چگونه تغذیه سالمی در هتل داشته باشیم؟

0

رپورتاژ

کم نیستند کسانی که فکر می کنند باید در سفر دلی از عزا درآورده و تا آنجا که می توانند از خجالت شکم خود درآیند. این دسته از افراد با دیدن لیست صبحانه های رنگارنگ هتل ها یا غذاهای فریبنده رستوران ها عنان از کف داده و فراموش می کنند که باید مراقب سلامتی خود باشند. اگر در طول مدت اقامت خود در هتل تغذیه سالمی نداشته باشید، بدون شک هم اقامت را به کام خود تلخ کرده اید و هم سفر را. پس توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا بدانید که تغذیه سالم در هتل چه اصولی دارد.

اصل اول: کمی تحقیق کنید

نگران نباشید! قرار نیست یک پروژه تحقیقاتی زمان بر را انجام دهید. تنها کاری که قرار است انجام دهید، این است که در هنگام رزرو هتل خود نگاهی هم به منوی رستوران آن بیندازید و دنبال غذاهای سالمی مانند ماست یا پروتئین های بدون چربی باشید و نه فقط مافین و غلات شیرین. اینکه از قبل بدانید در رستوران هتل قرار است چه غذاهایی روی میزتان گذاشته شود، به تنظیم برنامه غذایی تان کمک می کند.

اصل دوم: از صبحانه نگذرید

نیازی به گفتن نیست که صبحانه چه وعده غذایی مهمی است، به ویژه وقتی در سفر هستید و قرار است تمام روز را به گشت و گذار بپردازید. هتل ها هم از این موضوع بی خبر نیستند. به همین دلیل بیشتر هتل ها صبحانه رایگان در اختیار مهمانان خود قرار می دهند. پیشتر در مطلب در مورد صبحانه هتل ها بیشتر بدانید، از تنوع صبحانه در هتل ها گفتیم. خوشبختانه وقتی صبحانه به صورت سلف سرویس یا همان بوفه سرو می شود، دست شما در انتخاب باز است. البته همه خوراکی هایی که در منوی صبحانه هتل ها وجود دارد، سالم نیستند؛ اما همیشه گزینه های خوبی مانند تخم مرغ، میوه، سبزیجات و غیره را هم می توانید پیدا کنید. خلاصه اینکه صبحانه را کامل بخورید تا انرژی روزانه تان تأمین شود.

اصل سوم: در رستوران هتل زیاده روی نکنید

به نظر می رسد سرو غذا به صورت سلف سرویس ما را بیشتر برای خوردن وسوسه می کند. اینکه چند نوع غذای خوشمزه آن هم یکجا روی میز چیده شده باشد، به اندازه کافی فریبنده است. اما واقعیت این است که اگر از بین این لیست خوشمزه سراغ بیشتر از دو نوع غذا بروید، دیگر نمی توانید انتظاری از سیستم گوارش خود داشته باشید. در این صورت شما نظم آن را به هم زده اید. حتی اگر قرار نباشد ناهار یا شام خود را در رستوران هتل میل کنید، باز هم باید جانب احتیاط را رعایت کنید. سبک بخورید تا خیال تان آسوده باشد.

اصل چهارم: سراغ غذاهای سالم بروید

اگر توان مقابله با شکم تان را ندارید، حداقل یک وعده غذایی خود را به غذاهای سالم اختصاص دهید. این وعده می تواند صبحانه، ناهار یا شام باشد؛ فرقی نمی کند. پس فقط یک وعده به بدن خود استراحت دهید و غذاهایی میل کنید که نیاز غذایی بدن شما را برآورده می کنند؛ خوراکی هایی مانند عدس، سبزیجات، میوه، گوشت تازه، ماهی، لبنیات کم چرب و غیره. به عبارت دیگر از چربی، شوری و شیرینی پرهیز کنید. در ادامه مطلب چگونه تغذیه سالمی در هتل داشته باشیم، چند مورد از غذاهایی که باید در هتل دور آنها را خط بکشید؛ به شما معرفی می کنیم.

اصل پنجم: آب فراوان بنوشید

بسیاری از مسافران اولین چیزی را که در سفر فراموش می کنند، نوشیدن آب است. پس به محض اینکه به هتل رسیدید، برنامه ای تنظیم کنید که روزی حداقل 8 لیوان آب بنوشید. زمانی که در داخل هتل هستید، یک بطری آب(غیرپلاستیکی) کنار خود بگذارید تا ملزم به نوشیدن آن شوید. وقتی هم که از هتل خارج شدید، این بطری را همراه خود ببرید. نوشیدن آب کافی شما را از بسیاری از بیماری ها حفظ کرده و مانع خستگی تان می شود. اگر در هنگام بررسی امکانات یک هتل در سایت رزرو هتل جااینجاس به عبارت آب رایگان برخوردید، یعنی اینکه در یخچال آب معدنی یا آب نوشیدنی خنک قرار داده شده است. اگر آب داخل یخچال تمام شد، از هتل درخواست شارژ مجدد کنید.

اصل ششم: یک میان وعده مناسب برای خود در نظر بگیرید

خیلی از ما وقتی در خانه هستیم، چیزی به عنوان میان وعده برای خود در نظر می گیریم که می تواند شامل میوه، تنقلات، آجیل یا خوراکی هایی از این دست شوید. همین الگو را در هتل هم پیاده کنید، با این تفاوت که تا حد امکان تلاش کنید میان وعده تان سالم باشد. برخی هتل ها میوه هم به عنوان میان وعده در اختیار مهمانان قرار می دهند، اما اگر هتل شما از آن دسته نیست؛ خودتان دست به کار شوید. به میوه فروشی بروید و چند قلم میوه بخرید و زمانی که در هتل هستید میل کنید. یک توصیه دیگر این است که خوراکی های سالمی مانند آجیل را از خانه با خود همراه آورده، بخشی از آن را در هتل گذاشته و بخشی را هم وقتی از هتل خارج می شوید با خود ببرید. دانه های روغنی میان وعده های سالمی در سفر هستند.

اصل هفتم: گول خوراکی های داخل مینی بار را نخورید

امروز دیگر بیشتر هتل ها مینی باری پر از خوراکی های رنگارنگ که اغلب شامل شکلات، آب میوه، بیسکویت و غیره می شود. اگر داخل مینی بار خوراکی سالمی پیدا کردید، دریغ نکنید. اما خوردن شکلات و شیرینی های داخل مینی بار هم برای سلامتی شما ضرر دارد و هم برای جیب تان! چرا که مینی بار رایگان نیست. یک توصیه دیگر در مورد خوراکی های داخل مینی بار، توجه به تاریخ انقضای آنهاست.

این غذاها را در هتل نخورید

هرچند کنترل تغذیه در هتل کار ساده ای نیست، اما آنهایی که سابقه مشکلات گوارشی دارند؛ چاره ای جز رعایت برخی نکات ندارند. بهتر است خوراکی هایی که در زیر به آنها اشاره می کنیم، در غذای شما نباشند:

• مصرف سوسیس و کالباس را به حداقل رسانده و آن را با غذاهای گیاهی جایگزین کنید. اگر بدون گوشت نمی توانید زندگی کنید، از کیفیت غذای گوشتی که می خورید اطمینان حاصل کنید. در خوردن تنقلاتی مانند شکلات، شیرینی، چیپس و پفک هم زیاده روی نکنید.

• در کافی شاپ هتل به جای اسنک های شور، کیک های خامه ای، نوشیدنی های گازدار، الکلی و آب میوه های غیر طبیعی؛ دم‌نوش‌های گیاهی، آبمیوه‌های طبیعی و دسرهای میوه‌ای را امتحان کنید.

• غذاهای سرخ شده، سس و ساندویچ برگر هم گزینه های خوبی برای تغذیه نیستند. در مورد سالاد هم می توان گفت که اگر از کیفیت و نحوه تهیه آنها اطمینان کامل دارید، سفارش دهید. مثلا برخی هتل های چهار یا پنج ستاره مانند هتل استقلال یا هتل قصر مشهد نظارت دقیقی بر تهیه غذاهای خود دارند و خوردن سالاد در رستوران آنها بلامانع است.

• اگر در رستوران هتل لیموی تازه دیدید، حتما از آن استفاده کنید. لیمو ترش به دلیل خواص خود سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و با میکروب ها مبارزه می کند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.