زیباترین ایستگاه‌های راه‌آهن اروپا

0

مسافرت با قطار مناسب، راحت و سریع است. سوای آن حتی گاهی فرصتی برای مسافران فراهم می کند تا به تماشای معماری مدرن یا تاریخی زیبای ایستگاه قطار شهر مقصدشان بپردازند و با تاریخ آن نیز بیشتر آشنا شوند.

آنتورپ، جواهری در شهر الماس

معماری تحسین برانگیز ایستگاه قطار بندر آنتورپ، معروف به شهر تجارت الماس، مسافرانش را به تامل وامی دارد. در فرهنگ عامه از این ایستگاه به احترام با نام “کلیسا جامع راه آهن” یاد می شود. در حالی که لئوپولد دوم پادشاه بلژیک هنگام افتتاح آن در سال ۱۹۰۵ با طنزی کنایه آمیز گفت: «این یک ایستگاه کوچک و زیباست.»


لیژ، درخشش شیشه و فولاد

اما ایستگاه قطار دیگری نیز در همین کشور وجود دارد، که کاملا عکس ایستگاه آنتورپ است: ایستگاه قطار لیژـ گیمو. بنایی به سبک فوتوریستی از شیشه و فولاد و بتن. در این ایستگاه که با مرکز شهر کمی فاصله دارد، روزانه حدود ۵۰۰ قطار توقف می کند. لیژ یکی از مهم‌ترین محل تقاطع خطوط ریلی اروپاست. این ایستگاه با طرح سانتیاگو کالاتر، معمار و مجسمه‌ساز برجسته اسپانیایی، احداث شده است.


آمستردام، غولی بر ستون‌های چوبی

در هلند ایستگاه قطار آمستردام به دلیل معماری غریب‌اش بسیار چشمگیر است. این ایستگاه روی سه جزیره مصنوعی واقع شده است. جزایری که روی ۸۶۸۷ ستون چوبی ساخته شده‌اند. این ایستگاه به سبک نئوگوتیک و با طرح پیر کاپیرش، معمار هلندی تبار، بنا شده است. کاپیرش خالق بناهای مذهبی بود و این ایستگاه نیز با برج‌ها و نمای بیرونی‌اش به گونه‌ای کلیسا را در ذهن تداعی می‌کند.


یکی از زیباترین ایستگاه‌های قطار جهان در پاریس

ایستگاه راه آهن ” Gare de Lyon ” پاریس در یک کلام حیرت‌آور است. بنایی که با غرور سبک معماری دوران عصر طلایی‌اش را به رخ می‌کشد. پله‌ای منحنی با پاگردهایی از سنگ مرمر، مسافران را به صرف غذایی لذیذ در رستوران مجلل “قطار آبی” دعوت می‌کند. تابلوهای نقاشی، با چشم‌اندازهای زیبایی از فرانسه، دیوارهای این رستوران را مزین کرده‌اند.


هلسینکی، بنای یادبود و “ستاره تبلیغات” تلویزیونی

ایستگاه قطار هلسینکی نه تنها نماد این شهر است، بلکه به‌کرات نیز در تبلیغات تلویزیونی به نمایش گذاشته می‌شود. چهار مجسمه سنگی غول پیکردر دو سوی در ورودی آن، ابهت خاصی به ایستگاه می‌دهند. این مجسمه‌ها از جمله بناهای یادبود هلسینکی به شمار می‌آیند. این شاهکار معماری که در سال ۱۹۱۹ بازگشایی شد، اثر الییل سارینن فنلاندی است.


لندن، شاهکار معماری عصر ویکتوریا

ایستگاه قطار سنت پانکراس، با سبک معماری ویکتوریایی و نمای آجری‌اش، همچون قصری استوار به سوی آسمان قد کشیده است. در سالن‌های بزرگ این ایستگاه مغازه‌ها و رستوران‌های زیادی برای مسافران وجود دارند. سنت پانکراس به طور عمده محل تردد قطارهای بین‌المللی است. اما ایستگاه مدرن قطار کینکز کراس لندن تنها محل تردد قطارهای داخلی است. در این ایستگاه صحنه‌هایی از فیلم معروف هری پاتر اجرا شده است.


لایپزیگ؛ بزرگترین ایستگاه قطار اروپا

ایستگاه لایپزیگ با ۲۳ سکو ، به طول ۲۹۸ متر و با مساحتی حدود ۸۰ هزار مترمربع بزرگترین ایستگاه راه آهن اروپا محسوب می‌شود. در این ایستگاه ۱۴۰ فروشگاه، رستوران یا دیگر سرویس‌های خدماتی وجود دارد که به آن موقعیتی بیش از یک ایستگاه معمولی قطار را داده است. حتی راهروهای آن نیز محل برگزاری نمایشگاه‌ها است و روزهای یکشنبه نیز می‌توان برای خرید به فروشگاه‌های این ایستگاه مراجعه کرد.


مادرید، چشم انتظار در میان انبوه گیاهان

ایستگاه آتوچا در فاصله سالهای ۱۸۸۸ تا ۱۸۹۲ تاسیس شده است و یکی از دو ایستگاه اصلی مادرید محسوب می‌شود. طرح بنای به سبک معماری هنر نو است و به دلیل آنکه بیشتر به باغ گیاه‌شناسی شبیه است تا یک ایستگاه قطار، همواره مایه شگفتی مسافران است. باغ بزرگ سرپوشیده‌ای، با هفت هزار گیاه جوراجور، و حوضی از لاک‌پشت در میان آن. سقف این ایستگاه که ترکیبی از چدن و شیشه است، بسیار مشهور و تماشایی است.


ایستگاه قطار لیسبون، نگینی بر قلب پایتخت پرتغال

زیبایی ایستگاه‌های قطار تنها به وسعت و بزرگی‌شان نیست. ایستگاه قطار روسیو لیسبون دلیلی است برای تایید این موضوع. این ایستگاه نیز تنها محل تردد قطارهای از حومه به شهر لیسبون است. روسیو یک ایستگاه کوچک است که با دو در ورودی به شکل نعل اسب ساخته شده است. نمای ایستگاه قطار روسیو به سبک معماری مانوئلینه ساخته شده است. نوعی از معماری که به کشور پرتغال تعلق دارد. این ایستگاه قطار سال ۱۸۹۰ افتتاح شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5