بهترین کتاب‌ها درباره ازدواج، خانواده و زناشویی که مطالعه آنها زندگی مشترکتان را ارتقا می‌دهد

0

1- کتاب هنر عشق ­ورزیدن

نویسنده: اریک فروم

کتاب هنر عشق ­ورزیدن

از داستان‌ «رمئو و ژولیت» گرفته تا داستان‌ «تایتانیک» عشق همیشه مفهومی جذاب و در عین حال مبهم است که معمولا انسان در پیدا کردن ماهیت اصلی آن ناتوان است. در واقع ممکن است ناتوانی انسان در این باشد که آیا عشق تنها واکنشی شیمیایی در مغزاست  یا کششی جسمانی است؟  آیا عشق  پدیده‌ای است که برای به دست آوردن آن نیاز به جادو و نیروهای اسرارآمیز داریم؟ واقعیت این است که انسان برای به دست آوردن عشق  واقعی تنها کافی است راه‌های چگونگی عشق‌ورزیدن را یاد بگیرد.

2- کتاب والدین سمی

نویسنده: سوزان فوروارد

کتاب والدین سمی

پدر و مادرها هم آدم‌اند و نقص‌هایی دارند. ناآگاهی یکی از بزرگترین این نقص‌هاست که باعث می‌شود در رفتار با فرزندانشان دچار خطا شوند. فرزندانی هم هستند که والدین آن‌ها در شرایط بحرانی مثل اعتیاد و بیماری‌های روانی آسیب‌هایی به آن‌ها وارد کرده‌اند که رد و نشان آن در دوران بزرگسالی آن‌ها هم‌چنان باقی مانده است. والدین سمی نوشته‌ی سوزان فوروارد کتابی است که سعی می‌کند به همه‌ی کسانی که این تجربه را از سر گذرانده‌اند، کمک کند تا با این زخم‌ها رودررو شده و با راهکارهای کتاب، خود را از بند گذشته رهایی دهند. سوزان فوروارد کتاب دیگری با نام مادران سمی و باج‌خواهی عاطفی دارد که آن هم با همین موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

3- کتاب زن ها مردها را از دست می دهند،چرا؟

نویسنده: جس مک

کتاب زن ها مردها را از دست می دهند،چرا؟

ازدواج کردن در دنیای امروز کار ساده‌ای نیست چرا که پیدا کردن فردی ایده‌آل در زندگی و شناخت ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های درونی او امری است زمان‌بر و نیازمند توجه و دقت. اگر تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چطور می توانید همسر آینده‌تان را پیدا کنید با خواندن کتاب زن‌ها مردها را از دست می‌دهند،چرا؟ و یادگیری دستورالعمل‌های گام به گام آن می‌توانید به هدفتان برسید. استراتژیهای جس مک کان در این کتاب بسیار کاربردیاند و همه‌ی زنهای دنیا میتوانند با استفاده از این نکات مرد ایدهآل خود را ملاقات کنند.

4- کتاب فوت و فن های عشق ورزیدن

چگونه دل محبوبمان را به دست آوریم
نویسنده: توماس دبلیو مک نایت

کتاب فوت و فن های عشق ورزیدن

«موفقیت در روابط نیز شبیه موفقیت در بقیه چیزهاست. دانش کافی، توان شما را افزایش می‌دهد. هر چه بیشتر از پیچ‌وخم‌های روابط اطلاع داشته باشید، بهتر از پس اداره کردن آن‌ها برمی‌آیید. به خاطر داشته باشید که برای موفقیت یا عدم موفقیت یک رابطه، همیشه علتی وجود دارد. اگر متوجه نباشید که چه مسائلی باعث به هم خوردن روابط قبلی شما شده است، آن مسائل مجددا برایتان تکرار خواهند شد.» این‌ها جملاتی از کتاب فوت و فن‌های عشق ورزیدن است. همان‌طور که از نام آن مشخص است این کتاب فوت‌وفن‌هایی را برای عشق ورزیدن به افراد ارائه می‌کند تا در روابط خود درک درستی از مشکلات و مسائل غیرقابل پیش‌بینی داشته باشند.

کتاب فوت‌وفن‌های عشق ورزیدن کتابی است کوتاه و مختصر که تعداد صفحات آن طوری است که با میانگین مطالعه 10 الی 15 دقیقه در روز می‌توانید در10 تا 15 روز آن را بخوانید. این کتاب برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و درعین‌حال می‌خواهند کتاب خوب روانشناسی بخوانند آموزنده است. توماس دبلیو و مک نایت در کتاب حاضر از راهکارهای عشق ورزیدن صحبت کرده‌اند. در واقع مطالب کتاب به دو بخش اصلی تقسیم شده که یک بخش راهکارهایی را در خصوص اینکه چطور دل کسی را که می‌خواهیم به دست بیاوریم و بخش دیگر درباره این که چگونه کسی را که از دست داده‌ایم دوباره به دست بیاوریم. نویسندگان این کتاب معتقدند که هر چیزی نیازی به تمرین و آگاهی دارد، حتی عشق! برای به دست آوردن عشق هم نباید منفعل بود و با این تصور که عشق خودش اتفاق می‌افتد یا اگر از دست رفت دیگر نباید برایش کاری کرد زندگی را جلو برد. کتاب فوت‌وفن‌های عشق ورزیدن با ارائه فرمول‌های اولیه به خواننده این امکان را می‌دهد تا درنهایت در موقعیت مورد نظر عشقی که می‌خواهید را دریافت کنید.

5- کتاب عشق ویرانگر

نویسندگان: براد جانسون، کلی موری

کتاب عشق ویرانگر

زندگی ما سراسر از اتفاقات ریز و درشتی است که هر کدام از آن‌ها بر روند و نوع تصمیم‌گیری‌ها و در نتیجه انتخاب‌های ما تاثیر گذارند. چالش‌هایی مثل انتخاب رشته‌ی تحصیلی، شغل و انتخاب دوستان. اما یکی از چالش‌های مهمی که در زندگی بیش‌تر افراد وجود دارد، موضوع روابط و ازدواج است. چرا که می‌توان گفت نتیجه‌ی ازدواج چه موفق و چه ناموفق بر روند و پیشرفت زندگی ما تاثیرگذار است.

6- کتاب چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند

نویسنده: شری آرگاوه

کتاب چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند

کتاب‌های زیادی وجود دارد که در رابطه نوشته شده‌اند و چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند یکی از همان کتاب‌هاست. دنیای روابط زن‌وشوهری دنیای عجیب‌وغریب پیچیده‌ای است و همواره زنان و مردانی پیدا می‌شوند که سؤالات زیادی درباره‌ی اینکه چگونه با شریک زندگی خود رفتار کنند دارند. شری آرگاو که به‌عنوان یک متخصص رابطه شناخته می‌شود در کتاب چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند به بخش بزرگی از سوالات زنانی که اغلب نمی‌توانند جایگاهی که مدنظرشان است را نزد شریک زندگی‌شان پیدا کنند پاسخ داده است. این کتاب با عنوان اصلی «why men love bitches- from dormat to dreamgirl- a woman’s guide to holding her own in a relationship» در سال ۲۰۰۲ منتشر شد و بیشتر از یک میلیون نسخه از آن فروخته شد. این کتاب یک صحبت مهم دارد. مردان زنان وابسته را دوست ندارند آن‌ها به زنان مستقل و قوی تمایل نشان می‌دهند، زنانی که به نظر می‌رسد در زندگی‌شان به هیچ مردی نیاز ندارند. او در این کتاب تلاش می‌کند به این سوال پاسخ دهد.

7- کتاب دلایل عشق

نویسنده: هری فرانکفورت

کتاب دلایل عشق

فکورترین انسان‌ها اعتقاد داشته‌اند که انسان بودن انسان به فکر است و انسان هرچه زندگی را بیشتر به فکر کردن بگذراند بهرۀ بیشتری از انسان بودن دارد و هرچه کمتر و کمتر به این فعالیت شریف مشغول باشد به دیگر هم‌جنسان خود – که همان حیوانات عزیز باشند – نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. این اعتقاد، اگر حقیقت محض هم نباشد، دور از حقیقت نیست.
اما واقعاً از میان حیوانات فقط انسان می‌تواند فکر کند؟ پاسخ مثبت دادن به این پرسش هم جهالت می‌خواهد هم جسارت؛ و نویسنده از اولی هرچه بخواهید دارد، از دومی نه. پدیده‌ای به اسم «فکر کردن»، و چیزی به اسم «فکر»، پیچیده‌تر از آن (شده) است که بتوان به‌سادگی حکمی درباره‌اش صادر کرد. این طور که پیداست، حتی فعالیتی که بیش از هر فعالیت دیگری انسان را از هم‌جنسانش متمایز می‌کند وجوهی حیوانی هم دارد؛ فکر کردن فقط حاصل جنبه‌های اختصاصی انسان نیست، بلکه وابسته به جنبه‌های مشترک او با سایر حیوانات نیز هست. حداکثر چیزی که عجالتاً می‌توان جسارت کرد و گفت این است که برخی از گونه‌های فکر کردن اختصاص به انسان دارند و سایر حیوانات را به حریم‌شان راهی نیست.
ولی کدام گونه‌های فکر کردن اختصاص به انسان دارند؟

8- کتاب رازهایی درباره ی مردان که هر زنی باید آن ها را بداند

نویسنده: باربارا دی آنجلیس

کتاب رازهایی درباره ی مردان که هر زنی باید آن ها را بداند

تمامیت خواهی یک ویژگی مشترک بین همه‌ی خانم‌هاست، همه‌ی آن‌ها تنها می‌خواهند که همسرشان برای آن‌ها باشد و بی حد و مرز آن‌ها را دوست داشته باشد. باربارا دی آنجلیس در کتاب رازهایی درباره‌ی مردان، از رازهایی پرده برداری می‌کند که هر زنی باید آن را بداند و به آن‌ عمل کند. این کتاب برای همه مناسب است از زوج‌هایی که به تازگی ازدواج کرده‌اند تا افرادی که چندین سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد.

9- کتاب کودک، خانواده، انسان

نویسندگان: ادل فیبر، ایلین مزلیش

کتاب کودک، خانواده، انسان

همه‌ی ما به دنبال داشتن خانواده ای شاد و آرام هستیم اما بعد از بچه دار شدن ممکن است همه چیز ناگهان عوض شود و اتفاقت غیر منتظره شرایط زندگی را عوض کند؛ اما درست در همین مرحله است که به عنوان والدین میتوانیم اهداف خود را دنبال کنیم و تبدیل به والدینی شویم که به خوبی از پس فرزند خود بر می آیند و با رفتارهای درست و منطقی نه تنها ه احساسات کودک احترام میگذارند بلکه می‌توانند اصول زندگی را به او یاد دهند. در مسیر فرزند پروری تجربیات افراد کنار نظریه های متخصصین میتواند راهگشایی مشکلات باشد و تجربه ی بی نظیری را برای هر پدر و مادری رقم بزند.

10- کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی

نویسنده: جان گری

کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی

«مردها به اشتباه انتظار دارند زن‌ها مثل آن‌ها رفتار کنند، مثل آن‌ها احساس کنند، مثل آن‌ها بیاندیشند و مثل آن‌ها ارتباط برقرار کنند. به همین ترتیب، زن‌ها به اشتباه انتظار دارند مردها مثل آن‌ها احساس کنند، رفتار کنند، و بیندیشند. ما همگی از یاد برده‌ایم که مردها و زن‌ها از اساس با یکدیگر فرق دارند و به همین خاطر همواره با یکدیگر به تضاد می‌رسیم.»  جان گری نویسنده این جملات و  نویسنده‌ی کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی معقتد است تفاوت‌های مردان و زنان آن‌قدر زیاد است که گویی هر یک از سیاره‌ای متفاوت آمده‌اند.

کتاب مردان مریخی،زنان ونوسی (Men are From Mars Woman are From Venus) روش‌های جدیدی را برای کاهش تنش‌ها زندگی زناشویی مطرح می‌کند. این کتاب با فروش 40 میلیون نسخه در جهان، یکی از تاثیرگذار ترین کتاب‌های روانشناسی است که برای مطالعه‌ی همه‌ی زوج‌ها پیشنهاد شده است.کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی ادعا می‌کند با آشکار کردن تفاوت‌های‌ میان زن و مرد، موجب تقویت پیوند میان زوجین می‌شود. کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی همچنین رهنمودهایی عملی برای رفع رنجیدگی و بی‌اعتنایی و افزایش صمیمت و مهر و محبت میان زن و شوهر ارائه می‌کند.

جان گری معتقد است که عدم درک تفاوت‌ها دلیل درگیری و کشمکش‌های زناشویی است. او در این کتاب سعی می‌کند مسئله‌ی ازدواج و درگیری‌هایش را از هر دو دیدگاه بررسی کند. او با مقایسه‌ی دیدگاه‌ زنان و مردان، این تفاوت دید دو جنس مخالف را نشان می‌دهد. گری بعد از مشخص کردن دلیل اختلاف؛ راهکارهای کاربردی و جامعی  را ارائه می‌دهد تا بتواند اندکی از این تفاوت‌ها را به شباهت تبدیل کند.

11- کتاب 5 زبان عشق
رازهایی برای داشتن عشقی پایدار

نویسنده: گری چاپمن

کتاب 5 زبان عشق
رازهایی برای داشتن عشقی پایدار

ممکن است به دلیل مشغله‌های روزمره، ابراز عشق را فراموش کنیم. ما تعریف کردن را از یاد می‌بریم، هدیه‌ای به مناسبت عشق نمی‌دهیم، عاشقانه همسرمان را در آغوش نمی‌گیریم. هر آنچه نشان‌دهنده‌ی عشق و علاقه است را یا بیان نمی‌کنیم یا به‌درستی انجام نمی‌دهیم. کتابی که در دست دارید، در مورد بیان و شنیدن عشق است، آن‌هم شفاف. بدون هیچ ترفند یا روانکاوی. فقط به شما می‌آموزد با زبان همسر خود، به او ابراز عشق کنید.
در واقع ایده اصلی کتاب 5 زبان عشق، این است که ما انسان ها، همانگونه که به زبان های مختلفی صحبت می کنیم (فارسی، انگلیسی، چینی و …)، زبان عشقی متفاوتی هم داریم. دکتر گری چاپمن با بررسی و تحقیقات زیادی، به 5 زبان عشق کلی رسیده است. هر کدام از ما تا حدی همه این موارد را داریم ولی بطور خاص، یک یا دو مورد از آنها زبان اصلی عشق ماست. ما فقط در صورتی عشق ابراز شده از طرف مقابلمان را به خوبی دریافت می کنیم که به زبان عشق خودمان ابراز شده باشد.

12- کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن
راز دلبسته کردن شوهر،

نویسنده: الن کریدمن

کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن
راز دلبسته کردن شوهر،

تعداد زیادی از داستان‌‌هایی که این روزها درباره‌ی ازدواج و زندگی مشترک می‌شنویم، تلخ هستند. اگر از یک زوج بپرسید که تفاوت ارتباط‌شان قبل و بعد از ازدواج چه بوده است؟ احتمالا این جواب را از تعداد نه چندان کمی خواهید شنید که شور و هیجانی را که درابتدای رابطه‌شان حس می‌کرده‌اند، پس از مدتی کمرنگ شده و شاید حتی از بین رفته است. آیا شما هم جز این گروه هستید؟ آیا ارتباط شما با همسر‌تان به بن‌بست رسیده است؟ آیا شما هم حس می‌کنید راز دلبسته ماندن به همسرتان را نمی‌دانید؟

اگر پاسخ شما به این سوال‌ها مثبت است، بخت با شما یار بوده و دکتر الن کریدمن با کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن می‌تواند در هفت مرحله به شما بیاموزد چگونه زندگی‌ رویایی خود را بسازید و همسری که همیشه آروزیش را داشتید کنار خود ببینید.

13- کتاب زندگی هدفمند

نویسنده: جان سی ماکسول

 

کتاب زندگی هدفمند

قصه زندگی شما کدام است؟
وقتی برای اولین‌بار با اشخاص ملاقات می‌کنم، بعد از صحبت‌های مقدماتی از آن‌ها می‌خواهم درباره خودشان حرف بزنند. می‌خواهم از حالشان بگویند، اینکه اهل کجا هستند، کجا بوده‌اند و به کجا می‌خواهند بروند. می‌خواهم بدانم برای آن‌ها چیست که مهم است. شاید شما هم همین کار را بکنید. گفتن قصه‌های زندگی به ما پیوند و اتصال عاطفی می‌دهد. میان ما پل می‌زند و فاصله بینمان را پر می‌کند.
چرا این‌گونه است؟
همه عاشق یک حکایت خوب هستند. ما همیشه این‌گونه بوده‌ایم. قصه‌ها به ما می‌گویند که کی هستیم. آن‌ها…
به ما الهام می‌دهند.
برای ما پیوند و اتصال ایجاد می‌کنند.
به فرایند استدلال ما حیات می‌بخشند.
به ما اجازه عمل می‌دهند.
احساسات و عواطف ما را برمی‌انگیزند.
تصویری از کسی که می‌خواهیم باشیم به ما می‌دهند.
حکایت‌ها خود ما هستند.

من (نویسنده) به عنوان یک ارتباط برقرارکننده، بخش قابل ملاحظه‌ای از روزهایم را صرف بیان حکایت می‌کنم. مردم به واقعیت‌ها علاقه‌ای ندارند. مردم هیجان می‌خواهند. آن‌ها درام‌ها را دوست دارند، آن‌ها به تصاویر علاقه دارند. آن‌ها می‌خواهند بخندند. آن‌ها می‌خواهند اتفاقی را که افتاده ببینند و احساس کنند. آمار به مردم الهام نمی‌دهد تا کارهای بزرگ بکنند، اما قصه‌ها این کار را می‌کنند.

14- کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

نویسنده: جان گاتمن

کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

جان گاتمن در امر مطالعه زندگی زناشویی انقلابی به وجود آورده است. وی با استفاده از راهکارهای علمی، نگاهی جدید به عادات زوجین متاهل می اندازد و پس از سال ها کار علمی و عملی تئوری های خود را با جزئیات کامل در این اثر تقدیم شما می‌کند. کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی زوجین را به بزرگراهی منتهی به رابطه ای هماهنگ و دائمی رهنمون می‌کند و آنها را در رسیدن به بالاترین سطح بالقوه یاری می‌کند.

15- کتاب 1001 پرسش پیش از ازدواج

نویسنده: مونیکا مندزلیهی

کتاب 1001 پرسش پیش از ازدواج

روابط عاطفی انسانی بسیار پیچیده هستند و ازدواج نیز باتوجه به اینکه جنبه‌های مختلف زندگی هر فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد برای تصمیم‌گیری و انتخاب نیاز به بررسی بیشتر و همچنین توجه کافی به جوانب آن را دارد. هرکسی در حد توان خود تلاش می‌کند تا موارد مختلفی را برای ازدواج و همچنین ادامه‌ی زندگی درنظر بگیرد و سنجیده انتخاب خود را انجام بدهد. اما تا چه اندازه یک فرد می‌تواند این جوانب را بشناسند؟ مونیکا مندزلیهی که خود متخصص ارتباطات زوجین است در کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج تلاش کرده است تا در این زمینه به شما کمک کند.

این کتاب در حوزه‌ی خودیاری و روانشناسی توسط مونیکا مندز لیهی که سال‌ها به افراد کمک کرده است تا برای ازدواج آماده شوند نوشته شده است. همانطور که از عنوان کتاب نیز می‌توان دریافت، این کتاب شامل پرسش‌هایی است که از طرف نویسنده پیشنهاد شده است تا پیش از تصمیم به ازدواج و یا زمانی که در مرحله‌ی آشنایی با فرد مورد نظر خود هستید، از خود و همچنین طرف مقابل بپرسید تا آشنایی بیشتر و عمیق‌تری صورت بگیرد. این سوالات علاوه بر اینکه در مرحله‌ی پیش از ازدواج می‌تواند به افراد کمک کند، برای دوام و پایداری رابطه نیز می‌تواند مفید باشد. نویسنده سعی کرده است تا با مطرح کردن این پرسش‌ها راهکارهایی را در جهت شناخت طرز فکر، سبک زندگی، انتظارات و توقعات متقابل در زندگی و… ارائه کند و زوجین را برای شناخت عمیق‌تر و بهتر یکدیگر یاری کند.

16- کتاب محکم در آغوشم بگیر
هفت گفت و گو برای یک عمر زندگی با عشق

نویسنده: سو جانسن

کتاب محکم در آغوشم بگیر
هفت گفت و گو برای یک عمر زندگی با عشق

سو جانسن در کتاب محکم در آغوشم بگیر به ما هفت گفت‌وگو برای یک عمر زندگی با عشق را می‌آموزد. او معتقد است بعد بیست و پنج سال تجربه زوج درمانی حالا می‌تواند با روش درمان هیجان‌محور یک رابطه عاشقانه را اصلاح یا حتی ماندگار کند. او این کتاب را نوشته است تا نسخه‌ی ساده و عمومی درمان هیجان‌محور را ارائه کند. نسخه‌ای تا آدم‌ها بخوانند و بتوانند در روابط خودشان به کار گیرند.

سو جانسن در کتاب محکم در آغوشم بگیر مسئله‌ی درمان هیجان‌محور را مطرح می‌کند. پیام ساده این درمان این است که بی‌خیال جروبحث‌های بیهوده شوید، سال‌های اول کودکی‌تان را تحلیل کنید، اداهای زیادی رمانتیک دربیاورید یا موقعیت‌های جدید را در رابطه امتحان کنید. او راه پرورش یک رابطه بالغانه را در درک کردن، هماهنگ بودن و علاقه‌مند بودن به یک دیگر می‌بیند. جانسن در کتاب را به سه بخش تقسیم کرده است؛ در بخش اول به یک سوال قدیمی جواب می‌دهد که عشق چیست. توضیح می‌دهد که به چه دلیل معمولا برخلاف بهترین نیت‌ها و بینش‌ها، دچار قطع ارتباط و از دست دادن عشق‌مان می‌شویم. او سعی دارد تا درباره‌ی  روابط خصوصی و عمیق، علمی ایجاد کند؛ درباره‌ی این‌که چگونه مکالمات و کارهای‌مان منعکس‌کننده‌ی عمیق‌ترین نیازها و ترس‌های ماست و باعث می‌شود یک رابطه را با ارزش کنیم یا از بین ببریم. جانسن می‌خواهد به ما کمک کند تا متوجه شویم چگونه باید عشق بورزیم و به خوبی عاشق باشیم.

در بخش دوم نسخه‌ی کارآمد و عملی درمان هیجان‌محور را برای ما تبیین می‌کند. هفت گفت‌وگوی از لحظات معروف رابطه عاشقانه را معرفی می‌کند و می‌آموزد که چگونه این لحظات را شکل دهیم تا پیوندی محکم و ماندگار ایجاد کنیم. و در بخش پایانی و سوم به قدرت عشق می‌پردازد. عشقی که توان بیکرانی به بهبود زخم‌های ویرانگر دارد. عشق حس ارتباط با جهان بزرگ‌تر را افزایش می‌دهد. جانسن معتقد است که تفاعم محبت‌آمیز پایه‌ی یک جامعه‌ی متمدن و دلسوز واقعی‌ست.

17- کتاب پس از جدایی
چگونه یک شکست عشقی مخرب را به بهترین اتفاق زندگی بدل کنیم

نویسنده: سوزان جی الیوت

کتاب پس از جدایی
چگونه یک شکست عشقی مخرب را به بهترین اتفاق زندگی بدل کنیم

«پس از جدایی» نوشته‌ی فردی با تجربه و متخصص در مشاوره مرگ و فقدان است. نویسنده پس از روایت دشواری‌های زندگی خودش، چگونگی مواجهه با رنج‌های عاطفی و بازسازی زندگی جدید و شادمانه را تحلیل و موشکافی می‌کند. در این اثر انواع راه‌های ممکن کنار آمدن با پدیده طلاق و جدایی و سایر فقدان‌ها توضیح داده شده است و دست آخر راه مناسب غلبه بر این رنج‌ها با دلایلی اسـتوار و مستند نشان داده می شود. راهنمایی‌های کتاب برای خوانندگان، آن چنان کارساز و سودمند بوده که آن را به یکی از معدود کتاب های پرفروش در زمینه جدایی بدل کرده است که در نظر سنجی خوانندگان وبسایت آمازون بالاترین نمره ممکن را آورده است. امید است کتاب حاضر مورد استفاده‌ی مشاوران خانواده و همه کسانی قرار گیرد که به رغم تجربه رنج جدایی و طلاق، مشتاق ساختن یک زندگی موفق و جدید هستند.

18- کتاب رک و راست،چگونه مرد مورد علاقه مان را انتخاب کنیم،حفظ کنیم و درک کنیم؟

نویسنده:استیو هاروی

کتاب رک و راست،چگونه مرد مورد علاقه مان را انتخاب کنیم،حفظ کنیم و درک کنیم؟

مفهوم ازدواج برای زنان با مردان تفاوت دارد. در واقع می‌توان این‌طور گفت که هر فردی به ازدواج به شکلی متفاوت نگاه می‌کند و وارد شدن در یک رابطه‌ی جدید یا ماندن در رابطه‌ی فعلی برای افراد دلایل متفاوتی دارد؛ اما ازآنجایی‌که زنان در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌های خود معمولاً احساسی‌تر عمل می‌کنند گاهی از سوی مردان طرد می‌شوند. در حقیقت سؤال بسیاری از خانم‌ها درباره‌ی روابط خود با مردان در درجه‌ی اول این است که چطور می‌توانند این رابطه را حفظ کنند. استیو هاروی سال‌هاست که با زنان زیادی در برنامه‌های تلوزیونی و رادیویی صحبت کرده و همچنین به کشورهای مختلفی سفر کرده و از دغدغه‌هایی که بیشتر زنان دارند پرسیده است. هاروی کتاب‌های متفاوتی درباره‌ی ویژگی‌های زنان و مردان نوشته است. کتاب‌هایی که بیشتر مخاطبان آن‌ها زنان هستند. او در کتاب رک و راست به این سوال که چگونه مرد مورد علاقه‌مان را انتخاب کنیم، حفظ کنیم و درک کنیم پاسخ می‌دهد.

19- کتاب آیا مادر خوبی هستم؟

نویسنده: عبدالحسین رفعتیان

کتاب آیا مادر خوبی هستم؟

یکی از دغدغه‌ها و چالش‌هایی که هر مادری در طول زندگی خود دارد. این است که کودکش را به بهترین شکل از نظر جسمی و روحی بزرگ کند. در واقع مادران مدام نگران این موضوع هستند که آیا به قدر کافی نیازهای فرزندشان را تامین کرده‌اند یا نه. زمانی که این نگرانی تبدیل به تشویش شود مادر دیگر قدرت تشخیص درست و بد از هم را ندارد و ممکن است دچار افراط و تفریط شود. کتاب آیا مادر خوبی هستم نوشته‌ی عبدالحسین رفعتیان به مادران کمک می‌کند تا معیارها و استاندارهای فرزند پروری را بشناسند و آن را در زندگی اعمال کنند.

20- کتاب زندگی مشترک جرأت می خواهد

نویسنده: فردریک فانژه

کتاب زندگی مشترک جرأت می خواهد

ازدواج یکی از تصمیمات مهم زندگی هر فرد است. انتخاب فردی که بتوان با او قسمت مهمی از زندگی را به اشتراک گذاشت چالش بسیار سخت و پیچیده‌ای است. بسیاری از افراد برای تصمیم درست‌تر در این مسیر به سراغ مشاورین می‌روند تا با راهنمایی آن‌ها انتخاب مناسب داشته باشند. فردریک فانژه یکی از مشاوران برجسته و به‌نام فرانسوی است که در کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد تجربه‌های سال‌ها تدریس و درمان خود را  به شاتراک می‌گذارد. افرادی که در شروع یک رابطه هستند و زوج‌هایی که در زندگی زناشویی خود مشکلاتی دارند و به دنبال راه‌های عملی و کاربردی هستند، می‌توانند از راهکارهای این مشاور در کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد بهره‌مند شوند.

21- کتاب آیا تو آن گمگشته ام هستی؟
بدانیم چه کسی مناسب ماست و از فرد نامناسب اجتناب کنیم

نویسنده: باربارا دی آنجلس

کتاب آیا تو آن گمگشته ام هستی؟
بدانیم چه کسی مناسب ماست و از فرد نامناسب اجتناب کنیم

کنار نامزدتان نشسته‌اید. همان‌طور که در خطوط چهره‌اش خیره می‌شوید با خود فکر می‌کنید آینده این رابطه به کجا خواهد انجامید. می‌دانید که او می‌خواهد با شما ازدواج کند. دوستش دارید و حتی تصورش را هم نمی‌کنید که بدون او زندگی کنید اما فکر ازدواج با او شما را تا سر حد مرگ به وحشت می‌اندازد اگر متعهد شوید و بعد دریابید که شخص دیگری هست که با او تفاهم بیشتری دارید چه؟
از کجا بدانید؟
از کجا معلوم که او واقعا همان فرد مناسب، (گمگشته) برای شماست؟

22- کتاب مانند زن رفتار کن، مانند مرد فکر کن

نویسنده:استیو هاروی

کتاب مانند زن رفتار کن، مانند مرد فکر کن

همه‌ی ما در هر نقشی که هستیم شوهر، زن، کارمند و حتی به عنوان یک فرد عاشق نگران عملکردمان هستیم. هر فردی در رابطه‌ی خود به دنبال جلب رضایت و خوشحال کردن طرف مقابل است اما عده‌ای به دلیل عدم شناخت جنس مخالف در این موقعیت موفق نیستند و ممکن است دچار سوتفاهم شوند.«استیو هاروی» در کتاب «مانند زن رفتار کن مانند مرد فکر کن» به زنان کمک می‌کند تا از مردان شناخت بیش‌تر و بهتری پیدا کنند و  از مطالب آن در تصمیم خود برای شروع یک رابطه و یا بهبود آن استفاده کنند.

استیو هاروی کمدین معروف آمریکایی کتاب «مانند زن رفتار کن مانند مرد فکر کن» را  در سال 2009  برای زنانی که می‌خواهند وارد مرحله جدیدی از زندگی شوند نوشته است. این مرحله می‌تواند برای زنانی باشد که در آستانه‌ی ورود به یک رابطه‌ی جدید هستند و می‌خواهند شناخت بهتری از مردان داشته باشند. زنانی هم که مرحله‌ی آشنایی را پشت سر گذاشته و ازدواج کرده‌اند با مطالب این کتاب می‌توانند اصول اولیه‌ای که در همه‌ی مردان مشترک است را بهتر بشناسند.

این کتاب تا مدت‌ها در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تامیز قرار داشت استیو هاروی در کتاب از شوخ طبعی، تعصبات، حقایق و تجربیات شخصی خود استفاده کرده است تا مردان را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد.

خواندن کتاب «مانندزن رفتار کن مانند مرد فکر کن» به همه‌ی زنان توصیه می‌شود چرا که روش‌های کاربردی هاروی در این کتاب به زنان می‌آموزد که چطور کنترل اوضاع را به دست بگیرند و پایه‌های روابط خود را مستحکم کنند.

23- کتاب چرا مردها دروغ می گویند و زنها گریه می کنند

نویسندگان: باربرا پیز، آلن پیز

تفاوت‌های بنیادی که بین مردان و زنان وجود دارد از ابتدای تاریخ همیشه مورد بحث و تحقیقی قرارگرفته‌اند. این بحث در قرن بیستم سبب ایجاد جنبش‌هایی اجتماعی نظیر فمینیسم شد. این جدال در قرن بیستم یک به اوج خود رسید و امروز بیشتر از صدها کتاب درباره‌ی تفاوت و تمایز یا برابری زن و مرد نوشته‌شده است. اما حقیقت این است که زن‌ها و مردها با وجود حقوق انسانی برابر تفاوت‌هایی ژنتیکی، زیستی و روان‌شناختی دارند. آلن و باربارا پیز روانشناسان استرالیایی هستند که سال‌هاست در حوزه‌ی این تفاوت‌ها مشغول تحقیق هستند.

کتاب چرا مردها دروغ می‌گویند و زن‌ها گریه می‌کنند تفاوت‌های بنیادی بین زنان و مردان را بررسی می‌کنند و به توضیح و تشریح این اختلاف می‌پردازد. این کتاب می‌تواند دیدگاه خوانندگان را به اصل تفاوت باز کند. لحن ساده و خودمانی این کتاب فهم و درک کتاب را برای همه راحت کرده است. این کتاب خوش‌خوان می‌تواند راهنمای خوبی برای زوج‌های جوانی باشد که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند. این کتاب می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای جوانان هم باشد زیرا با خواندن این کتاب قادر خواهند بود راحت‌تر در اجتماع زندگی کنند و افراد را بهتر بشناسند و درک بهتری از رفتار‌هایشان داشته باشند.

24- کتاب آنچه مردها می خواهند
راهنمایی های سه مرد تحصیلکرده برای آشنایی زنان با مرد دلخواه

نویسندگان: برادلی گرستمن، کریستوفر پیزو، ریچ سلدس

کتاب آنچه مردها می خواهند
راهنمایی های سه مرد تحصیلکرده برای آشنایی زنان با مرد دلخواه

کتاب «آنچه مردها می‌خواهند: راهنمایی‌های سه مرد تحصیلکرده برای آشنایی زنان با مرد دلخواه» نوشته برادلی گرستمن، کریستوفر پیزو و ریچ سلدس است.
این سه تن، کوشیده‌اند در این کتاب به بسیاری از پرسش‌های زنان، درباره مردان پاسخ دهند و رازهای دنیای مردانه را به شکلی بازگو کنند.
این سه در پیشگفتار کتاب خود آورده‌اند که در این کتاب راه‌یابی دست‌یابی به مکنونات ذهنی و قلبی مردان تحصیل کرده شاغل را ارائه می دهند، که می‌تواند برای بسیاری از زنان جالب توجه باشد.
در مقدمه کتاب «آنچه مردها می‌خواهند: راهنمایی‌های سه مرد تحصیلکرده برای آشنایی زنان با مرد دلخواه » می‌خوانیم:
«تا به حال از خود پرسیده‌اید چرا مردان زنانی را که دوست دارند، فریب می‌دهند؟ یا چرا مردان پس از رابطه‌ی جنسی هیجان‌انگیز، همچون ستاره‌ای دنباله‌دار، ناپدید می‌شوند؟ چرا مرد مایل نیست از «وابستگی‌هایش» حرف بزند؟ و چرا گفتن «دوستت دارم» آنقدر برای مردان دشوار است؟ آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا همیشه شما باید پیشنهاد ملاقات بدهید؟
وقتی زنان این سؤالات را می‌پرسند، مردان مهر سکوت بر دهان خود می‌زنند. آنان ــ چه آسیب‌پذیر، مردد، یا مشتاق ـ معمولاً برای ابراز هیجانات خود نسبت به زنان، به سکوت پناه می‌آورند و بی‌تفاوت به‌نظر می‌رسند. اما در واقع بی‌تفاوت نیستند. بلکه در پس این سکوت و ظاهر سخت و خشن، بسیار شکننده و آسیب‌پذیرند. در کتاب «آنچه مردها می‌خواهند»، ما مهر سکوت مردان را می‌شکنیم و آنچه را که در پس ظاهر مردانه‌شان می‌گذرد، آشکار می‌کنیم».

25- کتاب عشق ویرانگر

نویسندگان: براد جانسون، کلی موری

اغلب این‌طور اتفاق می‌افتد که دختری پسری را ملاقات می‌کند (یا برعکس) و در همان برخورد اول شیفته زیبایی، فریبندگی و رفتار خوشایند او می‌گردد، اما به‌تدریج که رابطه آنها نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود، مشکلات شخصیتی پسر خودش را به نمایش می‌گذارد و دختر تازه متوجه عادات و تمایلات ناخوشایندی در پسر می‌گردد که در برخورد اول متوجه آنها نشده بود:
اینکه محبوب او نیاز دارد که دختر همواره به او توجه داشته باشد، به‌قدری که دختر توان تحمل آن را ندارد.
-اینکه محبوب او به‌تدریج شخصیت کنترل‌گر و شکاک خود را نمایان می‌سازد.
-اینکه محبوب او فردی منزوی و غیراجتماعی است.
-اینکه محبوب او فردی سودجو و فریب‌کار است.
-اینکه محبوبش هر لحظه در اضطراب جدایی از او به‌سر می‌برد.
-اینکه محبوب او فرد خشک، بسیار منضبط و فاقد حس شوخ‌طبعی است.

26- کتاب چرا عاشق می شویم؟
ماهیت و فرایند عشق رمانتیک

نویسنده: هلن فیشر

کتاب چرا عاشق می شویم؟
ماهیت و فرایند عشق رمانتیک

کتاب چرا عاشق می‌شویم؟ نوشته‌ی هلن فیشر در سال 2004 است. فیشر برای نوشتن این کتاب بیش از سی سال درباره‌ی عشق رمانتیک (Romantic Love) تحقیق و بررسی انجام داده است. دکتر هلن فیشر در طول تحقیقاتش به این نتیجه رسید که هنگامی که انسان ‌ها عاشق می‌شوند، چهار فرآیند مهم اتفاق می‌افتد.

اولین اتفاق برداشت «معنایی خاص» یا (Special Meaning) است. دکتر فیشر می‌گوید برداشت یا سؤبرداشت از کوچک‌ترین رفتارهای معشوق اولین اتفاقی است که در فرآیند عاشق شدن رخ می‌دهد. دومین اتفاق «کِشش شدید» یا (Intense Carving) است. این کشش یا جاذبه حالتی است که عاشق می‌خواهد همیشه و همواره کنار معشوق خود باشد. سومین مرحله از عاشق شدن «انگیزه» یا (Motivation) است، در این مرحله عاشق حاضر است برای معشوقش هرکاری بکند و این دقیقا همان مرحله‌ای است که عاشق می‌تواند به معنای واقعی برای معشوقش جان بدهد. آخرین مرحله «وسواس» یا (Obssession) است، چیزی که نامش را «غیرت» یا «حسادت» می‌گذارند، در این مرحله عاشق حس مالکیت به معشوقش پیدا می‌کند و جهان را تنها در خود و معشوقش خلاصه می‌کند.

دکتر هلن فیشر برای دستیابی به مفهوم عمیق عشق و اینتپش هیجان‌انگیز، مهم‌ترین اشعار از هر کشور را مطالعه‌ کرد تا در نهایت به تصئیری ئاحد از معنای خاص عشق برسد. او تحقیقاتش را با مطالعه‌ی اشعار عاشقانه‌ی 152 کشور تکمیل کرد. به همین دلیل او هر فصل از کتاب نه فصلی‌اش را با شعر عاشقانه از یک ملیت آغاز می‌کند. خواندن این اشعار پیش از رسیدن به نکات علمی خوانش کتاب را بسیار لذت‌بخش کرده است.

27- کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه ی بهتر

نویسنده: لوری وایی

کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه ی بهتر

کتاب «۱۲۴ نکته برای ایجاد رابطه‌ی بهتر» 124 Tips for Having a Great Relationship نوشته‌ی «لوری وایی» در سال 2002 منتشر شد که روش‌های کاربردی و اصولی برای بهبود یک رابطه را ارائه می‌دهد. انسان‌ها در جامعه و اجتماع در کنار هم زندگی می‌کنند و با یکدیگر ازجمله خانواده، دوست، همکار و همسر در ارتباط هستند. بهتر است افراد چگونگی داشتن یک رابطه‌ی سالم و درست را آموزش ببیند تا در مورد موضوعات متفاوت مانند مسئله مالی با یکدیگر به مشکل نخورند و اگر هم مشکلی داشتند بتوانند به بهترین روش ممکن در صلح آن را حل کنند.

کتاب «۱۲۴ نکته برای ایجاد رابطه‌ی بهتر» با در نظر داشتن رابطه‌ی میان زوج‌ها صدوبیست و چهار نکته‌ی کارساز و عملی را ارائه کرده است تا افراد بامطالعه‌ی آن‌ها بتوانند شرایط دشوار خود را پایان دهند. این کتاب با نثری روان و ساده برای تمام افراد به نگارش درآمده است تا همه بتوانند از داشتن رابطه‌ای شاد لذت ببرند. «لوری وایی» Laurie Weiss هرکدام از این صدوبیست و چهار نکته را طی یک پاراگراف توضیح داده است به همین دلیل این کتاب جزو کتاب‌های سهل و خوش‌خوان است و می‌توان بارها آن را در دست گرفت. این نویسنده از همان ابتدا کتاب خواننده را با واقعیت همیشگی روبه‌رو می‌کند، او بر این باور است که باید انتظار تفاوت را از فرد روبه‌رویمان داشته باشیم و سعی بر تغییر او نداشته باشیم. این نویسنده در نگارش این اثر از منابع علمی و سخنان روان‌شناسان و زوج درمانگرها استفاده کرده و در برخی از قسمت‌های کتاب نقاشی‌های فانتزی و سرگرم‌کننده‌ای به‌جا گذاشته است تا این کتاب برای شما خسته‌کننده نباشد.

28- کتاب آیا تو همسر مناسبی برای من هستی؟

نویسنده: باربارا دی آنجلیس

کتاب آیا تو همسر مناسبی برای من هستی؟

در تاریکی اتاق، کنار نامزدتان دراز کشیده‌اید. از آهنگ نفس‌هایش می‌فهمید که به خواب عمیقی فرو رفته است. به چهره‌اش خیره می‌شوید و به آینده این پیوند و رابطه می‌اندیشید. می‌دانید که قصد ازدواج با شما را دارد. شما نیز او را دوست دارید و زندگی بدون او برایتان قابل تصور نیست، اما از فکر ازدواج و یک عمر زندگی با او وحشت وجودتان را فرا می‌گیرد. اگر با او ازدواج کنید و بعد از مدتی دریابید که اصلاً مردی که می‌پنداشتید نیست، چه خواهید کرد؟ چگونه می‌توانید از هم‌اکنون مطمئن شوید که او همسر مناسبی برای شماست؟
در کنار همسرتان مشغول خوردن شام و تماشای تلویزیون هستید. در تمام طول هفته گذشته، این تنها فرصتی بوده که توانسته‌اید دقایقی با یکدیگر تنها باشید. باور نمی‌کنید که ماه بعد دهمین سالگرد ازدواجتان است. سال‌های خوبی را در کنار هم گذرانده‌اید و با اینکه مشکلات چندان جدی نداشتید، اما گاهی از خود می‌پرسید که آیا واقعاً انتخاب درستی انجام داده‌اید؟ او را دوست دارید، اما نه به اندازه روزهای اول. به چهره او نگاه می‌کنید و از خود می‌پرسید که آیا واقعاً در کنار او احساس خوشبختی می‌کنید و یا فقط روزگار می‌گذرانید؟ آیا اگر با کس دیگری ازدواج می‌کردید، خوشبخت‌تر نمی‌شدید؟ آیا او واقعاً همسر مناسبی برای شماست؟

29- کتاب چرا زنان عاشق حرف زدن هستند و مردان شنونده خوبی نیستند؟

نویسندگان: باربارا پیز، آلن پیز

در حال حاضر هنوز هم افراد جامعه بر این عقیده هستند که مردان و زنان از نظر هوش و استعداد و توانایی، دقیقا شبیه یکدیگر می‌باشند. هر چند که علم به تدریج و کم کم در حال اثبات این مسئله است که زن‌ها و مردها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.
حال سؤال این است که با این دیدگاه‌ها ما به کجا می‌رسیم؟ جایگاهی بسیار سست و متزلزل در جامعه. ما فقط با پی بردن به تفاوت‌های بین زنان و مردان می‌توانیم پایه‌های جوامع را براساس نقاط قوّت بنا کنیم و این کار با تمرکز بر نقاط ضعف آنان امکان‌پذیر نمی‌باشد. در این کتاب ما به پیشرفت‌های شگفتی که اخیرا در زمینه علوم مربوط به تکامل انسان‌ها صورت گرفته توجه کرده‌ایم و به وسیله‌ی این علوم نشان می‌دهیم که حاصل این پیشرفت‌ها، چگونه بر روابط میان زنان و مردان تأثیرگذار می‌باشد. نتایجی که ما به آن رسیده‌ایم، بحث برانگیز و جدال‌انگیز هستند و حتی گاهی بسیار آزاردهنده و تحریک‌آمیز می‌باشند، اما همه‌ی این مباحث، به شناخت و درک بهتر ما از اتفاقات عجیبی که بین زن‌ها و مردها رخ می‌دهد، کمک می‌کند. اگر باب و سو، قبل از شروع سفر، از مطالب این کتاب آگاهی داشتند، حتما چنین اتفاقی برای آنها رخ نمی‌داد.

30- کتاب هشت درس برای ازدواجی بانشاط

نویسندگان: وویلیام گلاسر، کارلین گلاسر

این کتاب کوچک، قوی و موثر است زیرا دانشی عملی را نشان می‌دهد که تنها از طریق گذر سن و کسب تجربه بدست می‌آید. همچنان که این کتاب را مطالعه می‌کنم این اصل از” تیغ اوکام” به یادم می‌آید که: مسائل پیچیده همیشه نیازمند راه‌حل‌های پیچیده نیستند. این اصل به خوبی در این کتاب رعایت شده است و مثال‌ها به سادگی بیان شده‌اند. بازخوانی کتاب در هر ماه می‌تواند به عنوان یک روش مفید، به حفظ روند رابطه به‌گونه‌ای که شما انتخاب کرده‌اید، کمک کند. همچنین پیشنهاد می‌کنم اگر فرزندانی دارید با آن‌ها شوخیک نید، این کار بطور قابل توجهی استرس ناشی از بهتر و بدتر شدن روابط‌مان را هم در فرزندان و هم در خودمان کاهش می‌دهد. ویلیام گلاسر و کارلین گلاسر شدیداً معتقد هستند که سلامت روانی در نتیجه‌ی تفاهم داشتن با افراد مهم زندگی‌مان حاصل می‌شود. ایده‌های ارائه‌شده در این کتاب برای روابط زوجی مناسب است البته برای سایر روابط نیز کارآیی دارد.

31- کتاب چگونه از همسر خود معشوق بسازید

نویسنده: صدیقه احمدی

کتاب چگونه از همسر خود معشوق بسازید

کتاب چگونه از همسر خود معشوق بسازید نوشته‌ی صدیقه احمدی است که اولین بار در سال 1388 از سوی انتشارات البرز منتشر شد. این کتاب در دسته کتاب‌های روانشناسی با موضوع روابط زناشویی قرار دارد. صدیقه احمدی در این کتاب به افراد توضیح می‌دهد که برای بهبود و بازسازی زندگی مشترک آگاهی و درک و شناخت درست از یکدیگر موضوع مهمی است. در واقع بسیاری از زوج‌ها برای درمان رابطه‌ی خود از دوره‌های آموزشی، مشاور متخصص و کتاب‌ها کمک می‌گیرند تا این آگاهی را کسب کنند. این کتاب هم از این حیث که نویسنده با تجربیاتی که از مراجعه‌کننده‌های خود درباره مشکلات آن‌ها در روابطشان داشته نوشته‌شده و برای مخاطبان ایرانی کاربردی خواهد بود.

اصلاح و بازسازی رابطه و بنا کردن آن رابطه بر پایه‌های لذت، رضایت، خشنودی و در نهایت عشق واقعی هدفی است که صدیقه احمدی برای نوشتن این کتاب داشته است. خواندن کتاب چگونه از همسر خود معشوق بسازید به زنان و مردان کمک می‌کند تا با اطمینان و اعتماد و خودباوری در رابطه‌ی زناشویی خود بتوانند شعله‌های عشقی را که مدت‌هاست خاموش شده، روشن کنند. کتاب چگونه از همسر خود معشوق بسازید 13 بخش دارد که در هر بخش مسائل و موضوعاتی که گریبانگیر روابط زن و شوهرهاست می‌پردازد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.