده داشتند تا جلف و زننده به نظر بیایند. لبه این کلاه‌ها عرضی دو و نیم اینچ داشت و غالبا به صورت کج روی سر قرار می‌گرفت.

اعضای پیکی بلایندرز شلوارهایی عجیب و غریب می‌پوشیدند تا باز هم از دیگران متمایز باشند. این شلوارها به نام bell-bottoms معروف بودند و به طور سنتی در یونیفرم‌های دریانوردان استفاده می‌شدند.

اندرو دیویس به بی‌بی‌سی هیستوری می‌گوید لباس‌های آن‌ها بسیار گشاد و پهن بود. کفش‌های آن‌ها هم بوت‌هایی با گل میخ‌هایی درشت بودند تا در شهر هنگام راه رفتن سروصدا به پا کرده و جلب توجه کنند. آن‌ها گروهی در شهر حرکت می‌کردند و به این صورت ترس و رعب بیشتری ایجاد می‌شد.

پوشش لباسی برای جلب توجه و ایجاد ترس

همچنین، شال گردنی‌های با رنگ روشن و طرح‌دار دور گردن می‌بستند. تمام این مشخصه‌های لباس پوشیدن باعث می‌شد اعضای گزوه مخوف گانگستری شیک‌پوش و جوان به نظر بیایند و نشان‌دهنده عضویت در یک گروه و باند باشد.

اگر در دهه ۱۹۲۰ یک جوان با سبک پوشش اعضای پیکی بلایندرز در خیابان ظاهر می‌شد؛ اگرچه تعجب میان‌سالان را برمی‌انگیخت ولی مورد توجه قرار می‌گرفت و مردم با حیرت نگاهش می‌کردند.

در آن برهه زمانی، کم‌کم این طرز لباس پوشیدن به شهرهای دیگر هم سرایت کرد. برای مثال، جوانی که در عکس زیر مشاهده می‌شود؛ پوششی شبیه به اعضای باند پیکی بلایندرز دارد ولی در شهر لندن است.

جوان‌ها سعی می‌کردند در ملاقات‌های دوستانه یا مراسم‌های ویژه این نوع پوشش را انتخاب کنند تا بیشتر جلب توجه کنند.

مقایسه این عکس‌ها با پوشش کاراکترهای سریال پیکی بلایندرز نشان می‌دهد که چه میزان نویسنده و طراح لباس این مجموعه دقت نظر داشته‌اند و با مطالعه خوب، نزدیک‌ترین لباس را به واقعیت انتخاب کرده‌اند. این را مقایسه کنید با سریال‌ها ما که هر لباس دم دستی قدیمی‌نما را برای کارهای خود انتخاب می‌کنند که به خصوص در بخش لباس بانوان، گاهی سنخیتی با واقعیت ندارد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.