مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج به روش آنلاین

2

هدف مشاوره خانواده این است که به بهترین شکل ممکن تعامل زوجین را بهتر کند و مشکلات خانوادگی آن ها برطرف نماید. در واقع هدف زوج درمانی این است که با بهره گرفتن از علم روانشناسی و مشاوره، زنان و مردان درک درستی از یکدیگر پیدا کنند. زوجین می توانند برای بهره گرفتن از مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده به روش آنلاین عمل کنند.


مشاوره خانواده و ازدواج بوسیله خدمات روانشناسی آنلاین

مشاوره خانواده مشاوره خانواده بخشی از سبک زندگی مدرن

از آن جا که دنیای امروز دنیای مشکلات بین فردی است، انسان ها گاهی برای حل مشکلات به کمک تخصصی نیازمند پیدا می کنند. مشکلاتی از قبیل عدم وجود تفاهم با همسر برای رفع مشکلات فرزندان و همچنین مشکلات اارتباطی ممکن است در هر خانواده ای شکل بگیرد و زوجین را دچار سردرگمی و در برخی از موارد دچار مشکلات روانشناختی کند. در مواقع بروز مشکلات خانوادگی بهترین راه حل برای رفع مشکل پیش آمده، بهره گرفتن از متخصصین روانشناسی است. خانواده درمانی را نباید با روان درمانی اشتباه گرفت، زیرا اغلب اوقات روان درمانی درصدد است که مشکلات را به صورت عمیق و ریشه ای برطرف کند و این کار نیازمند مدت زمانی طولانی است.

اما هدف مشاوره خانواده این است که در حدقل زمان ممکن تعامل زوجین را بهتر کند و مشکلات خانوادگی آن ها برطرف نماید. برای رسیدن به این هدف، مشاور خانواده کمتر به گذشته و تاریخچه زندگی زوجین می پردازد و تمام توجه خود را بر زمان حال متمرکز می کند و تمامی اختلاف ها و مشکلاتی را که در حال حاضر و در این برهه زمانی خاص برای زوجین پیش آمده است تحلیل می کند. در جلسات مشاوره خانواده، روانشناس و یا مشاور خانواده به زوجین کمک می کند که در فرایند تصمیم گیری بهتر عمل کنند، یعنی با ارائه مشاوره های تخصصی و آموزش مهارت های موثر و کارآمد پروسه ذهنی و عملی تصمیم گیری را برای زوجین تسهیل می کند.

                            مشاوره خانواده عدم تفاهم در مورد تربیت فرزندان را رفع می کند

در چه شرایطی مشاوره خانواده ضرورت پیدا می کند؟

معمولا افرادی به مشاوره خانواده نیاز دارند که در حال تجربه کردن مشکلاتی چون احتمال وقوع طلاق و جدایی، خیانت همسر، اختلاف نظر در مورد زمان بچه دار شدن و همچین الگو های تربیتی فرزندان، مدیریت مسائل اقتصادی، مشکلات جنسی، وجود ناسازگاری و ناهماهنگی با یکدیگر در خصوص اهداف زندگی مشترک، رابطه زناشویی ناکارآمد، و همچنین بروز مشکلات ناشی از کنترل همسر و تلاش در جهت تسلط یافتن بر او هستند. چنین مسائلی به طور قطع موجب آسیب به بنیان خانواده می شوند و شادی و آرامش خیال را از زوجین و فرزندان دور می کنند.

مشاوره ازدواج ضرورتی تجربه یک زندگی موفق

مشاوره ازدواج می تواند بر مسائل پیش آمده در دو دوره زمانی تمرکز دارد، یعنی بر مسائلی که پیش از ازدواج و در حین صورت گرفتن ازدواج برای افراد پیش می آید و همچنین بر مشکلاتی که پس از ازدواج خود را نشان می دهند، یعنی مشکلات موجود در رابطه زناشویی. مشاوره ازدواج که در علم روانشناسی با نام زوج درمانی یا مشاوره زوج شناخته می شود در تلاش است که تعامل هیجانی زوجین را بهبود ببخشد، شکل تعامل زن و شوهر و ارتباط برقرار کردنشان با یکدیگر را اصلاح کند و آن را به سمت تعامل موثر هدایت کند و همچنین مشکلات فردی را که در ازدواج و زندگی مشترک پیش می آید برطرف کند.

در فرایند مشاوره ازدواج زوجین به یک مشاور ازدواج مراجعه می کنند و احساسات، افکار، نقطه نظر ها، راه حل های مدنظرشان برای رفع مشکلات پیش آمده و انتظاراتشان از همسر را با روانشناس و مشاور خانواده در میان می گذارند. این امر که در جلسات روانشناسی، زوجین در حضور مشاور خانواده به مجادله بپردازند طبیعی است، زیرا مشاور خانواده با تخصصی که دارد به نحوی فضا را برای گفتگوی موثر بین زوجین فراهم می کند که آن ها بدون احساس خجالت و شرمندگی تمامی عقاید و افکار و احساسات خود را بیان کنند. در این زمان مشاور ازدواج با بهره گرفتن از دانش، تخصص و تجربه خود سعی می کند ریشه های مشکلات را شناسایی کند و راه حل های مفید و استراتژی های کارآمد را به زوجین ارائه دهد.

                                  مشاوره ازدواج مشکلات عاطفی زوجین را حل می کند

آیا هدف از مشاره ازدواج را به خوبی درک کرده ایم؟

در واقع هدف زوج درمانی این است که با بهره گرفتن از علم روانشناسی و مشاوره، زنان و مردان درک درستی از خود و یکدیگر پیدا کنند، سرچشمه مشکلات زندگی زناشویی خود را پیدا کنند، راه حل های صحیح و علمی را بیاموزند و در زندگی خود پیاده کنند، از حاشیه سازی برای زندگی مشترک خود دست بکشند، مشکلات را بزرگ نکنند، و اگر می خواهند مسیر اندیشه و احساسات خود را تغییر دهند، با کمک مشاوره خانواده این کار را به درستی انجام دهند و در مسیر صحیح گام بردارند.

مشکلاتی که مانع حضور در مراکز مشاوره می شوند

لازم است زوجین پیش از این که مشکلات زناشویی شدت یابند، به نحوی که رفع آن ها نیازمند درمان های پیچیده و زمانبر روانشناختی شود به مشاور خانواده مراجعه کنند و مشکلات مربوط به خود و زندگی مشترک خود را حل کنند. زیرا بر اساس گفته بسیاری از رواندرمانگران و مشاورین ازدواج، مشکلاتی که میان زوجین به وجود می آید در ابتدا ساده و جزئی هستند و ممکن است زن و شوهر آن ها را نادیده بگیرند، اما اگر این مشکلات کوچک حل نشوند به تدریج و با گذشت زمان مزمن می شوند و به جنبه های مختلف زندگی زناشویی نیز آسیب می رسانند. بنابراین زوجینی که در زندگی مشترک خود و رابطه زنااشویی مشکلی دارند باید هرچه سریع تر برای رفع آن اقدام کنند.

اما در کنار تمامی مشکلاتی که زوجین دارند، مشکلاتی مانند نبود وقت کافی برای انجام دادن کار های بیرون از خانه، داشتن فرزند کوچک که نمی توان او را در منزل تنها گذاشت، عدم دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین بعد مسافت طولانی برای رسیدن به مراکز مشاوره را بوسیله راهکاری که در ادامه می آید می تواند بر طرف کرد.

یک راه حل برای دسترسی به مشاوره روانشناسی

علم و تکنولوژی راه حلی برای چنین مشکلاتی ارائه داده است و آن استفاده از خدمات اینترنتی و آنلاین است. بدین معنا که زوجین می توانند برای بهره گرفتن از مشاوره خانواده و یا ازدواج از خدمات آنلاین روانشناسی بهره ببرند. از مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین محدودیت زمانی کمتر در برقرای ارتباط و دریافت مشاوره است. زوج ها می تونند با گرفتن وقت قبلی ساعتی را برای مشاوره انتخاب کنند که بیشترین بازدهی را برای آن ها دارد، مثلا زمانی که فرزندان به انجام تکالیف مشغول هستند و یا نوزاد در حال استراحت است.

در این شرایط زوجین می توانند با آسودگی از خدمات روانشناسی آنلاین بهره ببرند. یکی دیگر از مزای مشاوره روانشناسی آنلاین این است که افراد ناشناس باقی می مانند. برخی از افراد جامعه به هر دلیلی نمی خواهند و یا نمی توانند با مشاوره حضوری ارتباط برقرار کنند. در این شرایط روش مشاوره روانشناسی آنلاین و دریافت مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده به صورت غیرحضوری می تواند به چنین افرادی کمک کند.

                         مشاوره روانشناسی آنلاین گزینه ای ارزشمند برای حل مشکلات زناشویی

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. حامد می گوید

    بسیار عالی و مفید بود ممنون واقعا نمی دونستم چطور پیش روانشناس بروم

  2. امین می گوید

    مشاوره خانواده واقعا مشکلات رو حل می کنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5