آنچه باید قبل از سفر به بلغارستان بدانیم

1

رپورتاژ

سفر به بلغارستان

بی شک برای سفر به هر کشوری نکاتی وجود دارد که باید از آن ها باخبر باشیم. کشور بلغارستان واقع در جنوب شرقی اروپا و صوفیه به عنوان پایتخت خود، دارای مذهب رسمی مسیحیت ارتدوکس است. زبان رایج بلغاری است که با خط سیریلی نوشته می شود. کشور بلغارستان در نیمکره شمالی و شرقی، در جنوب شرقی قاره اروپا و در غرب دریای سیاه واقع شده و با کشورهای رومانی در شمال، صربستان در غرب و ترکیه و یونان در جنوب همسایه است. شهرهای مهم بلغارستان شامل: پلوودیف، وارنا، روسه و بورگاس است. برای تعویض یورو یا دلار با «لوا»، پول رایج بلغارستان‌، هرگز با افراد عادی درون خیابان‌ها معامله نکنید‌. این کار علاوه بر اینکه غیر قانونی است‌، ممکن است خطراتی از جمله کیف قاپی برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نکات ضروری و امنیتی که باید قبل از سفر با تور بلغارستان بدانید آشنا شوید.

موقعیت جغرافیایی بلغارستان

کشور بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد. دو رشته کوه بالکان (شمال و مرکز کشور) و کوه های ردوپه (باهتر و جنوب کشور) کشور بلغارستان را در برگرفته اند. بلغارستان 110 هزار کیلومتر مربع مساحت و 7 میلیون نفر جمعیت دارد.

نکات دریافت ویزا بلغارستان

با وجود اروپایی بودن کشور بلغارستان، هنوز عضو اتحادیه شنگن نشده است و ویزای شنگن برای سفر به بلغارستان نیاز نیست. آژانس مسافرتی گلفام سفر توانایی این را دارد فقط طی مدت 10 روز ویزای بلغارستان علاقمندان را آماده نماید و در صورت تمایل بلیط هواپیما بلغارستان را برای علاقمندان رزرو نماید و علاقمندان میتوانند در صورت تمایل رزرو هتل بلغارستان را از سایت انتخاب کرده و هتل مورد نظر خود را انتخاب نمایند. انواع ویزای بلغارستان عبارتند از: ویزای نوع A ترانسفر فرودگاهی / ویزای نوع C اقامت کوتاه مدت یا اقامت با برنامه ی از قبل تعیین شده / ویزای نوع D اقامت بلند مدت

آب و هوای بلغارستان

با موقعیت جغرافیایی بلغارستان، آب و هوای شمال کشور در تابستان گرم و در زمستان سرد است. درحالی که جنوب شرقی بلغارستان آب و هوای مدیترانه ای و معتدل تری دارد. به طور کلی بیشتر آب و هوای بلغارستان سرد و کوهستانی و نواحی دریای سیاه آب و هوای معتدل و مرطوب دارد.

بهترین زمان سفر به بلغارستان

با وجود گرمسیری بودن هوای بلغارستان، این کشور تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد. فصل بهار یکی از بهترین زمان های سفر هوایی به بلغارستان است و میتوان بلیط هواپیما بلغارستان را بسیار مناسب خریداری کرد زیرا بسیاری از جشنواره ها در این فصل برگزار می شوند. فصل تابستان با دمای هوا 25-35 و دمای آب 23-27 درجه مقصدی مناسب برای تفریحات ساحلی می باشد. دما در فصل پاییز همانند بهار است و فصلی معتدل به همراه باران است. دماس کشور بلغارستان در فصل زمستان بسیار کاهش می یابد و حدود 5-10 درجه است که مناسب برای اسکی و تفریحات زمستانی می شود.

بایدها و نبایدها در کشور بلغارستان

زمانی که به کشوری جدید سفر می کنید و شناخت کافی به آن کشور، قوانین، مذاهب، اعتقادات مردم و محدودیت ها ندارید، ممکن است برایتان دشواری ایجاد کند. در ادامه به برخی از بایدها و نبایدهای مهم در سفر به کشور بلغارستان اشاره می کنیم.

شب ها به ساحل بروید

با توجه به هزینه بسیار بالای تفریحات ساحلی و آب در سواحل بلغارستان، این سواحل زیبا از حضور گردشگران و مردم محلی خالی می مانند. اما شب های این سواحل دیدنی هستند. زندگی شبانه ساحلی، مهمانی های ساحلی، جوان های پرانرژی و هوای خنک سفر بلغارستان شما را فراموش نشدنی خواهد کرد.

با زبان بلغاری آشنا شوید

در حقیقت فرقی ندارد به کجای دنیا سفر می کنید، نیاز دارید کمی با زبان منطقه ای آشنا شوید. با دانستن برخی از موارد نه تنها علاقه به سفرتان افزایش می یابد بلکه برای برقراری ارتباط با مردم محلی و سفری راحت تر کمک می کند. برخی فکر می کنند با دانستن زبان انگلیسی می توانند به هر کشوری بروند و بدون دغدغه ارتباط برقرار کنند. اما با توجه به این نکته که تنها نسل جوان بلغارستان زبان انگلیسی می دانند، شما نمی توانید با افراد بالای 40 سال به هیچ عنوان انگلیسی صحبت کنید و راهنمایی بخواهید. در واقع اگر با این افراد روسی صحبت کنید، شانس بیشتری در جواب گرفتن دارید. یادتان باشد اگر در خیابان به کسی تنه زدید، به جای کلمه «ببخشید» بگویید «اوپا»!

نوع خدمات و انعام دادن در رستوران ها را بدانید

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر با جمعی در بلغارستان به رستوران بروید و غذاهای مختلفی سفارش دهید، سفارش ها به صورت همزمان آورده نمی شوند. این فاصله زمانی ممکن است به قدری باشد که همراه شما که سالاد سفارش داده غذایش را تمام کرده و کباب شما هنوز سرو نشده باشد! همچنین با قانون انعام بلغارستان آشنا باشید. به طور مثال در رستوران ها گذاشتن ۱۰ درصد قیمت غذایتان به عنوان انعام یک موضوع طبیعی است. در عین حال حتما قبل از سوار شدن در تاکسی قیمت را بپرسید و بدانید که لازم نیست به آن ها انعام بدهید.

بله و نه گفتن بلغارها را بدانید

یکی از نکات مهم در سفر به بلغارستان، آشنایی با معانی زبان ایما و اشاره در فرهنگ مردم بلغار است. برخلاف دیگر نقاط دنیا که مردم برای گفتن نه سرشان را به چپ و راست تکان می دهند و برای گفتن بله سرشان را بالا و پایین می برند، مردم بلغارستان متفاوت عمل می کنند. به طوری که اگر به درون یک رستوران بروید و از صاحب آن بپرسید آیا میز خالی دارد و او سرش را به چپ و راست تکان داد، منظرش بله (da به زبان بلغاری) است!

نخ های رنگی را از درختان باز نکنید

بلغارها در روز اول مارچ روز بابا مارتا را جشن می گیرند که نوید آمدن بهار را می دهد. مردم در این روز دستبندهای سفید و قرمز ابریشمی را که خودشان بافته اند به یکدیگر می دهند و تا زمان دیدن یک درخت تازه شکوفه زده در دستشان نگه می دارند و سپس به شاخه های آن درخت گره می زنند. مردم بلغارستان معتقدند که این کار سلامتی، شادی و باروری را به ارمغان می آورد. یادتان باشد که در زمان سفر به بلغارستان به باورها و فرهنگ آن ها احترام بگذارید.

برای اسکی به کوه های برفی بروید

بسیاری از گردشگران در بلغارستان تنها به بازدید از سواحل می روند و این نکته را فراموش می کنند که این کشور کوه های برفی مناسب برای اسکی نیز دارد. قیمت اسکی در این کشور بسیار ارزان تر از اروپا است و علاقه مندان به اسکی زیاد به این مناطق سفر می کنند.

با شهرت گل رز بلغارستان آشنا شوید

بی شک در غذاهای کشور بلغارستان عطر و بوی گل های رز را حس خواهید کرد. زیرا بلغارستان بیشترین روغن گل رز جهان (بیش از 75 درصد) را تولید می کند. همچنین می توانید از چیدن گل های رز و مزارع آن دیدن کنید. در زمان چیدکن این گل ها زنان بلغار لباس های سنتی قرمز رنگی به تن می کنند که منظره ای زیبا ایجاد می کند.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر به آدرس اینترنتی https://www.golfamsafar.com

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. کیابیوتی می گوید

    سلام واقعا برام مفید بود اینجارو هم با اجازتون تو موبایل سیو کردم و هم برای دوستم تو واتساپ فرستادم هم اینجارو ببینه وهم نگاهی به سایتتون بندازه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5