۳ قاعده تایید شده علمی برای انتخاب بالش مناسب خواب

0

برخی افراد همه مقدمات یک خواب خوب و عمیق را انجام می‌دهند ولی توجهی به بالش خود ندارند. بالش تاثیر زیادی در خواب و استراحت بدنی شما دارد. بالش‌های با اندازه‌های مختلف، جنس‌های متفاوت و حتی شکل های گوناگون می‌توانند وضعیت‌های خواب کاملا متضادی برای افراد ایجاد کنند.

گاهی اوقات می‌بینیم یک فرد ۵ بالش برای خوابیدن در وضعیت‌های مختلف دارد و فرد دیگری از همان خانواده فقط یک بالش استفاده می‌کند و همان بالش را هم باید با خود به مسافرت بیاورد وگرنه خوابش نمی‌گیرد.

جان لفکوویز، متخصص عمل جراحی‌های مرتبط با تعادل بدن می‌گوید گاهی اوقات یک بالش می‌تواند باعث تغییر مسیر ستون فقرات شود و سوءاستفاده از آن برای طولانی مدت به بروز دردها و مشکلات جسمی می‌کشد.

به گفته متخصصان، یک بالش ایده‌آل و مطلوب باید طوری باشد که وضعیت C برعکسی برای گردن شما در هنگام خوابیدن ایجاد کند. به این معنی که استخوان‌های قسمت جلوی گردن باید به جلو خم شوند. استخوان‌های میانی و پشتی بالای گردن باید بیرون رفتگی داشته باشند و به سمت عقب خم شوند. بعد در قسمت تحتانی گردن شما باید مجددا استخوان‌ها تورفتگی داشته و به جلو خم شوند.

یک بالش مناسب باید وضعیت خمیدگی گردن را به خوبی حفظ و نگهداری کند. بالش‌ها نباید وضعیت جدیدی در گردن به وجود بیاورند و روی خواب یا ستون فقرات بدن فشاری وارد کنند.

مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در حوزه کایروپراکتیک (یا Chiropractic علم و مجموعه روش‌های درمانی است که بیشتر روی تشخیص و درمان اختلالات دستگاه ماهیچه‌ای‌ اسکلتی انسان به‌ویژه ستون مهره‌ها تمرکز دارد) منجر به این ۳ قانون برای انتخاب یک بالش مناسب افراد مختلف شده است:

۱- ضخامت: محکم یا نرم و پردار؟

برخی افراد عاشق بالش‌های نازک و نرم و تخت هستند ولی برخی دیگر از مردم بالش‌های سفت و محکم یا ضخیم را دوست دارند. حق با کدام دسته است؟

کایروپراکتیک می‌گوید یک بالش میانه بهتر است. یعنی بالش نباید بیش از حد نرم و صاف و تخت باشد که گردن در آن فرو برود و نتواند حالت گردن را نگه دارد و نه بسیار محکم و سفت باشد که انگار روی سنگ خوابیدید.

اندازه یک بالش باید طولی حدود ۳ اینچ باشد. مطمئن شوید اندازه بالش به حدی هست که گردن شما در وضعیت خوابیده به یک سو، به عقب برگشته باشد. افراد مختلف شاید به بالش‌هایی با اندازه‌های کوچک‌تر و بزرگ‌تر نیاز داشته باشد ولی جنس بالش نباید زیاد نرم یا زیاد سفت باشد.

۲- شکل: فراتر از مستطیلی

در حالی‌که غالب بالش‌ها به شکل مستطیل یا مربع ساخته می‌شوند؛ بهتر است بالش‌ها در وسط خود یک تورفتگی یا انحنا داشته باشند که سر و گردن به طول کامل در آن‌ها قرار گیرد. مثلا، بالش‌های شرکت Pillowise برای این منظور بسیار مناسب هستند.

متخصصان کایروپراکتیک توصیه می‌کنند بالش‌هایی تهیه کنید که شکل V دارند تا سر و گردن به طور کامل روی آن قرار گرفته و گردن در فرورفتگی آن‌ها قرار گیرد. این نوع بالش‌ها به منحنی گردن هیچ فشاری نمی‌آورند و آن را تقویت می‌کنند.

۳- تعداد: چند بالش برای شما مناسب است؟

استفاده بیش از دو بالش ممکن است سر شما را به جلو سوق داده و چانه به سمت سینه کشیده شود.

متخصصان کایروپراکتیک به بیماران خود پیشنهاد می‌کنند از صفر یا یک بالش استفاده کنند. برخی افراد واقعا نیازی به بالش ندارند و می‌توانند روی یک تخت نرم و صاف دراز بکشند. وضعیت سر و گردن این افراد به گونه‌ای است که روی زمین قرار نمی‌گیرد و بهتر است از بالش استفاده نکنند.

بنابراین، اصلا توصیه نمی‌شود افراد چندین بالش زیر سر خود بگذارند و بخواهند سر خود را بیش از حد بالا بیاورند. ایده‌آل‌ترین حالت استفاده از یک بالش زیر سر است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5