هواوی قدرتمندترین پردازنده اسمارت‌فون‌ها و اولین پردازنده 5G واقعی دنیا را معرفی کرد

0

هواوی روز جمعه از قدرتمندترین پردازنده موبایل جهان رونمایی کرد. کرین ۹۹۰ اولین پردازنده با مودم 5G توکار است که به‌زودی روی اسمارت‌فون پرچم‌دار میت ۳۰ به بازار عرضه می‌شود.

هواوی در حالی‌که هنوز درباره مجوز استفاده از اندروید و اپلیکیشن‌های مرتبط با آن روی گوشی‌های خود اطمینان کامل ندارد؛ برنامه‌های خود برای عرضه اسمارت‌فون‌های رده بالا را طبق برنامه قبلی پیش‌ می‌برد. هواوی در ۱۹ سپتامبر از پرچم‌دارهای بعدی خود، سری میت ۳۰ رونمایی خواهد کرد.

کرین ۹۹۰ اولین پردازنده 5G واقعی دنیا است. مودم 5G در این پردازنده به صورت SoC با تراشه اصلی ادغام شده است و پاسخی به پردازنده‌های کوالکام و سامسونگ است که در حقیقت یک تراشه 4G با مودم جداگانه 5G هستند.

کرین ۹۹۰ با فناوری ساخت ۷ نانومتری و در دو مدل بدون پشتیبانی از 5G و 5G عرضه می‌شود. مدل بدون پشتیبانی از فایوجی، در واقع یک پردازنده 4G برای مناطقی است که هنوز از شبکه‌های فایوجی استفاده نمی‌کنند و توانایی هزینه کردن برای یک گوشی 5G را ندارند.

پردازنده‌ Kirin 990 5G از شبکه‌های Sub-6 GHz 5G روی هر دو معماری SA و NSA پشتیبانی می‌کند. تا کنون، هر دو شرکت کوالکام و سامسونگ موفق نشدند چنین پردازنده‌ای ارائه کنند.

کرین ۹۹۰ دارای 5G کمی از مدل 4G بزرگ‌تر است. هر دو پردازنده از هشت هسته پردازشی با جی‌پی‌یو G76 و ۱۶ هسته ۷۰۰ مگاهرتز عرضه می‌شوند و دارای واحدهای NPU هستند. مودم توکار فایوجی Kirin 990 5G از مدل بالونگ 5G است.

خط و نشان برای رقبا

هواوی هنوز جزئیات زیادی درباره مودم‌های به کار رفته در پردازنده‌های کرین ۹۹۰ ارائه نکرده و تنها به حداکثر سرعت دانلود و آپلود ۲.۳ و ۱.۲۵ گیگابیت بر ثانیه ان‌ها اشاره کرده است.

این غول چینی می‌گوید با استفاده از یادگیری ماشینی و تراشه‌های عصبی، سرعت انتقال اطلاعات در سفرها و برخی مکان‌ها بیشتر از این سرعت اعلام شده خواهد رفت. همچنین، این تراشه‌ها می‌توانند در صورت ضعیف بودن سیگنال‌ها، به طور همزمان به شبکه‌های 4G و 5G متصل شوند تا سرعت لازم فراهم شود.

در حالی که فروش اسمارت‌فون‌های هواوی در اروپا ۵ درصد کاهش یافته است؛ هنوز دومین فروشنده گوشی در دنیا امیدوار است به رشد و موفقیت‌های خود با سرعت کنونی ادامه دهد و بتواند جای سامسونگ را در صدر جدول بگیرد.

هواوی در چند وقت اخیر با معرفی انواع فناوری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، سعی کرده قدرت و اراده خود را به جهان و از جمله تحریم‌کنندگان نشان دهد و برایشان پیام بفرستد که از شروع این تحریم‌ها ابایی ندارد.

همان‌طور که اشاره شد؛ تا دو هفته دیگر پردازنده موبایل کرین ۹۹۰ روی پرچم‌دارهای هواوی میت ۳۰ عرضه می‌شود. باید منتظر پاسخ سامسونگ و کوالکام به کرین ۹۹۰ بود!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.