طراحی داشبورد سازمانی

0

رپورتاژ

در شرکت‌های ایرانی هوش تجاری معادل با داشبورد های مدیریتی و سیستم های پشتیبانی تصمیم می باشد. ابزارهای مختلفی برای طراحی داشبورد و تحلیل داده وجود دارد. ابزارهایی مانند کلیک ویو (Qlikview)، تبلو (Tableau) و اکسل (Excel). اما مایکروسافت Power BI ابزاری رایگان و با امکانات بسیار عالی برای پیاده سازی داشبورد در شرکت ها و سازمان ها می باشد. حتی برای نسخه Server این برنامه که داشبورد ها را برای مخاطبان به اشتراک می گذارد نیازی به پرداخت هزینه ندارید. این نرم افزار بالغ بر300 نمودار دارد و با دارا بودن اپلیکیشن موبایل و نسخه Server می تواند تمام دغدغه های پیاده سازی سیستم BI در شرکت ها را رفع نماید.

طراحی داشبورد با Power BI

آموزش Power BI برای کاربران و علاقمندان این حوزه چیزی شبیه اکسل خواهد بود. زیبا، نسبتاً آسان و جذاب. با چند کلیک می توانید داده های خود را تمیز کنید، با چند کلیک نمودارها بسازید و با چند کلیک آن ها را بر روی مرورگر با دادن دسترسی و رمز عبور با مدیران خود به اشتراک بگذارید. فرمول نویسی Power BI با زبان DAX انجام می شود. آموزش زبان DAX کمی تخصصی تر بوده ولی بسیار شبیه به فرمول نویسی اکسل می باشد. DAX اصول خود را دارد که می توان در زمان کوتاهی آن را فرا گرفت. بطور کلی از آنجایی که Power BI از خانواده نرم افزار های Self-service BI است یادگیری آن پیش نیازی ندارد و نیازی به داشتن دانش عمیق IT نیست. بنابراین در هر رشته و شعلی که هستید می توانید تحلیل داده و طراحی داشبورد با این نرم افزار را یاد بگیرید.

معماری نرم افزار Power BI به شکل زیر است:

  • طراحی و ساخت گزارش با Power BI Desktop
  • پاکسازی داده ها و ETL با Power Query
  • مدلسازی داده ها با Power Pivot
  • طراحی داشبورد و مصور سازی با موتور Power View
  • فرمول نویسی برای تحلیل داده ها با DAX
  • به اشتراک گذاری داشبوردها بر روی موبایل با Power BI Mobile App
  • به اشتراک گذاری داشبوردها بر بستر وب و موبایل با Power BI Report Server

طراحی داشبورد با اکسل

البته بسیاری از داشبوردها با اکسل طراحی می شوند اما آیا طراحی داشبورد با اکسل مزیت یا نقصی نسبت به Power BI دارد؟

نکته اصلی این است که بسیاری از افراد و مدیران بطور روزمره با اکسل کار می کنند و تمایل دارند گزارش ها و داشبورد ها نیز در اکسل طراحی شود. بنابراین نیاز است تا یک سری مهارت های کاربردی از اکسل فرا گرفته شود تا بتوان در این نرم افزار داشبورد مدیریتی طراحی کرد:

  • فرمول های پیشرفته مانند Vlookup و Index و Match و Offset و Sumifs و If و Indirect و …
  • کار با Form Control ها برای ایجاد حالت تعاملی در صفحه
  • کار حرفه ای با نمودار های اکسل برای مصور سازی بهتر
  • فرمت دهی شرطی (Conditional Formatting)
  • ماکرو نویسی (VBA) برای اینکه هرجا به بن بست رسیدیم با برنامه نویسی مشکل را حل کنیم.
  • مهارت حل مسأله و جستجو گری در اینترنت

این نکته را به یاد داشته باشید که داشبورد های اکسل صرفاً در خود نرم افزار اکسل نمایش داده می شوند و امکان انتشار آن ها بصورت تحت وب و تعیین سطح دسترسی و تعریف کاربری و رمز عبور بر خلاف Power BI برای آن ها وجود ندارد. داشبورد های تحت اکسل اپلیکیشن موبایل ندارند اما نمودار ها و شیت های اکسل انعطاف بسیار زیادی دارند و می توانید با آن ها صفحات زیبایی را خلق کنید.

ظهور شغل نوین تحلیلگر داده

تحلیل داده موضوع روز ایران و جهان است. با تحلیل داده ها و درک اطلاعات استخراج شده از آن ها می توانید بهترین تصمیمات را در سازمان خود رقم بزنید. برای تحلیل داده باید کمی آمار بلد باشید، با مصور سازی داده و انتخاب نمودارها  آشنا باشید و با یک ابزار خوب که آینده داشته باشد کار کنید.

گروه تحلیلگری

گروه تحلیلگری با سابقه انجام ده ها پروژه هوش تجاری و آموزش های متعدد سازمانی به شما کمک می کند تا بهترین آموزش ها را با پشتیبانی باتجربه ترین اساتید در زمینه طراحی داشبورد با power bi دریافت کنید.

شرکت ها و مراکز بزرگی همچون ایرانسل، دیجی کالا، کوبل دارو، زرین رویا، بورس کالای ایران و دانشگاه تهران از خدمات آموزشی و مشاوره ای گروه تحلیلگری استفاده می کنند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5