مدل سه بعدی طراحی آیفون ۱۲ پرو مکس بر اساس شنیده‌ها: باز هم خبری از تغییرات ظاهری هیجان‌انگیز نیست! فقط ارتقاهای فنی

0

به نظر می‌ٰسد اپل ماه‌های بدی را پشت سر می‌گذارد.

در نسخه iOS 13.3 دو نقص امنیتی یافت شده است که باید سریعا برطرف شوند. درباره آیفون‌های ۱۱ هم مشخص شده به طور مرتب در حال چک کردن اطلاعات مکانی کاربران است.

حالا در جدیدترین دردسر اپل، یک سایت ژاپنی مدل سه‌بعدی آیفون ۱۲ پرو مکس را را در اینترنت منتشر کرده است. خبری که باعث ناامیدی کاربران آیفون شده چون این گوشی جدید از همان زبان و هسته طراحی آیفون X پیروی می‌کند.

سایت ژاپنی Macotakara چندان شناخته شده و معتبر نیست ولی یک عملکرد مثبت در جریان فاش کردن حذف جک هدفون از آیفون ۷ دارد. اکنون، این سایت مدل اصطلاحا mockup پرینت سه بعدی آیفون ۱۲ پرو مکس را فاش ساخته است.

شباهت بیش از حد

براساس این مدل سه بعدی، تنها ظاهر و طراحی بیرونی آیفون ۱۲ پرو مکس نیست که تغییرات چندانی نکرده است؛ بلکه شاهد شباهت‌های ابعادی هم هستیم. آیفون جدید هنوز دارای یک صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچ است در حالی‌که انتظار می‌رفت نمایشگر بزرگ‌تری برای آن استفاده شود.

شایعات پیشین هم این موضوع را تایید کردند که صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس هم‌اندازه آیفون ۱۰ است و اختلاف بسیار کمی میان آن‌ها است. آیفون ۱۲ پرو مکس در ابعاد ۱۵۹ در ۷۸ در ۸ میلی‌متر و آیفون ۱۰ در ابعاد ۱۵۸ در ۷۷.۸ در ۸.۱ میلی‌متر است.

ظاهرا ضخامت آیفون جدید کمی کاهش یافته است؛ اتفاقی که در آیفون‌های سری ۱۱ شاهد نبودیم چون از باتری‌های بزرگ‌تری استفاده شده بود. از زمان عرضه آیفون ۶ پلاس تا کنون، اپل گوشی به ضخامت ۸ میلی‌متر نداده است و این می‌تواند نازک‌ترین آیفون در چند سال اخیر باشد ولی آمدن 5G در آیفون کمی نگران‌کننده است چون دوباره ضخامت افزایش خواهد یافت.

تغییرات ظریف و کوچک

شایعات زیادی درباره طراحی فریم مشابه آیفون ۴ شنیدیم و اکنون در مدل سه بعدی منتشر شده از آیفون ۱۲ پرو مکس دوباره روی آن تاکید شده است. اگر با دقت به این طرح نگاهی بیندازید؛ ظرافت‌هایی در تغییر فریم کنار یآیفون و لبه‌های زاویه‌دارتر متوجه می‌شوید.

از دیگر تغییرات کوچک در آیفون ۲۰۲۰ اپل، پاین آمدن مکان کلیدهای صدا و شیار سیم‌کارت است. کلیدهای صدا تقریبا به اندازه نصف هر کلید پایین‌تر و شیار سیم‌کارت به اندازه یک شیار پایین‌تر کار شده است.

نباید از دیدن لبه‌ها و کناره‌های سفید زیاد ذوق‌زده شوید چون این‌ها خروجی چاپگر سه بعدی هستند و در عمل چنین آیفونی عرضه نمی‌شود.

رابطی مرموز

سایت Macotakara در سمت چپ آیفون یک رابط رازآلود پیدا کرده است. رابطی شبیه به کانکتور مغناطیسی در آیپد پرو ۱۱ اینچی یا آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی نسل سوم.

هنوز مشخص نیست این رابط ارتباطی دقیقا چیست و چه کاری انجام می‌دهد. برخی گمانه‌زنی‌ها می‌گویند رابطی برای قلم اپل پنسیل و شارژ آن هستند ولی از نظر منطقی و عقلی بی‌معنی است. تا حدودی هم غیر عملی به نظر می‌رسد.

فعلا، یکی از رازهای کشف نشده آیفون‌های ۲۰۲۰ می‌تواند این رابط ارتباطی در کناره چپ باشد.

بیم و امید

سایت Macotakara مدعی است مدل سه بعدی طراحی آیفون ۲۰۲۰ اپل را از منابع خبری علی‌بابا گرفته و معتبر است ولی خود این منبع تاکید دارد یکی از چندین طراحی و مدل‌سازی اپل برای آیفون‌های آینده است. یعنی ممکن است آیفون ۱۲ نهایی تفاوت‌هایی با مدل سه بعدی امروز داشته باشد.

به طور کلی، گفته می‌شود آیفون ۱۲ هم به مانند آیفون ۱۱ بیشتر روی جذابیت‌ها و تغییرات فنی و عملکردی تمرکز دارد نه طراحی و به‌روزرسانی‌های سطحی. مثلا شایعه استفاده از نمایشگرهای با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز در آیفون‌های نسل جدید شنیده می‌شود یا دیگر خبری از درگاه لایتنینگ نیست.

پشتیبانی از 5G، بازگشت دوباره ویژگی محبوب Touch ID یا افزوده شده یک دوربین سه‌بعدی با برد زیاد از دیگر ویژگی‌های فنی است که در آیفون ۱۲ انتظار می‌رود.

با این تفاسیر، آیا آیفون ۱۲ ارزش انتظار کشیدن و خرید دارد؟ روی کاغذ بله. ولی باید دید در عمل اپل چه شعبده‌ای اجرا می‌کند و آیفون‌های فایو جی ۲۰۲۰ این شرکت چه برچسب‌های قیمتی دارند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.